Jump to content

Favoritmusik från Star Trek

Alex_V
 Share

97 members have voted

1. 1.

• The Original Series
      4
    • The Next Generation
      26
    • Deep Space Nine
      13
    • Voyager
      27
    • Enterprise
      23

Recommended Posts

• Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varje gång Voyager låten går igång hoppar det till i kroppen och man vet att det kommet att bli 45 minuters roligt tv tittande.

Håller med helt. Det är så man ryser! Därför röstade jag på Voyager.

Tycket att Enterprise-musiken är fruktansvärt dålig. (Inget illa ment åt någon) Förstår inte varför man har gått ifrån det underbara med symfoni musik och Jerry Goldsmith.

Hela introt till Enterprise käns helt fel. Inte får jag någon star trek känsla.

Varje gång Voyager låten går igång hoppar det till i kroppen och man vet att det kommet att bli 45 minuters roligt tv tittande :D  :D  :D För det mesta, det finns ju några dåliga delar också.

Jag ryser också, men på det dåliga viset. Jag är så trött på Voyagermusiken att jag bara inte klarar av att lyssna på den längre - jag byter alltid kanal när det är dags :)

I början älskade jag den, men efter sju säsonger står jag inte ut.

DS9, från säsong 1 till 4, tröttnar jag däremot aldrig på och det är också den jag tycker är bäst.

DS9, från säsong 1 till 4, tröttnar jag däremot aldrig på och det är också den jag tycker är bäst.

Konstigt då säsong 4-7 har samma intro som är en förlängdt för att passa in Mikael Dorn i rollen som Worf

Men DS9 är den som gör sig bäst med sitt intro det är kraftigt.

Jag så en rippoff på den fast det var WCT loggan isället för DS9. Jag rös när jag såg det då den riktigt sabbade introt.

jag försöket rätta dig då säsong 1-3 och 4 inte har samma intro. och det var det som jag tolkade det du sa. (att säsong 1-4 var samma)

Jag skrev 1 TILL 4, inte 1 till och med 4.

Men i vilket fall som helst så har DS9 det bästa introt.

Star Trek The Next generation såklart.

Temat är väldigt bra konstruerat till bild sekvenserna. Det finns en mening med varför stycket är komponerat som det är. Gällande tonart, orkestrering och synk till bilderna/skeppet. Det är mycket lyckat och det är synd att de senare teman inte har så mycket sammanhang mellan musik och bild.

Star Trek The Next generation såklart.

Temat är väldigt bra konstruerat till bild sekvenserna. Det finns en mening med varför stycket är komponerat som det är. Gällande tonart, orkestrering och synk till bilderna/skeppet. Det är mycket lyckat och det är synd att de senare teman inte har så mycket sammanhang mellan musik och bild.

Jag tycker Voyagers tema passar ganska bra med intro-sekvensen. När skeppet rundar en planet och får sol på sig, t ex, eller precis efter kometen (den som alltid får applåder på treffarna) tills dess att man åker igenom ringarna. *Usch, vad jag blev sugen på att lyssna på det nu*

JAg pratar inte sammanhang bild till bild utan musik och bild. Hur orkestreringen är uppbyggd för att lyfta fram bilderna på ett bra och proffesionellt sätt. det är bara TNG musiken som är uppbyggd så.

Jamen, det var ju det jag menade också ju. Jag tycker musiken passar jättebra när Voyager sveper förbi efter kometen, eller när skeppet är i motljus.