Homn Posted February 14, 2007 Report Share Posted February 14, 2007 Jag vet inte om ni har sett detta, men Wil Wheaton (Wesley Crusher) recenserar TNG avsnitt på denna sida: http://www.tvsquad.com/bloggers/wil-wheaton/ Han har en härlig självdistans till sin egen rollfigur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 14, 2007 Report Share Posted February 14, 2007 (edited) Oj, jag skulle inte kalla det där för recension utan för att återberätta handlingen. Det var väldigt långt. Jag orkade inte läsa till slutet. Kommer han att göra sig ovän med manusförfattarna med sitt ironiska sätt att skriva? Jag återvände en stund till hans beskrivning av första avsnittet av TNG. Om man skrollar ned till slutet så får man läsa en trevlig "behind the scenes". Efter att ha läst denna ger jag honom godkänt. Edited February 14, 2007 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted December 4, 2007 Report Share Posted December 4, 2007 Han fortsätter med sina underbara recensioner, nu med Datalore. Jag tycker att det är underbart att han kan se tillbaka på vad han gjorde och tyckte förut med en sån självdistans vilket onekligen får mig att gilla honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest susdan74 Posted December 4, 2007 Report Share Posted December 4, 2007 Det har jag missat helt. Tack för tipset. Tycker att han brukar skriva bra och detta är säkert inget undantag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Har läst hans recensioner och de är bra och ganska roliga. Jag tycker att det är underbart att han kan se tillbaka på vad han gjorde och tyckte förut med en sån självdistans vilket onekligen får mig att gilla honom. Håller med om det. Hans självdistans är tydlig då han driver med sig själv och den karaktär han spelade. Jag uppskattar också att han verkar säga vad han tycker om andra skådespelare och regisörer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 (edited) Mycket intresant läsning. Han skriver inte som en normal ST-fan. Mycket kritik och irroni. Käns som att han endast ser avsnitten och recencerar dem utifrån dagen sammhälle och kultur. Tar inte någon hänsyn eller tänker på att det faktiskt är en futurisktisk serie. Kan inte säga att jag är imponerad av språket han använder. <_< Edited December 27, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Nu har han skrivit en ny recension, om Angel One. Han håller sedvanlig stil, och jag tycker att det är fantastiskt kul! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 (edited) Direktlänk för den som vill ha. Edited April 4, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J. På tanke på hur sällen de kommer ut skulle jag säga att han har en hel del för sig. Har du läst det han skriver för den delen? det är inte precis vanliga recensioner han skriver, dessutom lägger han till till egna relektioner om vad han minns om när avsnittet spelades in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J. På tanke på hur sällen de kommer ut skulle jag säga att han har en hel del för sig. Har du läst det han skriver för den delen? det är inte precis vanliga recensioner han skriver, dessutom lägger han till till egna relektioner om vad han minns om när avsnittet spelades in. Han säger själv att han skriver "reviews", vilket både kan översättas som recension och redogörelse/beskrivning. Det sistnämnda är nog mer träffande i det här fallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 Han säger själv att han skriver "reviews", vilket både kan översättas som recension och redogörelse/beskrivning. Det sistnämnda är nog mer träffande i det här fallet. Så sant, det finns många översättningar av det ordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 4, 2008 Report Share Posted April 4, 2008 (edited) Han säger själv att han skriver "reviews", vilket både kan översättas som recension och redogörelse/beskrivning. Det sistnämnda är nog mer träffande i det här fallet. Så sant, det finns många översättningar av det ordet. japp och personligen tänker jag alltid på spelrecensioner varje gång jag ser ordet review. hmm har kanske nåt med att jag är gamer och jämt drar paralleller till den värdlen ;) Edited April 4, 2008 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Jag måste säga att jag inte är så förtjust i hans "reviews". Förstår att de är helt personliga tolkningar av vad avsnitten, men det ger mig inget nöja att läsa vad han tycker om avsnitten nästan 20 år senare. Får ibland känslan av att han har något emot TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted May 1, 2008 Report Share Posted May 1, 2008 Och nu finns en review för Code of Honor! http://www.tvsquad.com/bloggers/wil-wheaton/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Doctor Posted August 9, 2008 Report Share Posted August 9, 2008 Har läst Wil Wheaton's böcker och förstår varför han skriver som han gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Har han verkligen inget annat för sig än att recencera gamla tng avsnitt? Jag menar jag tröttnar aldrig på att titta på tng och andra star trek men recensioner trodde jag man gjorde när avsnitten var nya? J. Han får sannolikt betalt för det. Wheaton lever väl numera på att skriva. Sedan ska man inte glömma vilken hitserie TNG var i USA bland folk födda på 60-, 70- och tidiga 80-talen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted February 1, 2009 Report Share Posted February 1, 2009 Du milde vilka skriverier! Ja, han bör ju leva på det med tanke på vilka långa utlägg han har.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Har läst Wil Wheaton's böcker och förstår varför han skriver som han gör. Kan du gå in lite djupare på vad du menar med det här inlägget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts