Jello Posted May 24, 2002 Report Share Posted May 24, 2002 Rösta om den första Enterprise-säsongen. Tips: rösta inte innan du sett säsongsfinalen Shockwave! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 24, 2002 Report Share Posted May 24, 2002 Jag håller med er andra om att den här serien är grym-bra. Som sagt så är jag alltid skeptisk till nya serier, och speciellt första säsongen av dem. Men den här serien kommer nog faktiskt att bli en av mina storfavoriter. Några avsnitt har varit lite pinsamma, och än når den inte riktigt upp till t.ex. bra avsnitt av TNG, men det dröjer inte långt innan den gör det, hoppas jag. Vad kallar man sig om man är fanatisk av denna serien då, Ent.-are? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted May 24, 2002 Report Share Posted May 24, 2002 Efter att ha sett fyra avsnitt på WCT-treffen i februari tyckte jag att serien var rätt kass. Fast efter att ha sett rätt mycket fler avsnitt är den riktigt bra. Jag följer Jellos tips och låter bli att rösta förrän jag sett Shockwave. Fast troligen röstar jag väl på "Mycket bra" eller "Går inte att bedöma hela..." när det väl blir dags. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted May 24, 2002 Report Share Posted May 24, 2002 Jag är faktiskt impad över Enterprises första säsong. Den första säsongen brukar ju vara den sämsta, men här har det lyckats bra. Visst en del avsnitt har varit rena bottennapp, men i överlag har säsongen varit bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted May 24, 2002 Author Report Share Posted May 24, 2002 Ja, jag antar att jag är ny och oerfaren när det gäller nya serier... Voyager känns som den "riktiga" star trek tillsammans med TOS eftersom det är det enda jag sett... Egentligen är ju serien bra, har väl inte accepterat karaktärerna än... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 27, 2002 Report Share Posted May 27, 2002 "Shockwave" (#026) Jag säger bara: wow! *I'll be back* ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted May 27, 2002 Report Share Posted May 27, 2002 Enterprise är klart över förväntningarna. Jag va rädd att den första säsongen var något man varit tvungen att kämpa sig igenom för att kunna förstå gobitarna fram i tiden, men varje tisdagkväll har varit konstant väntan. Jag ser extremt mycket fram emot nästa säsong (antar att alla som sett Shockwave gör det) och hoppas att den blir minst lika bra som denna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 28, 2002 Report Share Posted May 28, 2002 lätt bättre än voys första men tos säsong 1 slår den ej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted May 29, 2002 Report Share Posted May 29, 2002 Bra första säsong, synd bara att man måste vänta så länge på Shockwavefortsättningen. De borde även ge lite mer plats till Mayweather i kommande säsonger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 29, 2002 Report Share Posted May 29, 2002 Vilken kanal gick den på?? Enterprise säsongen menar jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted May 29, 2002 Report Share Posted May 29, 2002 Vilken kanal gick den på?? Enterprise säsongen menar jag. På UPN i USA. men avsnittena har gått att ladda ner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Jag tyckte nog ändå att den första säsongen var ganska bra. Visserligen var jag ganska kritisk mot Captain Archer. Jag tyckte ibörjan att han var ganska "svag" som karaktär (jag gillar honom nog bättre i Mr and Mrs Smith. ). Men jag tycker att han han har utvecklats en hel del under säsongen. Allra bäst är han på away missions. Besättningen är det inget fel på. Under säsongens gång har börjat att uppskatta dem. Fast det som saknas är flera huvudkaraktärer. Men tycker att de borde utöka besättningen lite. Slutsats: Jag ger första säsongen en klart Godkänt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 (edited) Många avsnitt var faktist bra i säsong 1 och jag blev överaskad att skådespelarna var så duktiga. Ett minus är Archer som inte står ut som en kapten borde gör, vara lite speciell alltså. Så har inte serien gjort mig så intresserad att föja den men det kanske ändras efter några säsonger till. Dom borde ha även ett dubbelavsnitt i mitten av säsongen. Edited September 15, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 21, 2003 Report Share Posted October 21, 2003 (edited) Bra, mycket bra!!!! enterprise hade en jättebra första säsong, hoppas den andra är lika bra!!! :vulcan: :vulcan: undrar bara hur andra stjärnflottan skepp ser ut på 2100-talet!? :vulcan: Edited October 21, 2003 by speck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 21, 2003 Report Share Posted October 21, 2003 Jag tycker att första säsongen var ganska bra. Jag tycker nästan alltid att första säsongen brukar vara ganske seg för att man skall kunna lära känna alla karaktärerna. Dock fanns det ett par ljusglimtar i slutet av säsongen t.ex. shockwave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 23, 2003 Report Share Posted October 23, 2003 Första säsongen brukar ha en tendens att inte bli så bra, dock tycker jag denna var helt ok faktiskt! Tycker det är rätt nyskapande ändå för att vara en till serie som handlar om att utforska rymden. Säsong 2 kan jag säga blir bättre! Nu längtar jag till säsong 3, men den för man väl ladda ner eller nått kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 25, 2003 Report Share Posted October 25, 2003 Men då voyager gick så tyckte jag det var ganska fullfart redan från början. Första avsnittet är ju liksom bara grymt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted October 28, 2003 Report Share Posted October 28, 2003 Nu är det länge sedan jag såg S1 men vad jag minns så gillade jag hela S1 rätt bra... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Tja första säsongen var ju faktiskt ganska bra men jag gillar inte dom här ändringarna och så med Klingons och Borg, såvida dom inte åker i sista avsnittet tillbaka i tiden och ändrar att dom stötte på dom här raserna skulle ju stjärnflottan få reda på denna fakta och därmed skulle det bli helt mysko. Jag menar Kirk hade ju ingen fakta om Klingons innan han träffa på dom. Samma sak gäller Picard och borg, ha´n hade ingen fakta om dom innan händelsen med Q. Så sådana saker ger det en minus. jag har även alltid retat mig på Kapten Archer, jag vet inte hur jag ska säga det här men... HAN ÄR EN MES. Däremot gillar jag --vad heter han-- Malcolm, va? han är en väldigt intressant karaktär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Hmm...har faktiskt inte tänk på det med Klingons, logiskt sett borde de också har sett mera ut som de gjorde i TOS med det är ju bara små detaljer <_< Kapten Archer är ok, men min stora favorit är Trip faktiskt, redan från första avsnittet gillade jag honom bäst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjakkotäj Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 SVT: Star Trek: Enterprise När startar nästa säsong av Star Trek: Enterprise? Vi vet ännu inte när fortsättningen av Star Trek: Enterprise kommer sändas, förmodligen först till sommaren 2004. Troligen kommer vi att visa sista delen för den här säsongen i repris innan nästa säsong påbörjas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Givetvis repriser är ju obligatoriska, tydligen så har SVT smittas av repris fanatismen som resten av kanalerna har.. *djup suck* <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 31, 2003 Report Share Posted October 31, 2003 Men det kan ju vara så att man kommer ihåg vad som hände eftersom det var ett dubbelavsnitt då andra delen är första avsnittet i andra säsongen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 31, 2003 Report Share Posted October 31, 2003 Jag fattar inte varför de ska ha så långa uppehål mellan sesångerna det är ok med jul och sommaruppehål men att vänta över ett halvår. Blir det billigare att köpa in serien om den är X antal år/månader gammal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 31, 2003 Report Share Posted October 31, 2003 Jag fattar inte varför de ska ha så långa uppehål mellan sesångerna det är ok med jul och sommaruppehål men att vänta över ett halvår. Blir det billigare att köpa in serien om den är X antal år/månader gammal. Tror att det blir billigare då. Eller så är det bara för att SVT är så fattiga att dom måste spara ett tag. Svenska staten är ju inte den bästa kan man ju lungt säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts