Sanmare Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 Äntligen!!! Vi ska höja tittarsiffrorna till det astronomiska. "So say we all!"
Vorik Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 (redigerade) Fick ett inte helt oväntat svar från Com Hem. Hej och tack för ditt e-postmeddelande! I dagens läge vet vi inte om vi kommer att få denna kanal, vi vet inte heller om det kommer att ingå i något paket. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Frida Sjögren Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 kundservice@comhem.com www.comhem.se Redigerad 7 December, 2007 av Tuvok
K´hogh son of Klintoch Postad 7 December, 2007 Rapport Postad 7 December, 2007 (redigerade) det vore bättre om vi kunde övertala Com Hem AB , Kabelvision och andra att sluta med paketen och istället låsa alla kanaler man inte betalar för . då kunde ALLA ha en chans att få TV4 sci-fi om de vill . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Redigerad 7 December, 2007 av K´hogh son of Klintoch
commander ricochet Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 Bra tänkt men då kan dom inte "lura in" kunderna i sina kanalpaket med dess kostander.
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 Det bästa vore om man kunde ha dels ett baspaket med kanaler som alla tittar på som svt, trean, fyran, feman och sedan ha tre olika paket med 8, 16 eller 32 kanaler som man väljer fritt. Då får alla friheten att välja de kanaler man vill ha och man slipper betala för al jarizira om man nu inte vill ha denna. J.
commander ricochet Postad 8 December, 2007 Rapport Postad 8 December, 2007 (redigerade) Ja vad är det Springsteen sjunger- fiftyseven channels with nothing on! Ja strular det så att comhem inte har den så flyttar jag! Redigerad 8 December, 2007 av michael ricochet
Sanmare Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Hoppas ni hittar detta meddelande. Jag vill be er som har Comhem att mejla deras kundtjänst och be dem ta in TV4 science fiction i sitt utbud. De skriver nämligen att de inte har några planer på att göra det, men om fler hör av sig så lovar de att erbjuda den nya sf-kanalen. Här är en kopia av det mejl jag fick av Comhems kundtjänst: ________________________________________ Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Vi kan självklart lägga in en förfrågan åt er, angående den kanalen, men vad jag vet just nu har vi inga planer på att lägga in den kanalen. men desto fler som skriver in elelr ringer oss angående kanalen är chansen stor att vi tar in den. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice John Hjälm Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Kundservice: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 kundservice@comhem.com www.comhem.se ________________________________________ Snälla, mejla, faxa eller ring Comhem och berätta att vi vill att de distribuerar TV4:s sf-kanal. Jag är även intresserad av tips angående huruvida Boxman, Viasat och de andra tänker ta in TV4 sf i sitt utbud. Någon som vet. "It has been a long time, getting from here to there, but I got faith in my heart."
Vorik Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Du behöver inte starta nya trådar för allt du vill säga utan söka på forumet och posta det du vill ha sagt i den redan existerande tråden för TV4 Sci-Fi.
johannalaforge Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Sådär, medelandet är skickat och nu håller jag tummarna :D
Pjotr'k Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Nu råkar det faktiskt finnas två trådar för detta, Sanmare skapade inte en ny diskussion, det var en automatiskt skapad nyhetsdiskussion. Jag väljer dock att slå samman dessa två.
Pjotr'k Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Ur en nyhet daterad 071215 saxar vi följande: Det är tydligen inte bara tidigare visade serier som skall visas på den nya TV4-kanalen för science fiction-intresserade. I en intervju med programchefen för nya TV4 Science fiction avslöjas att de kommer att visa bl.a. nya serien Masters of Science Fiction. (Tack till Human) Källa [ Till originalnyheten ]
Marvin Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Vi MÅSTE starta en namninsamling eller nåt...
K´hogh son of Klintoch Postad 10 Januari, 2008 Rapport Postad 10 Januari, 2008 Det bästa vore om man kunde ha dels ett baspaket med kanaler som alla tittar på som svt, trean, fyran, feman och sedan ha tre olika paket med 8, 16 eller 32 kanaler som man väljer fritt. Då får alla friheten att välja de kanaler man vill ha och man slipper betala för al jarizira om man nu inte vill ha denna. J. det var den bästa iden jag hört om bolagen . tycker vi skriver till dem och föreslår det .
