Jump to content

Wil Wheaton recenserar TNG-avsnitt

Homn

Recommended Posts

Oj, jag skulle inte kalla det där för recension utan för att återberätta handlingen. Det var väldigt långt. Jag orkade inte läsa till slutet. Kommer han att göra sig ovän med manusförfattarna med sitt ironiska sätt att skriva?

Jag återvände en stund till hans beskrivning av första avsnittet av TNG. Om man skrollar ned till slutet så får man läsa en trevlig "behind the scenes". Efter att ha läst denna ger jag honom godkänt.

Edited by Cecilia

• 9 months later...
  • 4 weeks later...

Har läst hans recensioner och de är bra och ganska roliga.

Jag tycker att det är underbart att han kan se tillbaka på vad han gjorde och tyckte förut med en sån självdistans vilket onekligen får mig att gilla honom.

Håller med om det. Hans självdistans är tydlig då han driver med sig själv och den karaktär han spelade. Jag uppskattar också att han verkar säga vad han tycker om andra skådespelare och regisörer.

Mycket intresant läsning. Han skriver inte som en normal ST-fan. Mycket kritik och irroni. Käns som att han endast ser avsnitten och recencerar dem utifrån dagen sammhälle och kultur. Tar inte någon hänsyn eller tänker på att det faktiskt är en futurisktisk serie. Kan inte säga att jag är imponerad av språket han använder. <_< :huh:

Edited by Unkas

• 3 months later...
Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J.

På tanke på hur sällen de kommer ut skulle jag säga att han har en hel del för sig. Har du läst det han skriver för den delen? det är inte precis vanliga recensioner han skriver, dessutom lägger han till till egna relektioner om vad han minns om när avsnittet spelades in.

Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J.

På tanke på hur sällen de kommer ut skulle jag säga att han har en hel del för sig. Har du läst det han skriver för den delen? det är inte precis vanliga recensioner han skriver, dessutom lägger han till till egna relektioner om vad han minns om när avsnittet spelades in.

Han säger själv att han skriver "reviews", vilket både kan översättas som recension och redogörelse/beskrivning. Det sistnämnda är nog mer träffande i det här fallet.

Han säger själv att han skriver "reviews", vilket både kan översättas som recension och redogörelse/beskrivning. Det sistnämnda är nog mer träffande i det här fallet.

Så sant, det finns många översättningar av det ordet.

Så sant, det finns många översättningar av det ordet.

japp och personligen tänker jag alltid på spelrecensioner varje gång jag ser ordet review. hmm har kanske nåt med att jag är gamer och jämt drar paralleller till den värdlen ;)

Edited by NX-01

Jag måste säga att jag inte är så förtjust i hans "reviews". Förstår att de är helt personliga tolkningar av vad avsnitten, men det ger mig inget nöja att läsa vad han tycker om avsnitten nästan 20 år senare. Får ibland känslan av att han har något emot TNG.

• 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Han får sannolikt betalt för det. Wheaton lever väl numera på att skriva.

Sedan ska man inte glömma vilken hitserie TNG var i USA bland folk födda på 60-, 70- och tidiga 80-talen.

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...