Jump to content

Större uppdelning av forumet

Recommended Posts

Varför inte dela upp forumet Serierna med underforum, ett för varje serie ungefär som de har på TrekBBS. Då skulle det vara lättare för de som ser Enterprise att diskutera. Vissa kanske tycker att titeln på ämnet om t ex Enterprise är spoiler nog. På så vis tycker jag att det också blir bättre struktur på forumet. Då blir de som inte sett ett avsnitt t ex av Deep space nine inte ens se ämnena som diskuteras om de inte vill. :)

Jag håller med Quiet. Vi funderade på detta tidigare och vi kom då på att det blir alldeles för glest med ett forum för varje serie. Vill man på något sätt indikera att ämnet tex handlar om TNG så kan man välja att ha en sådan inläggsikon.

ett alternativ är att ha kvar uppdelningen som den är nu, men införa sub-forum under huvudforumen... t ex när man går in i Serierna så finns alla serie-övergripande inlägg där, men högst upp finns länkar vidare till sub-forumen TOS, TNG, DS9, VOY och ENT... där det oxå markeras om det finns nåt nytt där...

Nja, jag tror det skulle bli alldeles för lite inlägg i sådana sub-forum. Det är mycket möjligt att vi lägger till fler forum/sub-forum när vi har blivit större, men som det är nu så tror jag vi behåller det som det är.

jo... det e ju sant...

men däremot tycker jag det skulle sitta fint med en ny kategori "övrigt" med forumen "andra serier/filmer" och "fritt snack"... så folk här kan prata med varandra om mer än bara star trek...

Det finns andra ställen att prata fritt om alla möjliga saker. Vi bör just nu hålla oss till Star Trek. På så sätt håller vi oss på rätt linje, och kan lära oss mer av varandra.

Jag säger som Jocke, med tiden kanske forat kan utvecklas till ännu mer. Vi är fortfarande i sammanhanget en väldigt liten grupp aktiva, så vi får bida vår tid.

• 2 months later...

Jag tycker att när forumet blir (ännu) större så kan man ändra till såna där som (adminen på ett annat fourum tror jag det var) Där man har ett till forum i forumet. Som ett för TNG, VOY, DS9, Tos osv....

Var då "djur ombord" då skulle hamna vet jag inte, jag har för mig i det handlar det mest om "djur ombord" på Voyager.

Så då hamnar det ju mest på Voy forumet

Proton

Jag säger som Jocke, med tiden kanske forat kan utvecklas till ännu mer. Vi är fortfarande i sammanhanget en väldigt liten grupp aktiva, så vi får bida vår tid. <IMM>

Antalet medlemmar har ju växt enormt under det senaste året och det är ju jätteroligt. Samtidigt vill jag inte ha *allt* för många medlemmar, det blir mycket svårare att lära känna varandra d??...

Jag säger som Jocke, med tiden kanske forat kan utvecklas till ännu mer. Vi är fortfarande i sammanhanget en väldigt liten grupp aktiva, så vi får bida vår tid. <IMM>

Antalet medlemmar har ju växt enormt under det senaste året och det är ju jätteroligt. Samtidigt vill jag inte ha *allt* för många medlemmar, det blir mycket svårare att lära känna varandra då...

neeej...vi ska va många mer medlemmar tycker jag. Tycker det ska vara nåt att sträva efter för forumsledarna. Visst det är riktigt trevligt här just nu, men ju fler desto roligare.

neeej...vi ska va många mer medlemmar tycker jag. Tycker det ska vara nåt att sträva efter för forumsledarna. Visst det är riktigt trevligt här just nu, men ju fler desto roligare.

Framför allt vore det kul med fler aktiva medlemmar...

Många av dom nya säger en sak eller kanske inget alls...

farliga är vi väl inte?   :P

Framför allt vore det kul med fler aktiva medlemmar...

hehe...sant. Men man märker att det går lite i vågor här, ibland är det ingen som debatterar och sen en vecka senare är det riktigt drag här med grymt många som vill delta.

Det finns andra ställen att prata fritt om alla möjliga saker. Vi bör just nu hålla oss till Star Trek. På så sätt håller vi oss på rätt linje, och kan lära oss mer av varandra.

Håller absolut inte med, att snacka allmänt med andra som gillar ST kan nog lära en mycket det också. Visst finns det andra ställen men inte samma människor.

Och en uppdelning i serier är inte bra, iallafall inte ännu. Diskussioner ska fritt få glida mellan serier, annars blir det tråkigt.

Och fler medlemmar, självklart! Just nu får jag vänta ap-länge på att någon ska svara på mina inlägg.

• 3 weeks later...

Jag tycker det är bra som det är men man kan ju göra det störe om det blir fler medlemar...

Jag håller med Ella om det är för måpnga medlemar lär man aldrig känna nån så där himla bra nu när man inte är så många skriver alla till varann och alla lär känna varav och man blir som en liten grupp eller hur man nu vill förklara det..

Hej!

Jag är ny här, och kan kanske kommentera Ellas inlägg. Varför många nya (inklusive) jag inte skriver/svarar så många inlägg kan vara att vi inte vet så mycket om de olika skeppen, olika vapnen, olika säsonger, vad som hände i säsong 4 och i säsong 5, de olika arbetande på skeppen m.m  Ibland kan man också bli något förvirrad av alla konstiga förkortningar som ni "gammlingar" använder. Men det är därför jag blev medlem här, för att lära mig mer, och jag antar att det helt enkellt tar ett tag att komma in i de olika diskussionerna.

Tycker också att det skulle vara roligare med flera aktiva medlemmar.

Kram

Välkommen Seven!

Om det är något du vill fråga oss "gamlingar" så är det bara att fråga på! Vi (i alla fall jag) tycker att det är jätteroligt att kunna hjälpa till. :)

Om du inte har lust att skriva inlägg om det så kan du använda PM-funktionen.

Forat har ju blivit ganska stort nu, och när jag började skriva här för ett år sedan var det betydligt mindre omfattande. Men jag tyckte också att det var svårt att 'fatta snacket' i början. Men man vänjer sig, som tur är.

Det finns ett uttryck inom datorvärlden som kallas "RTFM" (=Read The ***** Manual) och betyder ungefär att man ska kolla runt o läsa på sig lite innan man ställer frågar eller diskuterar ett ämne. Nu säger jag ju självklart inte att man ska läsa varrenda notis om Star Trek för att yttra sig på forumet, vi är ju trotts allt här för att lära av varrandra! Det jag menar är att frågor som "I vilken serie är Data med i?" får man svar på sååå mycket fortare om man själv går in och kollar på t.ex. startrek.com, där det står nästan allt man kan tänka sig om dessa underbara serier. Detta är alltså bara ett tips till er "nya trekkers" där ute, inte en pik på något sätt. :)

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...