Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Det verkar som att de lägger in serierna lite pö om pö. Jag såg en lista med serier som startade under mars och där var inte ds9 med. Så gör inget överilat. J.

Var såg du den listan?

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Men ds9 verkar inte vara med på deras hemsida heller så man kan nog anta att den dröjer ett tag om den nu kommer som utlovat.

Ja, det är ett bra tecken i sammanhanget.:)

Postad

Jag har nu fått svar från ComHem som kanske kan ge hopp:

Hej!

Vi har nu noterat att det finns ett stort intresse från er sida att få in den kanalen. Vi hoppas på att kunna erbjuda er den kanalen inom snar framtid.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB

Kundservice

Postad
TV4 har lagt upp en egen hemsida för sin nya Science Fiction kanal. Du hittar sidan här. Där kan du förutom att spela interaktiva spel även läsa lite mer utförlig information om några av dom serier som kanalen kommer att visa. Vidare så informeras det att TV4 Science Fiction för närvarande distribueras av följande tv-leverantörer:

Viasat (www.viasat.se)

Canal Digital (www.canaldigital.se)

Telia IP (www.telia.se)

Kontakta din tv-leverantör för mer information.

[ Till originalnyheten ]

Ni som har Comhem, var snälla och gör en sista ansträngning nu för att få dem att plocka in TV 4 Science Fiction i utbudet av kanaler. Förhandlingar pågår, men de kan behöva en knuff i rätt riktning. Och så vill man ju se alla serier som kanalen ska visa från och med det första avsnittet.

Mejladressen är kundservice@comhem.com.

När man mejlat dem får man ett svarsmeddelande, i vilket man ska kryssa i (översta rutan) om att man vill att mejlet man skriviv verkligen ska fram till Comhems kundtjänst.

Telefonnumret är 0771-55 00 00.

Postad
Ni som har Comhem, var snälla och gör en sista ansträngning nu för att få dem att plocka in TV 4 Science Fiction i utbudet av kanaler. Förhandlingar pågår, men de kan behöva en knuff i rätt riktning. Och så vill man ju se alla serier som kanalen ska visa från och med det första avsnittet.

Mejladressen är kundservice@comhem.com.

När man mejlat dem får man ett svarsmeddelande, i vilket man ska kryssa i (översta rutan) om att man vill att mejlet man skriviv verkligen ska fram till Comhems kundtjänst.

Telefonnumret är 0771-55 00 00.

Då vill jag uppmana alla som har Tele2 också att göra samma sak, men det har ni säkert redan gjort om ni har kommit så här långt hit och läser det här inlägget.

Postad

Tele2 har telefon 0200-22 55 00. Jag ringde dem precis och de sade att de skulle lägga upp det som ett önskemål. Det räcker dock inte med att en handfull ringer, så hör gärna av er, ni övriga (jag bryr mig faktiskt inte om ni har Tele2 eller ej, ring gärna ändå... :) ).

Postad

Ska man vara realistisk så har såna listor sällan fungerat åtminstone inte i dataspelsvärlden. Man måste också samla tiotusentals underskrifter för att de ska ens börja överväga saken.

Postad (redigerade)
men man måste ju försöka, annars händer ju inget.

så gott folk, skriv på båda listorna, Tele2s å ComHems

Absolut! Har redan skrivit på som sagt.:)

OBS!OBS! Nu har de lagt till Deep Space 9 på hemsidan men ett glatt besked för oss som inte vill missa den från start:

Star Trek: Deep Space 9

Håll ut - denna tredje serie i Star Treks magnifika universum kommer senare i år.

:D :D :D :D :D :D

Redigerad av Homy
Postad
TV4 har lagt upp en egen hemsida för sin nya Science Fiction kanal. Du hittar sidan här. Där kan du förutom att spela interaktiva spel även läsa lite mer utförlig information om några av dom serier som kanalen kommer att visa. Vidare så informeras det att TV4 Science Fiction för närvarande distribueras av följande tv-leverantörer:

Viasat (www.viasat.se)

Canal Digital (www.canaldigital.se)

Telia IP (www.telia.se)

Kontakta din tv-leverantör för mer information.

[ Till originalnyheten ]

Senaste nytt från TV4:

"Förhandlingar med ComHem pågår, men det blir inget klart till på fredag i alla fall. Men Tv4 vill gärna att så många som möjligt ska kunna se kanalen.

Just nu har vi avtal med Viasat, Telia och Canal Digital (även om Canal Digital inte tänker starta förrän i slutet av Mars.)

Ny distributionsinformation släpper vi så fort vi har den på www.tv4sciencefiction.se"

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

Detta, att Comhem och Canal Digital, inte är med från början, kommer ju att medföra att många intresserade missar en rad seriestarter. Jag skulle själv ha velat se t.ex. Babylon 5 från början, eftersom jag aldrig sett den. Plus en hel rad andra serier.

Jag har lite svårt att förstå varför inte TV4 och kanaldistributörer som Boxer, Comhem och Canal Digital inte kunnat sluta avtal i tid. Både kanaldistributörerna och TV4 borde ju ha fått så pass mycket uppmärksamhet – från oss sf-älskare och i massmedia – att det borde ha varit viktigt att ha alla vagnar ihopkopplade när loket nu ska dra iväg med tåget. Det är också underligt att TV 4 Science Fictions programtablåer ännu inte dykt upp på TV-sajter som tvplaneten.se och DagensTv.com.

Någonstans måste det ha gått snett i planeringen. Det var ju inga problem för flertalet kanaldistributörer att vara med från början när TV4 drog igång TVGuld, TV4Komedi, TV4+ och TV400. Jag antar att TV4 vill ha mer betalt för sin sf-kanal eftersom det denna gång inte blir fråga om någon dumpningskanal för repriser av repriser. Men jag förstår inte varför Comhem och de andra måste tveka. Kan det vara så att de inte tror att sf-intresset är tillräckligt stort?

Personligen upplever jag det som väldigt ledsamt att missa inte bara premiärdagen, utan hela premiärmånaden.

Postad

Det bästa vore kanske om TV4 kunde göra en storsint gest och visa sf-kanalen fritt de första veckorna eller den första månaden, tills de fått alla avtal klara. Det är ju inget vidare att först i maj få börja följa serier som startat den 1 mars. Man vill ju se serierna från början.

Missa inte premiären! skriker rubriken på TV4 Science Fictions sajt

Men vi tittare kan ju inte göra någonting åt det. Det är endast de som har Viasat eller Telia som kommer att kunna se TV4 Science Fiction under mars månad. Därför borde TV4 köra kanalen i det fria utbudet fram tills dess att alla avtal är klara.

Fråga gärna TV4 hur majoriteten av oss sf-älskare ska göra för att inte missa premiären.

Postad
TV4 har lagt upp en egen hemsida för sin nya Science Fiction kanal. Du hittar sidan här. Där kan du förutom att spela interaktiva spel även läsa lite mer utförlig information om några av dom serier som kanalen kommer att visa. Vidare så informeras det att TV4 Science Fiction för närvarande distribueras av följande tv-leverantörer:

Viasat (www.viasat.se)

Canal Digital (www.canaldigital.se)

Telia IP (www.telia.se)

Kontakta din tv-leverantör för mer information.

[ Till originalnyheten ]

Senaste nytt från TV4:

"Förhandlingar med ComHem pågår, men det blir inget klart till på fredag i alla fall. Men Tv4 vill gärna att så många som möjligt ska kunna se kanalen.

Just nu har vi avtal med Viasat, Telia och Canal Digital (även om Canal Digital inte tänker starta förrän i slutet av Mars.)

Ny distributionsinformation släpper vi så fort vi har den på www.tv4sciencefiction.se"

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

Detta, att Comhem och Canal Digital, inte är med från början, kommer ju att medföra att många intresserade missar en rad seriestarter. Jag skulle själv ha velat se t.ex. Babylon 5 från början, eftersom jag aldrig sett den. Plus en hel rad andra serier.

Jag har lite svårt att förstå varför inte TV4 och kanaldistributörer som Boxer, Comhem och Canal Digital inte kunnat sluta avtal i tid. Både kanaldistributörerna och TV4 borde ju ha fått så pass mycket uppmärksamhet – från oss sf-älskare och i massmedia – att det borde ha varit viktigt att ha alla vagnar ihopkopplade när loket nu ska dra iväg med tåget. Det är också underligt att TV 4 Science Fictions programtablåer ännu inte dykt upp på TV-sajter som tvplaneten.se och DagensTv.com.

Någonstans måste det ha gått snett i planeringen. Det var ju inga problem för flertalet kanaldistributörer att vara med från början när TV4 drog igång TVGuld, TV4Komedi, TV4+ och TV400. Jag antar att TV4 vill ha mer betalt för sin sf-kanal eftersom det denna gång inte blir fråga om någon dumpningskanal för repriser av repriser. Men jag förstår inte varför Comhem och de andra måste tveka. Kan det vara så att de inte tror att sf-intresset är tillräckligt stort?

Personligen upplever jag det som väldigt ledsamt att missa inte bara premiärdagen, utan hela premiärmånaden.

Försöker de inte alls få ihop ett avtal me Tele2 eller? för det nämns inte..... :gråter:

ja kommer dö, så e det bara... så sluta gnäll, ni andra kommer iaf få kanalen inom en snar framtid, ja kanske in comhem om det går snett... men de jobbar ju på det iaf..

ja ringde till Tele2 å fråga idag, men den människan fattade inte ens va det va för kanal ja pratade om. hon hade tydligen aldrig hört talas som den...

så det tar ja som riktigt illa....

Postad

Jag har skickat följande brev till TV4. Får se vad svaret blir:

Hej!

Jag vill uppmärksamma er på ett stort problem. På er hemsida står det med stor rubrik "Missa inte premiären" av TV4 Science Fiction. Den uppmaningen känns väldigt konstigt som läget ser ut idag. Jag och många andra som vill hyra den här kanalen kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärm??naden.

Idag har TV4 Science Fiction avtal med Viasat, Telia och Canal Digital. Canal Digital kommer inte att erbjuda kanalen förrän i slutet av mars. Boxer måste vänta ända till april på nya sändningstillstånd från regeringen. Tele2 har inga planer för närvarande att erbjuda kanalen och Com Hem, Sveriges största kabelteveleverantör med ca 1,5 miljoner kunder kommer att erbjuda kanalen tidigast i mars.

Om man summerar antalet kunder hos Com Hem, Tele2, Boxer och Canal Digital innebär det att det är minst ett par miljoner potentiella kunder som kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden och kanske lite längre. Även om det låter omöjligt skulle jag och många andra vilja att ni antingen sköt fram premiären med en månad eller erbjöd kanalen gratis de första veckorna eller den första månaden så att kabelbolagen kan visa kanalen från start tills alla avtal är klara. Det är ingen vidare lyckad start om kunderna blir tvungna att i april eller maj börja följa alla serier som startade i början på mars. På så sätt kommer ni att missa många framtida kunder också.

Jag antar att ni redan har insett detta själva. Frågan är bara hur och om ni tänker lösa situationen.

Postad
ja ringde till Tele2 å fråga idag, men den människan fattade inte ens va det va för kanal ja pratade om. hon hade tydligen aldrig hört talas som den...

så det tar ja som riktigt illa....

Man blir lite orolig när man ser namninsamlingen också. 24 har skrivit på Tele2-listan, 76 på Comhem-listan.

Postad
ja ringde till Tele2 å fråga idag, men den människan fattade inte ens va det va för kanal ja pratade om. hon hade tydligen aldrig hört talas som den...

så det tar ja som riktigt illa....

Man blir lite orolig när man ser namninsamlingen också. 24 har skrivit på Tele2-listan, 76 på Comhem-listan.

ja vet, ja e inte så bra på sånt där.

ja vet inte hur ja ska göra för att sprida länken å få folk att skriva på Tele2s (ha även spritt comhems). ha gjort allt ja kan, så lite hjälp skadar inte..

SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLAAAAA hjälp mig få fler folk att skriva på Tele2s lista!!

känner paniken...

Postad

Det troliga är att Tele2 så småningom kommer att ta in kanalen som en del av deras a la carte-system, där man kan välja kanaler utöver ett grundpaket som sedan kostar 19:- per månad och kanal. Det hoppas jag själv på. 19:- bör vara ekonomiskt försvarbart för möjligheten att få se SF på TV.

Postad
ja ringde till Tele2 å fråga idag, men den människan fattade inte ens va det va för kanal ja pratade om. hon hade tydligen aldrig hört talas som den...

så det tar ja som riktigt illa....

Man blir lite orolig när man ser namninsamlingen också. 24 har skrivit på Tele2-listan, 76 på Comhem-listan.

ja vet, ja e inte så bra på sånt där.

ja vet inte hur ja ska göra för att sprida länken å få folk att skriva på Tele2s (ha även spritt comhems). ha gjort allt ja kan, så lite hjälp skadar inte..

SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLAAAAA hjälp mig få fler folk att skriva på Tele2s lista!!

känner paniken...

Nu över 100 namn på namninsamlingen för TV4SF via Comhem

Jag har spridit båda länkarna till hela mitt bostadsområde (99 lägenheter i Comhem-hus) och till föräldralistorna för båda barnen, samt bett om ursäkt för att jag besvärar dem som inte är intresserade av science fiction. Vem är det som ser till att Tele2 och Comhem får/uppmärksammar dessa namninsamlingar?


×
×
  • Skapa nytt...