Gå till innehåll

97 medlemmar har röstat

1. 1.

• The Original Series
      4
    • The Next Generation
      26
    • Deep Space Nine
      13
    • Voyager
      27
    • Enterprise
      23

Rekommenderade inlägg

• Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Jo de är klart!  Har aldrig fattat hur Usa´s flagga och konstitusion hamnade på den planeten.  Mystiskt.

Nej, jag fattade det inte heller. Tror jag. Det var länge sedan jag såg det, så jag kommer knappt ihåg. Inte en av TOS bästa stunder precis. Det enda som jag tycker om med det avsnittet är när Spock använder telepati för att påverka den där tjejen i slutet.

Ojoj, så var man av ämnet igen ...

Musik var det ja .. hmm .. ehh ... öhhh ... DS9:s theme är bäst.

Postad

Jasså handlade ämnet om musik. Ja DS9 theme är bra men Voyager och TNG är inte fel de heller. Jag kan ínte säga att någon musik är bäst av de tre men om man inte bara räknar musik utan hela introt så är Voyager min favorit.

Coolast intro är definitivt TOS! En äkta klassiker!

Ja då var man ifrån ämnet igen. Fast inte helt ändå, jag är väll lite i gråzonen nu antar jag.

Postad

Jag tycker det coolt i slutet utav ST:TWOK när dialogen i TOS temat citeras utav Spock. Inget ger mig lika mycket rysningar :)

Och som jag sagt förut, DS9:s tema, all the way!

Postad
Expendable Ensign: Enterprise är långt ifrån att vara perfekt, men karaktärerna är INTE sterila. Om du tycker det så har du inte kollat tillräckligt noga (eller för líte) på Enterprise.

Det kanske stämmer. Eftersom jag tycker att musiken är så fruktansvärt dålig så har kanske resten av serien fått stryka på foten. Men jag ska försöka ge Archer & Co en ärlig chans. Om jag bara slapp höra skrovliga ylandet före varje avsnitt. <_<

Postad
Vad har du emot Enterprise-temat?? Jag tycker att det är kul med lite nytänkande.

Visst. Nytänkande kan vara bra. Men att helt gå ifrån konceptet? Star Trek har ju alltid representerats av pampig orkestermusik (Goldsmith m.fl). Nu har man helt plötsligt bytt ut detta mot nån patetisk halvfigur med wishkeyröst. Och detta ackompanjerat med vissa alltför patriotiska bilder gör att jag bara hatar 'Enterprise' inledning.

Postad
Vad har du emot Enterprise-temat?? Jag tycker att det är kul med lite nytänkande.

Visst. Nytänkande kan vara bra. Men att helt gå ifrån konceptet? Star Trek har ju alltid representerats av pampig orkestermusik (Goldsmith m.fl). Nu har man helt plötsligt bytt ut detta mot nån patetisk halvfigur med wishkeyröst. Och detta ackompanjerat med vissa alltför patriotiska bilder gör att jag bara hatar 'Enterprise' inledning.

Jag håller med! Varje WCT-träff så lider jag, kvider, är nära döden när introt till Enterprise spelas.

Postad
Hehe, tur att inte Enterprise har visats på ett tag då. Men nästa Treff kanske du får skippa sista passet. :D

Jag har planerat att göra detta. Skulle inte ha något emot att se vad killarna har för sig på Enteprise men eftersom jag fruktar för mitt liv när introt kommer så får jag väll undvika de avsnitten. Dessutom har ju flera av Voyager avsnitten gått allderleds nyss på tv så dem är ju inte så roligt att se igen. Tycker att de skulle hittat lite äldre Voyager avsnitt i stället.

Postad
Jag håller med!  Varje WCT-träff så lider jag, kvider, är nära döden när introt till Enterprise spelas.

*hrm hrm* Vi är ett par stycken som tycker att det är roligt att sitta och sjunga med. *fniss* :lol:

Postad

He he, jag brukar inte sjunga med (även om jag vill, låten är ju bara så bra). Men jag brukar vifta sådär med en tändare i takt med musiken, som man brukar göra på konserer. Vad är det det kallas nu igen? :lol:

Postad
Jag håller med!  Varje WCT-träff så lider jag, kvider, är nära döden när introt till Enterprise spelas.

*hrm hrm* Vi är ett par stycken som tycker att det är roligt att sitta och sjunga med. *fniss* :lol:

Fortsätt med det du och dinna vänner. Det kanske gör låten bättre om jag har tur.

Postad

Appropå Enterprise temat så har gjorde jag så att jag brände den tillsammans med lite andra låtar på en CD häromdan och lyssnade på bussen. Och faktiskt så börjar jag gilla den ganska mycket :) Jag längtar tills serien börjar på SVT....

Postad

Uj uj

just det; tråkig orkestermusik som gör att man nästan somnar innan avsnittet börjar.

Nä, enterprise-themet växer för varje gång jag hör den. Lyssna på texten, det finns en hel del "djup" i den.

Utan konkurrens den absolut bästa musiken från ST-serierna

Det är synd att Du "hatar", jobba med det så kommer Du nog till insikt ;)

Postad
Nä, enterprise-themet växer för varje gång jag hör den. Lyssna på texten, det finns en hel del "djup" i den.

Utan konkurrens den absolut bästa musiken från ST-serierna

Att kalla texten djup är väl ändå att ta i. Vad är det som är så djupt med den?

Jag avskyr inte Enterprise-themet fullt så djupt som t.ex. Expendable Ensign eller Unkas, men tycker det är klart sämre än min favorit DS9.

Postad
Att kalla texten djup är väl ändå att ta i? Vad är det som är så djupt med den?

Ja just det, "djup"

Åtminstone i jämförelse med övrig ST-musik

Ta och lyssna på den ordentligt och hör texten och tänk på vad den vill förmedla så förstår du ;)

Postad
Att kalla texten djup är väl ändå att ta i? Vad är det som är så djupt med den?

Ja just det, "djup"

Åtminstone i jämförelse med övrig ST-musik

Ta och lyssna på den ordentligt och hör texten och tänk på vad den vill förmedla så förstår du ;)

Jag återkommer imorgon med en grundlig analys av Enterprise-themet ;)

Hur kan du jämföra Enterprise-themet med de andra ST-themen baserat på text, när de andra inte ens har någon text (om man nu inte räknas "to boldly go"-biten då förstås)?

Postad
Hur kan du jämföra Enterprise-themet med de andra ST-themen baserat på text, när de andra inte ens har någon text (om man nu inte räknas "to boldly go"-biten då förstås)?

Jämförelsen ligger inte i texten.

Men texten i detta fall ger musiken ett mervärde.

Lycka till med analysen, jag väntar med spänning :)

Postad

Det mest positiva med ENT-temat är att man kan sjunga med, ngt som jag gjorde på förra treffen (riktigt falskt dock, men jag satt så nära högtalaren, att ingen borde ha hört det iaf ;) ).

Med tanke på att sången inte är skriven för ST så tycker jag att texten passar förvånansvärt bra.

Om sedan sången är bra eller inte vet jag ej. Det växlar på ngt vis; Vissa dagar tycker jag att den är en av de bästa låtar som jag hört, andra dagar så känns den extremt seg och jobbig. (Har laddat ner den från databasen, och lyssnar på den ungefär 1 gång/dag, då den ligger i min Media-players Star Trek-album)

Postad

Har lyssnat igenom Enterprise-temat några gånger och kan bara komma till slutsatsen att det stinker. Riktigt värdelöst. En helt vanlig amerikansk helylle ballad. Man kunde lika gärna ha en Bryan Adams låt, eller varför inte Jan Johansen. Texten är riktigt banal. "I got faith of the heart" :sick:

Nog med det..

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...