Jump to content

Vilka biofilmer har ni sett i år?

Aike

Recommended Posts

Vilka biofilmer har ni sett 2009? Antingen på bio eller hyrt när det väl släppts på hemmamarknaden.

Jag har sett följande på bio:

The Wrestler 5/5

Kenny Begins 4/5

Watchmen 4/5

Knowing 5/5

Star Trek 5/5

17 Again 4/5

Terminator 3/5

Transformers 2 4/5

Public Enemy 3/5

Gi Joe 3/5

District 9 4/5

Up 5/5

Hyrt:

Slumdog Millionaire 3/5

The Curious Case of Benjamin Button 1/5

Twillight 2/5

Ska se:

2012

Paranormal Activity

Edited by Aike

Jag går sällan på Bio, vanligtvis väntar jag tills filmen kommer på DVD och köper, men i år har det blivit ovanligt mycket.

Star Trek

G.I.JOE

District 9

Senare i år kommer jag även att gå på "Avatar". Ser verkligen fram emot denna. Gillar vad jag sett på trailern. Hoppas det håller hela vägen. 18 December släpps den på Bio.

Star Trek

G.I.JOE

District 9

Samma som jag har sett. Det blir sällan bio. Dels för att det är dyrt och dels för att det är bökigt att ta sig till bion (finns ingen bra biograf i min stad så jag får åka utomsocknes). Dessutom kan man få en fin filmupplevelse hemma nu för tiden, med bra bild och ljud och utan störande element som godispåseprasslande och mobiltelefonringande. Fast när jag såg District 9 var det riktigt trevligt för då var jag i stort sett själv i salongen. :D

Edited by Expendable Ensign

Jag tror faktiskt att jag bara har gått på Star Trek. Har tänkt att gå på några andra men det har inte blivit av, sen så har de flesta filmer jag velat se i år haft 15-årsgräns, jag kunde ha försökt vara femton vilket inte hade varit så svårt (är i dagsläget 188,6 cm lång), men så mycket ville jag inte se filmerna :P

EDIT: Jag var iaf på Star Trek två gånger :)

Edited by Mr Trek

jag har sett:

star trek ofc ;P

district 9

night at the mueseum

surogates

publicenimies

terminator

*fanboys vet inte om det var i år ;O

watchmen

slumdog miljoner

ska se:

2012

saw vi

har sett på mindre lagligt sett:

paranormal activity

the taking of phelham 123

Edited by thamupp

paranormal activity

Hur var den filmen?

Star Trek

G.I.JOE

District 9

Samma som jag har sett. Det blir sällan bio. Dels för att det är dyrt...

Var har du för biografer där du bor? Tycker inte det blir dyrt om köper SF:s rabattkort som ger halva priset måndag-torsdag.

Med alla löjliga höjningar på priset är det exakt det jag gör, går aldrig på helger längre, så länge det inte är en premiär på en film jag verkligen inte kan vänta på.

Många premiärer är ju numera redan på onsdag eller torsdag, så man kan gå billigt då med. Såg Transformers, GI Joe och Terminator på respektive premiärdag för halva priset.

Ser ingen som helst anledning att gå på bio lägre. Jag har allt jag behöver här hemma för att få upplevelsen av att se filmen på bio. Det är för dyrt att gå på bio och för många störande moment för att jag ska göra det. Tror inte att jag varit på bio på 3 år eller så.

Ni som har sett "Surogates", vad tycker ni. Såg trailern på bio och blev nyfiken. Är den värd att se på bio, ska man vänta tills den går att hyra/köpa, eller inte se den alls?

Tycker inte den är värd att se på bio mer en hyr film imo.

Den är typ som i-robot fast lite sämre.

• 3 months later...

2010

I år har jag bara hunnit/kunnat se 2 filmer på bio; Sherlock Holmes och Wolfman.

Sherlock Holmes var bra förutom på slutet då det blev lite "Wild wild west"-varning. R Downing Jr var bra som vanligt. Och ser bra ut utan kläder.

Wolfman sög stort tyvärr. T o m En Amerikansk Varulv i London känns modernare och har bättre effekter, trots att det är en 80-talsfilm. Jag vet inte hur man kan misslycckas egentligen, man har ju bra skådisar med och hyfsad budget. Storyn var tråkigt förutsägbar.

Nästa film blir väl antagligen Alice i Underlandet.

Va?! Så du gillade 2012. Såg den förra året och jag tyckte den var rätt usel, med undantag av Woody Harrelson och vissa effekter. Filmen innehöll mer klyschor än Avatar. Har inte sett Up in the air, vilken jag trodde var en kärlekskomedi, en kategori av film jag vanligtvis inte gillar. Undantaget är "Groundhog day".