Mathezar Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Nog för att Star Trek kan vara kul att se på men man undrar ju ibland vad *** en del karaktärer har i serien att göra? Nu har ni chansen att visa vem som är den all-time sämsta sopan i casten Glöm inte att motivera. Nomineringsmotivering: 1. Natasha Yar - Smått hysterisk och oerhört irriterande kärring som alltjämt får snedspel. Har de inte botat PMS i framtiden? Good riddance. 2. Wesley Crusher - Irriterande snorunge som behöver en manlig förebild som kan lära honom supa och jaga brudar. Där lär Picard inte hjälpa till iaf. 3. Deanna Troi - Världshistoriens mest irriterande röst, min fru arg på riktigt när jag härmar henne, "Whatts seeem tooo beee boothering yoo nata-lie?" 4. Guinan - Kommentarer överfl??diga. Släng ut skatan ur närmsta air-lock. 5. Pavel Chekov - Kom igen, vad *** gör karln på skeppet? Vilken j***a sopa. Lägg ner den där fåniga rösten, jag trodde det fanns Universal Translators som filtrerar bort sånt... 6. Nyota Uhura - Du kan inte sjunga, det här är inte American Idol och du hör inte hemma på ett rymdskepp. Bort med dig. 7. Kes - Är du bra nåt? Har du nån intressant egenskap överhuvudtaget? Nä, du är tråkig. Basta. 8. Hoshi Sato - Är väl duktig, men måste hon vara så tråkig. Borde lära sig bitcha lite med T'Pol eller nåt. 9. Vic Fontaine - Du kan inte sjunga, det här är inte American Idol och du hör inte hemma på ett rymdskepp. Bort med dig. 10. Hittar ni nån värre? Har svårt att tänka mig det (bortsett från irriterande karaktärer som bara är med i ett avsnitt t ex clownen i voy-avsnittet) Edited February 6, 2009 by Mathezar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Tidigare har jag skrivit i ett annat ämne att jag gillade att det fanns en tuff tjej i TNG men efter att ha sett mer av henne har jag ändrat åsikt, hon spelar över och är lite väl aggressiv. Det är inte världes bästa egenskap för en securityofficer - det bästa sättet att förhinda våld/aggression på är att hindra att det uppstår i första rummet, och hon är inte någon ambassadör precis. Hon är lite för mycket hothead för min smak och senare gjorde Worf ett mycket bärre jobb som ersättare och jag har inte saknat henne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Du har med den mest hatade karaktären (Wesley Crusher) men inte den näst mest hatade (Neelix) och så kryddar du anrättningen med en rad omtyckta och populära karaktärer som Guinan, Troi, Chekov m fl. Sorry, för mig kan det bara bli 'Annat'. Och Neelix ligger nära till hands för mig. Det måste väl ändå vara Star Treks motsvarighet till Jar-Jar Binks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Och jag som gillar Jar-Jar! Och Neelix med! Han börjar som någon som bara är glad över att äntligen få ett tak över huvudet och slutar som någon med mycket stor kompetens inom många områden, dessutom är han (precis som Guinan som du rosade) den som ofta hjälper andra att inse vad de egentligen tycker och behöver göra. Nej Neelix gillar jag, speciellt samspelet mellan honom och Tuvok Edited February 6, 2009 by Commander Michels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathezar Posted February 6, 2009 Author Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Jag har inte med Neelix därför att jag tycker om Neelix. Jämför inte han med Jar-Jar. Jar- Jar är en irriterande, tråkdum, tråkrolig och onödig pisskaraktär som är med av kommerisella skäl, dvs sälja star wars till den nya yngre publiken. Neelix är iaf en glad skit som har roligt samspel med Tuvok, det räcker långt. Guinan, Troi, Chekov? Populära? Tillåt mig småle. Det ända som är roligt med nån av dem är när Troi gympar i sin tajta åttiotalsjympadräkt som inte direkt smickrar hennes ska vi säga smått rultiga figur... Edited February 6, 2009 by Mathezar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Shame on you! Guinan är en utav mina favoritkaraktärer. Jag gillar iofs alla karaktärer, på något vis. Men jag tror att många ogillar ferengies, t ex Quark, Nog, Brunt.. Weyoun är också en bra kandidat. Ska tänka på saken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Jag har inte med Neelix därför att jag tycker om Neelix. Jämför inte han med Jar-Jar. Jar- Jar är en irriterande, tråkdum, tråkrolig och onödig pisskaraktär som är med av kommerisella skäl, dvs sälja star wars till den nya yngre publiken. Neelix är iaf en glad skit som har roligt samspel med Tuvok, det räcker långt. Guinan, Troi, Chekov? Populära? Tillåt mig småle. Det ända som är roligt med nån av dem är när Troi gympar i sin tajta åttiotalsjympadräkt som inte direkt smickrar hennes ska vi säga smått rultiga figur... Det som jag försökte påtala med mitt förra inlägg bevisar du återigen. Nämligen skillnaden mellan objektivitet och subjektivitet. Jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att de är populära karaktärer hos en väldigt stor del av fan-basen. Att du har en personlig åsikt som skiljer sig är något helt annat. Så du kan småle hur mycket du vill över det påståendet. Så, det hade varit intressantare om omröstningen hade haft en något mer objektiv utgångspunkt. Sedan är det kanske att ta i när jag jämför Neelix med Jar-Jar, men jag har åtminstone hört mer negativt om Neelix än någon annan huvudrollskaraktär som jag kan komma på just nu. (Wesley ej inräknad). Det intressanta med denna omröstning är dock att den borgar för en hel del diskussioner eftersom min tes är att du har med väldigt många omtyckta karaktärer i en "sämsta karaktären"-tråd. Och det ska bli intressant. Edited February 6, 2009 by Tom_Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 3 inlägg och du har redan lyckas kasta skit över halva ensamblen i star trek. :lol: Okej att detta är en sämsta tråd men vore det inte bättre att börja i andra ändan? Karaktärer du gillar istället? Nu känns det mer eller mindre som att du hamnar i en försvarsposition jämtemot halva forumet direkt och det är ingen bra start om jag får säga det själver (och då menar jag den halvan som har de figurer du dissar som favoritfigur). För övrigt håller jag med Tom Hell. Du har med flera (guinan tex) väldigt populära figurer. Men välkommen till forumet i alla fall! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Naturligtvis har vi alla rätt till egna åsikter men nog tycker jag att du kunde framfört dina på ett lite mer sofistikerat sätt Mathezar. Nåväl, jag röstade på Vic Fontaine då jag tycker han känns helt felplacerad i DS9. En annan person jag har väldigt svårt för är Pulaski i TNG. Jag hade inte haft något emot att se henne försvinna fortare än hon gjorde. I övrigt kan jag inte för tillfället komma på någon jag ogillat särskilt mycket. Inte ens Wesley och Neelix. Edited February 6, 2009 by Expendable Ensign Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Hehe och jag som gillar Vic Fountaine stenhårt! MEN- Troi, rultig? Hmm eftersom att man inte får använda dåligt språk här så säger jag- struntprat! Jag har svårt att nämna någon återkommande figur som är genomtråkig faktist. Visst, enstaka karaktärer som dyker upp en gång kan vara lite torra men det kan ju bero på att dom aldrig får en chans att utvecklas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McTwiggy Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Har väldigt svårt för Neelix, vet inte riktigt hur jag ska beskriva varför men jag brukar tänka "Neeeej inte han igen" när han visar sin nuna. Fördärvar ju Voy för mig ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Jag kan förstå att Wesley, Kes och Hoshi är med i omröstningen, då dom kanske inte är favoritkarktärerna i ST. Vad jag dock inte förstår är att tex Checkov och Guinan är med. Checkov kan ju vara hur skön som helst ibland och jag tycker att hans ryska brytning fungerar riktigt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ambreal Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Valet var ganska lätt för mig; röstade på Natasha Yar. Förstod aldrig riktigt vad hon tillförde i ENT och som en del andra så saknade jag henne inte när hon försvann från serien. På tal om Neelix, så gillade jag verkligen inte honom i början men så småningom accepterade jag honom och vissa avsnitt kan vara riktigt roande... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathezar Posted February 7, 2009 Author Report Share Posted February 7, 2009 Tom Hell - Det är väl klart att omröstningen är subjektiv när det är jag som har nominerat kandidaterna, enda utrymmet för objektivitet finns under omröstningsalternativ "annan". Vad du dock inte har förstått är att förmodligen alla min inlägg (gamla såväl som kommande) är skrivna med glimten i ögat och inte ska tas personligt eller överdrivet allvarligt. Vad sägs om att bara ha en rolig diskussion istället för blodigt allvar? Supreme Commander - Jag tycker det finns nog med sådana trådar i forumet, det var dags för något nytt Expendable Ensign - se ovan Michael richochet - Kolla in avsnittet i fråga (önskar jag visste vilket det var) så kommer du hålla med mig, det ser riktigt kul ut. I övrigt verkar många gilla Guinan, kan verkligen inte förstå det hon får mitt blod att koka, men ge mig gärna ett avsnitt där hon är rolig så ska kolla in det. Nomineringen kvarstår dock :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard90 Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Röstade på annan, vet dock inte vem jag tycker är sämst. Jag gillar de flesta av STs karaktärer. Men förut skulle jag antagligen ha sagt Nellix men jag kollar på VOY nu och eftersom han växer allteftersom serien går tycker jag inte längre att han ska klassas som dålig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Valet var ganska lätt för mig; röstade på Natasha Yar. Förstod aldrig riktigt vad hon tillförde i ENT och som en del andra så saknade jag henne inte när hon försvann från serien. Tasha Yar i ENT. Antar att du menar TNG? Tom Hell - Det är väl klart att omröstningen är subjektiv när det är jag som har nominerat kandidaterna, enda utrymmet för objektivitet finns under omröstningsalternativ "annan". Vad du dock inte har förstått är att förmodligen alla min inlägg (gamla såväl som kommande) är skrivna med glimten i ögat och inte ska tas personligt eller överdrivet allvarligt. Vad sägs om att bara ha en rolig diskussion istället för blodigt allvar? Inte klart, den skulle kunna vara mer objektiv. Men som jag skrev längre upp tror jag denna borgar för mer ihållande diskussioner i alla fall. Och har du glimten i ögat när du skriver rekommenderar jag ett flitigare användande av 'smilies', skriven ogenomarbetad text som den på t ex forum är svåra att tolka rätt. (Dessutom kan blodiga diskussioner vara nog så roliga!) I övrigt verkar många gilla Guinan, kan verkligen inte förstå det hon får mitt blod att koka, men ge mig gärna ett avsnitt där hon är rolig så ska kolla in det. Nomineringen kvarstår dock :lol: Allt behöver inte vara roligt. Guinan är omtyckt i första hand för andra kvaliteter än att hon är rolig. Hon ger serien lite filosofiskt djup och agerar ofta extra samvete eller bollplank till övriga besättningsmedlemmar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Guinan är störtskönt men det är skönt att inte tng döptes om till en värsting till bartender eller nått (I i stil med alla andra en värsting till filmer med Whoppi Goldberg) Vic founain känns helt rätt för mig just därför att han är helt fel i ds9! Han bryter av och är en skön relief till kriget och eländet utanför. Precis som en riktig holodäckfigur ska vara! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 (edited) Nu handlar ju tråden visserligen om "sämsta karaktären i star trek" men jag vill spinna vidare på vad föregående talare sa om Vic Fontaine- Han är ett störtskönt avbräck mot krig och allmänt star trekkande. Men för att uppskatta honom fullt ut så bör man gilla storbandsjazz/jazz. Och det gör jag..jag drar på lite Vic när det är tråkigt hemma eller festligt...då får jag jazzclub á la 1962 och star trek.. allt på en och samma gång. Perfekt! ..nästan lite Unkas-predikan där! ;) Edited February 7, 2009 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Tycker inte att Vic Fontaine tillför något. Är endast en väldigt amerikansk steriotyp de för in i DS9, och låtar jag INTE är intreserad av att höra en medioker röst sjunga på en rymdstation. Jag kan inte förtå mig på denna omröstningen. Det är mängder av helsköna karaktärer som du listar upp som helt värdelösa. Det är visserligen din personliga åsikt, men omröstningen tillför inte något i min mening. Håller med Tom_Hell om att alla karaktärer verkligen inte behöver vara komiska för att vara underhållande eller tillföra något. Guinan tycker jag är en helt suvärän karaktär. Tillför så mycket för TNG. Och Checkov här helskön. Har så många underbara ögonblick och repliker i TOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Hoshi på listan nu får Mathezar försvara sig! Ja tycker Hoshi är en av dem bättre karaktärerna i Star Trek och varför skulle hon bitcha till sig ser bara negativa saker med det. Sen så är väl Hoshi lite söt också :rodna: Men att Hoshi skulle vara än av dem sämsta och så nää. Tur att ingen har röstat på henne än. Och för övrigt hur kom Guinan och Chekov in här dem är ju också bra karaktärer. Själv röstade jag på annan och tycker att Pulaski var riktigt dålig. Som jag längtade till att dr Crusher skulle komma tillbaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Hela grunddiskussionen är på gränsen till s.k. flaming, eller t.o.m. högkvalificerat för att stängas i enlighet med forumreglerna. Särskilt det första inlägget i diskussionen är definitivt flaming som jag ser det. Då jag inte kan se att diskussionen tillför något utan tvärtemot är tänkt att bara skriva ned dåliga saker om olika karaktärer stänger jag diskussionen, i väntan på att forumledarna har en chans att titta lite mer på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts