Gå till innehåll

185 medlemmar har röstat

1. 1.

• Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15

Rekommenderade inlägg

• Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Har bara sett något enstaka avsnitt(typ trials and tribbilation) av DS9, var inte så imponerad i serien...

hehe...de tycker jag ju är ett av det bästa Star Trek avsnitten någonsin juh  

Postad
Har bara sett något enstaka avsnitt(typ trials and tribbilation) av DS9, var inte så imponerad i serien...

Det är omöjligt att ge an rättvis bild av serien efter ett såpass specielt avsnitt. Är för övrigt ett av mina favorit avsnitt.

Postad
Det är omöjligt att ge an rättvis bild av serien efter ett såpass specielt avsnitt. Är för övrigt ett av mina favorit avsnitt.

Håller med dig. DS9 styrka låg aldrig i deras enskilda "filler" avsnitt utan i deras oerhört starka "Story Arc"

Postad
Håller med dig. DS9 styrka låg aldrig i deras enskilda "filler" avsnitt utan i deras oerhört starka "Story Arc"

då glömer du duet som är det bästa som trek skådat och det är fristående

Postad
då glömer du duet som är det bästa som trek skådat och det är fristående

orkar väl inte räkna upp varenda fristående avsnitt som jag inte tyckte var dåligt. Det jag menar är att DS9 fristående avsnitt var ganska medelmåttiga(om inte sämre) medans deras story arc var suveränt

Postad
Precis. Det är en serie som både heter Star Trek och inte har grundkonceptet, det är ju inte så mycke trekkande i DS9....

Jag håller med om att DS9 är annorlunda, men du kan väll ändå inte säga att det är lite Star Trek i DS9? Menar du när du säger att det är lite "trekkande" att dom inte flyger omkring i rymdskepp hela tiden?

Oj, jag märkte precis att jag inte har berättat vilken min favoritserie är, jo det är TNG, det kanske låter lite konstigt eftersom att jag har en VOY o en ENT-sida, det betyder inte att jag tycker att de andra serierna är dåliga, tvärtom dom är bra och ENT är kanske på väg att bli min favorit, men än så länge så har TNG det där lilla extra som behövs, får se om dom hittar det i ENT oxå :)

Postad
orkar väl inte räkna upp varenda fristående avsnitt som jag inte tyckte var dåligt. Det jag menar är att DS9 fristående avsnitt var ganska medelmåttiga(om inte sämre) medans deras story arc var suveränt

Det det jag säger är att Duet knäcker alla DS9 arcar som finns

• 2 veckor senare...
Postad
Jag håller med om att DS9 är annorlunda, men du kan väll ändå inte säga att det är lite Star Trek i DS9? Menar du när du säger att det är lite "trekkande" att dom inte flyger omkring i rymdskepp hela tiden?

Skulle säga att DS9 är "Star Trek Universe"  men inte direkt Star Trek, Roddenberry formulerade ju normen med ett skepp eller iaf folk som åker runt och undersöker rymden. Starfleet fungerar som moderna vetenskapsmän/upptäcksresande, tycker inte att det är så mkt sånt i DS9.... (som är min favoritserie så ja tycker inte iofs det är nåt direkt fel med det konceptet)

• 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Måste säga TNG. Har sett de tre första säsonger på DVD nu, och de slår de andra jag sett ganska lugnt. Det är en sådan ELAK cliffhanger i slutet utav Best of Both Worlds Part 1! Fast jag har ju redan sett försättningen, men ändå!

Annars så gillar jag Voyager väldigt mycket. Det är den serien som gjorde mig till Trekker, men jag vill definitivt se mer utav DS9 efter att jag har laddat ner lite avsnitt och tyckte de varit väldigt bra :)

Sedan får vi se hur Enterprise klarar sig. Längtar tills det börjar på SVT :D

Med TOS har några sagt att det är ju det som startade det hela. Ja, men TNG definerade allt Trek som följde efter det. Får man inte glömma.

Postad
TNG är helt utan tvekan den bästa serien!!

Bra story och med den bästa kaptenen någonsin. Jean Luc Picard!!!

ojojoj.

håller med till 210%

bästa kaptenen (Picard), bästa conn-officer (Data), värsta megafienden (borg) och bäst story....

sen e det inget fel på Worf heller :)

Postad

Worf är klart cool. Vill se DS9 ännu mer nu eftersom han med i den också så småningom... Bara några månader kvar till DVD:erna... Fast tror ändå att jag alltid kommer gilla TNG bäst :)

Postad

Som jag tidigare sagt så kan man inte dömma DS9 utan att ha sett den. Så sen den sen kan vi snack bästa trekket.

ps säsong 1 av DS9 är inte bra om man inte sett de andra 6 st. så dömm inte DS9 efter box ett

• 3 månader senare...
Postad

Min lista (med lite avståndsmarkeringar emellan):

* DS9

-

* TNG

* TOS

-

-

-

-

-

-

* Björnes Magasin

-

-

* VOY / ENT <-- Varierar. Dessutom är ENT svår att bedömma eftersom den inte är så långt gången än.

.. och då bedömmer jag serierna som helhet. Självklart har ENT och VOY flertalet bra avsnitt också. :)

DS9 är bäst pga:

* att serien hade Story-arcs.

* att serien hade överlägsen karaktärsutveckling i jämförelse med de andra fyra.

* att serien har de mest intressanta karaktärerna, både när det gälller huvudpersoner och gästkaraktärer.

* att man fick se att även Federationen har sina mörka sidor när den är under stor press.

* att man fick se Federationen i krig.

* att serien gav oss två mycket välutvecklade och intressanta kulturer, Bajor och Cardassia.

* att den hade flera stycken bra kopplingar till TOS - Kor, "Trouble and Tribble-lations" m.fl.

* att serien hade den näst mest intressanta kaptenen.

* att serien hade den bästa styrmannen.

* att saker och ting faktiskt förändrades under seriens gång, till skillnad mot t.ex. Voyager.

* att serien hade det fulast Federationsskeppet någonsin - Defiant. ;)

.. och mycket, mycket, mycket mer.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...