Marvin Postad 4 April, 2008 Författare Rapport Postad 4 April, 2008 OJ OJ OJ MY MISTAKE!!!!!! Jag menade såklart Våra BÄSTA år! Där blev jag rädd ett tag. Våra Värsta År är genialiskt! märkligt hur en serie med näsatan samma namn kan vara så kass medan "Våra Värsta År" är så bra . Fast namnlikheten finns ju bara på svenska. "Days of our lives" och "Married with children" är inte lika lätta att förväxla. Hur kommer det sig att man översätter Days of our lives till Våra Bästa År och Married with children till Våra Värsta År? :blink: "Våra bästa år" är väl den bästa svenska översättningen för uttrycket "Days of our lives", så det är rätt logiskt. Sen ville de väl antagligen göra en liten parodi på den titeln när "Married with children" kom till Sverige och tyckte att det här var ett kul sätt att skoja till det. Citera
Supreme Commander JAF Postad 5 April, 2008 Rapport Postad 5 April, 2008 Prata inte töntiga översättningar av titlar med mig tack! Jag minns fortfarande hur Whoppi Goldbergs samtliga filmer fick svenska titlar som började med en värsting till... bara för att hennes första film hette en värsting till syster! J. Citera
The Holy Three Postad 6 April, 2008 Rapport Postad 6 April, 2008 Prata inte töntiga översättningar av titlar med mig tack! Jag minns fortfarande hur Whoppi Goldbergs samtliga filmer fick svenska titlar som började med en värsting till... bara för att hennes första film hette en värsting till syster! J. Stämmer mycket väl, för att inte tala om alla dessa Mel Brooks filmer "Det våras för..." Men i detta fall måste jag säga att översättningen blev bra, Våra Värsta År. Är ju som ett insider-skämt för oss svenskar. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 6 April, 2008 Rapport Postad 6 April, 2008 sen har vi ju Goldie Hawn alla "tjejen somm..."filmer . snacka om att de har korkade idéer ibland . men jag undrar om "En värsting till syster" var Whoppi Goldbergs genombrott , vill minnas att hon gjorde två eller tre storfilmer innan den . Citera
Expendable Ensign Postad 7 April, 2008 Rapport Postad 7 April, 2008 Svensk titelöversättning är ofta mer pinsamm än vad filmen/serien i fråga är. <_< Citera
The Holy Three Postad 7 April, 2008 Rapport Postad 7 April, 2008 sen har vi ju Goldie Hawn alla "tjejen somm..."filmer . snacka om att de har korkade idéer ibland . men jag undrar om "En värsting till syster" var Whoppi Goldbergs genombrott , vill minnas att hon gjorde två eller tre storfilmer innan den . I USA var hon stor redan på 80-talet, var väl med En Värsting Till Syster (Sister Act) som hon slog igenom i Sverige (och kanske andra delar av Europa) Citera
Ces Postad 16 April, 2008 Rapport Postad 16 April, 2008 Ett tag kunde jag inte låta bli att se en urfånig (eller tokrolig) tecknad serie på en av kanalerna som bara visar tecknat och som handlade om fyra tokar som skulle stoppa en duva medelst flygplan. av de fyra var en officer, en hund (?) en rädd som lille skutt i bamse och en ett geni som snickrade ihop de mest tokiga flygande saker man kan tänka sig. Urfånig serie men ändå fängslande. Hm borde nog tala med en psykriatiker. J. Det är väl inget fånigt med den? Är ju en klassisk tecknad serie. Stoppa duvan, stoppa duvan, stoppa duvan, stoppa duvan Som sagt, klassisk! Jaså DEN serien!!! Jag kopplade inte innan, men nu hör jag bara den där enerverande låten! Den är inget att skämmas för, helskön serie. http://www.youtube.com/watch?v=SsGKm0IpGQE aldrig sett den innan, men klippet var ju helskön! :lol: Annars följde jag "Baywtch på cykel"-serien; Pacific Blue (de första säsongeerna var faktiskt inte helt dåliga ;) ) Citera
Marvin Postad 22 Maj, 2008 Författare Rapport Postad 22 Maj, 2008 Och nu sitter man här igen och kollar på Schlager, med den enda skillnaden att nu är det hela Europa som producerar det ena musikaliska haveriet efter det andra. Men ändå MÅSTE man titta, och med en rysning konstatera att det t.o.m. kan vara värre än vad man trodde vid den första anblicken. Lite som att åka förbi en bilolycka med andra ord. Men den här gången ska jag verkligen försöka låta bli att rösta i finalen. Någon mer som inte kunde sluta skratta åt den irländska kalkonen och kände ett obarmhärtigt tvång att sjunga med i Estlands "Leto Svet"? Jag ställer mig också mycket undrande till att piratlåten (titeln och landet har jag förträngt) som var med idag ansågs vara för dålig för den svenska schlagern, men "Kebabpizza Slivovitza" (hette den så, ungefär?) tydligen var godkänd... Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 Maj, 2008 Rapport Postad 23 Maj, 2008 Pirates of the sea med låten wolves of the sea var ju helt underbar. Undar vad det placerar min musiksmak? Mer pirater i svensk tv! J. Citera
Unkas Postad 23 Maj, 2008 Rapport Postad 23 Maj, 2008 Jag tänker undvika att se på Schlager eländet på lördag. Lärde mig för länge sedan att det inte fins någon musik jag gillar i i den tävlingen. Däremot så såg jag det året så Lordi vann. Lite pinsamt att erkänna att jag tittat på eländet, men det uppvägs lite av att en hårdrockslåt faktiskt vann det året. Kan det finnas hopp för SchlagerEM....??......Jag tror inte det. Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 Maj, 2008 Rapport Postad 23 Maj, 2008 Som jag har uppfattat det hela så har det de senaste två tre åren blivit mycket bredare musikrepresentation i schlager em i allmännhet och i schlager sm i synnerhet. Det är inte bara schlager längre utan vi ser både hip hop och hård rock. Det gäller bara att hitta de guldkorn man gillar och slänga resten. Själv gillade jag I lågornas sken i sm... J. Citera
johannalaforge Postad 23 Maj, 2008 Rapport Postad 23 Maj, 2008 Pirates of the sea med låten wolves of the sea var ju helt underbar. Undar vad det placerar min musiksmak? Mer pirater i svensk tv! J. Huh, personligen rös jag av denna blandning av trams och diskopop. Seriöst, jag tror jag fick men för livet av denna låt. Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 Maj, 2008 Rapport Postad 24 Maj, 2008 Ingen fara, det kallas för mognad, tror jag... :lol: :lol: :lol: :rodna: J. Citera
NX-01 Postad 24 Maj, 2008 Rapport Postad 24 Maj, 2008 Personligen höll jag på Azerbadjan (ängeln och djävulen rockoperan) riktigt bra enligt mej och den lyckades iaf placera sig relativt bra också. hehe det var första gången det landet var med och det gick relativt bra med en låt som låt ur fel genre, jag tror de kommer med en rocklåt nästa år också. Citera
johannalaforge Postad 25 Maj, 2008 Rapport Postad 25 Maj, 2008 Ännu ett år kan jag med skam i rösten erkänna att jag kollade på Eurovision Song Contest, och herre gud vilket bottenskrap det var i år. Är överlycklig att vi lyckades undvika Grekland som segrare iallafall, och jag dog av lycka när jag såg min älskling Evgeni med i detta sammanhang. Få bra låtar, men bäst var nog Danmark måste jag säga. För mina lite längre kommentarer om tävlingen kan ni checka Här (varning för milda svordomar, sorry :rodna: ) Seriöst, Schlagern tar nog ändå hem priset i Shame on me-tv sammanhanget. Det är nästan så man skäms lite av att bara säga ordet schlager. Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 Maj, 2008 Rapport Postad 25 Maj, 2008 Med tanke på att ingen vågar erkänna att man såg på det så har det mycket höga tittarsiffror, inte sant? Var det bara jag som noterade att tvkomentatorerna ondgjorde sig över lettlands pirater medan de hyllade Pirelli? Och gissa vilket land som fick högst poäng.... När ska vi lära oss att det inte räcker med att skicka en tidigare segrare, att man även måste ha en show? Nu blev det visst ot det här... J. Citera
Unkas Postad 25 Maj, 2008 Rapport Postad 25 Maj, 2008 Ok, det är dax att bikta mig. Jag så på eländet i helgen. Fick en inbjudan att komma hem till några vänner och se deras nya lägenhet, samt en skidfilm de gjort från säsongen som varit. Förutom detta tyckte det att vi kunde kolla på Schalger-em. Så jag kan därmed medela att jag syndat. Kvaliten var vad jag förväntade mig. Förvånande att det var ett par låtar från hårdrockschangern med dock. Ryssland vann och det är väll en farrs....kass låt, och hur de fått en av världens bästa konståkare att snurrar runt på cenen och göra bort sig, förstå jag inte. En sak är säkert. Nästa år blir det inget tittande för mig. Har redan fått större dos änn jag kan med. Citera
Marvin Postad 25 Maj, 2008 Författare Rapport Postad 25 Maj, 2008 Huvaligen vilken upplevelse... Håller med dig Unkas om att Plusjenko borde skämmas. Hoppas han tog bra betalt. Jag lyckades låta bli att rösta i alla fall, en liten tröst på vägen. Frankrikes framträdande var klart skönast, att helt nonchalant rulla in på scen i en golfbil är precis en sån grej jag gillar. Islands låt gav mig en flashback till 1993, det var stor E-type-varning på den. Väntade bara på hans karaktäristiska "Come-along-come-along-come-along". Det ligger ju också ett visst nöje i att omväxlande skratta och rysa åt alla fula/märkliga/överdrivna kläder samt vilken undermålig engelska som sjungs på sina ställen. Ryssen lät ju inte riktigt bra. Men nu ska jag sluta ondgöra mig över schlagern, det är ju mest mig det är fel på eftersom jag envisas med att titta på eländet. Citera
NX-01 Postad 26 Maj, 2008 Rapport Postad 26 Maj, 2008 (redigerade) själva franska låten var ju inget vidare och har man sett videon så var ju framförandet kasst i jämförelse. jag måste säga att jag gillade ryssen ganska bra ändå, fiol grejen lät bra helt enkelt. Redigerad 26 Maj, 2008 av NX-01 Citera
Supreme Commander JAF Postad 26 Maj, 2008 Rapport Postad 26 Maj, 2008 Det var någon som föreslog att man borde sätta zlatan att göra några fotbollskonster vid nästa schlagerfinal. Då skulle det inte spela någon roll vilken sångare vi skickade... J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 26 Maj, 2008 Rapport Postad 26 Maj, 2008 själv afranska låten var ju inget vidare och har man sett videon så var ju framförandet kasst i jämförelse. jag måste säga att jag gillade ryssen ganska bra ändå, fiol grejen lät bra helt enkelt. skämtar du?? låten var ju till hälften ren låtstöld(kommer inte ihåg vad låten de snott heter) , nej Azerbadjan var bäst och därefter Finlands(den skulle ha varit på engelska) Citera
T'Pol Postad 28 Juni, 2008 Rapport Postad 28 Juni, 2008 Just nu skäms ja nog inte över nått ja följer.. inte va ja kan komma på iaf.. men back in the days.. usch.. Sunset Beach.. den va så beroende.. å detta e ju så skämmigt så ja knappt våga erkänna det............ Dr Phill.. japp.. brukade slå mig ner framför tven när det gick på tv4... nu vill ja bara döda gubben om ja råka komma in på en kanal där han visas.. Citera
Supreme Commander JAF Postad 29 Juni, 2008 Rapport Postad 29 Juni, 2008 Dr phil är ju störtskön. Han har svar på allt... Om han vore president i usa så skulle världen vara mycket bättre, tror jag... <_< J. Citera
Marvin Postad 30 Juni, 2008 Författare Rapport Postad 30 Juni, 2008 Mitt bästa Dr Phil-citat: "Did you fall off the dumb-tree and hit every branch on the way down?" Annars tycks han använda sig mest av vanligt sunt förnuft. Det är inte snällt att hota sin fru eller skrika på barnen och kalla dem öknamn, typ. Dr Phil och Oprah till vita huset! ;) Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 30 Juni, 2008 Rapport Postad 30 Juni, 2008 ....Dr Phil och Oprah till vita huset! ;) nej , där behövs ingen partisk människa utan en som väntar med att ta ställning . både Oprah , Dr Phil och Ricki Lake har innan programmet ens börjat valt sida i kampen mellan könen . Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.