Gå till innehåll

185 medlemmar har röstat

1. 1.

• Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15

Rekommenderade inlägg

• Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 3 veckor senare...
Postad

Jag håller med Morn siffrorna vet jag inte så mkt om men vad som visas i Sverige just nu är VOY. Även om TNG och lite DS9 har gått i Sverige har det varit på kanaler som inte alla har (3an 5an TV1000) och därför tror jag också att de flesta gillar Voyager mest för att de har sett mest Voyager.

• 3 veckor senare...
Postad
Säger bara en sak: VOYAGER ÄR BÄST!!

Voyager är bra.....men The Next Generation är bättre...(fast jag röstade på Voyager i denna röstning(det var innan jag såg nån TNG))

Data är råtuff :)

Postad
Säger bara en sak: VOYAGER ÄR BÄST!!

Voyager är bra.....men The Next Generation är bättre...(fast jag röstade på Voyager i denna röstning(det var innan jag såg nån TNG))

Data är råtuff :)

här håller jag med P'tack nästan helt och hållet. tycker att Voyager och The Next Generation är lika bra.

• 3 veckor senare...
Postad

Jag tycker att det absolut bästa som gjorts i Star Trek är TOS-filmerna. Karaktärerna från TOS är ju klart bäst, men i serien känns ju avsnitten ofta lite lågbudget. :)

Om man ändå måste välja en serie så blir det nog Voyager

• 2 veckor senare...
Postad
Den serie som regerar är ju TOS! Jag gillar dom som de kommer i kronologisk ordning:

TOS

TNG

DS9

VGR

ENT

Jag gillar heldre

TNG

VGR

TOS

DS9

Ej sett: Enterprise

Inte tillräkligt bra för att komma med på listan överhuvetaget: TAS

Postad
Så om man bara ex. sett voy så är det självklart att man tycker den serien är bäst eftersom an saknar andra ST referenser att jämföra med.

ex du ska välja vilken av 2 glassar som är godast du har inna redan smakat den ena, sen säger du att den är bästa utan att äns smaka på glass nr 2

Jag säger som jag gjort tidigare

Postad
Har sett alla serier och tycker ENTERPRISE (ska stå med stora boktstäver) är sämst! Visst är det en bra serie, missupfatta mig inte. Men som trekk serie suger den.

Håller med om att Enterprise är ganska dålig, men TAS är värre.

Postad
Har sett alla serier och tycker ENTERPRISE (ska stå med stora boktstäver) är sämst! Visst är det en bra serie, missupfatta mig inte. Men som trekk serie suger den.

Jag har sett i stort alla serier (och avsnitt), och alla filmer, tycker faktiskt att Enterprise verkar lovande, personligen så tycker jag att Enterprise har den riktiga ST andan och det kommer nog att bli en bra serie. Skulle vara intressant att veta varför du tycker att Enterprise är så dålig?

Postad

En anliedning är namnet. Enterprise. Visst, det är NX-01 enterprise men jag tycker inte det går iaf.

Sen är det designen på skeppet, det är aldeles för mycket Akira (det finns en klass som heter Akira, inte själva seriefiguren Akira) över designen. Sen har det blålysande naceller, vilket "uppfinns" omkring 2350 eller nåt likande.

Sen är det det här med phasers. I den alra, alra alra första TOS.piloten har dom ju lasers men går senare över till phasers. Om dom redan har phasers, varför gjick dom då över till laser och sen tillbaka till phaser igen?

Och sen har vi avstånden! I piloten säger dom att det tar fyra dagar till Quo´Nos. Men om det var sant, skulle Quo´Nos bara varaett ljusår ifrån oss, med tanke på att de bara har warp 5.

• 1 månad senare...
Postad
...TOS/TNG-konceptet...

även känt som Star Trek... ;)

-----------------------------

min lilla lista

TNG

VOY

ENT

TOS

TAS

------

DS9 får inte vara med pga. bristande erfarenhet...

Jag vill gärna tycka att Voyager är bäst, men tvserien är faktiskt inte toppenbra (usla skådespelarinsatser ibland, dåligt manus, etc.) Fanfiction är mycket bättre. Däremot så bryr jag mig inte enormt mycket om dom missar kontinueteten ibland... om det inte är något väldigt uppenbart såklart.

Postad
DS9 är klart bäst. TNG är också bra men VOY och ENT är bara upprepningar av TOS/TNG-konceptet...

Skulle dom inte följa Star Trek-konceptet som TOS, det är väll kanske mer TNG som dom följer, satte så är det inte Star Trek, enligt min mening. Om Paramount gör en serie som dom kallar för Star Trek, men inte har med alla Star Trek element som vi känner igen, så tror jag det kulle bli ett himla liv på alla Trekkers.

Postad
DS9 är klart bäst. TNG är också bra men VOY och ENT är bara upprepningar av TOS/TNG-konceptet...

Skulle dom inte följa Star Trek-konceptet som TOS, det är väll kanske mer TNG som dom följer, satte så är det inte Star Trek, enligt min mening. Om Paramount gör en serie som dom kallar för Star Trek, men inte har med alla Star Trek element som vi känner igen, så tror jag det kulle bli ett himla liv på alla Trekkers.

Postad

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...