Alex_V Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Rösta på din favoritlåt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Då vill jag bara tipsa om de andra diskussionerna om musik i star trek: Sången i Enterprise Enterprise intro (stängd) Musiken i serierna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 eftersom jag bara har sett Voyager får det bli en röst på Voyager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Gillar enterprise´s intro mer och mer, symfonimusiken känns tråkig. Har bara sett TOS, VOY & ENT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Jag gillar låten i Enterprise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Det blev TNG som förövrigt är samma som i TMP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Det blir helt klart Voyager låten. Den är allra bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Jag röstade också på TNG-musiken. Men jag är inte riktigt säker på om man egentligen ska kalla den för TNG-musiken, eftersom den egentligen skrevs för en av TOS-filmerna. Men sedan tyckte de att den va så bra, så de körde den hela nästa serie också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 Jag röstade på ENT-låten. Tycker att den e rätt så bra, och precis som någon skrev här ovanför är det kul att inte alla serierna har symfoni/instrument-musik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 Jag röstade också på ENT-låten... Mest för att jag älskar den låten (sjunger hemgjord karaoke nästan varje dag (varför berättar jag såna saker??) ), så dom andra låtarna hade inte ens någon chans nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 (varför berättar jag såna saker??) För att vi tycker att det är jätteroligt att läsa om dem. Keep up that good work, Ella! :whithstupid: *fniss* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 (varför berättar jag såna saker??) För att vi tycker att det är jätteroligt att läsa om dem. Keep up that good work, Ella! :whithstupid: *fniss* Kul att man kan glädja någon Jag ska bli clown när jag blir stor... Och kul att du fick använding för den där smileyn! Jag tycker den är jättesöt, men har aldrig kunnat använda den på nåt bra sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 Well.. jag röstade på TNG:s.. tycker Voyagers intro börjar bli långtråkig... den är för lugn för min smak.. TNG:s å Ent:s är nästan på delad 1: plats.. jag älskar verkligen Enterprises melodi, som Ella skrev.. lyssnar på den varje dag.. men.. ingen kan ju slå Picards intro.. "Space, the final frontier.." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 19, 2002 Report Share Posted April 19, 2002 ingen kan ju slå Picards intro.. "Space, the final frontier.." Det får man faktiskt rysningar av Fast i övrigt är låten liten tråkig... Känns gammal, liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted April 19, 2002 Report Share Posted April 19, 2002 Tyvärr har jag inte sett någon annan serie/film, än Voyager, så de fick bli den..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted April 26, 2002 Author Report Share Posted April 26, 2002 ingen kan ju slå Picards intro.. "Space, the final frontier.." Det får man faktiskt rysningar av Fast i övrigt är låten liten tråkig... Känns gammal, liksom. Rysningar? Jag tycker att den är jättebra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 :whithstupid: jag vet att det inte hör hit, men hur gjorde du den smileyn??? måste få veta. den var så kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 jag vet att det inte hör hit, men hur gjorde du den smileyn??? Frågan var kanske riktad till Quiet som använde den, men jag svarar ändå. Den och endel andra kan man hitta när man trycker på "Känsloikoner" under fältet där man skriver sitt inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 jag vet att det inte hör hit, men hur gjorde du den smileyn??? :whithstupid: alltså: <:whith stupid:> utan " ". Kolla annars Hjälpkortet ; Känsloikoner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 ingen kan ju slå Picards intro.. "Space, the final frontier.." Det får man faktiskt rysningar av Fast i övrigt är låten liten tråkig... Känns gammal, liksom. Rysningar? Jag tycker att den är jättebra. Jag menade alltså rysningar på ett positivt sätt Tycker också att det är bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 jag tycker att Voyager musiken är bäst den är rolig på ett sätt att höra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 26, 2002 Report Share Posted April 26, 2002 jag tycker att Voyager musiken är bäst den är rolig på ett sätt att höra.. På vilket sätt då? Jag blir nyfiken när jag läser sådant, för ett 'jag gillar också glass'-uttalande ger mig faktiskt inte speciellt mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 27, 2002 Report Share Posted April 27, 2002 jag tycker att Voyager musiken är bäst den är rolig på ett sätt att höra.. På vilket sätt då? Jag blir nyfiken när jag läser sådant, för ett 'jag gillar också glass'-uttalande ger mig faktiskt inte speciellt mycket. jag vet inte riktigt men när man hör melodin så vet man att det är dags för ett nytt avsnitt och man blir glad när man har väntat så länge på att få se avsnittet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 27, 2002 Report Share Posted April 27, 2002 Varje gång Voyager låten går igång hoppar det till i kroppen och man vet att det kommet att bli 45 minuters roligt tv tittande För det mesta, det finns ju några dåliga delar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted September 16, 2002 Report Share Posted September 16, 2002 Deep Space Nine är den bästa utav de skrivna för serierna. Dock gillar jag TNG låten bättre, men den har de ju snott ifrån TMP så det räknas inte riktigt även fast det är den bästa låten. Inget slår "Space...the final frontier... These are the voyages of the starship Enterprise. Its ongoing mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before!" *Enterprise warpar iväg* Fast när man hör Spock säga nästan samma sak i slutet utav ST II: TWOK så ryser jag nog nästan mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts