Gå till innehåll

ENT: Sången


Morn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Tycker inte den tema intro låten passar alls. Den är för melankolisk och man får ingen direkt Star Trek känsla heller. Hela låten med intro bild sekvenserna känns ju fel. Det skulle kunna passa till någon tonårs serie, men inte Star Trek.

Låten är väl inte dålig sådär, men passar inte till Star Trek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ledmotivet är det bästa som någonsin gjorts i musik-väg. Jag laddade ner den på kazaa.com, brände den på CD, och lyssnar på den så ofta jag kan.

Angående Enterprise så ska den börja på SVT nu direkt efter att säsong 7 av Voyager är färdig. Jag tror t o m att de har köpt säsong 1 av Enterprise.

Läste jag ialla fall i GP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur Trekk-verksamheten sett ut i Sverige om det inte varit för SVT. När SVT visar Voyager så fungerar det ju som en inkörsport för alla Trekkers. Och nu när SVT ska visa Enterprise så höjer i alla fall jag dem till skyarna. SVT har snart gått om kanal 5 när det gäller antal visade Star Trek - avsnitt. Och till skillnad från kanal 5 så har alla SVT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tor inte att SVT har gått om då 5an både vistat TNG (som är ca samma antal avsnitt som VOY) och TOS på 75 avsnitt sen så har dom vistat film mm. Dom har även kört hela tng/tos i repris så mycket trek har dom kört

Så femman är fortfarade bäst på trek (kanske inte nu precis men genom tiden så är dom det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Jag har hittat en alternativ öppning till ENT på nätet, med "vanlig" trek-musik istället för sång. Nån annan som sett/hört den??

Jepp jag fick den från ett ställe (som inte får nämnas på forat). Den var typ lika bra men med mer trekk känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en alternativ öppning till ENT på nätet, med "vanlig" trek-musik istället för sång. Nån annan som sett/hört den??

Jepp jag fick den från ett ställe (som inte får nämnas på forat). Den var typ lika bra men med mer trekk känsla.

Var kan man hitta detta alternativa intro?

PM'a mig gärna om det där "stället" är för farligt för att nämnas här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...