Pjotr'k Postad 4 Oktober, 2002 Rapport Postad 4 Oktober, 2002 OK. Så här reglerna: Den som löser en fråga säger ett nytt filmnamn, skådespelare eller dylikt. Vi övriga får då chansen att på maximalt 5 steg visa vägen till Trek. Löser någon frågan på ett korrekt sätt (oavsett hur den som sade frågan hade tänkt sig det) har den "vunnit". Det är då dags för den personen att säga ett nytt filmnamn, skådespelare eller dylikt. Aktuellt namn är Mel Brooks
Aliline Postad 5 Oktober, 2002 Rapport Postad 5 Oktober, 2002 mel brooks - dracula:dead and loving it mark blankfield - sabrina tonårshäxan (gäst) melissa joan hart (gäst) i - that 70th show Kurtwood smith - voyager 'year of hell' ----------- det finns en enkel koppling till star trek också - mel brooks var med i karlar i trikåer , där var också Patrick Stewart med i som kung richard ny: Lori Loughlin
Ella Postad 5 Oktober, 2002 Rapport Postad 5 Oktober, 2002 Här är fyra olika alternativ *brist på sysselsättning* Lori Loughlin --> "Critical Mass" --> Treat Williams --> "Deep End of the Ocean" --> Whoopi Goldberg Lori Loughlin --> "Medusas's Child" --> Vincent Spano --> "A Stranger Is Watching" --> Kate Mulgrew Lori Loughlin --> "The Price of Heaven" --> Grant Show --> "Ryan's Hope" --> Kate Mulgrew igen Lori Loughlin --> "Huset fullt" --> Miko Hughes --> "Clockstoppers" --> Jonathan Frakes Ny: Tuck Everlasting
Excelsior Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Tror att jag kanske kan den.... I "Tuck Everlasting" medverkade Ben Kingsley. Kingsley medverkade även i filmen "Species". I uppföjaren "Species 3" medverkade även James Cromwell. Cromwell spelade Zefram Cochrane i "First Contact". Pang på rödbettan..!! Okej, den här då: Antonio Banderas
Pjotr'k Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 En liten sammanställning av genomförda tävlingar. När en tävling har klarats av någon (oavsett vad den som ställde frågan hade tänkt sig för lösning) är den personen eller filmen låst. På skoj kan man lägga in fler förslag, det är alltid intressant, men man "vinner" inte tävlingen. Skådespelare Banderas, Antonio Bergman, Ingrid Brooks, Mel Cage, Nicholas Damon, Matt Diesel, Vin Dillon, Matt Hagman, Larry Jones, Tommy Lee Judge, Christopher Loughlin, Lori Lynch, David Monroe, Marilyn Neill, Sam Pitt, Brad Presley, Elvis Reagan, Ronald Reeve, Christopher Rickman, Allan Sheen, Martin Skarsgård, Alexander Stiller, Ben Sutherland, Kiefer Van Damme, Jean-Claude Warhol, Andy Wint, Maurice Dean Zmed, Adrian Filmer/Serier Aurora Goldfinger (1964) I've Been Waiting For You King Kong (1933) Lagens Änglar Signs Singin' in the rain (1952) Tuck Everlasting X-men
Pjotr'k Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Antonio Banderas --> Borgia (2003) http://www.startrekdb.se/forum/uploads/emoticons/biggrin.png' alt=':D'> --> John Malkovich spelade i både Borgia (2003) och Johnny English (2003) --> Rowan Atkinson spelade i Johnny English (2003) och Rat Race (2001) --> Whoopi Goldberg (TNG) Ny är Den 5:e kvinnan (2002) - en svensk film vilket betyder att det blir lite svårare (hoppas jag...).
Suskiv Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Den 5:e kvinnan --> Rolf Lassgård --> Petri tårar --> Izabella Scorupco --> Vertical Limit --> Alexander Siddig Ny: Sound of Music
nx01 Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Den 5:e kvinnan --> Rolf Lassgård --> Petri tårar --> Izabella Scorupco --> Vertical Limit --> Alexander Siddig Ny: Sound of Music Sound of Music - - > Christopher Plummer - - > Star Trek VI Ny: THX 1138 (1971)
Quiet Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 THX 1138 -> George Lucas -> George Lucas specialeffektsteam (som jobbade på bl.a. Star Wars) -> TNG! (där samma team gjorde lite effekter, bl. a. bilden när Enterprise D flyger iväg i warp.)
Essray Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 THX 1138 -> George Lucas -> George Lucas specialeffektsteam (som jobbade på bl.a. Star Wars) -> TNG! (där samma team gjorde lite effekter, bl. a. bilden när Enterprise D flyger iväg i warp.) Tänkte bara säga att det teamet också gjorde effekterna till The Motion Picture också. (Förresten måste inte Quiet komma med ett nytt bidrag också?)
Excelsior Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Antonio Banderas --> Borgia (2003) --> spelade i både Borgia (2003) och --> spelade i Johnny English (2003) och --> (TNG) Ny är - en svensk film vilket betyder att det blir lite svårare (hoppas jag...). Bra! Men jag hade tänkt: Antonio Banderas -> Never Talk To Strangers -> Rebecca de Mornay -> The Hand that Rocks the Cradle -> John de Lancie (Q) Men din lösning var nästan bättre
Warbird Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Vet att det inte är min tur är, men jag kom och tänka på 2 olika: Lee Cobb Martin Sheen
Aliline Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Vet att det inte är min tur är, men jag kom och tänka på 2 olika: Lee Cobb Martin Sheen Lee Cobb - Exorsisten - Linda Blair - Mord och inga visor - Robert D McNeill VOY (+ fler) Martin Sheen - Murphy Brown - Scott Bakula Water Rats
Quiet Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Tänkte bara säga att det teamet också gjorde effekterna till The Motion Picture också. (Förresten måste inte Quiet komma med ett nytt bidrag också?) Det visste Quiet också, och adressera gärna svar på inlägg direkt till mig, jag är ganska aktiv här (om det inte syns på mitt inläggsantal så berättar jag det nu). Ojdå, Quiet glömde det. Men det verkar ju inte vara någon brist på nya namn direkt.
StarTrekin Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Hurra! Jag har det. Claudia Black var gästskådespelare i Water Rats Hon var även gästskådespelare i Hercules I Hercules så har Kevin Sorbo Huvudrollen Det har han även i Gene Roddenberry's: Andromeda Alla ser vad det har att göra med star trek va? Okej, en ny nu då: Tom Cruise
nx01 Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Cruise--> En Vampyrs bekännelse (Interview with a Vampire)--> Christian Slater--> Star Trek VI: The Undiscovered Country Ny: min personliga favorit Kevin Smith
Excelsior Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kevin Smith -> The Official Star Wars Fan Film Awards -> George Lucas -> Star Trek filmerna Om den här nu är rätt så börjar väl George Lucas-kopplingarna bli lite tjatiga? <_< Okej, den här då: Kevin Kline
nx01 Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kevin Smith -> The Official Star Wars Fan Film Awards -> George Lucas -> Star Trek filmerna Om den här nu är rätt så börjar väl George Lucas-kopplingarna bli lite tjatiga? <_< Okej, den här då: Kevin Kline Kevin Kline--> In eller ute--> REgi: Frank Oz--> Star Wars--> George Lucas--> Star Trek movies :P Ny: Angel - the series
Morn Postad 10 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 10 Oktober, 2002 angel är en spin of på buffy där Armin Shimerman är med. och Armin är den talande lådan i TNGs Haven. Ny kan vi ta Mark Hamil (ja man kan lätt koppla honom genom SW men försök att inte göra det)
Excelsior Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kevin Smith -> The Official Star Wars Fan Film Awards -> George Lucas -> Star Trek filmerna Om den här nu är rätt så börjar väl George Lucas-kopplingarna bli lite tjatiga? <_< Okej, den här då: Kevin Kline Kevin Kline--> In eller ute--> REgi: Frank Oz--> Star Wars--> George Lucas--> Star Trek movies :P Ny: Angel - the series TANDGNISSEL! Jag menade såklart utan några 'CENSUR' George Lucas-inslag. Okej, den är väl rätt, men jag hade tänkt: Kevin Kline -> Wild Wild West -> Will Smith -> Independence Day -> Brent Spiner (Data, TNG)
Excelsior Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 angel är en spin of på buffy där Armin Shimerman är med. och Armin är den talande lådan i TNGs Haven. Ny kan vi ta Mark Hamil (ja man kan lätt koppla honom genom SW men försök att inte göra det) Kan den! Kan den! Kan den! Mark Hamil -> Sleepwalkers -> Alice Krige (Borgdrottningen) Ny: Peter Sellers
Essray Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Det visste Quiet också, och adressera gärna svar på inlägg direkt till mig, jag är ganska aktiv här (om det inte syns på mitt inläggsantal så berättar jag det nu). Ojdå, Quiet glömde det. Men det verkar ju inte vara någon brist på nya namn direkt. Hur kan du vara så säker på att jag inte gjorde det. Innan du-reformen i svenska språket addresserade man ju alltid varandra med titel, eller efternamn, och eftersom jag inte känner till någon/t utav de två så skulle jag ju isåfall rimligen ha använt ditt användarnamn. (Ok, ok, nu var det välkanske inte riktigt så. Anledningen till att jag skrev inlägget på det viset var väl för att jag var osäker på reglerna, och hueuvida du kände till dem. Med den formuleringen gjorde jag det därför möjligt för vem som helst, som ansåg sig veta vilka regler som gäller, att svara på frågan.)
nx01 Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kan den! Kan den! Kan den! Mark Hamil -> Sleepwalkers -> Alice Krige (Borgdrottningen) Ny: Peter Sellers Peter Sellers--> Rosa Pantern Slår Till igen (eller något sånt heter den iaf)--> Christopher Plummer--> Star Trek VI: The Undiscovered Country Ny: John Goodman
Aliline Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Ny: John Goodman Här kommer det rätta svaret: John Goodman - Coyote Ugly - Maria Bello - Mr & Mrs Smith - Scott Bakula Nytt namn: Fiona Hughes
Crayle Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Fiona -> Generation X -> X-Men -> Famke Jensen -> The Perfect Mate TNG
Rekommenderade inlägg