Asil Stargazer Posted October 30, 2005 Report Share Posted October 30, 2005 Tja! Vet inte om jag hamnat under rätt ämneskattegori men jag försöker. Jag vill veta var man hittar star trek Tröjor eller uniformer och liknande, nån som vet? Kram A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 30, 2005 Report Share Posted October 30, 2005 Rätta mig om jag har fel, men jag tror att detta skulle passa under Quarks, då Quarks handlar om handel av alla de slag. Flyttar den därför dit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 Du kan kolla på Warp one! på följande adress. http://www.warp-one.co.uk/ Om du är medlem i TSS får du 10 % rabatt. om du handlar genom styrelsen. Mer om tss finns på www.tss.st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Stargazer Posted November 2, 2005 Author Report Share Posted November 2, 2005 tack för tipset . det ska ja kolla upp så fort som möjligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Jag ska också titta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Tja! Vet inte om jag hamnat under rätt ämneskattegori men jag försöker. Jag vill veta var man hittar star trek Tröjor eller uniformer och liknande, nån som vet? Kram A Det finns en till salu just nu på Tradera, men skynda dig om du vill köpa den. Auktionen går ut idag kl. 22.23. Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 (edited) Jag önskar köpa antingen en Star Trek:The Next Generation Captain Picard Command Uniform i XL (denna har jag hört brukar funka för både män och kvinnor) eller en Star Trek:Deep Space Nine Captain Sisko Command Variant Uniform i XL. Jag brukar vanligtvis köpa L dvs 42-44, men jag har hört att dom är små i storlekarna. Stämmer det? Om någon är intresserad av ett byte istället, så har jag en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt XXL som jag vill byta mot någon av dessa. Maila mig på: martinovichklaudija@hotmail.com om Ni vill sälja eller byta. PS. Jag har bilder på alla tre på min hemsida: http://groups.msn.com/StarWarsTradeCentre/homepage Tacksam för hjälp! Klaudija Edited February 7, 2006 by Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 (edited) Det finns inte att köpa i en affär någonstans i sverige? --Det är ju lite svårt att veta vilken storlek som passar när man handlar genom internet? Edited February 2, 2006 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 (edited) Om det är någon som har en Star Trek:The Next Generation Uniform Jacket (röd eller blå) i XL som ni skulle vilja byta, så har jag en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt (blå) i XXL att byta med. Bild på den finns på min hemsida. Tacksam för hjälp! Klaudija Edited February 7, 2006 by Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted February 7, 2006 Report Share Posted February 7, 2006 Uppdaterat! Klaudija Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voy_Bitch Posted February 9, 2006 Report Share Posted February 9, 2006 Jag skulle vilja köpa en kaptens uniforms jacka ifrån Star trek The Original Series. Skulel vara jätte bra ifall någon skulle kunna komma med ngt bra tips på var man kan hitta detta? helst i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikon Posted September 3, 2006 Report Share Posted September 3, 2006 "The Experience" verkar ha rätt klent sortiment. Bara två TOS-uniformer och en enklare TNG-uniform. Jag själv är mer ute efter den modernare svarta DS9/VOY uniformen med färgat axelparti. "Kronos one" har uniformen i två utföranden. En billigare "Standard" variant, och en dyrare "Deluxe". De kostar £25 vs. £40. Den dyrare har axelvaddar, resår i midjan och är tillverkad av ett annat material. Är det någon som vet hur den dyrare ser ut och känns i verkligheten? Är den bättre än standardvarianten, och är den värd de extra pengarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikon Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 (edited) Jag köpte deluxe uniformen från "Kronos one". Materialet och färgerna ser väldigt autentiska ut. Kvaliteten är generellt rätt bra. Dragkedjan syns lite högst upp vid halsen, och den är lite komplicerad att ta på sig då dragkedjan ej går hela vägen ner. Däremot hade utseendet på uniformen troligtvis blivit mindre autentiskt om dragkedjan gått hela vägen ner, så det är nog bäst som det är. Undertröjan ??r blå, ska inte den vara gråblå? Tyget är ej "stretch", utan påminner mest om en tunnare kostym. Som kronos one skriver så sitter uniformen mycket tight. Det är inte många centimeter mer tyg än vad som behövs någonstans. Men det är ju så det ska vara. Resåren i midjan är bred och väldigt kraftig. Bild på uniformen: Bild med högre upplösning finns här: http://brolin.mine.nu/lego/misc/uniform.jpg Edited September 12, 2006 by Nikon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Jag vill oxå ha en Captain Picard Command Uniform Har försökt leta efter ritningar för att sy en men det verkar bara finnas genom att köpa det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Jag säger bara ebay. Som deras slogan säger: Whatever it is...you can always get it on ebay. http://ebay.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star884 Posted January 1, 2007 Report Share Posted January 1, 2007 hej hoppas jul och nyår var bra för er. jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med. jag är ute efter en breener dräkt som är med i star trek ds 9 jag har kollat tradera och warp one.co.uk men där hittar jag inget vet ni var man kan köpa en sådan. mvh star 884 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 2, 2007 Report Share Posted January 2, 2007 Tyvärr tror jag du får svårt att hitta en sådan dräkt via någon tillverkare. Jag skulle nog rekomendera att ta en eller flera bilder på dräkten i fråga och gå till en skräddare och få den uppsydd eller om du har de kunskaperna sy en själv. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star884 Posted January 2, 2007 Report Share Posted January 2, 2007 Tyvärr tror jag du får svårt att hitta en sådan dräkt via någon tillverkare. Jag skulle nog rekomendera att ta en eller flera bilder på dräkten i fråga och gå till en skräddare och få den uppsydd eller om du har de kunskaperna sy en själv. J. hej supreme comander jaf. tack för ditt snabba svar. vet du någon hemsida där man kan få tag i alien dräkter från star trek. jag vill inte ha starfleets uniformer men gärna någon dräkt från någon alien ras. vh star 884 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 3, 2007 Report Share Posted January 3, 2007 Tyvärr tror jag du får svårt att hitta en sådan dräkt via någon tillverkare. Jag skulle nog rekomendera att ta en eller flera bilder på dräkten i fråga och gå till en skräddare och få den uppsydd eller om du har de kunskaperna sy en själv. J. hej supreme comander jaf. tack för ditt snabba svar. vet du någon hemsida där man kan få tag i alien dräkter från star trek. jag vill inte ha starfleets uniformer men gärna någon dräkt från någon alien ras. vh star 884 För svar läs stycket ovan. Du kan ju också prova på att googla breen uniform eller liknande men jag tror som sagt inte på någon succes story utan att veta s??kert, men lycka till! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted January 4, 2007 Report Share Posted January 4, 2007 Jag har surfat runt på kostymsiter en hel del men det har så gott som alltid varit Starfleets uniformer och klingonuniformer (det sistnämnda från affären i Star Trek the Experience). De som ger sig på någon av de andra raserna får helt enkelt fixa det själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khelben Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Hej! Jag är sugen på att så småningom beställa hem en Startrek uniform och undrar om det säljs i Sverige eller om man bör beställa från USA(troligen) ? Och isåfall, vad rekommenderar ni trekkies på forumet att man beställer från? Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Hej! Jag är sugen på att så småningom beställa hem en Startrek uniform och undrar om det säljs i Sverige eller om man bör beställa från USA(troligen) ? Och isåfall, vad rekommenderar ni trekkies på forumet att man beställer från? Björn Låter coolt att ha en, skulle också vilja typ ha en. :lol: P.S hittade det här åt dig. http://www.tradera.com/auction/aid_37592424 Kolla också på ebay vet jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaudija Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Hej! Jag är sugen på att så småningom beställa hem en Startrek uniform och undrar om det säljs i Sverige eller om man bör beställa från USA(troligen) ? Och isåfall, vad rekommenderar ni trekkies på forumet att man beställer från? Björn Kolla in den h??r sidan: http://www.tammi.se/shop/index.htm Klaudia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 är det nån som har mönster till en klingon-rock(ni vet den där ärmlösa) som nästan varenda en i klingon high counsel bär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 Ha, en breener dräkt vore ju nästan som en Star Wars episod VI dräkt. De är ju ruskigt lika om jag inte minns helt åt h**vete En sån skulle jag också vilja ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts