Gå till innehåll
Expendable Ensign

Tjänstgöring

73 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kirk
      2
    • Picard
      28
    • Sisko
      13
    • Janeway
      21
    • Archer
      9

Rekommenderade inlägg

Som jag skrev i bästa kapten, så tycker jag att Picard är den av kaptenerna som är mest lik mig som person. Därför skulle jag helst tjänstgöra under honom.

Archer däremot skulle jag aldrig vilja tjänstgöra under, så som han håller på och lägger sig i folks sociala liv hela tiden. Jag skulle bli helt galen.

Är inte den här tråden lite för lik Bästa kapten egentligen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vad ska man välja

En som på sitt första uppdrag som kapten åker vilse och blir strand satt på andra sidan galaxen?

En kapten som inte gillar barn?

En kapten som går på allt i tjol?

en kapten som har en hund samt en Doktor som är en "Cardi"-lookalike

Eller den kapten som besegrade the dominion samt är en religös ikon för vissa.

Valet är lätt Sisko Sisko Sisko

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Picard helt oavkortat. Han är grym och han hatar inte barn direkt, det är bara att han har svårt att handskas med dem, eftersom han inte är far själv.

Aldrig Janeway i varje fall.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag håller med vissa här, bästa att tjänstegöra under är Picard, men bästa Kapten är James T. Kirk.

Trevligt att veta att jag inte är den ende som har Kirk som favorit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen skulle jag föredra att tjänstgöra under Sisko. Han verkar rättvis men trevlig. En person som man skulle kunna umgås med.

Picard är lite för stel. Janeway beblandar sig väl sällan med fotfolket plus att hon ibland kan vara lite för hård mot sin besättning. Som ensign hos Kirk kan man nog skatta sig lycklig om man överlever mer än ett halvår med tanke på alla ensigns som går åt vid away missions.

Så jag lägger min röst på Sisko.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Personligen skulle jag föredra att tjänstgöra under Sisko. Han verkar rättvis men trevlig. En person som man skulle kunna umgås med.

Picard är lite för stel. Janeway beblandar sig väl sällan med fotfolket plus att hon ibland kan vara lite för hård mot sin besättning. Som ensign hos Kirk kan man nog skatta sig lycklig om man överlever mer än ett halvår med tanke på alla ensigns som går åt vid away missions.

Så jag lägger min röst på Sisko.

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Sisko blir det enda valet, en riktig polare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt klart så skulle jag först och främst vilja tjänstegöra under Picard, men att hänga med på Archers & Co:s äventyr skulle heller inte vara helt fel, dom har ju så himla mycket nytt att utforska, nya världar och arter.

Den som kommer sist är nog Sisko tror jag, gillar inte riktigt hans utbrott som han får ibland, speciellt när han "besöks" av "prophets" (duckar och gömmer mig bakom en sten ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Den som kommer sist är nog Sisko tror jag, gillar inte riktigt hans utbrott som han får ibland, speciellt när han "besöks" av "prophets" (duckar och gömmer mig bakom en sten ;))

Hehe.

Nej, och med tanke på hur mycket han skriker åt amiraler, så skulle jag inte våga tjänstgöra under honom. Om han skriker så mycket åt dem som är överordnade honom, hur mycket skulle han då inte skrika om någon som är underordnad honom gör något fel. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant. Jag tycker Sisko verkar vara den som är schystas av alla kaptener. Visst kan han bli förbannad ibland men det beror oftast på att nån *****s (får man skriva så?) med honom. Så har han ju också mycket att stå i, med kriget mot Dominion och allt. Sen tyckar jag också det är bra att han verkligen blir arg och inte försöker behärska sig hela tiden. Lite som Kirk nästan, när han blev arg slog han ofta folk på käften. :w00t:

Fastän jag gillar båda två så kan både Picard och Janeway ibland verka väldigt strikta mot sin besättning. Picard är ju knappast den man går till Ten Forward och tar ett glas med. :) Sisko verkar vara mer den typen.

Ska man däremot gå efter 'death rate' som Crayle säger så ska man absolut inte välja Sisko. Fast det är ju som sagt krig också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Intressant. Jag tycker Sisko verkar vara den som är schystas av alla kaptener. Visst kan han bli förbannad ibland men det beror oftast på att nån *****s (får man skriva så?) med honom. Så har han ju också mycket att stå i, med kriget mot Dominion och allt. Sen tyckar jag också det är bra att han verkligen blir arg och inte försöker behärska sig hela tiden. Lite som Kirk nästan, när han blev arg slog han ofta folk på käften. :w00t:

Jo, du har nog rätt. Han är förmodligen den av dem som är schystast. Jag var inte helt allvarlig med vad jag skrev. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var det inte riktigt så jag menade, att Sisko blir arg ibland är helt ok, men det är utbrotten (eller vad dom ska kallas) som han får när han besöks av "prophets", som jag tycker han går lite för långt ibland med, men det är väll kanske så man blir om man har en utomjording i skallen ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När Kirk hamnar i konflikt med Romulans beskjuter han dem, när Pikard hamnar i konflikt med Romulans blir han beskjuten av dem.

Jag kan tendera att tröttna på diplomatin ibland. Därför gillar jag de befäl som kan bli förbannade och ta till våld i ställer för att bara prata.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
När Kirk hamnar i konflikt med Romulans beskjuter han dem, när Pikard hamnar i konflikt med Romulans blir han beskjuten av dem.

Jag kan tendera att tröttna på diplomatin ibland.  Därför gillar jag de befäl som kan bli förbannade och ta till våld i ställer för att bara prata.

:o Nej, nej. Våld är aldrig en bra lösning. "Våld föder våld". Tacka vet jag Picard.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våld löser allt! Om Pikard inte hadde tagit till våld när borgerna kom i "First Contact" hade alla varit borger. Om inte Sisko använt våld så hadde Dominion härskat över Alfa-kvadranten. Om Janeway inte hadde tagit till våld så hadde våran galax varit "rensad på livsformer av 8472.

Om Kirk inte hadde tagit till våld så skulle vi säkert vara en del av Klingon emperiet nu, vilket kanske inte hadde varit så fel. Våld är det ultimata verktyget när det gäller att lösa stora som små problem. Våld är alltid ett alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Våld löser allt!  Om Pikard inte hadde tagit till våld när borgerna kom i "First Contact" hade alla varit borger.  Om inte Sisko använt våld så hadde Dominion härskat över Alfa-kvadranten.  Om Janeway inte hadde tagit till våld så hadde våran galax varit "rensad på livsformer av 8472.

Om Kirk inte hadde tagit till våld så skulle vi säkert vara en del av Klingon emperiet nu, vilket kanske inte hadde varit så fel.  Våld är det ultimata verktyget när det gäller att lösa stora som små problem.  Våld är alltid ett alternativ.

Ja, men i alla situationerna du räknar upp så var våld den enda lösningen som fanns och det var våld i självförsvar. Man ska alltid ta den diplomatiska lösningen framför våld så långt det bara går, även om hotet att bli beskjuten av Romulaner finns!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jovisst så ska man tala först och skjuta sen. Men Picard är lite överdriven med sin diplomati. Han riskerar alltid att bli utplånad helldre än att öppna eld. Han är alltid den som skjuter sisst. Vet han inte att ett varningsskott kan vara väldigt effektivt för att få motståndaren till förhandlingsbordet. Givetvis fixar han nästan alltid allt med sin diplomati, men jag skulle gillat lite mera action ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jovisst så ska man tala först och skjuta sen.  Men Picard är lite överdriven med sin diplomati.  Han riskerar alltid att bli utplånad helldre än att öppna eld.  Han är alltid den som skjuter sisst.  Vet han inte att ett varningsskott kan vara väldigt effektivt för att få motståndaren till förhandlingsbordet.  Givetvis fixar han nästan alltid allt med sin diplomati, men jag skulle gillat lite mera action ibland.

Det är större chans att ett varningsskott provocerar fram en strid än att det får motståndaren att vilja förhandla.

Själv föredrar jag diplomati före action. För mycket strid (som i Voyager) blir tröttsamt i längden. TNG och TOS har en fin balans av action/icke-action. DS9 och Dominionkriget är ett undantag till regeln, striderna där tycker jag om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu