Jump to content

Bästa Starfleet-skeppet.

Excelsior

66 members have voted

1. 1.

• Enterprise
      3
    • USS Enterprise
      2
    • USS Enterprise A
      3
    • USS Enterprise B
      0
    • USS Enterprise C
      0
    • USS Enterprise D
      7
    • USS Enterprise E
      20
    • USS Excelsior
      1
    • USS Defiant
      9
    • USS Voyager
      20

Recommended Posts

Läste några inlägg i ett annat forum att det var väldigt många som tyckte om Defiant. Jag blev väldigt nyfiken på vad folk här tycker om de olika skeppen.

Kanske inte så svårt att lista ut vilket jag röstade på.

Rösta nu inte på ett skepp för att det är störst eller har varit med i flest avsnitt. Gör det på det häftigaste istället.

Det är inte lätt att välja. Om man ska välja efter vilket som är snyggast så väljer jag Enterprise-E och Enterprise-A (från TUC) både när det gäller yttre och inre design.

Grymmast i strid är förstås Defiant. Men Defiant är också det skepp som jag tycker är allra fulast, åtminstone när det gäller den yttre designen.

Jag tycker inte om Voyager så mycket heller, särskilt inte de där uppfällbara warp-nacellerna.

(råkade av misstag röst på TOS-Enterprise istället för Enterprise-A)

Excelsior? Why in God's name would you want that bucket of bolts?

Slets mellan original Enterprise (från TOS) och Enterprise A men valde tillslut originalet. Kanske inte det snyggaste eller mest teknologist avancerade skeppet. Men det är inte bara utsendet och utrustning som är viktigt.

Övriga skepp (bortsett från det första s.k Enterprise) får dela på andra platsen. :)

Framgår den någonsin vilken klass TOS Enterprise och Enterprise A tillhör. Är det 23:e århundradets variant på galaxy-class?

"Båda" är Constitution-klass. Jag vet inte i vilket avsnitt skeppet först kallas Constitution-klass (i TOS brukade dem bara kalla det Starship-klass). Allt jag vet är att det kallas så i DS9-avsnittet "Trials and Tribble-ations". Men det måste väl ha kallats så långt tidigare? Någon som vet?

Det absolut bästa skeppet är det omgjorda original-enterprise. (Men eftersom det inte finns som alternativ röstade jag på Enterprise-A). Det är visserligen identiskt med Enterprise-A, men "I'm beginning to think that this new ship was put together by monkeys".

Dock så gör det sig bäst i 2:an (snyggare uniformer än i 1:an).

Det absolut bästa skeppet är det omgjorda original-enterprise.

Håller med helt. Det skeppet är vackrare än något annat. I "Star Trek the Motion Picture" när man får se skeppet för första gången, är en underbar cen. Vilken skönhet. Inte konstigt att Kirk vill ta befäl över skeppet, vem skulle inte villja det.

En sak som gör mig tokig angående Voyager är att man bara använt sig av tricobalt-torpederna en gång. <_< Om de nu är så kraftfulla borde de ju ha använt dem i flera slag.

jo men hur spännande skulle striderna vara fall dom sprängde fienden med en gång???

En vanlig Foton Missil har ungefär samma kraft som dagens starkaste atombomber

En sak som gör mig tokig angående Voyager är att man bara använt sig av tricobalt-torpederna en gång. <_< Om de nu är så kraftfulla borde de ju ha använt dem i flera slag.

Det är troligen så att dom använder vanliga torpeder fast med lite tricobalt. detta gör då att torpeden blir nästan värdelös mot rörande mål.

Det finns faktiskt ytterligare ett Starfleet-skepp som har tricobalt-torpeder. Nämligen Steamrunner-class som dyker upp i ST Armada.

Alså voyager har inte tricobalt-torpeder. utan dom har torpeder och sen har dom tricobalt. Detta kan man sen kombinera men det är inte så att dom har en massa tricobalt-torpeder till hands utan de måste fixas extra

Fattar inget. Vad vad det då de sköt mot "Caretakers array" i piloten? Och vad är tricobalt? Du får det att låta som om det var ett slags ämne. Är det det?<_<

det är ett ämne som troligen är ganska explosivt. med det är inget som man har i torpederan som standard.

detta sa jag tidigare i denna diskution

Det är troligen så att dom använder vanliga torpeder fast med lite tricobalt. detta gör då att torpeden blir nästan värdelös mot rörande mål.