Chush Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Här är scenariot: Ni föds år 2350 i jorden och ni föds i star trek universumet.... man växer upp med alla legender som sina förebilder; Picard, Riker, Tuvok, Seven, Data, Geordi, Janeway, Sisko, Voyager, Enterprise-D och E, DS9, dominion wars ..... osv osv osv vad hade ni gjort? vart hade ni bott? vart hade ni blivit? vad hade ni studerat? vad hade ni gjort som vuxen? vad hade ni haft för ideal? vilka människor hade ni umgåtts med? hade ni gått med i starfleet? helt enkelt vad ni hade haft som mål och drömmar i det samhället jag hade nog själv försökt komma in starfleet academy och däriffrån försöka arbeta upp sig i organisationen tills man får eget command och så försvara the federation mot allt från klingons och romulans till borg ps en extrafråga.... hur hängiven hade man varit för att försvara the federation och allt som den medför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 (edited) jag hade nog ratats av Stjärnflottan . istället hade jag byggt mitt eget skepp och beväpnat efter eget tycke . sen hade ja ägnat mig åt alla former av fraktande som dök upp Edited March 21, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schran Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Flyttat till Andoria och startat en "Andoria ut ur federationen"-kampanj. Komplett med gerillarörelse. Nej, men allvarligt hade jag nog gjort vad jag gör idag, fast i rymden och ständigt i rörelse, nomadism hör ihop med rymden. En sak är säker, jag hade aldrig stått ut med Starfleet, that's for sure. Command is not given, it's taken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Jag hade nog jobbat i star fleet. Dom är ju främst utforskare men det finns ju ett inslag av "konfliktlösning" också. Sedan är frågan om man skulle vilja viga hela sitt liv åt starfleet eftersom att det inte verkar vara så lätt att få det där med förhållande och familj att fungera om man vill satsa på en lång och framgångsrik karriär i star fleet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Jag hade nog gjort som Expendable Ensign, bosatt mig på nån lugn kula nånstans och samlat på Sci-Fi filmer, STAR TREK XXVII kommer visst ut snart.... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. Det hadde varit även mitt val. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. Det hade varit även mitt val. Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. Det hade varit även mitt val. Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v. Om du gjorde det skulle du snart bli lynchad av hela galaxen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Hej på er alla Star Trek älskare. Jag är en "gammal star trekfantast" och blev jätteförtjust i detta forumet. Själv skulle jag ´nog fungera i antingen startrekvården eller bli SHERIFF..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Hej på er alla Star Trek älskare. Jag är en "gammal star trekfantast" och blev jätteförtjust i detta forumet. Själv skulle jag ´nog fungera i antingen startrekvården eller bli SHERIFF..... Har dom sheriffer i ST? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Självklart finns det sheriffer på någon planet.. Iallafall någon form av ordningsmakt.. i Star Trek universum. Eller har jag fel.. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Självklart finns det sheriffer på någon planet.. Iallafall någon form av ordningsmakt.. i Star Trek universum. Eller har jag fel.. B) Jojo du har säkert rätt. Dom har säkert skattmas nån´stans också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Sheriffer är ju bara ett av alla alternativen i Star Trek världen. Själv är man ju bara en allmän samhällets tjänare. Men det är roligt att tänka sig bort..... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Hej på er Vill bara skriva om att jag har haft en lyckad dag. I vår Star Trekvärld har vi lyckas fått tag i några mycket erkända smugglare som har varit på fri fot länge. Sheriffen lever jihaa...bara skojar inte på riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 (edited) Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. Det hade varit även mitt val. Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v. Om du gjorde det skulle du snart bli lynchad av hela galaxen. Jag skulle ha ett kamuflerat skepp så klart. När jag skrivit klart en bok skulle jag sätta ett dussin av dom i en skyttel och skicka ner dom mot jorden. :lol: Conan O'Brien äger!!!!! Edited April 10, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 intressant fråga. med tanke på att jag är känslig för all form av transport skulle nog starfleet vara uteslutet. om inte läkaren hade haft ett gigantiskt förråd med injektioner mot rymdsjuka eller ännu bättre, en replikator helt ämnad för det syftet...;)...men, rymdsjuka till trots hade en karriär som xenoantropolog lockat. leva med klingons i några år...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 (edited) Conan O'Brien äger!!!!! visste ni att hans farbror är förfader till Miles O'Brien :lol: :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited April 11, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted June 9, 2007 Report Share Posted June 9, 2007 Jag hade deffinitvit gått med i starfleet men jag hade nog inte varit på några deep space uppdrag. Jag hade nog velat jobba på Jupiterstationen men utvecklingen av EMH (tycker att EMH är bristfällig). Jag hade nog velat vara kvar på jorden men tagit semester på tex Risa. Jag hade ägnat mitt liv åt starfleet och hoppats på att mina barn hade gjort detsamma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 Jag skulle nog velat vara forskare på den lugna planeten jorden. Så långt från Klingoner, Cardassier och Romulaner som möjligt. Kanske skulle jag försöka hitta ett serum eller liknande som gör att man inte åldras (efter t.ex. åldern 25 när man står på toppen, både fysiskt och mentalt). Sen kunna leva hur länge som helst, tills man eventuellt dör i någon olycka eller konstig sjukdom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 du vill efterlikna Data så mycket som möjligt, eller hur? han åldras ju inte och det är bara en olycka, nån sjukdom eller ett hjältedåd som kan ta död på honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 Självklart finns det sheriffer på någon planet.. Iallafall någon form av ordningsmakt.. i Star Trek universum. Eller har jag fel.. B) Jojo du har säkert rätt. Dom har säkert skattmas nån´stans också! Klart de har skattmas, Ferengierna har ju Brunt! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 du vill efterlikna Data så mycket som möjligt, eller hur? han åldras ju inte och det är bara en olycka, nån sjukdom eller ett hjältedåd som kan ta död på honom. Data skulle jag verkligen inte vilja vara, han har ju inget känsloliv! En robot, nä fy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 du vill efterlikna Data så mycket som möjligt, eller hur? han åldras ju inte och det är bara en olycka, nån sjukdom eller ett hjältedåd som kan ta död på honom. Data skulle jag verkligen inte vilja vara, han har ju inget känsloliv! En robot, nä fy! data får visserligen ett känslochip i generations men jag tycker att han har haft känslor genom hela TNG ändå. det är inte vanliga känslor som vi är vana vid, det är speciella känslor som är speciella för just han. som till exempel sa han faktiskt runt typ tredje säsongen att han kan sakna människor, för folk lämnar ett slags intryck som gör att de fattas när de inte är närvarande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 Sjärnflottist så fort som möjligt. Och på fritiden syssla med holonoveller och kampsport. Hem i San Francisco, mitt i smeten. Hade nog försvarat Federationen och dess ideal till sista droppen för Federation är en utopi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts