Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 2 veckor senare...
Postad

Jag har en fråga vet nån om Tom och BÈlanna får nå fler barn??? tex i sista avsnittet kommer dom ju till jorden till slut efter att kapten har gåt till baka i tiden om jag har fattat rätt så är det 10 år i framtiden efter att dom kommit till jorden har dom fått nå fler barn då???

Postad
Jag har en fråga vet nån om Tom och BÈlanna får nå fler barn?

Tror inte det faktiskt, iofs så fick man inte se "kompletta bilder" på allas familjer, men de snackades om deras unge, men inte om det hade blivit några syskon eller så.

Postad

Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli.

Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.)

Om någon lyckas förstå vad jag menar så; Grattis! Det är så invecklat med framtidssaker...

Postad
Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli.

Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.)

Juust det, sicken tur att du också har sett avsnittet, ibland hänger jag inte med i svängarna. ;)

Just det tycker jag är ganska ruttet med det avsnittet, man vet ju egentligen inte vilka som klarade sig och inte, till slut.

Postad
Men Endgame är ju iaf inte på riktigt. Alltså, den framtiden är ju inte den som kommer att bli.

Således kan vi inte veta hur många barn dom ev. får, eftersom det inte finns något efter Endgame (bortsett från Nemesis, men den räknas inte nu.)

Om någon lyckas förstå vad jag menar så; Grattis! Det är så invecklat med framtidssaker...

Försår vad du menar.

I den framtid som skilldrades i Endgame så tog det ju ca 20 år till innan Voyager kom hem. Att Tom och B'Elanna inte skaffade fler barn är ju ganska förståeligt. I den framtid som nu kommer att bli tack vara admiral Janeway så kommer ju Miral få växa upp på jorden eller i alla fall i alfa kvadranten. Då kan det ju hända att Tom Och B'Elanna bestämmer sig för att skaffa fler barn.

Postad

Endgame: Alla klarade sig väl, förutom Admiral Janeway? Ett antal Borger strök ju också med, men det är Borgdrottningen som förvirrar mig mest. Om hon nu dog, vad gör dom då?

Eftersom Nemesis utspelar sig efter Endgame, (det måste vara så,) och då borde man ju, imm, få reda på hur det gick med Borgdrottningen.

Men vad hände med framtidsmänniskorna man fick följa i början? Har dom aldrig funnits nu eftersom Voyager kom hem tidigare? Fast om dom aldrig funnits hade aldrig Admiral Janeway kunnat rädda "vårat" Voyager... och då hade ju inget av det här hänt.

Många frågor och inga svar...

Postad
Endgame: Alla klarade sig väl, förutom Admiral Janeway? Ett antal Borger strök ju också med, men det är Borgdrottningen som förvirrar mig mest. Om hon nu dog, vad gör dom då?

Eftersom Nemesis utspelar sig efter Endgame, (det måste vara så,) och då borde man ju, imm, få reda på hur det gick med Borgdrottningen.

Borgdrottningen dog ju redan i First Contact så antagligen gör de ny drottninga eller så har de flera.

  • 3 veckor senare...
Postad

Alice Krige heter hon jag tänker på. Susanna Thompson spelade också borgdrottningen, men jag är osäker på vem som var i vilket avsnitt...

Postad
Alice Krige heter hon jag tänker på. Susanna Thompson spelade också borgdrottningen, men jag är osäker på vem som var i vilket avsnitt...

Alice Krige är med i First Contact och Susanna Thompson är med i Voyager

Postad
Alice Krige är med i First Contact och Susanna Thompson är med i Voyager

Båda har varit med i Voyager.

Alice Krige spelar Borg Queen i Endgame. Susanna Thompson spelar Borg Queen i Dark Frontier och Unimatrix Zero.

Postad
Båda har varit med i Voyager.

Alice Krige spelar Borg Queen i Endgame. Susanna Thompson spelar Borg Queen i Dark Frontier och Unimatrix Zero.

Det visste jag inte.

I vilket fall som helst så är Alice Krige mycket bättre än Susanna Thompson.

Postad

Jag tyckte Endgame varv ett bra avsnmitt alla fick ju det bra kapten fick hem sin besätning BÈlanna fick barnet Harry kom hem som han alltid velat Seven fick Chakotay så det blev ju bra för alla men det var synd att det var sista avsnittet... ???

  • 7 månader senare...
Postad

Jag håller med!!! Jagtycker att Chacotey skulle fått Janeway i stället för Seven. Historian mellan Janeway och Cahcotey hade ju byggts upp under en lång tid medan Sevens och Chacotey bara visat intresse för varandra under en kort tid. Vidare tycker jag inte de är ett så bra par.

Avsnittet var väl iof bra och spännande men jag har lite svårt för det där med tidsresor. Det var lite själviskt av amiral Janeway att resa tillbaka i tiden för att rädda Voyager hem tidigare. När hon ändrar tidslinjen påverkar hon ju så många andra människor. Hur blir det tex. men alla "first contact" i Deltakvaderanten som Voyager hade gjort under åren amiral Janeway suddade ut.

Jag för min del hade hoppats att Voyager äntligen skulle finna ett "wormhole"

När det gäller Voyager så gillar jag de tidigare säsongerna bäst. Jag gillar historian marquis/starfleet och historian om förrädaren Seska.

Postad

Nae B'Elanna där håller jag inte riktigt med, för jag tycker ju att Endgame är Voyagers bästa avsnitt någonsin! Dock var det oväntat att Chakotay och Seven blev ihop, det tycker jag. Och från början var det ju ett holoprogram alltihop. (Human Error)

Sedan så älskar jag tidsresor, det är så spännande och det skapar skitkul komplikationer! Det var inte alls själviskt av admiral Janeway, vadå hon var väl ledsen och ångerfull? Och då kände hon att hon ville ställa allt till rätta, och varför inte ge det ett försök? Det var ju trots allt i 25:e århundradet (eller hur?) och teknologin hade framskridit ordentligt. Se bara på admiralens pansarskyttel!! *yay* Nej, jag älskade Endgame, var helt "omskakad" efteråt. MEN, besvikelsen var att jag hade gärna sett vad som hände när de kom hem, köpte sig Seven och Chakotay ett hus i indian-territorierna eller? *L* Och vad hände med ex-Maquiserna? m.m m.m.

Postad

Undrar vad som händer med tidslinjen om borgerna dör ut 20 år för tidigt...de borde få galaxtiska propotioner....

Eller om de överlever viruset och kommet till fredrationen 20 år senare hahah ert mesiga virus fungerar inte nu för vi har redan stött på det för 20 år sedan.....

Snynd att de inte vågade göra som det gick ryckte om att de skulle komma hem i slutet av 6:sesången och kryssa lite som TNG i 7:sesången. De borde finnad massor av uppslag om vad som skulle kunna hända....

Postad

Vad jag menar var att amiral Janeways tidsresa säkert var bra för Voyagers del. Det var dock själviskt av henne att bara tänka på att rädda sin besättning. Det är ju massa andra människor som påverkas av en förändring i tidslinjen. Som Janeway säger i något tidigare avsnitt.

"Timetravel gives me headache"

Jag var kanske lite föhastad när jag sa att jag inte gillar tidsresor. Problemet är bara att jag har svårt att förstå mig på tidsresor och konsekvenserna av dessa. Kan någon förstå. När det gäller tisresor så gillar jag avsnittet "Time and again" i Voyagers första säsong.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...