Unkas Postad 10 Januari, 2008 Rapport Postad 10 Januari, 2008 (redigerade) Det bästa vore om man kunde ha dels ett baspaket med kanaler som alla tittar på som svt, trean, fyran, feman och sedan ha tre olika paket med 8, 16 eller 32 kanaler som man väljer fritt. Då får alla friheten att välja de kanaler man vill ha och man slipper betala för al jarizira om man nu inte vill ha denna. J. det var den bästa iden jag hört om bolagen . tycker vi skriver till dem och föreslår det . Innsisterar, en sådan lösning skulle jag köpa. Tror dock inte att det komma att bli så. Olika operatörer, Boxer, Viasat och andra, vill ha sinna privilegier och avtall som gör att bara de kan erbjuda vissa kanaler. De är för tröga och gammaldags för att innse att det i längden skulle käna på en sådan variant av avtal. Men jag förblir hoppfull. Vet inte vilken operatör det är, men någon ha introducerat något som liknar vad som föreslås. Man får ett baspaket, och betalar en fast månadssumma. I det så ingår chansen att själv välja ett antal kanaler som man vill ha. Dock bara några få 3-4, vill jag minnas. Redigerad 10 Januari, 2008 av Unkas
NX-01 Postad 11 Januari, 2008 Rapport Postad 11 Januari, 2008 Det bästa vore om man kunde ha dels ett baspaket med kanaler som alla tittar på som svt, trean, fyran, feman och sedan ha tre olika paket med 8, 16 eller 32 kanaler som man väljer fritt. Då får alla friheten att välja de kanaler man vill ha och man slipper betala för al jarizira om man nu inte vill ha denna. J. det var den bästa iden jag hört om bolagen . tycker vi skriver till dem och föreslår det . Innsisterar, en sådan lösning skulle jag köpa. Tror dock inte att det komma att bli så. Olika operatörer, Boxer, Viasat och andra, vill ha sinna privilegier och avtall som gör att bara de kan erbjuda vissa kanaler. De är för tröga och gammaldags för att innse att det i längden skulle käna på en sådan variant av avtal. Men jag förblir hoppfull. Vet inte vilken operatör det är, men någon ha introducerat något som liknar vad som föreslås. Man får ett baspaket, och betalar en fast månadssumma. I det så ingår chansen att själv välja ett antal kanaler som man vill ha. Dock bara några få 3-4, vill jag minnas. och sen är det ju så att företagen gärna tar betalt för kanaler som ändå ingen tittar på. att göra upp en plan som kommer göra att dom förlorar pengar är ingen bra idé, lite svårt för dom att gå med på att förlora pengar
Unkas Postad 11 Januari, 2008 Rapport Postad 11 Januari, 2008 Det bästa vore om man kunde ha dels ett baspaket med kanaler som alla tittar på som svt, trean, fyran, feman och sedan ha tre olika paket med 8, 16 eller 32 kanaler som man väljer fritt. Då får alla friheten att välja de kanaler man vill ha och man slipper betala för al jarizira om man nu inte vill ha denna. J. det var den bästa iden jag hört om bolagen . tycker vi skriver till dem och föreslår det . Innsisterar, en sådan lösning skulle jag köpa. Tror dock inte att det komma att bli så. Olika operatörer, Boxer, Viasat och andra, vill ha sinna privilegier och avtall som gör att bara de kan erbjuda vissa kanaler. De är för tröga och gammaldags för att innse att det i längden skulle käna på en sådan variant av avtal. Men jag förblir hoppfull. Vet inte vilken operatör det är, men någon ha introducerat något som liknar vad som föreslås. Man får ett baspaket, och betalar en fast månadssumma. I det så ingår chansen att själv välja ett antal kanaler som man vill ha. Dock bara några få 3-4, vill jag minnas. och sen är det ju så att företagen gärna tar betalt för kanaler som ändå ingen tittar på. att göra upp en plan som kommer göra att dom förlorar pengar är ingen bra idé, lite svårt för dom att gå med på att förlora pengar Sant. Nu betalar man för antalet kanaler, inte för de kanaler man tittar på. Om jag fick välja själv skulle jag inte ha mer än ca 10 kanaler. Som det är nu har jag nog en bra bit över 20 kanaler, och jag tittar bara på 10. Ändå betalar jag för dem alla. Det är väldigt irriterande. Om man dock fick välja de kanler man vill ha, är jag säker på att utbudet på tv, och kvaliten skulle bli bättre. Kanske skulle det även bli lättare för kanaler med specifika teman att ta sig fram.
Sanmare Postad 12 Januari, 2008 Rapport Postad 12 Januari, 2008 Hoppas ni hittar detta meddelande. Jag vill be er som har Comhem att mejla deras kundtjänst och be dem ta in TV4 science fiction i sitt utbud. De skriver nämligen att de inte har några planer på att göra det, men om fler hör av sig så lovar de att erbjuda den nya sf-kanalen. Här är en kopia av det mejl jag fick av Comhems kundtjänst: ________________________________________ Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Vi kan självklart lägga in en förfrågan åt er, angående den kanalen, men vad jag vet just nu har vi inga planer på att lägga in den kanalen. men desto fler som skriver in elelr ringer oss angående kanalen är chansen stor att vi tar in den. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice John Hjälm Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Kundservice: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 kundservice@comhem.com www.comhem.se ________________________________________ Snälla, mejla, faxa eller ring Comhem och berätta att vi vill att de distribuerar TV4:s sf-kanal. Jag är även intresserad av tips angående huruvida Boxman, Viasat och de andra tänker ta in TV4 sf i sitt utbud. Någon som vet. "It has been a long time, getting from here to there, but I got faith in my heart." Tack alla ni! Nu har Comhemnappat! Jag fick följande mejl: Vi har redan alla andra kanaler som TV4 sänder ut, så det är stor chans att vi även tar in den. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Anne Fröling Men fortsätt gärna att mejla dem. Vostre amico
T'Pol Postad 13 Januari, 2008 Rapport Postad 13 Januari, 2008 e det bara ja här som har pissiga Tele2 (föredetta Tele2vision)? för ja har gnällt å gnällt men de lyssnar inte på mig. senaste svar ja fick va att de INTE int tänker ta in denna kanalen.. å ja känner paniken krypa fram. ingen annan som kan hjälpa mig å gnälla?
