Gå till innehåll

73 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kirk
      2
    • Picard
      28
    • Sisko
      13
    • Janeway
      21
    • Archer
      9

Rekommenderade inlägg

Postad
Scotty vet nog mer än de flesta när det gäller kontakt med andra raser.  

Dricker för mycker.  Jag kan då inte erminnas mig att han går omkring berusad på Enterprise hela tiden.  Visserligen så kommer jag ihåg en gång när han skulle distrahera en utomjordling och lyckades göra detta med alkoholl.  Han var lite på lyran då men stupade efter utomjordlingen.  Doc var detta i tjänstens vägar på order av Kirk.

Antar Sotunk tycker Bones dricker för mycket han också.  Bones är ju tämligen förtjust i romulan ale,  b.la. .  För katten, alla brygg-officerare på Enterprise i "the undiscoverd country" är ju bakfulla på Romulan Ale.  Anntar att Sotunk vill ge kritik till dem också i så fall.

Meningen var att provocera dig lite Unkas, och uppenbarligen så lyckades jag. :)

Jag tycker inte att Scotty dricker för mycket, jag kunde bara inte komma på något annat negativt att skriva om honom. Jag tog dem tre saker jag tycker man förknippar mest med Scotty, att han är maskinchef, att han gillar (skotsk)whiskey och att han säger "I cannot change the laws of physics".

Jag tycker inte illa om Scotty - förutom "the Big three" så är han den bästa karaktären i TOS - jag ville bara göra ytterligare ett tillägg till vålds/icke-vålds-diskussionen. :)

Jag hadde lite på känn att du ville provosera. Var på lite fientilgt humör när jag skrev ovanståénde, så det blev ett regält mot hugg.

PS. Blir alltid glad när jag hör att det fins andra än mig själv som starkt gillar trion Kirk, Spock och Bones. DS.

Jag kände på mig att du var på dåligt humör när du skrev det, för du överreagerade ganska så rejält! :)

Självklart gillar jag de tre. Utan deras interaktion med varandra så hade TOS bara varit en tredjedel så bra.

MEN TILLBAKA TILL DET ¤%&@£ ÄMNET NU!

• 2 veckor senare...
  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hm, undrar hur det skulle vara att tjänstgöra under Pirskowayer?

Det skulle vara ganska spännande. Ha en scitzofren kapten???

Undrar hur det skulle va?

Archer skulle nog inte ha så mycket att säga till om!! Egentligen är han ju värsta dinosaurien! hhihihih

• 2 år senare...
Postad

Mitt självklara val föll på Sisko!!

Jag tycker han har en sån stark sinnesnärvaro och utstrålar säkerhet och målmedvetenhet.

KIRK: Är för min smak alldeles för mycket "kär" i sig själv och han är teatralisk.

PICARD: Mitt klara andrahandsval. En utmärkt ledare med en otrolig skärpa. Han har enligt mitt tycke den bästa "hjärnan" av hela detta gäng.

JANEWAY: Mitt tredjehandsval. Jag skulle inte ha några problem med att tjänstgöra under henne. Hon har en god moral och är trygg.

ARCHER: Han är den "svagaste" i detta gäng. Han ger ett osäkert intryck och verkar hamna i grubbel. (grubbelbiten delar han med Kirk)

Sisko har den ledaregenskap som jag tycker en god ledare skall ha, han är inte rädd för någon eller något. Samtidigt är han oerhört ödmjuk och en god lyssnare. Denne man skulle jag följa till det mörkaste av hörn i universum.

Postad

Röstade på Picard. Han är en superb ledare som gör allt för sin besättning och som utstrålar pondus och säkerhet. Alla i besättningen är dessutom obrottsligt lojala mot honom. Och så är han intelligent och välutbildad och intresserad av historia - precis som jag... Dessutom är han chef över flottans främsta skepp och då skulle man få åka på alla roliga uppdrag :D

(och så är han oerhört stilig, inte att förglömma :wub: OCH han citerar Shakespeare - omöjligt att motstå ;) )

Annars skulle jag kunna tänka mig att tjäna under Kapten Riker - nu när han äntligen har tagit steget från försteofficer till att ha hand om sitt eget skepp. Jag gillar honom!! :)

Postad

Jag lade min röst på Picard. Han har alla de egenskaper som en kommendör ska ha i mitt tycke. Han är smart, påläst & välartikulerad. Förespråkar diplomati före våld. Jag skulle helt enkelt känna mig trygg under hans befäl. Och det är därför han har de mest lojala besättningsmännen omkring sig. De känner precis som jag. Tror jag. :)

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postad

Jag skulle vilja tjänstgöra under Janeway. Kanske för att hon är enda kvinnliga (kända) captain i ST. Men också för att hon känns väldigt mänsklig och är mycket, mycket duktig. Det är de andra också, men jag gillar ändå något med henne.

• 2 år senare...
Postad

jag tog Archer, jag tycker att han är bäst. han är lagom mycket åt tänka först och lagom mycket mot pangpang. han kan även bli arg om nån i besättningen sätter sig emot, det tycker jag är viktigt. han känner hela besättningen på ett bra sätt. det skulle vara en ära tjänstgöra under honom.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har svårt för att bestämma mig men jag skulle vilja ha Picard eller Janeway som överhuvud. Men den spänning som är på DS9 så hade jag också kunnat tänka mig att jobba under Sisko. Han verkar dunderskön.

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)
Det skulle vara intressant att ha en slags röstning om vem man INTE skulle vilja ha som sin kapten om man fick välja bland samltiga i star trek som har någon form av befälsställning! Seven of nine kanske inte skulle vara mitt förstaval. <_<

tror det finns en sådan :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad (redigerade)
Jag skulle nog inte vilja ha Reginald Barclay som kapten...

nej haha det skulle ta flera timmar för hobom att bestämma sig om man ska gå ur warp eller inte, och se ytterligare en timme för att stamma fram ordern... om det däremot är en krissitutaion som innebär att om man modulerar om sköldfrekvensen samtidigt som man skjuter en graviton stråle från main deflector dish och dessutom ser till att träffa den lilla kvadratmetern 344 meter framifrån och 47 meter höger ifrån mitten på den romulanska warbirden precis samtidigt som de decloakar. då hade han haft jättelätt att ge ordern bara för att den är avancerad :lol:

Redigerad av NX-01
  • 3 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...