Gå till innehåll

185 medlemmar har röstat

1. 1.

• Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15

Rekommenderade inlägg

• Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
när jag röstade så tyckte jag TNG var bäst, men nu tycker jag DS9 är bland dom bästa, ju mer DS9 jag ser :)

En som sett ljuset. B)

Röstade redan från början på DS9 och det är tveksamt att jag kommer att ändra mig.

Postad (redigerade)

Vill se DS9, vill se DS9.... Fick sista säsongen utav TNG på DVD häromdagen, och bland bonusmaterialet fanns en liten preview på DS9-DVD:erna. Och jag säger bara: Wow...! Om hälften utav mina förväntningar jag har nu på serien slår in så är jag riktigt nöjd!

GARAK POWER!!!! :cardassian:

Redigerad av Emher
Postad

Jag har sett dem flesta, dock för ett tag sedan för vissa. Jag kommer inte ihåg de tidigaste som Star Trek (den första...) Däremot kommer jag ihåg lite från TNG. Jag har bara sett några få avsnitt från DS9 så jag kan inte avgöra där. Voyanger har jag sett alla avsnitt. Enterprise har jag inte sett något,men kommer väl!

Jag kan ju bara avgöra med det jag har sett och jag måste säga att Voyanger är min favoritserie. Därefter kommer nog TNG. Jag gillar de senare avsitten från TNG. Däremot gillar jag nog alla serier från voyanger...

• 2 månader senare...
Postad

hittade detta på den sida och det är ju faktist rätt

Top Ten Reasons Why DS9 Was Cool:

10.) good story arcs that actually involved the characters and involved drama and action

9.) the mirror universe

8.) on DS9, things don't always have to be okay

7.) large-scale space battles and great special f/x

6.) Morn

5.) introducing the first starfleet warship, the USS Defiant

4.) "Trials and Tribble-ations"

3.) a vast array of cleverly-written supporting characters

2.) DS9 didn't believe in bringing in WWF wrestlers to fight with a Trek babe to lure in higher ratings

1.) focusing on character development and character-based stories that used all of the characters, instead of focusing on the same two or three people week after week

Postad

Jag tror alla vet vilken som är min favorit-serie, va? *flina* Voyager såklart. Men jag måste verkligen medge att TNG också är lysande. Den delar nästan förstaplatsen med Voyager, och i kölvattnet efter Endgame Part 1 på TV, så tycker jag faktist att TNG All good things är i klass med Endgame. Så fantastiskt bra avsnitt som får en att hålla andan av spänning. :D

Postad (redigerade)

Hm, får väl också knepa ihop en liten lista:

* TNG (Picard, Ent-D, Data, Cardassians)

* DS9 (Defiant, Kira, Dominion, Cardassians)

* TOS (Spock, Bones, Scotty)

* VOY (The Doctor, Seven of Nine, Intrepid-class)

* ENT (Reed, Enterprise, Porthos)

* SVT:s testbild

* TAS (behövs förklaring???)

Redigerad av Excelsior
Postad

Jag har nu sett eller rättare sagt är inne på S2 i Enterprise och tycker att det är en höjdarserie!!

Intressant att se vad som försegick tiden innan Kirk och grabbarna.

Så ni har mycket ögongodis att förvänta er!!! :D

Postad
Jag har nu sett eller rättare sagt är inne på S2 i Enterprise och tycker att det är en höjdarserie!!

Intressant att se vad som försegick tiden innan Kirk och grabbarna.

Så ni har mycket ögongodis att förvänta er!!!  :D

Jajamänsan, den är välgjord. :)

Gäst Starsara
Postad
Den enda anledningenatt voy toppa listorna (inte min) är för att det är den ända st serie som folk sätt. Det finns självklart undan tag men i allmenhet är det så. Du kan inte gilla något du inte sätt och har du bar en serie att välja på så blir det den.

du har helt rätt där tror jag. det var iaf min anledning att rösta på voy men jag tänker inte känna mig dålig för det.

Postad
du har helt rätt där tror jag. det var iaf min anledning att rösta på voy men jag tänker inte känna mig dålig för det.

Nej inte tycker jag att du ska känna dig dålig bara för att du gilar voy, alla har vi ju våra brister :D:D

Men det jag tycker att du, ja ni alla som bara sett voy är att ni ska se mer trek.

Postad

Nej inte tycker jag att du ska känna dig dålig bara för att du gilar voy, alla har vi ju våra brister :D:D

Men det jag tycker att du, ja ni alla som bara sett voy är att ni ska se mer trek.

Problemet med serier som DS9 och ENT är att de är så svåråtkomliga i Sverige. Det är bara trekker-treffar, köpvideo och att ladda ner avsnitt som är ända lösningen. Och jag som inte har bredband får nöja mig med de två första alternativen. Så det är inte bara smaken som avgör vilken serie man sett mest av...

Postad
Så det är inte bara smaken som avgör vilken serie man sett mest av...

Helt rätt det är beror oftast på vilken serie man har sett.

ex. Har man bara sett VOY och gillar den serien så är det självklart att VOY ligger som nr 1 när man frågar om vilken trek serie som är bäst.

Postad

Själv tycker jag serierna är olika bra olika gånger. Ibland känns Picard's flint helt rätt, ibland är Janeway & Co roligare att se, ibland vill jag se Sisko slå sk**en ur Dominion (och Q) och väldigt ofta är det Kirk och hans galenskaper som faller mig i smaken.

Allstå står jag fast vid att alla de ovannämda serierna är lika bra. Fast vid olika tillfällen som sagt.

Däremot är jag fortfarande ganska skeptiskt mot ENT.

Och TAS är ... tja ... TAS är TAS. Vad mer kan man säga? :)

Postad
Och TAS är ... tja ... TAS är TAS. Vad mer kan man säga? :)

Är TAS bra eller?

Jag har ju inte sett den, fastän jag gillar tecknat. Är inte så intesserad heller men om nån säger att den är jättebra så kanske jag får titta på den.

Postad (redigerade)

TAS är som en leksaksversion av TOS med ganska stela animeringar och en del pinsamma inslag. Men den har ändå en viss charm och det kan vara skoj att se nåt avsnitt då och då. Dock har den ingen chans mot de "riktiga" serierna.

Kanske ska tillägga att rösterna görs av orginalbesättningen förutom Checkov som inte är med. Åtminstone inte i vissa avsnitt.

Redigerad av Expendable Ensign
Postad

Satt och läste lite äldre inlägg i detta ämnet och ramlade över detta inlägg:

Quiet säger: Voyager rules! Den r faktiskt vääldigt bra. Men som tos och tng-uppfödd liten griskulting måste jag säga att de ligger på delad förstaplats just nu.

Och efter att ha sett 8 nya avsnitt av Enterprise så måste jag medge att den kan komma att brotta omkull Voyager i framtiden. :0

Oooojojoj va fel man kan ha. :) När jag läser det så inser jag att man borde låta bli att uttala sig om hen hel serie innan man sett sista avsnittet. Inte för att det tog speciellt lång tid efter femte säsongen att inse att Voyager mest av allt är en tv-såpa i sf-miljö och bör behandlas därefter, men det tog ett antal tng-boxar för att få mig att inse att tng rules!, inget snack om saken faktiskt. Däremot står Captain Kirk och glor avundsjukt på Picard, så han får vara med på ett hörn på förstaplatsen faktiskt. Voyager kanske får ett gulligt andrapris. Vad som dock är säkert är att Voyager är petad från förstaplatsen på min lista för alltid.

Postad (redigerade)
Har man bara sett VOY och gillar den serien så är det självklart att VOY ligger som nr 1 när man frågar om vilken trek serie som är bäst.

ex.

Helt rätt!

Det vore intressant att se hur många serier folk har sett i det här forumet.

Med att ha sett en serie så menar jag att man har sett nästan alla avsnitt.

Hade jag dömt DS9 efter vad jag tyckte när jag sett Emissary så hade betyget

blivit lågt. Efter hela DS9 tycker jag att DS9 vinnner när det gäller spänning och

den ger mig mer av Star Trek världen än de andra serierna.

Själv har jag sett (i ordningen nedan):

VOY

TNG

DS9

När det gäller TOS har jag kommit till säsong 2 och Enterprise ser jag i den (låga) takt nya avsnitt blir tillgängliga.

Redigerad av Borg1

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...