Vorik Postad 25 Januari, 2008 Rapport Postad 25 Januari, 2008 (redigerade) Jag snappade upp dett via Sci-Fi Nytt där jag också håller till. TvPlaneten.Se - TV4 Science Fiction har köpt in Babylon 5 Grattis alla sf-diggare! TV-bloggen kan i dag bekräfta att TV4 Science Fiction har köpt in den hyllade och älskade serien Babylon 5. Och alla tillhörande filmer. - Vi har köpt hela 90-talsproduktionen av serien, med serier och TV-movies, och tänker visa dem i den ordning de ska visas, säger Bo Thörnwall, programchef för TV4 Science Fiction. Tyvärr är det ännu inte bestämt exakt NÄR B5 ska börja visas, men vårplaneringen är i full gång, hälsar Thörnwall som också passar på att berätta att de köpt in de första årgångarna av Dr Who och just nu förhandlar om ett anime-paket. Riktigt fina och bra nyheter. Redigerad 25 Januari, 2008 av Tuvok
Lorien Postad 25 Januari, 2008 Rapport Postad 25 Januari, 2008 Ska dom visa Babylon 5 också. Ny blir jag ännu mer dyster . Babylon 5 är min favoritserie och nu får man inte chansen att kunna se den. Har tänkt på att köpa den, men dom 2 sista säsongerna är på engelska. På tv så kommer dom ha svensk text, vilket jag nu missar. Tråkiga nyheter för mig. Funderar p?? att ringa tele2 själv och fråga dom hur det ligger till :blink:
Supreme Commander JAF Postad 25 Januari, 2008 Rapport Postad 25 Januari, 2008 Ska dom visa Babylon 5 också. Ny blir jag ännu mer dyster . Babylon 5 är min favoritserie och nu får man inte chansen att kunna se den. Har tänkt på att köpa den, men dom 2 sista säsongerna är på engelska. På tv så kommer dom ha svensk text, vilket jag nu missar. Tråkiga nyheter för mig. Funderar på att ringa tele2 själv och fråga dom hur det ligger till :blink: Gör det! Ju fler som ringer eller epostar ju större chans att de tar in kanalen! J.
Lorien Postad 5 Februari, 2008 Rapport Postad 5 Februari, 2008 Jag har talat med både CanalDigital och Tele2vision. Canaldigital för samtal med tv4 för att kunna ha tv4 Sci-fi i sin samling av kanaler. Så chansen är stor att tv4 Sci-fi kommer till canaldigital. Men jag fick inte samma positiva nyheter från tele2vision. Det verkar inte bli av hos dom.
Vorik Postad 6 Februari, 2008 Rapport Postad 6 Februari, 2008 Mer info om kanalen finns att läsa här. Postat av Malte Andreasson Har man Viasat kommer man att få kanalen i baspaketet ("underhållningspaketet). Har man Canal Digital-parabol eller Canal Digital digital kabel så är det en tillvalskanal som jag skulle tro kommer att kosta ungef??r 15 kr. (Vad den kommer att kosta är ingenting som TV4 råder över, utan det bestämmer Canal Digital. Men jag blir ytterst förvånad om det inte blir mellan 10 och 25 kr.) Har man Telia digital-tv så ligger den i TV4-paketet. Bor man i Finland får man kanalen i MTV3-paketet som finns i så gott som alla kabelnät eller i Viasats parabolpaket. Förhandling pågår: Comhem digital kabel, SPA småkabelnät, Tele2 kabel, hela Norge, hela Danmark. Nej tack, här kommer man aldrig att kunna få kanalen: Com hem analog kabel, Canal Digital analog kabel. Specialfall: Boxer, eftersom det kräver sändningstillstånd från myndigheterna. Nya sådana utfärdas i april. Men här är det alltså inte vad TV4 vill som avgör ifall den blir tillgänglig. Följande viktiga tv-serier är klara för sändning: 7 days Andromeda Babylon 5 Crusade Dark skies Doctor Who Torchwood Masters of science fiction Mutant X Prey Red Dwarf Space 1999 Thunderbirds Star Trek Deep Space 9 Star Trek Voyager The Sentinel The greatest American hero Plus en trave långfilm. Premiärkvällen 29/2 (som berördes i artikeln som den här tråden startade med) blir mycket riktigt en filmkväll. Orsaken till detta är den lilla delikatessen att kanalen måste starta i februari i Sverige medan den inte får starta sändningarna över Finland förrän 1/3. Det gör att inga serier kan starta på premiärkvällen, då skulle det ju bli kravaller i Finland. Lösningen har blivit att premiärkvällen i Sverige 29/2 blir en långfilmskväll, som preliminärt ser ut så här: 20.00 Star trek: Nemesis 21.55 Galaxy quest 23.30 Artificial intelligence AI 01.45 The running man Vi hade hoppats att kunna ha Dune på premiärkvällen, men det verkar inte bli så tyvärr. Kanske senare. Kanalens korrekta namn är TV4 Science Fiction. Den kommer att innehålla reklam men inte reklamavbrott.
Tofumannen Postad 6 Februari, 2008 Rapport Postad 6 Februari, 2008 Slog just en signal till Tele2. Snubben sa att det pågår förhandlingar så han kunde inte ge nåt besked men han skulle föra vidare mitt önskemål om att kanalen tas in. Känns helt utopiskt med en kanal med ENBART science fiction. JÄDRAR vad coolt det vore
commander ricochet Postad 6 Februari, 2008 Rapport Postad 6 Februari, 2008 Yes! Och jag som fått jobb...skulle ju ha haft denna kanal när man vare arbetslös! :lol: Jaja man får rensa hårddisken på DVR:en och spela in som en stolle. Gött att ha och titta på till helgerna!
Lorien Postad 6 Februari, 2008 Rapport Postad 6 Februari, 2008 (redigerade) Det låter som en början Tofumannen B). Tele2 tar kanske trots allt in kanalen i sitt utbud. Det låter som en början på en god nyhet för mig som har tele2. Man ska aldrig säga aldrig :P Redigerad 6 Februari, 2008 av Lorien
Homy Postad 10 Februari, 2008 Rapport Postad 10 Februari, 2008 (redigerade) Har frågat Tele2 tre ggr nu. Samma svar alla gångerna trots att TV4 skriver att de håller på att förhandla med bl.a. Tele2. 18 dec 2007 "Hej! Tack för ditt mail. Till en början är det inte aktuellt med denna kanal. Med vänlig hälsning Jerker Eriksson TELE2VISION Kundservice" 9 feb 2008 "Hej! Tack för ditt mail. Nej, vi kommer inte att ta in TV4 Science Fiction direkt vid lanseringen av kanalen.Det är inte omöjligt att vi i framtiden kommer att ta in den kanaler. Med vänlig hälsning TELE2VISION Kundservice Britt-Marie Ek" 9 feb 2008 "Hej! Tack för ditt mail. Ja, det stämmer att vi har vissa kanaler från Viasat och även från CanalDigital. Det är inte vare sig hela Viasats eller Canal digitals kanaler vi erbjuder våra kunder. Som jag skrev tidigare så har vi i dagsläget ingen information om när och om vi kommer att kunna erbjuda dig ocj andra kunder i vårt nät den efterfrågade kanale. Nej, du kan inte hyra TV4 Science Fiction genonm oss. Med vänlig hälsning TELE2VISION Kundservice Britt-Marie Ek" Redigerad 10 Februari, 2008 av Homy
Pjotr'k Postad 21 Februari, 2008 Rapport Postad 21 Februari, 2008 Vi fick följande nyhetstips: TV4 Science Fiction har nu fått en egen sida på TV4.se: http://tv4.se/sciencefiction/ (Tack till Homy) För er som undrar vad följande text på webbplatsen betyder, är det bara lagt där automatiskt när de skapade webbplatsen. Det är alltså en standardtext och har inget med webbplatsen att göra på något sätt. Lite småkul att webbmakarna glömt dessa texter... Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Integer odio sapien, molestie sit amet, porta nec, fermentum a, risus. Maecenas in sapien. Praesent et lacus ac dolor blandit accumsan. Sed erat ipsum, laoreet quis, facilisis id, adipiscing sit amet, orci. Nulla facilisi. Sed id purus.
commander ricochet Postad 21 Februari, 2008 Rapport Postad 21 Februari, 2008 Så vilket rekommenderas att införskaffa (abonnemang) om man vill ha TV4 sci-fi? Det börjar brinna i knutarna och jag har comhem som inte verkar ha denna kanal. Jag är beredd att betala 150 i månaden för detta. Tips?
Supreme Commander JAF Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Skaffa en box och håll tummarna? Samt tjata tjata tjata... J.
Homy Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 (redigerade) Nu har TV4 uppdaterat sidan och det finns klipp från flera av serierna att titta på. Även Telia IP erbjuder kanalen nu. Redan första veckorna sänder vi Månbas Alpha, Masters of Science fiction, 7 days, Thunderbirds samt Babylon 5. Och mycket annat är på väg... Det finns kanske lite hopp om att man inte missar Star Trek från början. Det verkar som det inte visas redan från starten och då hinner kanske Tele2 ändra sig och erbjuda kanalen. Redigerad 22 Februari, 2008 av Homy
Nyhet Postad 22 Februari, 2008 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2008 TV4 har lagt upp en egen hemsida för sin nya Science Fiction kanal. Du hittar sidan här. Där kan du förutom att spela interaktiva spel även läsa lite mer utförlig information om några av dom serier som kanalen kommer att visa. Vidare så informeras det att TV4 Science Fiction för närvarande distribueras av följande tv-leverantörer: Viasat (www.viasat.se) Canal Digital (www.canaldigital.se) Telia IP (www.telia.se) Kontakta din tv-leverantör för mer information. [ Till originalnyheten ]
Vorik Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Com Hem meddelade mig i ett svar senast igår att dom för närvarande inte har några planer att erbjuda sina kunder kanalen men att dom ständigt ser över kundernas önskemål och antecknade mitt intresse.
Homy Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Frågade Tele2 för fjärde gången idag och svaret är detsamma. De kommer inte att ta in kanalen den närmaste framtiden men det kan vara möjligt senare.
Fleetadmiral Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Jag tycker att alla som har ComHem (inklusive jag själv) skall tjata på dom att ta in TV4 Science Fiction.
commander ricochet Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 (redigerade) Ska omgående säga upp mitt tv-abonnemang hos comhem! Vill ha denna kanal till den 29:e. Sitter i telefonkö hos viasat nu och ska kolla alternativ. Sedan blir det till att tjöta med canal digital. Skulle bara vilja ha tv4 sci-fi men jag antar att den sitter väl inbakad i nåt paket. Tillägg: Hmm det vete tusan hur man ska göra...det kostar som billigast 179 kr i månaden att få hem denna kanal och man måste böka med parabolinstallationer. Jag antar att man binder sej på minst ett år...blir nog billigare att köpa t.ex DS9-serien lite pö om pö och filmen Galaxy Quest istället....Undrar hur många som resonerar som jag? Har kollat alternativ tre nu med telia IP. Måste inflika att telias kundservice är mycket ojämn! Dom verkar nästan sura dom vet inte om att det finns tv4 sci fi på telia IP och håller på och kollar om det finns denna möjlighet på min adress samt kopplar mej vidare. Börjar minnas varför jag inte har telia Nu blev jag kopplad till en trevligare person som visserligen inte heller visste eller hittade info om tv4 sci fi. Han skulle återkomma. Bästa prisförslag jag fick av telia: Bredband 2 megabit+ telefoni+ digital tv med tv4 sci fi-kanalen- engångsavgift 595 kr sedan 349 i månaden. Dock ska detta tas med en liten nypa salt eftersom han inte var säker på om och hur t4 sci fi skulle ingå. Men om detta stämmer så kan det vara det bästa alternativet om man kan tänka sej att byta leverantör till telia med deta paket...vilket är tveksamt Blev uppring igen nu- Telia själva vet inte ännu inget gällande kanalen. Avtalet är kanske för nytt eller så är detta ej inlagt i deras system ännnu. Hmm lite dåligt och tråkigt. Jag skulle bli uppringd igen på måndag för närmare info. Så det var lite "jakten på tv sci fi-dagbok" Hoppas att det kunda vara till lite nytta för någon! Over and out! /Commander Ricochet. Redigerad 22 Februari, 2008 av michael ricochet
commander ricochet Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Har pratat med viasat och kanal digital och med deras teknik så blir det svårt att få vara med från starten om man beställer nu. canal digatal skulle kanske hinna installera allt i tid. Det är nog annan teknink än parabol som gäller om man ska få vara med från och med den 29:e.
