Jump to content

Vilken utomjording gifter du dig helst med?

Sanmare

Recommended Posts

En Orion kvinna vore inte helt fel... :lol: Eller varför inte en feringi? Och Klingon kvinnor lär ju vara rätt tuffa i sänghalmen så varför inte, i varje fall för ett tag? Changelings kan också vara mysigt att prova på framför allt för deras förmåga att byta utseende men det kanske blir som att bli kär på holodäcket om ni fattar vad jag menar. Sedan antar jag väl att de flesta humanoider skulle gå bra så länge de fattar att det är jag som är husets herre... :lol:

Raser jag inte skulle vilja ha att göra med? Borger och Romulaner går bort men annars är det väl inte så många humanoider man skulle tacka nej till. J.

Vulcaner går nog bort för min del. Dels har jag svårt för deras känslofobi och inte minst skulle sjuåriga pauser i sexlivet fungera dåligt för mig. :)

Ocampa vore ju intressant men lite jobbigt att dels bara få en chans att skaffa barn och dessutom gå in i ett förhållande där man vet att ens partner kommer att dö inom mindre än tio år.

Hmmm, det var en svår en... Självklart beror det ju på själva personen mest men jag skulle nog inte kunna tänka mig vare sig en Pakled eller Kaelonian (en sån som Dr Timicin i "Half a life" är). Pakleds för att de är allmänt tröga och inte speciellt attraktiva i mina ögon, Kaelonians för att de tvingas begå självmord vid en ålder av 60 vilket jag inte skulle vilja ska hända med min partner. Borg och Gorn är för mig självklart uteslutna (med undantag för Hugh :wub: )

Vilken ras han/hon skulle vara helst?..... Hmmm, en klingon vore kanske inte så dumt (allmänt coola och deras sinne för ära är ganska attraktivt faktiskt). En Betazoid, känsliga som jag uppfattar dem, skulle inte heller sitta fel. :D

• 1 month later...

hm, antingen ocampa eller en klingon... Ocampa lever ju inte så länge så det skulle ju inte bli så långvarigt:/ Det kanske inte är världens smartaste grej att gifta sig med en klingon heller (refererar till VGRavsnittet Blood Fever "Ett brutet nyckelben efter bröllopsnatten är heder") Kanske inte helt rätt citerat men iaf, pain.... Men jag gillar verkligen klingoner, så slutgiltiga svaret är iaf en klingon hur ont det än må göra....

Har funderat på frågan och tror jag skulle gilla någon från "Rubicon 3". Visst, de ser utt som oss, men jag föredrar det, och alla är verkligen vackra. Sedan gillar jag planeten, vacker.

får dock inte glömma de vita stakenten :blink:

För mer info se TNG 1x8 "Justice"

Har funderat på frågan och tror jag skulle gilla någon från "Rubicon 3". Visst, de ser utt som oss, men jag föredrar det, och alla är verkligen vackra. Sedan gillar jag planeten, vacker.

får dock inte glömma de vita stakenten :blink:

För mer info se TNG 1x8 "Justice"

Och att tala om för wes att han ska ge sjutton i dom samma antar jag? J.

Hmm...En klingon vore ju inte helt fel :P , men helst skulle jag nog vilja gifta mig med en betazoid eller en Bajoran. Jag gillar Vulcaner skarpt, men som Schran säger, pon farr kommer lite för sällan. Håller även med Unkas om Ferengier, oattraktivare får man leta efter.

Klingoner är väl våldsamma (Vilja, våld och vaselin löser iofs alla problem men kanske inte alltid är den bästa lösningen) , Ocampa lever lite väl korta liv och deras kärleksliv verkar inte heller allt för spännande, Vulcans är torra nog att få riksdagsdebatter att bli något spännande (pon farr är väl bara "the seven year itch", T'pol visar att det går utmärkt i sängen även utan pon farr vad jag har fattat).

Bajoran, Rubicon 3 folk (modeller allihopa) eller betazoid (nakenbröllop, woho!)

Har tänkt lite till.

Tror att det vore mycket uppfyllande, lärorikt, farcinerande....(listan fortsätter länge), att vara gift med en El-aurianer. Tror att man verkligen skulle uppskatta livet då, men det kanske skulle vara svårt att leva med mystiken runt rasen.

Jag märker att många gillar klingons. Visst är både männen och kvinnorna mycket stiliga och vackra, men jag är skeptiskt till hmm :rodna: hur det skulle vara i sänghalmen. Är inte så hårdhänt av mig....men det verkar det vara många andra som är på forumet :P

• 2 weeks later...
Ni har tidigare diskuterat vilken art ni skulle vilja vara. Nu frågar jag i stället: Vilken art skulle du kunna bli kär i och planera äktenskap och barn med? Vilken art är helt otänkbar om du letar efter en livspartner?

Motivera gärna. Det här kan bli kul.....

Sanmare

Själv tycker jag att triller och bajoranska kvinnor är eldiga och tilldragande. Samtidigt verkar de ha höga principer, och är inte de som sviker när problem uppstår. Vill man ha en livslång resa med en självständig partner så väljer jag trill eller bajoranska.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Jag är redan gift med en jordbo och kan säga att jag är ganska nöjd med det :lol:, men om vi ska fantisera lite så finns det något attraktivt med de flesta raserna (förutom de som ser helt groteska ut, eller har helt knasiga värderingar). Någon man inte skulle bli kär i direkt är väl bl.a de där Antedianerna som Worf tycker är så snygga i "Manhunt" hehe, "Skin of evil"-gubben är inte världens charmigaste han heller <_< och ferengis är väldigt roliga på sitt sätt men de har en hemsk kvinnosyn (nog för att min man skulle bli nog så glad om jag började gå naken hemma :w00t: :lol: men nääääääääääh)

Jag skulle nog vilja gifta mig med en Cardassian. Jag gillar rasen och deras sätt att flirta på :lol:

Skulle aldrig kunna göra det med en Ferengi, bara tanken får mig att rysa.

Edited by Zen

Jag skulle nog vilja gifta mig med en Cardassian. Jag gillar rasen och deras sätt att flirta på :lol:

Skulle aldrig kunna göra det med en Ferengi, bara tanken får mig att rysa.

Ja du, en vettig Cardassian skulle jag nog inte säga nej till :P (nu går jag nästan bara, men inte uteslutande, på deras fysiska aspekter). Cardassians är helt enkelt coola, tycker jag :lol:

• 3 weeks later...