Jump to content

Vilka har snyggast öron?

b00t3r

Vilka har snyggast öron?  

19 members have voted

1. 1.

• Alver
      9
    • Vulcaner
      10

Recommended Posts

Alver (från fantasyns världar) och Vulcaner har ju båda spetsiga öron, men vilka är egentligen snyggast? Se några exempel nedan:

Vulcan man:

Surak.jpg

Alv man:

Legolas_sticky.jpg

Vulcan kvinna:

TPan.jpg

Alv kvinna

Arwen.jpg

Nå vad tycker ni?

Jag tycker att alvernas öron är lite mer graciösa och inte lika klumpiga som hos vulcanernas... min röst faller på alverna.

Edit: Det var meningen att det skulle vara en omrösting här oxå....Undra vart den tog vägen. Om någon moderator kan lägga in en sådan skulle det vara bra...verkar inte gå att lägga in en i efterhand för oss vanliga dödliga...

Edited by Jocke

Då detta ämne inte enbart verkar handla om Star Trek så flyttar jag det till Ten Forward (alver är fantasy och vulcaner sci-fi, så Ten Forward passar nog bäst i detta fall).

Du kan själv lägga till en omröstning genom att klicka på svara, "Omröstningsalternativ" ska då visas överst (kontakta mig via PM vid problem).

Har även redigerat bort din svordom. Har du inte gjort det så ber jag dig att läsa forumreglerna.

*FLYTTAD*

Då detta ämne inte enbart verkar handla om Star Trek så flyttar jag det till Ten Forward (alver är fantasy och vulcaner sci-fi, så Ten Forward passar nog bäst i detta fall).

Du kan själv lägga till en omröstning genom att klicka på svara, "Omröstningsalternativ" ska då visas överst (kontakta mig via PM vid problem).

Har även redigerat bort din svordom. Har du inte gjort det så ber jag dig att läsa forumreglerna.

*FLYTTAD*

Sådär ja. Tack för hjälpen...försökte att redigera mitt inlägg men då gick det inte.

Ursäkta mitt ovårdade språk. Orden är uppfattad och skall verkställas.

När det gäller vulcans och de alver som porträtteras av Peter Jackson så råder det ingen tvivel om att vulcans har snyggast öron. Andra alver kan mycket väl ha snyggare öron. :)

Ja, det är väl främst Jacksons alver jag tänker på...Vilka andra tänkte du på?

När det gäller vulcans och de alver som porträtteras av Peter Jackson så råder det ingen tvivel om att vulcans har snyggast öron. Andra alver kan mycket väl ha snyggare öron. :)

Tolkiens alver till exempel (filmen följer inte riktigt Tolkiens beskrivning av alvöron) och alver i all annan fantasylitterur och film.

Tolkiens alver till exempel (filmen följer inte riktigt Tolkiens beskrivning av alvöron) och alver i all annan fantasylitterur och film.

Okej. Jag har inte läst så mycket jätte mycket fantasy, har dock läst ringen triologin + bilbo av tolkien...kan dock inte komma i håg någon öronbeskrivning, och kan inte riktigt koppla hur man gör en korrekt öronbeskrivning i text...Står det typ: Hans öron stack vid örspeten ut ca två centimeter ;) ) . Hehe. Men kan inte du fixa en bild på ett enligt dig korrekt alvöra så vi kan jämföra? :)

Okej. Jag har inte läst så mycket jätte mycket fantasy, har dock läst ringen triologin + bilbo av tolkien...kan dock inte komma i håg någon öronbeskrivning, och kan inte riktigt koppla hur man gör en korrekt öronbeskrivning i text...Står det typ: Hans öron stack vid örspeten ut ca två centimeter ;) ) . Hehe. Men kan inte du fixa en bild på ett enligt dig korrekt alvöra så vi kan jämföra? :)

Det finns faktiskt ingen beskrivning av alvöron i vare sig The Hobbit eller Lord of the rings, men i en av History of Middle-earth-böckerna kan vi läsa: "The Quendian ears were more pointed and leaf-shaped than [?human]."

• 2 weeks later...

Jag håller med B'Elanna. Vulcan-öron står inte ut lika mycket som alvers. Fast å andra sidan är Arwens öron speciellt utmärkande på bilden i denna tråds första inlägg, det finns säkert andra alvöronvarianter. DÅ kan man säga att det kanske inte finns nån skillnad mellan dem afterall. :vulcan:

• 1 month later...