Gå till innehåll
Nyhet

TV4 lanserar en egen hemsida för TV4 Science Fiction

Rekommenderade inlägg

TV4 har lagt upp en egen hemsida för sin nya Science Fiction kanal. Du hittar sidan här. Där kan du förutom att spela interaktiva spel även läsa lite mer utförlig information om några av dom serier som kanalen kommer att visa. Vidare så informeras det att TV4 Science Fiction för närvarande distribueras av följande tv-leverantörer:

Viasat (www.viasat.se)

Canal Digital (www.canaldigital.se)

Telia IP (www.telia.se)

Kontakta din tv-leverantör för mer information.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter faktiskt för bra för att vara sant. :blink: Hoppas att den kommer att gå bra, och sända avsnitten i rätt ordning. <_<

Nu undrar man bara hur man får tag i den kanalen, och vad priset blir.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det låter faktiskt för bra för att vara sant. :blink: Hoppas att den kommer att gå bra, och sända avsnitten i rätt ordning. <_<

Nu undrar man bara hur man får tag i den kanalen, och vad priset blir.

Du tog orden ur munnen på mig. Man får hoppas att det finns i min lägenhet (vilket jag seriöst tvivlar på, men vem vet? ) Jag menar, som första årets gymnasieelev som bor själv måste jag nog säga att jag definitivt inte skulle ha råd med att betala för dn kanalen... Men men, en extremt rolig sak att läsa, sen får man bara hoppas att Kirunabostäder ser antalet sci-fi-fantaster ifrån rymdgymnasiet som bor i mitt hus . :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har redan serierna som nämns i artikeln. Jag är nyfiken på vilka andra serier som kommer få en chans att synas på svensk TV framöver. Det finns många bra att välja på som inte fått en ordentlig behandling vid tidigare visningar eller inte alls har visats på svensk TV.

Trevligt initiativ av TV4. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hoppas också att enterprise kommer att köras i sin helhet!

Ja, verkligen! :) Säsong 4 av Enterprise är väldigt bra och det är synd att så många har missat den pga att SVT bestämde sig för att inte sända färdigt serien :arg:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tråkigt nog kommer det troligen att bli med den som med tv1000 family , classic och andra kanaler som man måste beställa . jag har dessutom en låda från Kabelvision där man inte kan låsa upp olika kanaler utan man får ett paket med olika kanaler . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst susdan74

Även jag ser att dom hellre visar Star Trek: Enterprise från början till slut istället för Star Trek: Voyager som Svt faktiskt har visat. Med tanke på hur dom behandlade Enterprise så tycker jag en visning av den serien är mer motiverad en visning än Voyager.

Sedan hoppas jag på en bra blandning av både serier och även filmer. Kanske även någon bra dokumentär som är relevant kring genren. T.ex. Trekkies 1 och 2 skulle passa perfekt.

Det känns som man i detta tidiga skede faktisk har möjlighet att vara med och påverka utbudet så jag tänkte gräva fram en lämplig mejladress till Tv4 och mejla dom lite förslag som jag vill se. Bland annat vill jag se följande serier...

Babylon 5, Farscape, Star Trek: The Original Series - Remastered, Star Trek: The Animated Series, Doctor Who (både äldre serier men även en fortsättning som tar vid efter där Svt slutade), Blake's 7, Crusade, Earth: Final Conflict, Lexx, Odyssey 5, Space: 1999 och War of the Worlds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min önskelista:

Ds9

Enterprise

Babylon 5

Star Trek filmer

Star Wars filmer

Den nya star wars serien om clone wars (När den nu kommer)

Star Gate filmen

Battle star galactica

BSG filmerna (?)

Det var en gång: Rymden

Plus en del annat smått och gått. Stargate är inte med därför att tv6 har dom annars kommer de högt upp.

J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst susdan74
Min önskelista:

Ds9

Enterprise

Babylon 5

Star Trek filmer

Star Wars filmer

Den nya star wars serien om clone wars (När den nu kommer)

Star Gate filmen

Battle star galactica

BSG filmerna (?)

Det var en gång: Rymden

Plus en del annat smått och gått. Stargate är inte med därför att tv6 har dom annars kommer de högt upp.

J.

"Nya" Battlestar Galactica kan du glömma. Den serien visar Kanal 5 och har således rättigheterna. Möjligtvis att dom kan visa de äldre serierna från slutet av 70- talet och början av 80- talet.

Star Wars: The Clone Wars (animerade serien) samt Star Wars: Live Action Series skulle passa bra i kanalens utbud. Risken är väl dock att betaltvkanaler som Canal+ lägger beslag på dessa till en början. Ett maraton med Star Trek långfilmerna samt Star Wars långfilmerna vore uppskattat från min sida. Likaså ett liknande maraton med dom förlängda versionerna av Alien filmerna.

Men vi ska nog inte förvänta oss alltför mycket nya serier i början. Det är stor risk att man blir besviken då. Dom kommer nog visa mycket äldre serier (inget fel med det iofs) och sedan när kanalen stått på egna ben ett tag så satsar dom nog vidare på lite mera nytt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Snälla snälla säg att jag kommer kunna få den här kanalen! :w00t:

För oss som har Boxer så ser det inte särskilt ljust ut. :(

Tack för ditt mail

Boxer paketerar de kanaler som regeringen har gett sändningstillstånd till. Eftersom det finns begränsad kapacitet (plats) i marknätet finns det för närvarande inte plats för fler kanaler (tex TV sport). Boxer förespråkar också att ny tillgänglig kapacitet i marknätet ska användas för mer tv och inte telecomtjänster, just för att Boxer ska kunna erbjuda fler kanaler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har skickat ett mail till Com Hem och frågat dom om dom har planer på att tillhandahålla kanalen för oss kunder. Jag återkommer om/när jag får ett svar. :)

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har skickat ett mail till Comhem och frågat dom om dom har planer på att tillhandahålla kanalen för oss kunder. Jag återkommer om/när jag får ett svar. :)

Men Gul vad bra, jag är ComHem-kund! :D Hoppas, hoppas, hoppas och åter hoppas *håller tummarna* (kommer sitta klistrad som ett läskpapper framför burken, fast det gör jag ju ändå :P, om det blir så :wub: )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Snälla snälla säg att jag kommer kunna få den här kanalen! :w00t:

För oss som har Boxer så ser det inte särskilt ljust ut. :(

Tack för ditt mail

Boxer paketerar de kanaler som regeringen har gett sändningstillstånd till. Eftersom det finns begränsad kapacitet (plats) i marknätet finns det för närvarande inte plats för fler kanaler (tex TV sport). Boxer förespråkar också att ny tillgänglig kapacitet i marknätet ska användas för mer tv och inte telecomtjänster, just för att Boxer ska kunna erbjuda fler kanaler.

dessvärre kommer de säkert att släppa ÄNNU en avskyvärd sportkanal(t.ex. tv4 sport) istället för Sci-Fi kanalen om de får möjlighet till en till kanal :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har skickat ett mail till Comhem och frågat dom om dom har planer på att tillhandahålla kanalen för oss kunder. Jag återkommer om/när jag får ett svar. :)

Men Gul vad bra, jag är ComHem-kund! :D Hoppas, hoppas, hoppas och åter hoppas *håller tummarna* (kommer sitta klistrad som ett läskpapper framför burken, fast det gör jag ju ändå :P, om det blir så :wub: )

Jag hoppas med och jag tror att den kommer som tillvals kanal (även i 8 favoriter). Jag tror inte att den är tillräckligt stor för baspaket eftersom "bredare" kanaler som tv4 guld och komedi inte finns med där. Men det är ju klart: Ju fler som trycker på ju större chans. J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg