ickamicka Posted November 28, 2002 Report Share Posted November 28, 2002 PM'a mig gärna om det där "stället" är för farligt för att nämnas här. Jag vill gärna också veta vart man kan få tag i ledmotivet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted December 3, 2002 Report Share Posted December 3, 2002 När jag ska gå in i politiken som Trek-minister så tänker jag kräva att det visas minst 5 timmar trek i veckan på svensk tv Hahaha! Du skulle bli en bra minister du, jag skulle införa exakt samma sak och alla skulle lära sig klingon i skolan, samt sjunga Enterprise-låten på avslutningar. :P Den låten är mycket bra, tycker jag, vilket visar hur ombytlig jag är då jag avskydde den i början. Jag tyckte det lät som en sunkig Rod Stewart-låt (och det är ju han som har gjort den, eller?), men nu tycker jag att Faith of the Heart är jättebra, och även videointrosekvensen är snygg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 3, 2002 Report Share Posted December 3, 2002 alltså gillar ni enterprise låten? Det fanns en låt som de egentligen skulle ha från början men dom ändrade sig. Jag laddade ner den låten från Kaaza och den var mycket bättre tyckte jag i alla fall. Men alla har ju sin smak. Bäst är väl Voyager theme eller har jag fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 Nää Voyager-låten är bäst! Den och The Next Generation delar nästan förstaplatsen, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 4, 2002 Report Share Posted December 4, 2002 alltså gillar ni enterprise låten? Det fanns en låt som de egentligen skulle ha från början men dom ändrade sig. Jag laddade ner den låten från Kaaza och den var mycket bättre tyckte jag i alla fall. Men alla har ju sin smak. Bäst är väl Voyager theme eller har jag fel? Jaså, vad skrev du när du sökte efter den då? Vill också gärna ladda ner den... Det bästa ledmotivet efter ENT är helt klart DS9's. Har även laddat ner den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted December 11, 2002 Report Share Posted December 11, 2002 (edited) PM'a mig gärna om det där "stället" är för farligt för att nämnas här. Jag vill gärna också veta vart man kan få tag i ledmotivet Kan någon skicka ett PM till mig om "De farliga stället" :o Edited December 11, 2002 by ensign jones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Deta kanske går emot vad ni alla andra säger men jag gillar rättare sackt jag älskar Enterprise ledmotiv dte man kan spara ner från StEnterprise. Jag måste ha hört det minst 1 miljon gånger kan lysnna på det i timmar i sträck.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 (edited) DEt här handlar inte om själva sången men jag säger ddet ändå: Jag tycker att hela introt är så amerikaniserat, det är bara amerikanska astronauter som visas och amerikanska bedrifter. I slutet så visas ju ISS som är internationellt men de visar ju t.ex. inte den första människan i rymden som var ryss eller sputnik som var rysk eller någon annan bedrift från nåt annnat land än just USA. :arg: Det var ju faktist Sovjet (Ryssland) som startade rymdkapplöpningen som gjorde att ett nytt intresse väcktes för rymden. Sovjet hade kommit längre än USA men sen kom ju USA först till månen. Edited December 30, 2002 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 DEt här handlar inte om själva sången men jag säger ddet ändå: Jag tycker att hela introt är så amerikaniserat, det är bara amerikanska astronauter som visas och amerikanska bedrifter. I slutet så visas ju ISS som är internationellt men de visar ju t.ex. inte den första människan i rymden som var ryss eller sputnik som var rysk eller någon annan bedrift från nåt annnat land än just USA. :arg: Det var ju faktist Sovjet (Ryssland) som startade rymdkapplöpningen som gjorde att ett nytt intresse väcktes för rymden. Sovjet hade kommit längre än USA men sen kom ju USA först till månen. Ett litet tips bara: Det här har redan diskuterats lite i Favoritmusik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 (edited) Opss! . Men jag fick i alla fall säga vad jag tyckte om introt. Så här tycker jag: bläää!!! :arg: :arg: Edited January 1, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 inte den första människan i rymden som var ryss Han hette för övrigt Jurij Gagarin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 3, 2003 Report Share Posted January 3, 2003 inte den första människan i rymden som var ryss Han hette för övrigt Jurij Gagarin Ja. och den först satelliten hette såklart Sputnik och det första (dägg)djuret, hunden hette Laika. Som ju var innan Gagarin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 Och skulle man fråga Chekov så var ryssarna först på månen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Ødegård Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 ville likt enterprise sangen som ringetone. noen som har den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 (edited) Nån här som vet om ents nuvarande tema skall bytas ut mot det alternativa? Edited September 7, 2003 by Klingon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 Nån här som vet om ents nuvarande tema skall bytas ut mot det alternativa? Tror detta har gjorts nu i tredje säsongen. Det är i alla fall vad jag har hört. Jag vet dock inte helt säkert, någon som vet mer om detta och är det i så fall sång i även detta intro eller är det bara instrumentalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 13, 2003 Report Share Posted September 13, 2003 Nån här som vet om ents nuvarande tema skall bytas ut mot det alternativa? Tror detta har gjorts nu i tredje säsongen. Det är i alla fall vad jag har hört. Jag vet dock inte helt säkert, någon som vet mer om detta och är det i så fall sång i även detta intro eller är det bara instrumentalt? Det är inte den alternativa låten som dom har nu. Den som dom har nu i tredje säsongen är typ en remix av den gamla...fruktansvärt för övrigt :sjuk: :sjuk: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 13, 2003 Report Share Posted September 13, 2003 Nån här som vet om ents nuvarande tema skall bytas ut mot det alternativa? Tror detta har gjorts nu i tredje säsongen. Det är i alla fall vad jag har hört. Jag vet dock inte helt säkert, någon som vet mer om detta och är det i så fall sång i även detta intro eller är det bara instrumentalt? Det är inte den alternativa låten som dom har nu. Den som dom har nu i tredje säsongen är typ en remix av den gamla...fruktansvärt för övrigt :sjuk: :sjuk: Visst det är en remix av detta utomordentligt trevliga introt till Ent Jisses, varför måste det hela tiden vara gamla "trumpet-fanfar" intron som man somnar till :förbannad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 13, 2003 Report Share Posted September 13, 2003 Jag gillar Ent-sången. Den är go Inte direkt star trek, eller som den varit förut alltså, men vad gör det.. ? Men sen så ogillar jag ju inte de andra låtarna. Jag gillar TNGs intromusik och TOS och de andra... Ujuj, vad rörigt det blev nu, men jag hoppas att mitt budskap gick fram ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 (edited) Hur kan man lyckas göra det nya introt sämre än det första?! Den var så dålig att jag inte stod ut med att lyssna på den. Varför kunde man inte bara fråga Goldsmith om han kunde göra ett inro till serien. Han lyckas ju alltid. Edited September 14, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 Hur kan man lyckas göra det nya introt sämre än det första?! Den var så dålig att jag inte stod ut med att lyssna på den. Varför kunde man inte bara fråga Goldsmith om han kunde göra ett inro till serien. Han lyckas ju alltid. Hm kan vi nu säga så här: När det gäller musik så har vi alla olika smaker eller hur? Även om nu jag tycker att det nya introt till Ent är bra och vissa andra tycker att det är ett alldeles utmärkt laxermedel, så är det knappast introt som gör Ent ;) Nej, njut och låt Er svepas iväg av Ent säsong 3.................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 (edited) [ När det gäller musik så har vi alla olika smaker eller hur? Även om nu jag tycker att det nya introt till Ent är bra och vissa andra tycker att det är ett alldeles utmärkt laxermedel, så är det knappast introt som gör Ent ;) Nej, njut och låt Er svepas iväg av Ent säsong 3.................... Men här diskuterar vi ENT: Sången och därför kan man framföra sina åsikter om den här. Många ogillar den och det finns dom som gillar den. Självklart håller jag med om att det inte är introt som gör serien och om serien var riktigt bra vore det nog inte så många som skulle bry sig om introsången heller. Men eftersom det finns dom som ogillar många av sakerna i Enterprise eller att serien inte levt upp till deras förväntningar så ser man nog kritiskt på många saker...även sången. Edited September 14, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 Men här diskuterar vi ENT: Sången och därför kan man framföra sina åsikter om den här. Många ogillar den och det finns dom som gillar den. Självklart håller jag med om att det inte är introt som gör serien och om serien var riktigt bra vore det nog inte så många som skulle bry sig om introsången heller. Men eftersom det finns dom som ogillar många av sakerna i Enterprise eller att serien inte levt upp till deras förväntningar så ser man nog kritiskt på många saker...även sången. Jovisst och jag respekterar dina åsikter Dock menar jag att introt inte kan påverka serien nämnvärt Det finns många andra serier som har vedervärdiga intron (enl min smak) men i övrigt är hur bra som helst. Faran i att kanske överanalysera musik, kontinuitet, karaktärer mm kan tendera att spoliera det mer övergripande: Att se till storyn, äventyret, spänningen, humorn är för mig det viktigaste Missa inte heller texten till Ent introt, det säger betydligt mer än några trumpet-fanfarer i de tidigare STserierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Missa inte heller texten till Ent introt, det säger betydligt mer än några trumpet-fanfarer i de tidigare STserierna. Jag anser att hela ENT: introt visar vad serien handlar om. Det är smörsång, en hyllning till den amerikanska livsstilen och allt som USA gjort. Den visar inga bilder på några andra rymdfarkoster än amerikanska (úndantag ISS). Brannon och Braga ville göra den här serien till deras egna lilla projekt och de ville radera så mycket som handlade om star trek att göra och det var nog därför de valde den sång som de gjorde oxå: för att vara annourlunda än vanlig trek. Tycker att vanlig trek redan har för mycket amerikanska influenser (det är ju ganska självklart) men Enterprise blev liksom bara för mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Missa inte heller texten till Ent introt, det säger betydligt mer än några trumpet-fanfarer i de tidigare STserierna. Jag anser att hela ENT: introt visar vad serien handlar om. Det är smörsång, en hyllning till den amerikanska livsstilen och allt som USA gjort. Den visar inga bilder på några andra rymdfarkoster än amerikanska (úndantag ISS). Brannon och Braga ville göra den här serien till deras egna lilla projekt och de ville radera så mycket som handlade om star trek att göra och det var nog därför de valde den sång som de gjorde oxå: för att vara annourlunda än vanlig trek. Tycker att vanlig trek redan har för mycket amerikanska influenser (det är ju ganska självklart) men Enterprise blev liksom bara för mycket. Hyllning till Amerikanska livstilen, amerikanska influenser mm mm? Vad är det du störs av egentligen? Serien produceras i USA USA är den nation som leder och utvecklat det mesta inom rymfärder/forskning mm Det är väl då ganska naturligt att det påverkar serien till en viss del men knappast något som man störs av. Om Du har problem med USA och dess kultur rent allmänt, är det ju absolut ingenting som tvingar Dig att följa med i serien Det måste vara jättejobbigt att bli arg varje gång Du ser på Enterprise ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts