Jump to content

Bästa serien

Janson

185 members have voted

1. 1.

• Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15

Recommended Posts

• Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den enda anledningenatt voy toppa listorna (inte min) är för att det är den ända st serie som folk sätt. Det finns självklart undan tag men i allmenhet är det så. Du kan inte gilla något du inte sätt och har du bar en serie att välja på så blir det den.

Var går man på "Star Treff" då???

Närmaste ligger säkert 3 mil härifån, och jag som inte har något körkort (får det om några år....)

Kostar det pengar???

Jag har hört att ibland "klär man ut sig"???

i så fall var får man kläder ifrån om inte för 500 kr i Usa?'

Är det någon åldersgräns?

Fredrik

Quote from Wrogie, posted on Nov. 01 2001,14:06

Var går man på "Star Treff" då???

Närmaste ligger säkert 3 mil härifån, och jag som inte har något körkort (får det om några år....)

Kostar det pengar???

I diskussionen om Trekker-föreningar finns en lista på kommande evenemang. Det kostar oftast någon eller ett par hundralappar, men du måste även vara medlem vilket kostar 100:- per år. TSS brukar vara billigast (deras "pris" ligger på mellan 0 och 150:-). Göteborg har en kostnad på 200:- för medlemmar och Stockholm kostar 100:- (tror jag).

Man behöver inte vara utklädd, men om man har på sig kostym till Göteborgsträffarna får man rabatt - störst rabatt får man om man har gjort kostymen själv.

Om du är medlem i en av föreningarna så får du gå på alla föreningars evenemang! Rabatter i olika butiker brukar följa på medlemskapet, men där tror jag att rabatterna i Gbg enbart gäller om man har WCT:s medlemskort, etc.

Quote from Janson, posted on Nov. 03 2001,21:47

Quote from Wrogie, posted on Nov. 01 2001,14:08
konstigt, jag kunde rösta två ggr. utan att det var meningen

Fredrik

konstigt...

säker på att båda registrerades?

neäää.......vente.......

antagligen som jag tänkt på hade jag röstat och tryckt på knappen "bakåt" i Internet Explorer. Om ni undrar tror jag att jag rösta på Voy om rösten räknades.

Cap. Proton

• 3 weeks later...

Hm, det var värst vad många som röstade på Voyager. Kanske beror det till en del på att den sänds just nu. Själv tycker jag det var TNG som skapade hela det "nya" Star Trek. Fast jag har alltid haft svårt för serierna när de varit nya, och inte fattat galoppen förrän efter flera år.

Ulric

Sen KAN det ju faktiskt vara så att det finns människor som tycker Voyager är bra också. Eller va säger du Quiet? ;)

Quiet säger: Voyager rules! Den r faktiskt vääldigt bra. Men som tos och tng-uppfödd liten griskulting måste jag säga att de ligger på delad förstaplats just nu.

Och efter att ha sett 8 nya avsnitt av Enterprise så måste jag medge att den kan komma att brotta omkull Voyager i framtiden. :0

Och efter att ha sett 8 nya avsnitt av Enterprise så måste jag medge att den kan komma att brotta omkull Voyager i framtiden. :0

Enterprise kan nog brotta omkull Voyager, men det ska mycket till för att Tucker och Reed ska få ner en android och en klingon i mattan! ;)

Nja, Reed (med lite hjälp från Tucker) har redan brottat omkull  dem båda två, men resten av besättningen har lite svårt med Picard och "no.1".

Sedan att Archer har svårt för Janeways stål-blick och Chakotays hårda nypor, det visste vi innan va? ;)

Matchen mellan Mayweather och Kim slutade däremot med oavgjort.

Nja, Reed (med lite hjälp från Tucker) har redan brottat omkull  dem båda två, men resten av besättningen har lite svårt med Picard och "no.1".

Sedan att Archer har svårt för Janeways stål-blick och Chakotays hårda nypor, det visste vi innan va? ;)

Matchen mellan Mayweather och Kim slutade däremot med oavgjort.

Nja, det känns ju som att vi har lite delade åsikter här. Jag kan hålla med om att Reeds underbara brittiska accent ger Worf en hård knytnäve i magen, men en sån liten sak tål ju en biffig Klingon! ;) En annan favorit i Enterprise-crewn är ju Phlox och hans leende, han klår visserligen Crusher ganska lätt, men då kommer ju Picard som en stark backup.

Just Janeway-blicken har jag aldrig tyckt om och på ett sett tror jag att jag tycker bättre om Archer än Janeway.