Nyhet Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Star Trek har smygpremiär redan på torsdag. I Göteborg blir det klockan 21:15, i Stockholm redan klockan 20:45 (om man väljer biografen Heron och i Malmö klockan 21:00. Det är okänt i nuläget om det blir smygpremiär även på andra orter, då dessa biljetter släpps på onsdag. Så nu är bara frågan - för oss som köpt biljetter till två visningar på fredag, skall vi satsa på en visning till? Bokning sker hos SF Bio och det finns dessutom fortfarande biljetter kvar till fredagens premiär. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Jag satsar på den "riktiga" Göteborgspremiären 18:15 på fredag. Tiden är också lite sen för mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Har bokat biljett till Stockholm, Sergel 1. 21.00 Har även en av de bästa platserna så jag kan inte känna mig missnöjd med det heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 (edited) Måste få ur mig att jag ogillar detta, jag gick upp tidigt i fredags(och jag tror inte jag var ensam om det)för att få bra premiärbiljetter och sen kommer detta :arg: Edited May 5, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 I Norrköping är det 20:15 och i Linköping är det 21:15 som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Det är tråkigt att de först säljer biljetter till vissa datum och sedan släpper en bunt ytterligare till ett tidigare datum. Nu skulle jag visserligen inte kunna komma in till Göteborg på torsdagskvällen, men ändå.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Jo det är givetvis väldigt tråkigt, det skadar förmodligen premiären då flera kommer välja att gå dagen innan istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsara Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Störigt till max. :blink: Gick också upp sju för att fixa biljetter - trots en lång dag framför mig på fredagen och en sen kväll på torsdagen. För att bli omkörd av en smygis... den riktiga premiären har bara lite mer än halvfullt. Antingen är det premiär, eller inte! Nu måste jag köpa biljetter till två premiärer. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Håller med! Har man satt ett premiärdatum så borde man hålla sig till det och inte köra med smygpremiärer och slikt otyg. Naja, huvudsaken är väl att man får se den, antar jag. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Det dåliga är att man har gått ut så sent med detta. I England talade man om detta redan i mars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Jag måste säga att jag har inte bokat biljetter än. Vilket är lite skrämmande, jag lever i hoppet att det fortfarande finns biljetter kvar till premiären. Jag fick reda på först igår att jag kanske kommer hinna se den sena föreställningen. Hoppas! Det är nog värt att reservera biljetter iallafall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Ett stort grattis till alla andra städer i sverige i Helsingborg tänker man nämligen inte ens visa filmen överhuvudtaget.. Det bor 150000 människor här men det är tydligen inte tillräckligt däremot kan man köpa in vilka andra filmer som helst varav de flesta mindre bra. aaaaaaaaaaaaaaarrghhh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 150 000 i helsingborg? Eller har du fått med en nolla för mycket? <_< Jag kan förstå din frustration men å andra sidan är det ju inte alltför långt till Malmö från helsingborg. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Nej 150000 stämmer när man räknar närområden.Det får väl bli malmö som du säger,synd bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Sedan missar ni väl inte att det nu släpps biljetter till 15-visningar dessutom. Hur tänker SF - att ha ett så här hattigt upplägg gör bara folk irriterade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Jag får känslan av att Paramount/UIP inte satsar särskilt stort i Sverige. Man räknar väl ta in enorma summor i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 15:00 visningar börjar bli mer och mer populärt i Sverige, det är oftast storfilmer som får en så tidig visning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Jag hade gärna tagit en sådan tid för vår film..så att man hinner tjöta/äta ordentligt efteråt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Visserligen sant, men det är bara något "fel" med att se en film så tidigt känns det som. Är för övrigt ruskigt sugen att se filmen redan imorgon här i Norrköping! Har ju sagt att jag ska se den minst 3 gånger på bio. Vet inte hur jag gör, kanske förstör lite utav premiärkänslan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Nej du ska se den första gången på riktiga premiären, med oss! Det är en order! :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Är det någon som vet var och när filmen går i Göteborg. Ska ner ditt till Draken på Lördag. Kanske skulle man kunna se filmen på förmidagen om den gick då. Lite sent påtänkt kanske men men..... Det är helt fel att säja ett datum som premiär, sälja biljetter till den dagen, och sedan, med kort varsel börja sälja biljetter för en dag tidigare. Det är bara bra för att irritera kunderna. Möjligen kan det vara så att intreset har visat sig vara större för ST här i Sverige, än vad biljettsäljarna trodde, och nu har de släppt fler för att dra in mer pengar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Unkas, du kan ha rätt i din iakttagelse - jag har i varje fall haft samma tankegångar. Kolla på SF.se om tiderna, men jag har för mig att det var kl 15.20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted May 7, 2009 Report Share Posted May 7, 2009 Nu ser jag att de kör tre föreställningar redan idag i Stockholm. Och imorgon är första 12:10. Vad händer, är det full anarki inom SF, sprider ut föreställningar lite hur som helst? Jag vill ju gärna gå på premiären, när alla andra Trekkers går, fick för mig det var 18:10 på Sergel. Men nu... suck... Så går det när SF har biomonopol i Sverige, de gör so dom vill, skiter i kunderna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 7, 2009 Report Share Posted May 7, 2009 Vi är ett gäng trekkers som ska gå imorgon klockan 18:10 i alla fall. Och ja, jag tycker det är tråkigt med alla dessa nyupptäckta förhandsvisningar och smygpremiärer. Förstär lite av nöjet med att gå på den riktiga premiärdagen om en massa har sett filmen redan. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted May 7, 2009 Report Share Posted May 7, 2009 Här kommer en liten uppdatering från skåneland. Filmen skall nu visas på SF i helsingborg detta måste ha bestämts på eftermiddagen i går för jag pratade med dem på morgonen,hur som helst så beställde jag biljetter till ett gäng och stack ner och hämtade ut dem igår kväll,inne på bion finns inte en annons eller poster överhuvudtaget inget som visade att filmen skulle komma.Räknas verkligen denna film som så obetydlig ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts