Mikael Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Jag tycker inte att polisbrutalitet och allt annat som finns i den serien är underhållande... det är allvarliga grejer. Våld i sig är för det mesta underhållande, men Cops är min rädsla! :rodna: Mja, brutalt är det inte i den serien. De har silkesvantarna framme när de är framför kameran och en ängels tålamod med buset. Rätt så dumt busarna är också, tur är väl det för den delen annars hade polisens jobb varigt mycket svårare Älskar den serien för övrigt Citera
Mr Trek Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Varför skulle det vara mer skämsigt för en som är 40 än för en som snart är 13 som jag? Du har antagligen inga "knäppa" klasskamrater att försöka med att inte framstå allt för Sci-Fi nördig för som jag har eller? Det har jag förvisso inte men jag har ett antal knäppa konventioner att kämpa mot och en av dem säger att det är konstigt att vuxna, om man nu inte kan hänvisa till att egna barn ser, ser på barnserier. Eller? J. Ja det har du rätt i det är väl lika "pinsamt" för oss båda då? Citera
Kashked Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Jag tycker inte att polisbrutalitet och allt annat som finns i den serien är underhållande... det är allvarliga grejer. Våld i sig är för det mesta underhållande, men Cops är min rädsla! :rodna: Mja, brutalt är det inte i den serien. De har silkesvantarna framme när de är framför kameran och en ängels tålamod med buset. Rätt så dumt busarna är också, tur är väl det för den delen annars hade polisens jobb varigt mycket svårare Älskar den serien för övrigt Jo, jag tänkte säga detsamma. Du lär inte få ses nån brutalitet när polisen är så medveten om att de filmas. Dessutom är det inte bara underhållning, det är en viktig läxa. När jag får ungar så ska jag se till att sätta dem framför Cops i en tidig ålder så att de förstår vad som händer om man knarkar. Hur många inslag i cops handlar om icke-drogrelaterad brottslighet? Det är nån då och då, men det är inte ofta. Hade man kört Cops på droginformationen i skolorna så tror jag budskapet hade nått fram. :lol: På tal om det, en annan lite pinsam serie som jag följde ett tag var "Celebrity rehab", med ett gäng mer eller mindre B-klassade (inklusive en som var med i Babylon 5) kändisar som skulle sluta knarka/dricka. Tror den gick på 6:an, numera går den visst på MTV. Citera
Lal Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Mja, brutalt är det inte i den serien. De har silkesvantarna framme när de är framför kameran och en ängels tålamod med buset. Rätt så dumt busarna är också, tur är väl det för den delen annars hade polisens jobb varigt mycket svårare Jag tycker att poliserna är hårda, oftast är det ju någon pundare som blir tvingad till marken utan att det är direkt nödvändigt. Kanske håller de sig inom gränser, men det måste ju också finnas våld (och övervåld) för att det ska vara en lyckad reality show... eller? Citera
Kashked Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Mja, brutalt är det inte i den serien. De har silkesvantarna framme när de är framför kameran och en ängels tålamod med buset. Rätt så dumt busarna är också, tur är väl det för den delen annars hade polisens jobb varigt mycket svårare Jag tycker att poliserna är hårda, oftast är det ju någon pundare som blir tvingad till marken utan att det är direkt nödvändigt. Kanske håller de sig inom gränser, men det måste ju också finnas våld (och övervåld) för att det ska vara en lyckad reality show... eller? Steg 1 är ALLTID att oskadliggöra den misstänkte vid minsta tecken på motstånd. Det är inte brutalitet. Alternativet är att helt plötsligt dyker det upp ett vapen och nån blir skadad. Ser man minsta lilla tecken på motstånd är det bara en sak som gäller, ansiktet i asfalten och handbojor. Det är också därför de oftast håller handen på pistolen även om de stoppat nån för nåt enkelt som fortkörning, man vet helt enkelt inte vad som kommer att hända härnäst och måste vidta alla försiktighetsåtgärder. Citera
Mikael Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Jag tycker att poliserna är hårda, oftast är det ju någon pundare som blir tvingad till marken utan att det är direkt nödvändigt. Kanske håller de sig inom gränser, men det måste ju också finnas våld (och övervåld) för att det ska vara en lyckad reality show... eller? Pundare kan ju inte precis vara de mest uuh, balanserade människorna så att se till att de vet vem som bestämmer och ha koll på dem är inte så dumt ;) Bättre att de ligger på backen där man kan skyddsvisitera dem och inte riskera få en kniv i sig. Garanterat bättre för dem också. Kanske inte för de vill det men det är för allas säkerhet trots allt (ja, det är uttjatat men det är verkligen så det är i den hårda verkligheten). Citera
Aike Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Det jag inte förstår är att serien fortfarande ens görs. Den fanns ju redan tidigt 90-tal. Varför inte döpa om den till Soldiers och visa amerikanska soldater i strid mot terrorister? Citera
Kashked Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Det jag inte förstår är att serien fortfarande ens görs. Den fanns ju redan tidigt 90-tal. Varför inte döpa om den till Soldiers och visa amerikanska soldater i strid mot terrorister? Hehe, det vore nåt, men jag tror det vore farligt för fotograferna. Det har ju gjorts en del liknande, typ "Combat Diary of the Marines of Lima Company" och andra dokumentärer. Sen så försvinner ju aldrig möjligheterna till att göra Cops, det finns alltid nya gripanden att visa... Citera
commander ricochet Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Det enda pinsamma med cops är väl hur programpresentatörerna uttalar det- "Kopps"(är det Hasse Aros´s fel hehe) när det åtminstone i USA uttalas "Kapps" Citera
RoLaren Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Ett tag kunde jag inte låta bli att se en urfånig (eller tokrolig) tecknad serie på en av kanalerna som bara visar tecknat och som handlade om fyra tokar som skulle stoppa en duva medelst flygplan. av de fyra var en officer, en hund (?) en rädd som lille skutt i bamse och en ett geni som snickrade ihop de mest tokiga flygande saker man kan tänka sig. Urfånig serie men ändå fängslande. Hm borde nog tala med en psykriatiker. J. Den är ju störtskön ju den serien. Jag skäms djupt för att jag i svagare (och ganska uttråkade) stunder brukar titta på MTV:s "reality"-program som Next, X-effect och Room Raiders... :rodna: :rodna: :rodna: :rodna: :rodna: Gör det saken bättre om jag erkänner att den främst behållningen med dessa program är att de kvinnliga deltagarna tenderar att ha lågt skurna och åtsittande kläder? ..... .... Nä, jag trodde inte heller det... :P LOL! Min fascination över room raiders är hur stökigt och äckligt folk kan ha hos sig. Så är det kul att gissa vem som väljs och varför. Mina skämsigaste program jag kollar på är My Super Sweet 16 på MTV och Pimp my Ride. Den förstnämnda för jag knappt kan fatta hur otrevliga dessa bortskämda snorungar är och den senare har jag ingen riktig föklaring ill förutom att de bygger ihop de mest fantasifulla fordon man kan tänka sig. De är inga serier jag prompt måste se, men om jag inte har något annat för mig så kollar jag på dem. Varför skulle det vara mer skämsigt för en som är 40 än för en som snart är 13 som jag? Du har antagligen inga "knäppa" klasskamrater att försöka med att inte framstå allt för Sci-Fi nördig för som jag har eller? I din ålder brukar det vara viktigt att vara som alla andra och är man inte det så blir man mobbad, såvidare man inte har en karisma och ledaregenskaper som gör att alla vill vara som en. När man kommer upp i JAFs ålder blir ordet "normal" nästan en förödmjukelse för en trekker. För vi anammar ju individualism. Citera
Mr Trek Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 En sak är tur iallafall, jag är störst i klassen(på längden alltså inte bredden)! Annars skulle det nog kunna vara mycket värre... Citera
commander ricochet Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Jag tittar då och då på pimp my ride men tycker inte att den är så pinsam förutom dom överdrivna känsloyttringarna som bilägaren visar då bilen är klar och överlämnas. Något som jag tycker gör en hel del tv-serieer både pisamma och jobbiga är- Varför ska dom tjattra så snabbt i tv-serier som Gilmore Girls och flera liknande? Är det jag som är kille som är trög och vill prata för långsamt? En annan sak i tv-serier för tonåringar- Så kvicktänkt, rapp och mogen konversation HAR inte ungdomar i den åldern! Det är så överdrivet och blir då fjantigt brådmoget hela tiden. Vidare- Hur trött är man inte på detta plonk-plinkande med antingen stråkinstrument eller xylofon i bakgrunden för att det ska verka "småspännande" eller "lite tokroligt", som dom har i tv-serier såsom Ally MacBeal, Greys anatomi, Ugly Betty med mera! Så utjatat! Mmm strömlinjeformen i serierna är verkligen märkbar! Citera
Mr Trek Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Så kvicktänkt, rapp och mogen konversation HAR inte ungdomar i den åldern! Antingen blir jag arg eller så håller jag med, beror på vilken ålder du menar? 9:orna är grisar i matsalen! Citera
commander ricochet Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Jag menar den åldern som dom har i dom tv-serierna. Gilmore girls t.ex. Förstå att jag menade "dom flesta ungdomarna". Finns ju alltid undantag i nästan allting även om jag inte kan dra mej till minnes att jag har hört dylika konversation utspelas mellan ungdomar. Citera
Mr Trek Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Aha de där fjoll serierna, då har du nog rätt då! Citera
Keiko Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Sex and the city (i brist på andra)... :rodna: Hatar det - Älskar det - Hatar det - Älskar det... Det känns lite fel att titta på en såpa med så mycket sex när man "bara" är 13... :rodna: :lol: Citera
Marvin Postad 12 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 12 Maj, 2009 (redigerade) Och idag börjar schlagerspektaklet igen... Jag vill inte dras in i den cirkusen, men jag vet att det är lönlöst att kämpa emot. Bara att gilla läget. :rodna: Redigerad 12 Maj, 2009 av Marvin Citera
Mr Trek Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 (redigerade) De har redan börjat med ett program om någon Malena eller något, men du verkar ju precis som jag sitta vid datorn :P Redigerad 13 Maj, 2009 av Mr Trek Citera
Marvin Postad 12 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 12 Maj, 2009 Hehe Mr Trek, det hade du bättre koll på än jag :lol: . Men det är inte så mycket artisterna jag är svag för, utan de vansinniga låtarna, groteska kläderna och alla galenskaper på scenen. Jag klarade av att stå emot rätt bra idag, Det krockade som tur var med House och Hell's Kitchen. Men jag såg lite på snabbgenomgången trots allt. Och Malena gick ju vidare, festen fortsätter! Citera
Kashked Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 ingen riktig föklaring ill förutom att de bygger ihop de mest fantasifulla fordon man kan tänka sig. Personligen tycker jag Pimp my Ride är bland det tråkigaste på MTV. Det enda de nånsin verkar göra är att se hur många skärmar de kan få in i en bil... blir rätt trist efter ett tag. Cribs är samma sak, förutom när det är någon "kändis" som står ut lite och INTE faller in i mallen. Citera
The Holy Three Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 Sex and the city (i brist på andra)... :rodna: Hatar det - Älskar det - Hatar det - Älskar det... Det känns lite fel att titta på en såpa med så mycket sex när man "bara" är 13... :rodna: :lol: Tycker personligen att du är alltför ung för att se på en sån serie, men det är väl den verkligheten vi lever i idag. Citera
Keiko Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 Tycker personligen att du är alltför ung för att se på en sån serie, men det är väl den verkligheten vi lever i idag. Ja, exakt! Men ingen kan ju direkt hindra mig, min bästis tittar på det, och första gången jag tittade på det så var det typ 6 avsnitt i rad och jag tittade på det tillsammans med min pappa... <_< Men media idag är smockat med saker jag inte villl veta av, än på ett tag i alla fall... :blink: Citera
RoLaren Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 Jag tittar då och då på pimp my ride men tycker inte att den är så pinsam förutom dom överdrivna känsloyttringarna som bilägaren visar då bilen är klar och överlämnas. Det pinsamma består i att jag egentligen är på tok för gammal för att kolla på My super sweet 16 och pimp my ride. Något som jag tycker gör en hel del tv-serieer både pisamma och jobbiga är- Varför ska dom tjattra så snabbt i tv-serier som Gilmore Girls och flera liknande? Är det jag som är kille som är trög och vill prata för långsamt? En annan sak i tv-serier för tonåringar- Så kvicktänkt, rapp och mogen konversation HAR inte ungdomar i den åldern! Det är så överdrivet och blir då fjantigt brådmoget hela tiden. Vidare- Hur trött är man inte på detta plonk-plinkande med antingen stråkinstrument eller xylofon i bakgrunden för att det ska verka "småspännande" eller "lite tokroligt", som dom har i tv-serier såsom Ally MacBeal, Greys anatomi, Ugly Betty med mera! Så utjatat! Mmm strömlinjeformen i serierna är verkligen märkbar! Japp s?? måste det vara ;) :P Faktum är att de kvinliga ungdomar jag har omkring mig pratar jättefort och jättemycket och i princip avslutar varandras meningar och de är fruktansvärt kvicktänkta. Värsta fjantmusiken är den till Desperate Housewives. Det är så illa att jag inte kan vara i närheten så jag råkar höra. Tur att man har trådlösa hörlurar och kan brassa på bra musik som överröstar eländet. De serier du nämner har jag aldrig sett Citera
commander ricochet Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 Anser att ålder är ingen egentlig bra måttstock för om det man tittar är för pinsamt för en. Jo men jag skulle knappast tro att de använder dessa "vuxenfraser" jag menade, som kräver en vuxens tänkande och liverfarenhet för att kunna implementeras..om vi förutsätter att det som man säger faktiskt är något man själv förstår. Att tjejer pratar fort och kan komma med repliker bestred jag aldrig. Jag understryker att jag ej försöker "dummifiera " någon här. Citera
RoLaren Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 Anser att ålder är ingen egentlig bra måttstock för om det man tittar är för pinsamt för en. Jo men jag skulle knappast tro att de använder dessa "vuxenfraser" jag menade, som kräver en vuxens tänkande och liverfarenhet för att kunna implementeras..om vi förutsätter att det som man säger faktiskt är något man själv förstår. Att tjejer pratar fort och kan komma med repliker bestred jag aldrig. Jag understryker att jag ej försöker "dummifiera " någon här. Tonårsflickor står mellan barn och vuxen och ibland kan de komma med de mest mogna, insiktfulla meningar och ibland kommer det "fett gross" och "seriöst" och liknande uttryck. Jag tycker inte att dialogen i t ex GilmoreGirls är speciellt avancerad, men de pratar enormt fort. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.