Morn Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 (edited) Jag säger ett Namn ex. Martin Sheen (Stava) sen så ska ni komma på hur man koplar honom till Trek ex Martin Sheen har varit med i B5 (en av de 5 tv filmerna) I B5 har även Majel Barrett varit med och Majel Barret är Nr One in första trek piloten. sen så säger den som kommit på detta ett nytt namn Vi kan väll Prova och om det spårar ur så stänger vi det hela. Börja med Maurice Dean Wint ps om man inte vet men en person är så kan man kolla imdb.com Pjotr'ks sammanställning över genomförda tävlingar t.o.m.2004-04-15 Klart t.o.m. en bit in på sidan 19 Skådespelare Alda, Alan Alsing, Adam Androsky, Carole Aronofsky, Darren Banderas, Antonio Bargeld, Blixa Beck, Julian Beradino, John Bergman, Ingrid Bonham-Carter, Crispin Bourne, JR Branagh, Kenneth Brooks, Mel Brosnan, Pierce Buffington, Bryan Cage, Nicholas Campbell, Bruce Cardellini, Linda Carey, Drew Cave, Nick Chan, Jackie Chaplin, Charlie Cheung, Leslie Clinton, Bill Cook, Ben Costner, Kevin Craig, Daniel Cross, Marcia Cruise, Tom Cusack, John Damon, Matt Dean, James Devane, William Diaz, Cameron Diesel, Vin Dillon, Matt Elliott, David James Elliot, Jonell Evans, Lee Farentino, James Flockhart, Calista Garner, Jennifer Godunov, Alexander Gonet, Stella Goodman, John Gorham, Christopher Hagman, Larry Hamil, Mark Harmon, Mark Hasselhoff, David Harryson, Peter Henstridge, Natasha Hewett, Christopher Hill, Benny Hughes, Fiona Jones, Tommy Lee Judge, Christopher Juliano, Lenny Kline, Kevin Kobain, Kurt Kutcher, Ashton Lake, Ricki Lancaster, Burt Landers, Matt Lawrence, Scott Leeds, Phil Leguizamo, John Leigh, Vivien Loughlin, Lori Lopez, Jennifer Lynch, David Maguire, Tobey Malick, Wendie McGowan, Rose Monroe, Marilyn Moore, Michael Myers, Mike (2 ggr) Neill, Sam Nelson, Craig T Nettles, John Northam, Jeremy Norton, Edward Novak, Kim Osment, Haley Joel O'Toole, Peter Palef, Larry Pacino, Al Pantoliano, Joe Peckinpah, Sam Peppard, George Persbrandt, Mikael Phillippe, Ryan Pitt, Brad Presley, Elvis Quaid, Dennis Reagan, Ronald Reeve, Christopher Ricci, Christina Rickman, Allan Roberts, Julia Russo, René Ryan, Meg Selby, David Sellers, Peter Sheen, Martin Shields, Brooke Skarsgård, Alexander Smith, Bubba Smith, Kevin Smith, Will Snipes, Wesley (2 ggr) Spencer, Bud Spirtas, Kevin Stallone, Sylvester Stiller, Ben (2 ggr) Sutherland, Donald Sutherland, Kiefer Swayze, John Cameron The Who (rockgruppen) Thomson, Pat Tilly, Jennifer Tomizawa, Michie Valentino, Rudolph Van Damme, Jean-Claude Van Patten, Dick Voorhees, Jason Warhol, Andy Weller, Peter Williams, Robin Wint, Maurice Dean Zahn, Steve Zmed, Adrian Filmer/Serier 24 Airwolf Alien Fury: Countdown to Invasion Alive American Psycho 2: All American Girl Angel - the series Aurora Being John Malkovic Beverly Hills 90210 Buffy the Vampire Slayer Caras nuevas Caroline in the City Cleopatra CSI Miami Cube Dead at 21 Den 5:e kvinnan Dog Soldiers Dreamcatcher Där möllorna gå (1956) Equinox Exit Wounds Family of Cops III Flame in the Wind Fleksnes Friends (Vänner) F/X: The Series Gabriel Knight Gas Station Jesus Glappet Goldfinger (1964) Harry Potter and the Chamber of Secrets Hawkeye Hip Hip Hora! Hitta Nemo Hologram Man (1995) In Living Color I've Been Waiting For You Jawbreaker King Kong (1933) Lagens Änglar Left Behind (2000) Les Guignols de l'info Love At First Bite Mars attacks! Men are from Mars, women are from Venus Mission imposible (serien från 60-talet) Nattvaktens hustru Navy NCIS (2 ggr) No Witness Out of These Rooms Pokémon Primary Suspect Quack Pack Ravenous Ready, Willing and Able Remington Steele Roger Dodger Santa Claus Conquers the Martians (1964) Scare Tactics Scream 2 SeaQuest DSV Secret Army (Hemliga armén) Seinfeld Signs Simpsons Singin' in the rain (1952) Soldat Bom Sound of Music Space Precinct Thanks a Million The Day After Tomorrow The Lost Man The Mummy The Pathfinder The 6th Day Third Watch (Tredje skiftet) THX 1138 (1971) Tomb Raider: Cradle of Life Tuck Everlasting Varuhuset Water Rats Working Girls X-men Åsa-Nisse Övrigt: Metallica Red hot chili peppers Edited September 8, 2004 by Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 Menlös liten lek, men har man inget bättre för sig så ... Maurice Dean Wint har tydligen haft några gästroller i "Earth: Final Conflict" (som jag aldrig har sett). E:FC är skapad från en idé av Gene Roddenberry. Hur Gene är kopplad till Star Trek behöver jag väl knappast tala om. Klarar ni den här? : Sam Neill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 Det här var nog en liten harmlös rolig lek, anser jag. Sam Neill var enkel. Han spelade i bl.a. Jurassic Park III, där Linda Park (Hoshi Sato i Enterprise) spelar Hannah. Nej, skall vi ta någon riktig svår (det heter ju ändå "5 grader från Trek") får vi väl ta den gamle skådespelaren och presidenten Ronald Reagan. Kan någon fixa den så får den en stor sajberkram från mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 19, 2002 Report Share Posted September 19, 2002 Bara som en parentes: Jag visste faktiskt inte att Linda Park var med i JP III (har inte sett den). Min lösning var något knepigare och såg ut så här: Sam Neill är med i Jurassic Park -> i samma film medverkar Wayne Knight --> Wayne spelar Newman i Seinfeld -> i Seinfeld medverkar Jason Alexander --> Jason Alexander hade en gästroll i ett avsnitt av Voyager. Fem steg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 20, 2002 Report Share Posted September 20, 2002 Det är ingen som vill försöka sig på Ronald Reagan? Det är faktiskt rätt så enkelt, enbart 4 steg. OK, jag förstår att inte alla anser det roligt eller ens nödvändigt med en sådan här lek. Som forumledare kanske jag borda "hia mig", som man säger i Småland. Dock leder en sådan här lek till att man får en större kunskap om var Star Trek-skådespelarna befinner sig om de inte är med i VOY, DS9 eller ENT (för att nämna några exempel), och sådant är alltid både intressant och roligt. Jag ger alla någon dag till innan jag ger svaret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 20, 2002 Author Report Share Posted September 20, 2002 Men då jag har satt upp reglerna så tycker jag att jag har lite att säga till om. här är en som är lika svag Ronald Regan det låter som Ronald Ray Gun och i FC så säger Lilli till Picard att det är Hennes första Ray Gun. Eller varför inte Regan var USAs Presidet. Jag har varit i USA, Jag är gillar Star Trek (den är bra den) Det är som amn tar ur luften. Jag syftar på att man behöver en Fysik kedja inte att Ex Regan varit med i något som Heter samma som ett avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 20, 2002 Report Share Posted September 20, 2002 Jag ger nu svaret på min fråga om Ronald Reagan: 1. Ronald Reagan har en son vid namn Ron Reagan. 2. Han spelade 1989 i TV-serien "General Hospital". 3. I den serien spelade 1990 även Keith Amos, som även 2001 var med i serien "Six Feet Under". 4. I serien "Six Feet Under" spelade även Kellie Waymire som spelar besättningsman Elizabeth Cutler i Enterprise (och även "Seven of Nine" i VOY-avsnittet Muse). För att vi skall komma bort från den förda diskussionen här föreslår jag ett annat objekt, nämligen filmen Signs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 20, 2002 Author Report Share Posted September 20, 2002 Den var lätt I Signs är Mel Gibsson med Han är även med i Patrioten (om usas inbördeskrig) Där är också Rene Auberjonois med Och Rene Auberjonois spelar som alla (troligen) vet Odo i DS9 Nu till en annan Alexander Skarsgård Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 20, 2002 Author Report Share Posted September 20, 2002 ok en ny här Filmen Aurora den är lite svår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted September 21, 2002 Report Share Posted September 21, 2002 I Aurora är David Jean Thomas med. Han hade en gästroll i Space: Above and Beyond där Lanei Chapmansom är med. Lanei Chapmanson spelade Ensign Sariel Rager i TNG Låter nån annan komma på ett nytt namn (är inte så bra på sånt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 21, 2002 Report Share Posted September 21, 2002 Ingen utmaning verkar vara för svår... Nytt förslag: King Kong (1933) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Hmm Alexsander Skarsgård är en dålig skådis det är inte Andrew J Robinson Att han är en dålig skådis har absolut inte med ämnet att göra. Totalt onödigt inlägg, och ni vet vad vi tycker om sådana. du vet den man älskar agar man Är också totalt irrelevant. Lägg av nu! Umgås lite mer med en så fattar ni säkert relevansen i Alexander Skarsgårds skådespelartalanger sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 vadå? spelar han e borg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Jag tror att Quiet menar att om man umgås med Borger lite mer så inser man att det inte är nödvändigt att lägga irrelevanta inlägg. Som 7/9 skulle säga: Irrelevanta inlägg är irrelevanta. Tänk efter lite innan ni gör inlägg, så tror jag att det nog blir lite mer meningsfulla inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Kvar att avgöra är King Kong (1933). Nu får någon annan komma med ett förslag på "5 grader från Trek". Eftersom det inte verkar vara någon som vill leka leken, utan bara lägga irrelevanta inlägg, är det snart risk att diskussionen stängs. När ni lägger ett förslag: Ta bara ett verkligt namn eller en verklig film ur rockärmen. Det finns alltid sätt att hitta kopplingar till Star Trek på 5 steg, bara man letar. En svår utmaning vore kanske att hitta kopplingen från en svensk 40-talsfilm... PS: Jag har precis gjort en avsevärd rensning i diskussionen. /DS Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 så man måste inte kunna nån koppling då? man kan ta vilket namn som helst nästan? då säger jag... Nicholas Cage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Innan vi tar Nicholas Cage (bra förslag, förresten...): Är det ingen som kan ge förslag på King Kong (1933) - den måste avgöras före Nicholas Cage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 efter KING KONG kommer Nicholas Cage eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Är det ingen som kan ge förslag på King Kong (1933) - den måste avgöras före Nicholas Cage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Bra nx01! Mitt förslag (det finns säkert fler) var: Carlotta Monti spelade i både "King Kong" 1933 och i "To Please a Lady" 1950 --> William Newell (I) spelade i "To Please a Lady" och i serien "The Alfred Hitchcock Hour" 1962 --> Don Marshall spelade i "The Alfred Hitchcock Hour" 1965 och i TOS 1.16 "The Galileo Seven" 1967. OK. Då kör vi i gång med Nicholas Cage, enligt önskemål! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Jag kan! Jag kan! Nicolas Cage var med i Face Off, där var även John Carroll Lynch med, och han spelade Mayor Gerald Moss i Voy-avsnittet 11:59. Eller den här, eftersom det var Dr. Quinn idag: Nicolas Cage --> Wild at Heart --> Diane Ladd --> Dr. Quinn --> Colm Meaney --> Star Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Och eftersom Ella löste gåtan, är det nu (enligt de regler som Morn ställde upp i början av diskussionen) hon som skall säga ett nytt namn eller en ny filmtitel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Just ja, glömde visst bort det igår... Lite fantasilöst kanske...: Brad Pitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 23, 2002 Author Report Share Posted September 23, 2002 lätt Brad spelar med Julia Robert som är med i Conspiracy Theory med Patrick Stewart som alla vet spelar Picard i TNG Ny är Adrian Zmed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Adrian Zmed: Han spelar med i filmen Until Morning där en viss Robert Picardo (doktorn i VOY) spelar en av huvudrollerna. Snälla, det var inte ens tre ifrån. Nåja, nu skall jag komma på någon ny. Jag vet inte om den lyckas, men: Singin' in the rain (1952) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts