Gå till innehåll

5 grader från Trek


Morn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 602
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag tycker den här leken är rätt så kul  :P  Fast man måste visserligen ha ganska gått om tid för att lura ut ett samband.  ;)  Nån som vill försöka på den här?

Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter and the Chamber of Secrets > Fröken Smillas känsla för snö > David Heyman > Vertical Limit > Alexander Siddig > Star Trek: Deep Space Nine

Sedan är ju Alan Rickman med i Die Hard också, så då tar man samma lösning som med Alexander Goudonov och byter ut de tu.

Här e en ny: Peter O'Toole

Redigerad av Emher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harry Potter and the Chamber of Secrets > Fröken Smillas känsla för snö >

Hur hänger de ihop? Har du inte glömt någon nu? Som är med i båda? <_<

Sorry, sorry, Richard Harris är med i båda. Dock, ta reda på hur Peter O'Toole har med Star trek att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa: Drew Carey

Vet inte om detta svar godkänns men jag försöker i alla fall. Drew Carey leder ju som sagt

var Drew Carey Show, under 1995 finns det bland "Credited cast" med en tjej vid namn

Christa Miller som under 95 agerade som karaktären Mary Katherine 'Kate' O'Brien. Då kommer

jag osökt att tänkta på Chief O´Brien (ledsen om jag stavar fel) i TNG och DS9).

Godkänns detta så ger jag förslag på ett namn. Är detta Ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christa Miller som under 95 agerade som karaktären Mary Katherine 'Kate' O'Brien. Då kommer

jag osökt att tänkta på Chief O´Brien (ledsen om jag stavar fel) i TNG och DS9).

Godkänns detta så ger jag förslag på ett namn. Är detta Ok?

Troligen inte. Det där med liknande namn har varit uppe förut, och då godkänndes det inte. Annars så skulle man ju kunna dra en mkt enklare ST-referens i sådana fall, nämligen Lt. Carey i VGR.

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa: Drew Carey

Vet inte om detta svar godkänns men jag försöker i alla fall. Drew Carey leder ju som sagt

var Drew Carey Show, under 1995 finns det bland "Credited cast" med en tjej vid namn

Christa Miller som under 95 agerade som karaktären Mary Katherine 'Kate' O'Brien. Då kommer

jag osökt att tänkta på Chief O´Brien (ledsen om jag stavar fel) i TNG och DS9).

Godkänns detta så ger jag förslag på ett namn. Är detta Ok?

Nja, jag hade tänkt mig en mer konkret variant på två steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomb Raider -> dåligt

Star Trek -> bra

fast det kanske inte var fem steg

såhär då:

tomb raider - chris barrie

chris barrie - red dwarf

red dwarf - danny john-jules

danny john-jules - labyrinth

labyrinth - jennifer connelly

jen connely - hulk

hulk - josh lucas

josh lucas - american psycho

american psycho - american psycho 2

american psycho 2 - william shatner

hmm det var ju tio steg där. hoppsanhej.

såhärdå? tomb raider -> jan de bont -> speed 2 -> willem dafoe - american psyhco -> american psycho 2-> william shatner

eller

willem dafoe -> cry-baby -> iggy pop -> crow 2 -> crow 1 -> tony todd

eller

.... -> crow 3 -> kirsten dunst

Redigerad av Crayle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reglerna säger: När man löst en uppgift, så lägger man ett nytt förslag på exempelvis skådespelare eller film för någon annan att lösa.

kom igen, ge mig nåt svårt ;)

Det finns mig veterligt ingen film som heter så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Crayle, det var inte den kedjan som jag hade tänkt mig men ändå. Kedjan jag tänkte mig var:

Sylvester Stallone -- Cliffhanger -- Bruce McGill -- MacGyver -- Nana Visitor -- Kira i DS9

Alla som vet vet ju att Bruce McGill spelar Jack Dalton i MacGyver, som brukar irritera MacGyver rätt ofta :P :lol: Bruce hade en mkt liten gästroll i början av den spännande Cliffhanger-filmen.

Eftersom det inte finns nåt nytt namn på förslag, så säger jag att .... nej jag har inget nytt namn på gång just nu. *känner sig klurig* :P :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max 5 steg?

Oki ja knäcker den oxå.

Haley - Murphy Brown - Scott Bakula - Enterprise

eller om ni vill ha en längre

Haley - buzz lightyear - wayne knight - jurrasic park - sam neill - painot - anna paquin - xmen - patrick stewart - tng

Redigerad av Crayle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kristet tema med anledning av påsken, tycks det mig (även om Adam Alsing inte har kunnat antas vara kristen...)!

Adam Alsing:

The Return of Jesus, part II (Adam Alsing --> Lena Endre) --> Jerusalem (Lena Endre --> Olympia Dukakis) --> Jesus, Mary and Joey (Olympia Dukakis --> Robert Costanzo)

Robert Costanzo spelade Slade Bender" i TNG 2.19 "Manhunt".

Ny utmaning:

Left Behind (2000)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...