Aike Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 (edited) Vilka biofilmer har ni sett 2009? Antingen på bio eller hyrt när det väl släppts på hemmamarknaden. Jag har sett följande på bio: The Wrestler 5/5 Kenny Begins 4/5 Watchmen 4/5 Knowing 5/5 Star Trek 5/5 17 Again 4/5 Terminator 3/5 Transformers 2 4/5 Public Enemy 3/5 Gi Joe 3/5 District 9 4/5 Up 5/5 Hyrt: Slumdog Millionaire 3/5 The Curious Case of Benjamin Button 1/5 Twillight 2/5 Ska se: 2012 Paranormal Activity Avatar Edited October 29, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Är inte så ofta på bio tyvärr men i år blev det harry potter, någon actionfilm jag inte minns vad den hette (gick med maken och hans kompisar, definitivt inte min typ av action, Zzzzzz... därav struntade jag blankt i vad den hette hehe :P) och självklart star trek =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Jag gillar att gå på bio men det blir inte så ofta. Hyr film gör jag aldrig. Jag har sett följande på bio: Harry Potter Star Trek Män som hatar kvinnor Flickan som lekte med elden Och i kväll ska jag på: Surrogates Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Jag går sällan på Bio, vanligtvis väntar jag tills filmen kommer på DVD och köper, men i år har det blivit ovanligt mycket. Star Trek G.I.JOE District 9 Senare i år kommer jag även att gå på "Avatar". Ser verkligen fram emot denna. Gillar vad jag sett på trailern. Hoppas det håller hela vägen. 18 December släpps den på Bio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 (edited) Star Trek G.I.JOE District 9 Samma som jag har sett. Det blir sällan bio. Dels för att det är dyrt och dels för att det är bökigt att ta sig till bion (finns ingen bra biograf i min stad så jag får åka utomsocknes). Dessutom kan man få en fin filmupplevelse hemma nu för tiden, med bra bild och ljud och utan störande element som godispåseprasslande och mobiltelefonringande. Fast när jag såg District 9 var det riktigt trevligt för då var jag i stort sett själv i salongen. Edited October 29, 2009 by Expendable Ensign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Gör oftast en list när väl bioåret är slut. Har inte blivit lika mycket i år tror jag, som i övriga. Men 10-15 stycken lär jag ha mäktat med. Ska göra en lista och återkommer då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Min lista: 1. Star trek 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 (edited) Jag tror faktiskt att jag bara har gått på Star Trek. Har tänkt att gå på några andra men det har inte blivit av, sen så har de flesta filmer jag velat se i år haft 15-årsgräns, jag kunde ha försökt vara femton vilket inte hade varit så svårt (är i dagsläget 188,6 cm lång), men så mycket ville jag inte se filmerna :P EDIT: Jag var iaf på Star Trek två gånger Edited October 30, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 (edited) jag har sett: star trek ofc ;P district 9 night at the mueseum surogates publicenimies terminator *fanboys vet inte om det var i år ;O watchmen slumdog miljoner ska se: 2012 avatar saw vi har sett på mindre lagligt sett: paranormal activity the taking of phelham 123 Edited October 30, 2009 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 30, 2009 Author Report Share Posted October 30, 2009 paranormal activity Hur var den filmen? Star Trek G.I.JOE District 9 Samma som jag har sett. Det blir sällan bio. Dels för att det är dyrt... Var har du för biografer där du bor? Tycker inte det blir dyrt om köper SF:s rabattkort som ger halva priset måndag-torsdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Med alla löjliga höjningar på priset är det exakt det jag gör, går aldrig på helger längre, så länge det inte är en premiär på en film jag verkligen inte kan vänta på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Jag har sett följande filmer på bio: - Star Trek - Star Trek - Star Trek På hemmabio har jag sett: - The No. 1 Ladies' Detective Agency (riktigt bra!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 30, 2009 Author Report Share Posted October 30, 2009 Med alla löjliga höjningar på priset är det exakt det jag gör, går aldrig på helger längre, så länge det inte är en premiär på en film jag verkligen inte kan vänta på. Många premiärer är ju numera redan på onsdag eller torsdag, så man kan gå billigt då med. Såg Transformers, GI Joe och Terminator på respektive premiärdag för halva priset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Onsdag tror jag premiärerna är på, om det inte är på fredagen. Såg Transformers 2 på premiären också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 30, 2009 Report Share Posted October 30, 2009 Jag hade gärna gått på vardagar om jag hade orkat och hunnit men tyvärr finns det som sagt ingen SF-bio i min stad utan jag är tvungen att åka några mil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Ser ingen som helst anledning att gå på bio lägre. Jag har allt jag behöver här hemma för att få upplevelsen av att se filmen på bio. Det är för dyrt att gå på bio och för många störande moment för att jag ska göra det. Tror inte att jag varit på bio på 3 år eller så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Ni som har sett "Surogates", vad tycker ni. Såg trailern på bio och blev nyfiken. Är den värd att se på bio, ska man vänta tills den går att hyra/köpa, eller inte se den alls? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Ni som har sett "Surogates", vad tycker ni. Såg trailern på bio och blev nyfiken. Är den värd att se på bio, ska man vänta tills den går att hyra/köpa, eller inte se den alls? Tycker inte den är värd att se på bio mer en hyr film imo. Den är typ som i-robot fast lite sämre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Det låter inte som att den är så mycket att ha då. Tack för svaret. Får väll se när den kommer som hyrfilm om jag ser den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 4, 2009 Author Report Share Posted November 4, 2009 Jag undrar om Surrogates inte försvinner eller redan har försvunnit från biograferna. I Göteborg var det sista chansen redan förra veckan och endast en visning per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted November 5, 2009 Report Share Posted November 5, 2009 Om Surrogates är som I, Robot, men lite sämre, så kommer jag definitivt att se den! I, Robot är en av de bästa "moderna" filmer som finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 2010 I år har jag bara hunnit/kunnat se 2 filmer på bio; Sherlock Holmes och Wolfman. Sherlock Holmes var bra förutom på slutet då det blev lite "Wild wild west"-varning. R Downing Jr var bra som vanligt. Och ser bra ut utan kläder. Wolfman sög stort tyvärr. T o m En Amerikansk Varulv i London känns modernare och har bättre effekter, trots att det är en 80-talsfilm. Jag vet inte hur man kan misslycckas egentligen, man har ju bra skådisar med och hyfsad budget. Storyn var tråkigt förutsägbar. Nästa film blir väl antagligen Alice i Underlandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 27, 2010 Author Report Share Posted February 27, 2010 2010 har jag sett 2012, Avatar och Up in the air. Bäst var 2012. Up in the air var bra, men knappast mer värdig än Star Trek att bli nominerad som bästa film på Oscarsgalan. Avatar var medel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Va?! Så du gillade 2012. Såg den förra året och jag tyckte den var rätt usel, med undantag av Woody Harrelson och vissa effekter. Filmen innehöll mer klyschor än Avatar. Har inte sett Up in the air, vilken jag trodde var en kärlekskomedi, en kategori av film jag vanligtvis inte gillar. Undantaget är "Groundhog day". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Avatar var jättebra, åtminstonde första gången i 3d (är lite osäker på om handlingen håller när man ser den i dumburken hemma.) och de där Navis var kärlek från första ögonkastet... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts