Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

jag skapade namninsamlingen för Tele2, å den skickas vidare till dom den 30 april.

men nu i efterhand ångra ja att ja inte bad nån annan göra det, för ja e helt kass på sånt där, ja får ju inte nån att skriva på Tele2s..

så ja säger det igen, Hjälp mig sprida länken/länkarna gott folk.

http://www.namninsamling.com/tele2

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Det troliga är att Tele2 så småningom kommer att ta in kanalen som en del av deras a la carte-system, där man kan välja kanaler utöver ett grundpaket som sedan kostar 19:- per månad och kanal. Det hoppas jag själv på. 19:- bör vara ekonomiskt försvarbart för möjligheten att få se SF på TV.

Bara ja igen.

om de nu kommer ta in kanale å man får köpa den styck vis, så hoppas ja att den blit tillgänglig för hela landet.

för här där ja bor kan vi inte få in de kanaler som e rödmakerade i deras lista i kanalutbudet..

orättvist som tusan...

skriv på: http://www.namninsamling.com/tele2

Postad
Jag har skickat följande brev till TV4. Får se vad svaret blir:

Hej!

Jag vill uppmärksamma er på ett stort problem. På er hemsida står det med stor rubrik "Missa inte premiären" av TV4 Science Fiction. Den uppmaningen känns väldigt konstigt som läget ser ut idag. Jag och många andra som vill hyra den här kanalen kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden.

Idag har TV4 Science Fiction avtal med Viasat, Telia och Canal Digital. Canal Digital kommer inte att erbjuda kanalen förrän i slutet av mars. Boxer måste vänta ända till april på nya sändningstillstånd från regeringen. Tele2 har inga planer för närvarande att erbjuda kanalen och Com Hem, Sveriges största kabelteveleverantör med ca 1,5 miljoner kunder kommer att erbjuda kanalen tidigast i mars.

Om man summerar antalet kunder hos Com Hem, Tele2, Boxer och Canal Digital innebär det att det är minst ett par miljoner potentiella kunder som kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden och kanske lite längre. Även om det låter omöjligt skulle jag och många andra vilja att ni antingen sköt fram premiären med en månad eller erbjöd kanalen gratis de första veckorna eller den första månaden så att kabelbolagen kan visa kanalen från start tills alla avtal är klara. Det är ingen vidare lyckad start om kunderna blir tvungna att i april eller maj börja följa alla serier som startade i början på mars. På så sätt kommer ni att missa många framtida kunder också.

Jag antar att ni redan har insett detta själva. Frågan är bara hur och om ni tänker lösa situationen.

och här är svaret

Tack för ditt mail.

Vi är medvetna om att Canal Digital startar kanalen först senare i mars. Anledningen är att tekniken först då är på plats.

Det tycker förstås alla är tråkigt och inte önskvärt.

Tanken att sända TV4 Science fiction gratis till alla Canal Digitals kunder är diskuterad men dessavärre är det fortfarande tekniken som behöver vara på plats för att få ut tv-signalen.

Telias digital-tv-kunder kommer frivisa kanalen under 3 månader.

Att senarelägga starten av kanalen är svårt eftersom hela starten av kanalen försegåtts av arbete att starta kanalen just den 29 februari.

Hälsningar

Mona

Postad (redigerade)
Det finns nu en tablå på tvsajten.com. Bortse från dagarna till 29/2, men från den 1/3 verkar det vara rätt kanal.

TV4 har också lagt upp tablån. Det verkar som de kommer att köra 10 avsnitt av Babylon 5 per vecka. 2 per dag med repris samma dag. Det kanske är så bara i början annars kommer de ha visat hela två säsonger på en månad och serien har bara 5 säsonger.

Varje helg verkar det också bli en maratonvisning av serierna. Sön 9 mars visas 10 avsnitt av Babylon 5 kl. 12:00-19:30.

Redigerad av Homy
Postad

good good.

ja tjatar fortfarnade på folket på 6ans forum men de lyssnar inte.. e väll bara 3 st där eller nått som skrivit på..

sen fick ja en briljant idé å skapade ett fult kedjebrev å skickade till alla mina vänner, men det gick inte heller så bra..

iaf, känner er fria att hjälpa till å sprida detta fula kedjebrev som ja så fint döpte till (ämnet asså) "Hjälp Sci-fi nördarna":

"Hej

Tv4 drar ju igång en sci-fi kanal nu p?? fredag (29/2), som inte alla har tillgång till.

Sitter du fast med Tele2 eller Comhem som tv-leverantör så är det kört.

Men det ska vi försöka ändra på.

Så kan du vara så snäll å skriva på namninsamlingarna och skicka vidare detta till alla du känner:

http://www.namninsamling.com/tele2

http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

(glöm inte att titta inom din mail efteråt för att bekräfta)

Tack från Sci-fi Freaksen"

Postad (redigerade)

Nu finns info om kanalen hos Canal Digital här. Kommer att kosta 10 kr/mån med start..... 1 april.

Redigerad av Homy
Postad

Tipsade Aftonbladet onsdag 27/2 men de har inte nappat:

TV4 startar upp en ny kanal 29/2, "Science Fiction". TV4 säger "missa inte premiären". Men de stora tv-distributörerna är inte med på tåget och vi kunder kan inte själva bestämma om vi vill se kanalen eller ej.

Två namninsamlingar pågår för två av distributörerna, comhem och tele2

http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

http://www.namninsamling.com/tele2

Postad (redigerade)

Info från Telia:

Vi firar genom att låta kanalen vara öppen för alla Telia Digital-tv kunder t.o.m. 31 maj. Så oavsett vilket kanalpaket du har idag, så får du se på TV4 Science Fiction. Från 1/6 finns kanalen i Kanalpaket TV4.

OBS! Kanalen kommer att bli tillgänglig för kunder fr.o.m. fredagen, 29/2. Löpande uppdateringar pågår, vilket gör att en del kunder kommer att få kanalen först någon gång under helgen.

Redigerad av Homy
Postad
Tipsade Aftonbladet onsdag 27/2 men de har inte nappat:

TV4 startar upp en ny kanal 29/2, "Science Fiction". TV4 säger "missa inte premiären". Men de stora tv-distributörerna är inte med på tåget och vi kunder kan inte själva bestämma om vi vill se kanalen eller ej.

Två namninsamlingar pågår för två av distributörerna, comhem och tele2

http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

http://www.namninsamling.com/tele2

Snälla, fortsätt att sprida informationen om detta på andra sajter och portaler som Passagen, TV-planeten, överallt där ni kan lägga in några rader även om namninsamlingen. Det är nog fortfarande v??ldigt många som inte vet om att den pågår, och att vi kunder missar TV4 Science Fiction för att Comhem, Boxer och Tele2 försöker få TV4 att sänka priset. Om ni går in i ett diskussionsforum kan ni ju skriva något som har att göra med den aktuella diskussionen, och sedan avsluta med att skriva om namninsamlingen och ge länkadresserna.

Idag har bara ett 40-tal namn tillkommit på Comhem-listan. Igår när jag var inne på Passagen i sci-fi-debattforum, på mitt bostadsområdes intranät och på andra ställen och slängde ut informationen om namninsamlingarna så skrev drygt 100 på listan. Jag har inte kollat hur det gick med Tele2. Vad gäller Boxer pågår väl ingen kampanj från kundernas sida.

Jag vet för övrigt inte vem som håller i namninsamlingarna. Det skulle vara bra att veta det och när listan ska lämnas in.

Postad

Det är jag, Comporellon, som håller i comhem-listan. Det finns en länk "Kontakta ansvarig för listan" där under brödtexten...

Listan ska inte lämnas in förrän 30/4 - tyvärr - då kanalen varit igång 2 månader...

Men det är ju möjligt listan kommer till Comhems kännedom långt tidigare, kanske de redan vet om den!

Postad
http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

http://www.namninsamling.com/tele2

Skriv på båda listorna - även om ni själva har nån annan distributör, snälla...

Utan stora Comhem kommer TV4 Science Fiction att läggas ner, så detta angår alla.

Och sprid dessa länkar på Internet, på era bloggar, på diskussionforum ni deltar eller inte deltar i..... Vi måste upp i minst 1000 namn. Minst en stor svensk tidning måste uppmärksamma detta.

Postad (redigerade)

Har skrivit på båda namninsamlingarna så nu j*klar

Hitta idag TV4 sci fi på Viasaten. Så alla ni som inte har får väl flytta in här. Fast först måste vi skicka iväg mina päron på nån semester för jag tror inte dom uppskattar några dussin sci fi galna människor i vardagsrummet 24/7

Redigerad av Bebbe
Postad

Så här skrev "MacGam" på minhembio.com nyss måndagkväll:

"Hittade detta inlägg på fairshopping.se skrivet för en liten stund sedan

"Jag arbetar på Comhem och kan läcka följande information: TV4 Science Fiction kommer inte in i Comhems kanalutbud på lång tid, om än alls. Comhem har ett avtal med TV4 som berör TV4:as samtliga andra kanaler. Detta avtal går ut först 2009. Efter det så skall det ev förhandlas om ett nytt och ens då är det inte säkert att man tar in en sådan smal kanal som kanalen faktiskt är." "

Postad

Jag sitter och bläddrar i mitt nya comhem-avtal för att se hur jag ska bryta det i förtid. Skaffade det enbart för SF-kanalen och har inte fastnat för nån annan kanal under de 4 veckorna jag testat. Finns ingen anledning att ha Comhem om de inte skaffar SF-kanalen. För varje timme som går förlorar vi fler och fler seriestarter!

Postad
Hmm jag blir allt mer och mer trött på comhem. Dom har haft så dålig funktionalitet på både telefonen och bredbandet här(har funkat bra nu under ett halvår) Men deras attityd är inget vidare.

vet inte riktigt hur bredbandet är, men jag tyckte inte att deras priser va särskilt förmånliga, betalar ju 20 kr mer för mitt 100 mbit/s (bredbandsbolaget) än vad jag hade fått gjort för comhems 24 mbit/s.

och sen vet jag inte så mycket om TV, heller det enda jag har emd comhem att göra är att kabeltv:n går genom dom och Kiruna Bostäder. så oavsett om comhem hade tagit in TV4 scifi så tror jag inte att vi hade fått den, kabeltv är aldrig bra, bara en massa onödiga kanaler. fast det är iaf bättre än hemma i dalarna, där hade vi 4 kanaler som var på tyska, och flera skräpkanaler. alla kanaler man ville ha fanns inte. inte ens gratiskanaler var dom bra på, tog typ ett halvår innan man fick TV6. nej, så fort jag får ordentligt jobb efter skolan så blir det fan till att skaffa riktig TV... och när jag blivit snorrik så skapar jag ett TV-bolag med bara bra kanaler som jag i princip ska skänka bort :lol:


×
×
  • Skapa nytt...