Homy Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 (redigerade) Ska omgående säga upp mitt tv-abonnemang hos comhem! Vill ha denna kanal till den 29:e. Sitter i telefonkö hos viasat nu och ska kolla alternativ. Sedan blir det till att tjöta med canal digital. Skulle bara vilja ha tv4 sci-fi men jag antar att den sitter väl inbakad i nåt paket. Tillägg: Hmm det vete tusan hur man ska göra...det kostar som billigast 179 kr i månaden att få hem denna kanal och man måste böka med parabolinstallationer. Jag antar att man binder sej på minst ett år...blir nog billigare att köpa t.ex DS9-serien lite pö om pö och filmen Galaxy Quest istället....Undrar hur många som resonerar som jag? Det är precis DS9 jag är intresserad av i första hand också. Det är den enda i serien jag inte sett men jag räknade också att det blir dyrt och krånligt att byta leverantör. Idag har jag internet, telefoni och TV hos Tele2 med bindningstid. Det blir billigare om jag köper DS9. Det går att sälja filmerna sen också när man tittat färdigt. Tillägg: Oj! Förut kostade DS9 322 kr per säsong hos Filmia men nu verkar vara rea. De har sänkt priset till 252 kr/säsong. Det är väldigt billigt. Ska man slå till eller vänta på TV4... Såg nu igen att flera säsonger av Voyager har också utgått hos Filmia. Hmm.. Redigerad 22 Februari, 2008 av Homy
commander ricochet Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 (redigerade) Se mitt tillägg ovan på min förrförra post för mer info. Men visst man kanske ska tjacka DS9 istället. Börjar dom köra VOY nu också på stört tro? Redigerad 22 Februari, 2008 av michael ricochet
Supreme Commander JAF Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Nu har TV4 uppdaterat sidan och det finns klipp från flera av serierna att titta på. Även Telia IP erbjuder kanalen nu. Redan första veckorna sänder vi Månbas Alpha, Masters of Science fiction, 7 days, Thunderbirds samt Babylon 5. Och mycket annat är på väg... Det finns kanske lite hopp om att man inte missar Star Trek från början. Det verkar som det inte visas redan från starten och då hinner kanske Tele2 ändra sig och erbjuda kanalen. Det verkar som att de lägger in serierna lite pö om pö. Jag såg en lista med serier som startade under mars och där var inte ds9 med. Så gör inget överilat. J.
t80u Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Man kan ju hoppas på att tele2 tar sig i kragen och släpper på kanalen. Eftersom tele2 är framförhandlat som leverantör för hela vårt bostadsområde så antar jag att man inte kan byta själv.. Detta verkar bli en mycket lovande kanal!
commander ricochet Postad 22 Februari, 2008 Rapport Postad 22 Februari, 2008 Jo men man ville ju vara med från början så att man inte missar något! Tror säkert att denna kanal kommer att läggas till på dom flesta leverantörers kanalutbud..men det är ju nu ju!
Homy Postad 23 Februari, 2008 Rapport Postad 23 Februari, 2008 Kände mig tvungen att ställa frågan till TV4 också. Fick ungefär samma svar: I dagsläget är det klart att TV4 Science fiction distribueras av Canal Digital, Viasat och Telia. Förhandlingar pågår med fler aktör, bland annat Tele2. Vi hoppas kanalen också kommer distribueras via dem, men ännu är inget klart.
Rekommenderade inlägg