Morn Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Var läser man alla regler? ??? Jag hittade dom här Citera
Morn Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Finns dom inte på svenska? Nä (sorry) men du kan väll översätta. Citera
Lieutenet Lind Postad 12 April, 2002 Rapport Postad 12 April, 2002 Jag har en fråga vet nån om Tom och BÈlanna får nå fler barn??? tex i sista avsnittet kommer dom ju till jorden till slut efter att kapten har gåt till baka i tiden om jag har fattat rätt så är det 10 år i framtiden efter att dom kommit till jorden har dom fått nå fler barn då??? Citera
Quiet Postad 12 April, 2002 Rapport Postad 12 April, 2002 Jag har en fråga vet nån om Tom och BÈlanna får nå fler barn? Tror inte det faktiskt, iofs så fick man inte se "kompletta bilder" på allas familjer, men de snackades om deras unge, men inte om det hade blivit några syskon eller så. Citera
Ella Postad 13 April, 2002 Författare Rapport Postad 13 April, 2002 Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli. Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.) Om någon lyckas förstå vad jag menar så; Grattis! Det är så invecklat med framtidssaker... Citera
Quiet Postad 13 April, 2002 Rapport Postad 13 April, 2002 Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli. Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.) Juust det, sicken tur att du också har sett avsnittet, ibland hänger jag inte med i svängarna. ;) Just det tycker jag är ganska ruttet med det avsnittet, man vet ju egentligen inte vilka som klarade sig och inte, till slut. Citera
Suskiv Postad 13 April, 2002 Rapport Postad 13 April, 2002 Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli. Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.) Om någon lyckas förstå vad jag menar så; Grattis! Det är så invecklat med framtidssaker... Försår vad du menar. I den framtid som skilldrades i Endgame så tog det ju ca 20 år till innan Voyager kom hem. Att Tom och B'Elanna inte skaffade fler barn är ju ganska förståeligt. I den framtid som nu kommer att bli tack vara admiral Janeway så kommer ju Miral få växa upp på jorden eller i alla fall i alfa kvadranten. Då kan det ju hända att Tom Och B'Elanna bestämmer sig för att skaffa fler barn. Citera
Ella Postad 13 April, 2002 Författare Rapport Postad 13 April, 2002 Endgame: Alla klarade sig väl, förutom Admiral Janeway? Ett antal Borger strök ju också med, men det är Borgdrottningen som förvirrar mig mest. Om hon nu dog, vad gör dom då? Eftersom Nemesis utspelar sig efter Endgame, (det måste vara så,) och då borde man ju, imm, få reda på hur det gick med Borgdrottningen. Men vad hände med framtidsmänniskorna man fick följa i början? Har dom aldrig funnits nu eftersom Voyager kom hem tidigare? Fast om dom aldrig funnits hade aldrig Admiral Janeway kunnat rädda "vårat" Voyager... och då hade ju inget av det här hänt. Många frågor och inga svar... Citera
Suskiv Postad 13 April, 2002 Rapport Postad 13 April, 2002 Endgame: Alla klarade sig väl, förutom Admiral Janeway? Ett antal Borger strök ju också med, men det är Borgdrottningen som förvirrar mig mest. Om hon nu dog, vad gör dom då? Eftersom Nemesis utspelar sig efter Endgame, (det måste vara så,) och då borde man ju, imm, få reda på hur det gick med Borgdrottningen. Borgdrottningen dog ju redan i First Contact så antagligen gör de ny drottninga eller så har de flera. Citera
commander jennie Postad 16 April, 2002 Rapport Postad 16 April, 2002 dem gör nog en ny drottning. Borgerna är ungefär som ett bisamhälle om man ska förklara det enkelt! kjamizz.. ;) Citera
Ella Postad 17 April, 2002 Författare Rapport Postad 17 April, 2002 Troligtvis blir det så... Men jag vill ha samma skådespelerska! Henne får dom inte byta ut! Citera
commander jennie Postad 8 Maj, 2002 Rapport Postad 8 Maj, 2002 Nä... Jag tycker hon e jättebra som borgdrottning.. Ser lagom borgig ut.. hahaha... men jag kommer inte på vad hon heter.. Nån som vet??? ??? Citera
Ella Postad 9 Maj, 2002 Författare Rapport Postad 9 Maj, 2002 Alice Krige heter hon jag tänker på. Susanna Thompson spelade också borgdrottningen, men jag är osäker på vem som var i vilket avsnitt... Citera
Suskiv Postad 9 Maj, 2002 Rapport Postad 9 Maj, 2002 Alice Krige heter hon jag tänker på. Susanna Thompson spelade också borgdrottningen, men jag är osäker på vem som var i vilket avsnitt... Alice Krige är med i First Contact och Susanna Thompson är med i Voyager Citera
Phlox Postad 10 Maj, 2002 Rapport Postad 10 Maj, 2002 Alice Krige är med i First Contact och Susanna Thompson är med i Voyager Båda har varit med i Voyager. Alice Krige spelar Borg Queen i Endgame. Susanna Thompson spelar Borg Queen i Dark Frontier och Unimatrix Zero. Citera
Suskiv Postad 11 Maj, 2002 Rapport Postad 11 Maj, 2002 Båda har varit med i Voyager. Alice Krige spelar Borg Queen i Endgame. Susanna Thompson spelar Borg Queen i Dark Frontier och Unimatrix Zero. Det visste jag inte. I vilket fall som helst så är Alice Krige mycket bättre än Susanna Thompson. Citera
Lieutenet Lind Postad 11 Maj, 2002 Rapport Postad 11 Maj, 2002 Jag tyckte Endgame varv ett bra avsnmitt alla fick ju det bra kapten fick hem sin besätning BÈlanna fick barnet Harry kom hem som han alltid velat Seven fick Chakotay så det blev ju bra för alla men det var synd att det var sista avsnittet... ??? Citera
Ella Postad 13 Maj, 2002 Författare Rapport Postad 13 Maj, 2002 Seven fick Chakotay så det blev ju bra för alla Utom för mig ;) Citera
commander jennie Postad 16 Maj, 2002 Rapport Postad 16 Maj, 2002 Glöm inte mig!!! Jag är nu mera Anti- C/S!! det är J/C som gäller!! Titta bara på min slogan där nere så!! hahaha!! Citera
Nina Janeway Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Men gud, är det ingen som har mer att säga? :P Jag som trodde att det pågick en diskussion här.. men jag antar att den kommer igång igen när Endgame har visats på SVT. "I'll be back" som Schwarzenegger sa i Terminator 2. Citera
B'Elanna Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Jag håller med!!! Jagtycker att Chacotey skulle fått Janeway i stället för Seven. Historian mellan Janeway och Cahcotey hade ju byggts upp under en lång tid medan Sevens och Chacotey bara visat intresse för varandra under en kort tid. Vidare tycker jag inte de är ett så bra par. Avsnittet var väl iof bra och spännande men jag har lite svårt för det där med tidsresor. Det var lite själviskt av amiral Janeway att resa tillbaka i tiden för att rädda Voyager hem tidigare. När hon ändrar tidslinjen påverkar hon ju så många andra människor. Hur blir det tex. men alla "first contact" i Deltakvaderanten som Voyager hade gjort under åren amiral Janeway suddade ut. Jag för min del hade hoppats att Voyager äntligen skulle finna ett "wormhole" När det gäller Voyager så gillar jag de tidigare säsongerna bäst. Jag gillar historian marquis/starfleet och historian om förrädaren Seska. Citera
Nina Janeway Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Nae B'Elanna där håller jag inte riktigt med, för jag tycker ju att Endgame är Voyagers bästa avsnitt någonsin! Dock var det oväntat att Chakotay och Seven blev ihop, det tycker jag. Och från början var det ju ett holoprogram alltihop. (Human Error) Sedan så älskar jag tidsresor, det är så spännande och det skapar skitkul komplikationer! Det var inte alls själviskt av admiral Janeway, vadå hon var väl ledsen och ångerfull? Och då kände hon att hon ville ställa allt till rätta, och varför inte ge det ett försök? Det var ju trots allt i 25:e århundradet (eller hur?) och teknologin hade framskridit ordentligt. Se bara på admiralens pansarskyttel!! *yay* Nej, jag älskade Endgame, var helt "omskakad" efteråt. MEN, besvikelsen var att jag hade gärna sett vad som hände när de kom hem, köpte sig Seven och Chakotay ett hus i indian-territorierna eller? *L* Och vad hände med ex-Maquiserna? m.m m.m. Citera
rehnvall Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Undrar vad som händer med tidslinjen om borgerna dör ut 20 år för tidigt...de borde få galaxtiska propotioner.... Eller om de överlever viruset och kommet till fredrationen 20 år senare hahah ert mesiga virus fungerar inte nu för vi har redan stött på det för 20 år sedan..... Snynd att de inte vågade göra som det gick ryckte om att de skulle komma hem i slutet av 6:sesången och kryssa lite som TNG i 7:sesången. De borde finnad massor av uppslag om vad som skulle kunna hända.... Citera
B'Elanna Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Vad jag menar var att amiral Janeways tidsresa säkert var bra för Voyagers del. Det var dock själviskt av henne att bara tänka på att rädda sin besättning. Det är ju massa andra människor som påverkas av en förändring i tidslinjen. Som Janeway säger i något tidigare avsnitt. "Timetravel gives me headache" Jag var kanske lite föhastad när jag sa att jag inte gillar tidsresor. Problemet är bara att jag har svårt att förstå mig på tidsresor och konsekvenserna av dessa. Kan någon förstå. När det gäller tisresor så gillar jag avsnittet "Time and again" i Voyagers första säsong. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.