K´hogh son of Klintoch Postad 13 Januari, 2008 Rapport Postad 13 Januari, 2008 e det bara ja här som har pissiga Tele2 (föredetta Tele2vision)? för ja har gnällt å gnällt men de lyssnar inte på mig. senaste svar ja fick va att de INTE int tänker ta in denna kanalen.. å ja känner paniken krypa fram. ingen annan som kan hjälpa mig å gnälla? är det samma bolag som kabelvision ? är lite os??ker på det där....
T'Pol Postad 13 Januari, 2008 Rapport Postad 13 Januari, 2008 är det samma bolag som kabelvision ? är lite osäker på det där.... öööö det våga ja faktist inte svara på.. men ja tycker det ringer en liten liten klocka..
Sanmare Postad 16 Januari, 2008 Rapport Postad 16 Januari, 2008 e det bara ja här som har pissiga Tele2 (föredetta Tele2vision)? för ja har gnällt å gnällt men de lyssnar inte på mig. senaste svar ja fick va att de INTE int tänker ta in denna kanalen.. å ja känner paniken krypa fram. ingen annan som kan hjälpa mig å gnälla? Det måste finnas fler. På detta forum och på Sci-Fi-Nytts forum. Hur når man Tele2 (e-post, telefon)? Det ligger i allas intresse att samtliga kanaldistributörer tar in TV4 SF i sitt utbud, för ju fler distributörer desto fler tittare. Och fler tittare betyder att kanalen får mer pengar till sf-serier, filmer och dokumentärer. Alla sf-intresserade i Norden (utom Island, som dock kan se den amerikanska SF-channel) borde alltså skriva till samtliga distributörer i sitt land (Sverige, Finland, Danmark, Norge) och be att de tar in kanalen. Alltså – hjälp henne att gnälla på Tele2 även om ni har Comhem, Viasat eller nåt annat! Undrar om kanalen kommer att ha reklam(avbrott) eller inte? Nån som vet? Jag väntar nu med spänning på att TV4 SF officiellt ska dyka upp på Comhems hemsida så att jag kan abonnera på den från 1 feb för att inte missa seriestarter den 29 februari. Fast å andra sidan kanske allt från den 29 feb repriceras under mars.
NX-01 Postad 16 Januari, 2008 Rapport Postad 16 Januari, 2008 Jag väntar nu med spänning på att TV4 SF officiellt ska dyka upp på Comhems hemsida så att jag kan abonnera på den från 1 feb för att inte missa seriestarter den 29 februari. Fast å andra sidan kanske allt från den 29 feb repriceras under mars. nja om de kommer att reprisera allt jag nog inte, det är ju faktiskt rätt smart för dom att se till att folk måste betala för en hel månad extra.
Lorien Postad 24 Januari, 2008 Rapport Postad 24 Januari, 2008 (redigerade) Jag har också Tele2. Jag hoppas att dom tar in tv4 Sci-fi. Jag har en känsla av att dom inte kommer göra det :osäker:. Men vi får vänta och se. Redigerad 24 Januari, 2008 av Lorien
T'Pol Postad 24 Januari, 2008 Rapport Postad 24 Januari, 2008 tele 2 kommer inte ta in denna underbara kanal, för ja ha skickat 2 mail å fatt samma svar, vilket e nej. men än finns hopp antar ja, eler hoppas å önskar ja... så nu får man investera i en stor fet paranbol å sätt på balkongen så ja själv inte ska få platts där men så man kan få in com hems kanaler. om de nu inte ha ångrat sig angående sci-fi 4an.. iaf tele2 når ni på tel 0200225500 om de inte ha ändrat nr under de sista 2 åren. e-mailen hittar ni på tele2.se
Unkas Postad 24 Januari, 2008 Rapport Postad 24 Januari, 2008 tele 2 kommer inte ta in denna underbara kanal, för ja ha skickat 2 mail å fatt samma svar, vilket e nej. men än finns hopp antar ja, eler hoppas å önskar ja... så nu får man investera i en stor fet paranbol å sätt på balkongen så ja själv inte ska få platts där men så man kan få in com hems kanaler. om de nu inte ha ångrat sig angående sci-fi 4an.. iaf tele2 når ni på tel 0200225500 om de inte ha ändrat nr under de sista 2 åren. e-mailen hittar ni på tele2.se Dystra nyheter. Jag är inte sugen på att köpa parabol med dyr månadshyra och nästan bara dåliga kanaler. Kanske kan kanalen en stor framgång så att den blir tillgänglig på anndra sätt.
Rekommenderade inlägg