Jump to content

Uniformer med tillbehör

Asil Stargazer

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Tja!

Vet inte om jag hamnat under rätt ämneskattegori men jag försöker.

Jag vill veta var man hittar star trek Tröjor eller uniformer och liknande, nån som vet?

Kram A

Det finns en till salu just nu på Tradera, men skynda dig om du vill köpa den. Auktionen går ut idag kl. 22.23.

Klaudija

Jag önskar köpa antingen en Star Trek:The Next Generation Captain Picard Command Uniform i XL (denna har jag hört brukar funka för både män och kvinnor) eller en Star Trek:Deep Space Nine Captain Sisko Command Variant Uniform i XL. Jag brukar vanligtvis köpa L dvs 42-44, men jag har hört att dom är små i storlekarna. Stämmer det?

Om någon är intresserad av ett byte istället, så har jag en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt XXL som jag vill byta mot någon av dessa.

Maila mig på: martinovichklaudija@hotmail.com om Ni vill sälja eller byta.

PS. Jag har bilder på alla tre på min hemsida:

http://groups.msn.com/StarWarsTradeCentre/homepage

Tacksam för hjälp!

Klaudija

Edited by Klaudija

Om det är någon som har en Star Trek:The Next Generation Uniform Jacket (röd eller blå) i XL som ni skulle vilja byta, så har jag en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt (blå) i XXL att byta med. Bild på den finns på min hemsida.

Tacksam för hjälp!

Klaudija

Edited by Klaudija

• 6 months later...

"The Experience" verkar ha rätt klent sortiment. Bara två TOS-uniformer och en enklare TNG-uniform. Jag själv är mer ute efter den modernare svarta DS9/VOY uniformen med färgat axelparti.

"Kronos one" har uniformen i två utföranden. En billigare "Standard" variant, och en dyrare "Deluxe". De kostar £25 vs. £40.

Den dyrare har axelvaddar, resår i midjan och är tillverkad av ett annat material.

Är det någon som vet hur den dyrare ser ut och känns i verkligheten? Är den bättre än standardvarianten, och är den värd de extra pengarna?

• 2 weeks later...

Jag köpte deluxe uniformen från "Kronos one". Materialet och färgerna ser väldigt autentiska ut. Kvaliteten är generellt rätt bra. Dragkedjan syns lite högst upp vid halsen, och den är lite komplicerad att ta på sig då dragkedjan ej går hela vägen ner. Däremot hade utseendet på uniformen troligtvis blivit mindre autentiskt om dragkedjan gått hela vägen ner, så det är nog bäst som det är. Undertröjan ??r blå, ska inte den vara gråblå?

Tyget är ej "stretch", utan påminner mest om en tunnare kostym. Som kronos one skriver så sitter uniformen mycket tight. Det är inte många centimeter mer tyg än vad som behövs någonstans. Men det är ju så det ska vara.

Resåren i midjan är bred och väldigt kraftig.

Bild på uniformen:

uniform_thumb.jpg

Bild med högre upplösning finns här:

http://brolin.mine.nu/lego/misc/uniform.jpg

Edited by Nikon

• 2 months later...
  • 1 month later...

hej hoppas jul och nyår var bra för er.

jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.

jag är ute efter en breener dräkt som är med i star trek ds 9 jag har kollat tradera och warp one.co.uk men där hittar jag inget vet ni var man kan köpa en sådan.

mvh star 884

Tyvärr tror jag du får svårt att hitta en sådan dräkt via någon tillverkare. Jag skulle nog rekomendera att ta en eller flera bilder på dräkten i fråga och gå till en skräddare och få den uppsydd eller om du har de kunskaperna sy en själv. J.

hej supreme comander jaf.

tack för ditt snabba svar.

vet du någon hemsida där man kan få tag i alien dräkter från star trek.

jag vill inte ha starfleets uniformer men gärna någon dräkt från någon alien ras.

vh star 884

Tyvärr tror jag du får svårt att hitta en sådan dräkt via någon tillverkare. Jag skulle nog rekomendera att ta en eller flera bilder på dräkten i fråga och gå till en skräddare och få den uppsydd eller om du har de kunskaperna sy en själv. J.

hej supreme comander jaf.

tack för ditt snabba svar.

vet du någon hemsida där man kan få tag i alien dräkter från star trek.

jag vill inte ha starfleets uniformer men gärna någon dräkt från någon alien ras.

vh star 884

För svar läs stycket ovan. Du kan ju också prova på att googla breen uniform eller liknande men jag tror som sagt inte på någon succes story utan att veta s??kert, men lycka till! J.

Hej!

Jag är sugen på att så småningom beställa hem en Startrek uniform

och undrar om det säljs i Sverige eller om man bör beställa

från USA(troligen) ?

Och isåfall, vad rekommenderar ni trekkies på forumet att man

beställer från?

Björn

Låter coolt att ha en, skulle också vilja typ ha en. :lol:

P.S hittade det här åt dig. :rolleyes:

http://www.tradera.com/auction/aid_37592424

Kolla också på ebay vet jag! :D

• 5 weeks later...