Jump to content

Vilken är den värsta skurken i Star Trek?

Sanmare

Mest ond i Star Trek-serierna  

25 members have voted

1. 1.

• Vortan Weyoun i DS9
      1
    • Gul Dukat i DS9 (sinnessjuk eller ond?)
      3
    • Kai Winn i DS9
      3
    • Den kvinnliga formskiftaren i DS9
      1
    • Den xindiske reptilledaren i Enterprise
      1
    • Borgernas drottning
      5
    • Sfärbyggarna som styr xindierna i Enterprise
      1
    • Armus som mördar Natasha Yar i NG
      6
    • Lore, Datas onde bror i NG
      11
    • De organstjälande vidianerna i VOY
      0
    • Krenimerna i VOY (Year of Hell)
      0
    • Sulibanen Silik i Enterprise
      0

Recommended Posts

det stod mellan Den kvinnliga formskiftaren i DS9 och Armus som mördar Natasha Yar i TNG . men det blev Armus , för en så elak typ som njuter av att orsaka smärta och skrattar åt sitt offers tårar måste vara ondskan själv , tyvärr har vi nåt liknande här på Jorden(de kallas mobbare) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

har inte sett så mycket av dom andra, men jag tog den Xindiske reptilledaren eftersom jag tycker att han är så trångsynt och vill inget hellre än att skjuta jorden (och Enterprise) i småbitar. hade han bara tänkt efter lite så hade han kanske fattat att sfärbyggarna låg bakom allt, men det hade nog inte ändrat hans åsikt om människor: "döda dom!!!".

har inte sett så mycket av dom andra, men jag tog den Xindiske reptilledaren eftersom jag tycker att han är så trångsynt och vill inget hellre än att skjuta jorden (och Enterprise) i småbitar. hade han bara tänkt efter lite så hade han kanske fattat att sfärbyggarna låg bakom allt, men det hade nog inte ändrat hans åsikt om människor: "döda dom!!!".

Ok, jag ändrar mig, jag tar den där Xindi ledaren istället (fast man inte kan ändra röst).

Själv har jag inte sett så mycket av ENT säsong 3 så jag visste inte det först nu.

nog för att jag inte sett mer än två säsonger av ENT så jag vet inte om han är trångsynt eller inte men njuter han att orsaka lidande på samma sätt som Armus? enligt mig är det just den grejen som placerar Armus över alla andra :klingon:

--------------------

Gul Dukat fick min röst. Har alltid tyckt att Gul Dukat varit en riktigt "bad guy" från första stund jag såg honom och det har inte ändrats med åren. Tycker fortfarande att han är den fiende som gjort starkast intryck på mig. Både bra och dåligt.

Även Borg Queen är ju en annan bra kandidat.

Gul Dukat fick min röst. Har alltid tyckt att Gul Dukat varit en riktigt "bad guy" från första stund jag såg honom och det har inte ändrats med åren. Tycker fortfarande att han är den fiende som gjort starkast intryck på mig. Både bra och dåligt.

hon skulle vinna om vi röstade på "hetaste bad guy" :lol:

P.S. där nådde jag trippel-femman D.S.

öh nej jag håller inte med, tycker att Borg Queen är rätt ful faktiskt. det är hon monstret (i monsterskepnad då) i The Man Trap som är hetast, eller öh nej skoja bara. men jag kommer ihåg nån kvinnlig bad guy som var riktigt snygg, kan dock inte komma ihåg vem det var. kan ha varit nån i Enterprise men kommer ej ihåg.

öh nej jag håller inte med, tycker att Borg Queen är rätt ful faktiskt. det är hon monstret (i monsterskepnad då) i The Man Trap som är hetast, eller öh nej skoja bara. men jag kommer ihåg nån kvinnlig bad guy som var riktigt snygg, kan dock inte komma ihåg vem det var. kan ha varit nån i Enterprise men kommer ej ihåg.

Priset för het bad-guy tar la ändå Armus? :wub: Hahaha, nee seriöst så säger jag Q om hetfaktor var frågan.

Men herre Gul, var är Q i röstningen?!?!?! (att jag inte kom på det för än nu...)

Edited by johannalaforge

Priset för het bad-guy tar la ändå Armus? :wub: Hahaha, nee seriöst så säger jag Q om hetfaktor var frågan.

Men herre Gul, var är Q i röstningen?!?!?! (att jag inte kom på det för än nu...)

ja konstigt att ingen upptäckt det än, Q älskar ju att driva folk och på deras bekostnad, han är ondskan själv ju

Edited by NX-01

Men herre Gul, var är Q i r??stningen?!?!?! (att jag inte kom på det för än nu...)

ja konstigt att ingen upptäckt det än, Q älskar ju att driva folk och på deras bekostnad, han är ondskan själv ju

Exaktamente! Q är ju lixom på många sätt onskan personifierad, ju. Han e bara för härlig. :lol:

Jag håller inte med om att Q är ond. Han tar faktiskt ett visst ansvar för konsekvenserna av sitt handlande. Han är egoisktisk och maktfullkomlig men han kan faktiskt återställa de värsta effekterna av det han gör, som till exempel när han kastar iväg Enterprise rakt i famnen på Borg.

Jag har inte röstat ännu, men det lutar åt att jag väljer Lore, han saknar helt mänsklig medkänsla (inte underligt för en android) och agerar helt och hållet för egen vinning. Tyvärr har jag inte kommit så långt med ENT att jag kan säga något om sfärskaparna och xindi. Kanske väntar jag lite till med att rösta.

Jag håller inte med om att Q är ond. Han tar faktiskt ett visst ansvar för konsekvenserna av sitt handlande. Han är egoisktisk och maktfullkomlig men han kan faktiskt återställa de värsta effekterna av det han gör, som till exempel när han kastar iväg Enterprise rakt i famnen på Borg.

Jag har inte röstat ännu, men det lutar åt att jag väljer Lore, han saknar helt mänsklig medkänsla (inte underligt för en android) och agerar helt och hållet för egen vinning. Tyvärr har jag inte kommit så långt med ENT att jag kan säga något om sfärskaparna och xindi. Kanske väntar jag lite till med att rösta.

Jag står fast vid mitt ord om att Q är ond. Han gör elaka saker mot folk bara för att roa sigsjälv. Det klassar jag som ondska, iallafall.

Jag står fast vid mitt ord om att Q är ond. Han gör elaka saker mot folk bara för att roa sig själv. Det klassar jag som ondska, iallafall.

håller med där men han är en så komisk figur att han inte känns elak(till skillnad från "tjärpölen") . och han är inte alltid elak(i "All good things" hjälper han Picard på de sätt han kan) :klingon:

--------------------

Jag står fast vid mitt ord om att Q är ond. Han g??r elaka saker mot folk bara för att roa sig själv. Det klassar jag som ondska, iallafall.

håller med där men han är en så komisk figur att han inte känns elak(till skillnad från "tjärpölen") . och han är inte alltid elak(i "All good things" hjälper han Picard på de sätt han kan) :klingon:

--------------------

Jag föstår definitivt vad det är med Q som du syftar på, men jag tycker ändå att han förtjänar en plats hos "the bad guys", han är lixom så pass elak. Han skrattar åt andras olycka och är allmänt otrevlig. (och inte särskiljt rolig att stöta på ute i kvadranten, kolla bara på Encounter at farpoint)

jag skulle nog vilja sätta Paxton ifrån avsnitten "Demons" och Terra Prime" (Ent båda två) som den ondaste typen, synd att man inte kunde välja honom. jag tycker att han är lite som Hitler och vill göra sig av med de andra raserna (fast nu är det verkligen raser).

han tar ju över en station där man skjuter ner farliga asteroider. med den stationen har han tänkt att utplåna alla platser där det finns utomjordingar om de inte gett sig av inom 24 timmar. och han tänker börja med San Fransisco, det är ju där Starfleet Headquarters är och där finns det många utomjordingar. ett möte för att starta upp en "Coalition of Planets" med många högt uppsatta representanter ifrån många planeter hålls i just San Fransisco också. han skapar också ett barn av Trips och T'Pols gener för att visa mänskligheten vad det kommer bli om man fortsätter blanda människor med utomjordingar (och enligt honom är det något negativt). det värsta är att han avsiktligt begått ett fel under processen för att barnet ska dö.

måste säga att jag ville sätta John Frederick Paxton som ondast redan när tråden startade, men han fanns inte med och jag kunde inte hans namn då så jag skrev inget om det då. men idag tänkte jag lite mer på det, (det är faktiskt mina favoritavsnitt) och kom på att han hette Paxton och då for jag hit och kluddrade ner det i ett inlägg.

hehe jag tänker direkt på Paxton Fettel när jag ser namnet på våran Paxton. Paxton Fettel är den övernaturlige skurken i det superba spelet F.E.A.R.

Edited by NX-01

Jag tycker Q har en rätt utpräglad sadistisk läggning. Han kan förvisso vara rätt sjysst ibland, och t.o.m. snäll, men annars verkar han mest njuta av att använda sina överlägsna förmågor för att retas och vara taskig i största allmänhet. Det är väl hans sätt att ha roligt på andras bekostnad...

Tycker att Lore är den elakaste figuren i ST, totalt känslokall (android som han är). Andra elakingar kan emellanåt vara rätt trevliga (och kanske snälla mot sina vänner), men Lore är alltid elak - mot alla.

Kanske nån moderator kunde sätta en spoilervarning på NX-01s inlägg eftersom han spoilar slutet på en serie som de flesta (i sverige) inte sett än?

oj sorry tänkte inte på att SVT inte visade färdigt serien och att det finns många som inte sett det. det är mina favoritavsnitt så jag sveptes liksom bara med, egentligen hade jag inte tänkt skriva så mycket men jag kom på mer och mer att skriva om hela tiden. aja nu har jag själv lagt in en spoilervarning, jag ber så mycket om ursäkt för misstaget.

Kanske nån moderator kunde sätta en spoilervarning på NX-01s inlägg eftersom han spoilar slutet på en serie som de flesta (i sverige) inte sett än?

oj sorry tänkte inte på att SVT inte visade färdigt serien och att det finns många som inte sett det. det är mina favoritavsnitt så jag sveptes liksom bara med, egentligen hade jag inte tänkt skriva så mycket men jag kom på mer och mer att skriva om hela tiden. aja nu har jag själv lagt in en spoilervarning, jag ber så mycket om ursäkt för misstaget.

Ingen fara sådant händer den bästa. J.