Excelsior Posted October 28, 2002 Report Share Posted October 28, 2002 Läste några inlägg i ett annat forum att det var väldigt många som tyckte om Defiant. Jag blev väldigt nyfiken på vad folk här tycker om de olika skeppen. Kanske inte så svårt att lista ut vilket jag röstade på. Rösta nu inte på ett skepp för att det är störst eller har varit med i flest avsnitt. Gör det på det häftigaste istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 28, 2002 Report Share Posted October 28, 2002 Det är inte lätt att välja. Om man ska välja efter vilket som är snyggast så väljer jag Enterprise-E och Enterprise-A (från TUC) både när det gäller yttre och inre design. Grymmast i strid är förstås Defiant. Men Defiant är också det skepp som jag tycker är allra fulast, åtminstone när det gäller den yttre designen. Jag tycker inte om Voyager så mycket heller, särskilt inte de där uppfällbara warp-nacellerna. (råkade av misstag röst på TOS-Enterprise istället för Enterprise-A) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 28, 2002 Report Share Posted October 28, 2002 Excelsior? Why in God's name would you want that bucket of bolts? Slets mellan original Enterprise (från TOS) och Enterprise A men valde tillslut originalet. Kanske inte det snyggaste eller mest teknologist avancerade skeppet. Men det är inte bara utsendet och utrustning som är viktigt. Övriga skepp (bortsett från det första s.k Enterprise) får dela på andra platsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 28, 2002 Report Share Posted October 28, 2002 Enterprise E, ganska ohotat på förstaplatsen. Snyggast, grymmast och med absolut grymmast crew. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 28, 2002 Report Share Posted October 28, 2002 Håller med ovanstående inlägg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 29, 2002 Report Share Posted October 29, 2002 Ganska knepigt detta. Men jag tror jag tar och röstar på Enterpise-A. Det är kanske inte så modernt ens i TOS-filmerna, men det håller ännu, och så ÄR det ju en sån sjysst brygga också! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 29, 2002 Report Share Posted October 29, 2002 Enterprise-E! Bästa besättningen, samt att Sovereign-klassen är GRYM! Ett skepp som jag gillar rätt mycket som inte är med i omröstningen är Akira-klass skeppen. Fast Sovereign slår dom ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 29, 2002 Report Share Posted October 29, 2002 Det känns som om denna diskution redan varit framme många många gånger tidigare Men Defiant ska det vara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 29, 2002 Author Report Share Posted October 29, 2002 Framgår den någonsin vilken klass TOS Enterprise och Enterprise A tillhör. Är det 23:e århundradets variant på galaxy-class? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 29, 2002 Report Share Posted October 29, 2002 Framgår den någonsin vilken klass TOS Enterprise och Enterprise A tillhör. Är det 23:e århundradets variant på galaxy-class? "Båda" är Constitution-klass. Jag vet inte i vilket avsnitt skeppet först kallas Constitution-klass (i TOS brukade dem bara kalla det Starship-klass). Allt jag vet är att det kallas så i DS9-avsnittet "Trials and Tribble-ations". Men det måste väl ha kallats så långt tidigare? Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 30, 2002 Report Share Posted October 30, 2002 Enterprise E är iallafall snyggast..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted October 30, 2002 Report Share Posted October 30, 2002 Jag tycker så klart att Voyager är det bästa och snyggaste skeppet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 30, 2002 Report Share Posted October 30, 2002 Det absolut bästa skeppet är det omgjorda original-enterprise. (Men eftersom det inte finns som alternativ röstade jag på Enterprise-A). Det är visserligen identiskt med Enterprise-A, men "I'm beginning to think that this new ship was put together by monkeys". Dock så gör det sig bäst i 2:an (snyggare uniformer än i 1:an). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 30, 2002 Author Report Share Posted October 30, 2002 En sak som gör mig tokig angående Voyager är att man bara använt sig av tricobalt-torpederna en gång. <_< Om de nu är så kraftfulla borde de ju ha använt dem i flera slag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 30, 2002 Report Share Posted October 30, 2002 Det absolut bästa skeppet är det omgjorda original-enterprise. Håller med helt. Det skeppet är vackrare än något annat. I "Star Trek the Motion Picture" när man får se skeppet för första gången, är en underbar cen. Vilken skönhet. Inte konstigt att Kirk vill ta befäl över skeppet, vem skulle inte villja det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 31, 2002 Report Share Posted October 31, 2002 En sak som gör mig tokig angående Voyager är att man bara använt sig av tricobalt-torpederna en gång. <_< Om de nu är så kraftfulla borde de ju ha använt dem i flera slag. jo men hur spännande skulle striderna vara fall dom sprängde fienden med en gång??? En vanlig Foton Missil har ungefär samma kraft som dagens starkaste atombomber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 31, 2002 Report Share Posted October 31, 2002 En sak som gör mig tokig angående Voyager är att man bara använt sig av tricobalt-torpederna en gång. <_< Om de nu är så kraftfulla borde de ju ha använt dem i flera slag. Det är troligen så att dom använder vanliga torpeder fast med lite tricobalt. detta gör då att torpeden blir nästan värdelös mot rörande mål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted October 31, 2002 Report Share Posted October 31, 2002 ngo' enterprise-d :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 4, 2002 Author Report Share Posted November 4, 2002 Det finns faktiskt ytterligare ett Starfleet-skepp som har tricobalt-torpeder. Nämligen Steamrunner-class som dyker upp i ST Armada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 5, 2002 Report Share Posted November 5, 2002 Steam runner äter typ allt, pröva typ 50 skepp så får du se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 5, 2002 Report Share Posted November 5, 2002 Det finns faktiskt ytterligare ett Starfleet-skepp som har tricobalt-torpeder. Nämligen Steamrunner-class som dyker upp i ST Armada. Alså voyager har inte tricobalt-torpeder. utan dom har torpeder och sen har dom tricobalt. Detta kan man sen kombinera men det är inte så att dom har en massa tricobalt-torpeder till hands utan de måste fixas extra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 6, 2002 Author Report Share Posted November 6, 2002 Fattar inget. Vad vad det då de sköt mot "Caretakers array" i piloten? Och vad är tricobalt? Du får det att låta som om det var ett slags ämne. Är det det?<_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 6, 2002 Report Share Posted November 6, 2002 Fattar inget. Vad vad det då de sköt mot "Caretakers array" i piloten? Och vad är tricobalt? Du får det att låta som om det var ett slags ämne. Är det det?<_< det är ett ämne som troligen är ganska explosivt. med det är inget som man har i torpederan som standard. detta sa jag tidigare i denna diskution Det är troligen så att dom använder vanliga torpeder fast med lite tricobalt. detta gör då att torpeden blir nästan värdelös mot rörande mål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 USS Voyager är häftigast. Sedan kommer USS-Enterprise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted November 13, 2002 Report Share Posted November 13, 2002 USS Voyager är häftigast. Sedan kommer USS-Enterprise Vilket Enterprise? Det finns ju 6 (eller 7, beroende på hur man räknar) st. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts