Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

ENT: Sången

Recommended Posts

Usch och blä, vad har de gjort?! Okej, jag hatade sången när jag först hörde den, för två år sen, men sen så började jag tycka om den. Nu gillar jag den väldigt mycket! Ända tills The Xindi... snälla nån, de har ju lagt till samma gamla sloppiga drumbeat som är i TOS-låten. Fy farao vad dumt det låter. Jag vet inte om jag kommer att bibehålla denna åsikt men det är vad jag tycker just nu iallafall. Ett inte så smart drag.

Jo Mariah, låten var bättre förut. De nya 'trummorna' drar ner betyget på låten, men helförändrad är den inte. Om jag finge bestämma så åkte drumbeatet bort ögonaböj! :D

hmm

ja det är trumbeatet å några cymbaler i bakgrunden som gör att den är

lite "poppigare" (dåligt uttryck kanske).

Men det är samma intro som tidigare och, tja ... jag ger den några avsnitt så att den "sätter sig" sas och får väl se då om jag är lika positiv ;)

Faith of the heart.

It's been a long road,

Getting from there to here.

It's been a long time,

But my time is finally near.

And I will see my dream come alive at last,

I will touch the sky.

And they're not gonna hold me down no more,

No they're not gonna change my mind,

Cause I've got faith of the heart,

Going where my heart will take me.

I've got faith to believe,

I can do anything.

I've got strength of the soul,

No one's gonna bend or break me.

I can reach any star.

I've got faith,

I've got faith,

Faith of the heart.

Jag har aldrig lyckats få koll på den texten riktigt men den känns ju igen ;) . Finns det en ny Intro???

Ja. Det är samma låt, men de har poppat upp den med mer "baktempo" på trummor och liknande. Det gjorde de till tredje säsongen och man vänjer väl sig...

Den första versionen tyckte jag var mycket bättre. Den var lungn och skön att lyssna på. Visst var det inte vanlig ST musik i form av klassisk stil, men man vande sig. Men den nya tycker jag är sämmre. Gillar inte då man försöker "poppa" upp gamla versioner av texter.

Första gången man hörde låten tänkte man "hmm, ok... ja ja..." men sen blev den bara bättre och bättre. Nu tycker jag den är as bra!

Kan man lyssna på den nya versionen nånstans?

Första gången man hörde låten tänkte man "hmm, ok... ja ja..." men sen blev den bara bättre och bättre. Nu tycker jag den är as bra!

Det kan man säkert, men om det är piratkopierat så bör vi inte prata om det här.

Finns det någon skiva utgiven med Enterprise-musik än, förresten? Vet någon det?

Det kan man säkert, men om det är piratkopierat så bör vi inte prata om det här.

Finns det någon skiva utgiven med Enterprise-musik än, förresten? Vet någon det?

Russel Watson som sjunger Enterprise introt skall snart ge ut en skiva. Vet ej om intro låten är med på den. Om det kommer någon annan skiva vet jag tyvärr inte.

Ja, det är frågan om ledmotivet finns på CD. I säsong 3 av ENT så ändras soundet på låten och låter mycket mer pop, så det är också frågan vilken av versionerna som kommer finnas med då. Jag letade lite på cdnow.com, men hittade inte ent musik direkt. Finns dock massa annat trevligt inom Trek musik där!!

Ja, det är frågan om ledmotivet finns på CD. I säsong 3 av ENT så ändras soundet på låten och låter mycket mer pop, så det är också frågan vilken av versionerna som kommer finnas med då. Jag letade lite på cdnow.com, men hittade inte ent musik direkt. Finns dock massa annat trevligt inom Trek musik där!!

Men Russel Watson sjunger väll "lungn" musik? Borde inte den första som är mer "vacker" vara med i så fall?

Jo, även om jag inte har ett dugg emot Faith of the Heart (även om den blev sämre i och med säsong 3) så skulle jag absolut inte ha nåt emot ett byte.

Edited by Peak

Jag tycker också det verkar som en lek. En liten hyllning av TOS och TNG. Musiken är fin men bildspelet blir lite enformigt och ger inte plats åt skådespelarnas namn.

Om de verkligen hade velat byta tema hade de gjort så i början av säsongen. Men jag gillade den och om de putsar på den lite så ser jag gärna den som intro.

Är det inte samma låt som de haft i eftertexterna, fast den är omgjord? Hur som helst jag gillar den! Jag gillar även Faith of The Heart i första och andra säsongen däremot har jag lite svårt för den när de ändrade den till tredje säsongen. Men som sagt det kan vara en lek men det kan ju vara så att de ska ändra den.

Tyvärr så är det väl bara en lek, eller...

Så skulle det varit från början, skönt att slippa höra popsnöret Russell Watson väsa "Cause I've got faith of the heart, Going where my heart will take me..." Det är ju så fruktansvärt inoljat smörigt... Jag har inget emot smörsång (vilket retar holodoc) men det hör definitivt inte hemma i en serie baserad på star trek. (där är vi nog överens) :arg: