Gå till innehåll
Miss Chakotay

Holodäck

Rekommenderade inlägg

Hej. Jag vet inte om det här är rätt ställe att ta upp frågan på? Men jag tycker det är kul när alla huvudpersoner är på holodäck och "leker" Jag vet inte vad avsnittet hette men då blev Tom och Harry fast i "Kapten Proton" Sen kom Janeway och hjälpte till. Sen vet jag inte om de var på holdäck men de är i Tyskland (?) under krigstiden, kan vara Frankrike också. Där är ju alla med och spelar en helt annan roll i en helt annan miljö. Sånt tycker jag är bra! Så jag undrar om det kommer flera såna avsnitt långre fram i serien? Tacksam för svar. Kram :cool:

--------------------------

"Better safe than assimilated"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag vet inte vad avsnittet hette men då blev Tom och Harry fast i "Kapten Proton" Sen kom Janeway och hjälpte till. Sen vet jag inte om de var på holdäck men de är i Tyskland (?) under krigstiden, kan vara Frankrike också. Där är ju alla med och spelar en helt annan roll i en helt annan miljö.

Det första avsnittet är Bride of Chaotica och det andra är The killing game.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag vet att det ska komma ett avsnitt till...i denna säsong... nån gång. har för mig iaf..  

Jadå! Avsnitt 11 säsong 6 som heter "Fair Haven"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag vet att det ska komma ett avsnitt till...i denna säsong... nån gång. har för mig iaf..  

vad bra....

dom är roliga dom avsnitten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

just det, så hette det ja... skäms lite.. kollade i videohyllan, å där ligger kasseten överst!  :sigh:

men det ska komma ännu ett efter det.. vad 17 hette det nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dom är roliga dom avsnitten med kapten proton..

jag gillar de avsnitten där det handlar största delen om  händelser på holodäcken.  

var det int ett avsnitt där janeway var på holodäcket under typ något krig och så var Q eller nån där också??  eller är jag helt ute och cyklar nu??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
dom är roliga dom avsnitten med kapten proton..

jag gillar de avsnitten där det handlar största delen om  händelser på holodäcken.  

var det int ett avsnitt där janeway var på holodäcket under typ något krig och så var Q eller nån där också??  eller är jag helt ute och cyklar nu??

Du tänker nog på avsnittet "Q and the Gray". De var inte på ett hollodeck utan i Q-continumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:sigh: Jag undrar lite vad de avnsitten kommer handla om utan att avslöja för mycket då. Kram  :)

Fair Haven handlar om att besättningen ska koppla av i 'Fair Haven', ett holodäckprogramav Paris, medan en rymdstorm närmar sig..

Spirit Folk är en slags  fortsättning på Fair Haven.... (hoppas jag inte sa nåt för avslöjande..)

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fair Haven regerar ju bland s6 avsnitten! (vissa saker i det iaf!)

Kan knappt vänta till Spirit Folk, har en känsla av att det inte är lika bra som Fair Haven, men irländsk miljö är alltid trevligt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här fanns en gammal tråd som är värd att gräva vidare i en bit, nu när vi tex vet att holodeck faktiskt är med på ett hörn i ENT också. Jag tycker nog att man på VOY använder holodeck på det mest intressantaste sättet. Även om jag tillhör de som tycker att Killing game är ganska risigt. Framför allt tycker jag dock att holodeck är som bäst när man använder den som en krydda till manuset, tex Persistence of Vision och Cathexis, den gotiska doften av dessa anslag är lysande. Sedan gillar jag också Fair haven avsnitten, det är små snygga bagateller med mycket känsla som faktiskt är mycket tilltalande.

Men hur är det där ute med tyckandet kring holodeck på VOY? Jag vet att Braga själv blev less och njöt av att det inte fanns några sådan här uppfinningar i ENT, men hur är det med oss?

Redigerad av Kai Dukat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men hur är det där ute med tyckandet kring holodeck på VOY? Jag vet att Braga själv blev less och njöt av att det inte fanns några sådan här uppfinningar i ENT, men hur är det med oss?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inta göra annat än att hålla med herr Braga. De holodeck avsnitt som jag verkligen uppskattar är få, mycket få, men de finns. Jag kommer dock inte på något just nu. Jo, TNG episoden med Worf, Deanna och Data i vilda wästern var kul. :D

Det är nog så jag ser det. Det finns några roliga holodeckepisoder men inga som är i övrigt bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst finns det väl trevliga episoder med holodeck.. tycker att det har blivit en del av tänkandet och en del i själva visionen av star trek. det verkar vara ett grymt analys och simuleringsinstrument och jag gillar iden att visualisera saker genom holodecket. det blir lättare för den som tittar att fatta vad de technobabblar om liksom. En anna trevlig sak är surrealism,... kommer ihåg när orientexpresen kom farande genom en shakespeare pjäs...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu