Mr Trek Postad 26 Mars, 2009 Rapport Postad 26 Mars, 2009 (redigerade) Själv ser jag bara 2 avsnitt i veckan(det var faktiskt ett nyårslöfte) då varar det längre och man får mer tid att tänka på vad avsnitten har tagit upp för viktiga ämnen... Det är mitt sätt. OT: Mitt 400 inlägg på min födelsedag! Det var lite speciellt, tycker jag iallafall. Örlogskapten Mr Trek, låter bra tycker jag... Redigerad 26 Mars, 2009 av Mr Trek
Mr Trek Postad 27 Mars, 2009 Rapport Postad 27 Mars, 2009 Glömde att säga att jag fick dokumentärfilmen Trekkies. Imorgon är det släktkalas, hoppas det blir fler ST saker...
Unkas Postad 30 Mars, 2009 Rapport Postad 30 Mars, 2009 Har precis utökat min sammling med ett spel till Gameboy. Star Trek Generations!! Ser med iver fram emot leveransen. Slog mig också, när jag skrev i en annan tråd, att jag ju har boken " The Physics of Star Trek". Märkligt hur man kan glömma ST som ligger gömt lite här och var i huset. Har också ett 10-15 stycken avsnitt av Voyager, och TNG-filmerna 1,2 och3, på gammla videoband. Köpte dem innan DVD-eran blev helt dominerande med sinna boxar. Givetvis har jag allt på dvd nu. Men VHS banden står kvar på en hylla som prynad.
The Holy Three Postad 30 Mars, 2009 Rapport Postad 30 Mars, 2009 Gameboy, det var roliga grejer det. Önskar jag hade kvar mitt gamla
Mr Trek Postad 4 April, 2009 Rapport Postad 4 April, 2009 (redigerade) Nu har en leverans från cdon.se äntligen kommit: DS9 Säsong 1 Box Norsk klisterlapp på baksidan DS9 Säsong 2 Repack Nordisk utgåva DS9 Säsong 3 Box Svensk klisterlapp DS9 Säsong 4 Box Norsk klisterlapp på baksidan DS9 Säsong 5 Box Norsk klisterlapp på baksidan Jippie!! Redigerad 4 April, 2009 av Mr Trek
Supreme Commander JAF Postad 5 April, 2009 Rapport Postad 5 April, 2009 Låter som att du har lite att göra framöver! J.
Mr Trek Postad 5 April, 2009 Rapport Postad 5 April, 2009 (redigerade) Ja, det lär räcka ett tag. Nu har jag något i lager att se efter att jag sett Enterprise iallafall! Redigerad 5 April, 2009 av Mr Trek
The Holy Three Postad 30 April, 2009 Rapport Postad 30 April, 2009 Kan stolt lägga till: Star Trek IV: The Voyage Home 2-disc Special Edition i min samling. Anledningen till att jag inte redan har den och övriga filmer i min samling är simpel; När jag väl har allt finns det inget mer att längta efter.
Unkas Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Kan stolt lägga till: Star Trek IV: The Voyage Home 2-disc Special Edition i min samling. Anledningen till att jag inte redan har den och övriga filmer i min samling är simpel; När jag väl har allt finns det inget mer att längta efter. Men det fins ändå en viss glädje i att ha allt, och kunna sätta sig när man vill och se favoritfilmerna eller serien. Själv är jag inte nöjd fören jag har allt. Är mer stressad över att inte ha något jag vill ha, än känner glädje i att jag inte har det.
Mr Trek Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Jag kan lägga till Star Trek: Countdown till min samling
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Där ser man Unkas! Stressigt värre då!? ;) Själv så har jag nu: Spel Collection (box med 4 spel) Hidden Evil Away team Star trek armada Elite force Filmer Wraht of Khan The voyage home The undiscovered country Generations First contact Hela serierna TNG DS9 Enterprise Saker T-shirt med star trek loggan och Enterprise på ärmen (Kolla på Shirtstore.se) That´s it. Jag tänker nog endast köpa sista säsongen av VOY då jag missade den nästan helt. Men inte köpa hela VOY då det enligt mitt tycke inte var en så rasandes bra serie att jag vill köpa in hela. Köper nog ej hela TOS då jag visserligen starkt gillar karaktärerna och samspelet dom emellan men får tyvär lite svårt med efftekter och dylikt då det känns utdaterat så till den grad att det för mej stör helhetsintrycket. Men jag älskade t.ex Tribble avsnittet i DS9 när dom mötte Kirk och kompani! Jag kommer nog att köpa: Spel Bridge commander Star trek online (ev. övrigt jag kommer över) Film The search for Spock Star trek (nya filmen när den kommer ut på DVD) Serier Sista säsongen av VOY Samlingsbox med TOS Saker Tribbles Sedan är jag nog nöjd...tyvär...fast det är nog inte sant För övrigt så har man ju en miljard bilder, ljud, skärmsläckare och liknande saker i datorn och mobilen! Självklart har man ju en tricorder och en kraftig pulslaser i mobilen för säkerhets skull! ;)
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Aj sorry! Jo jag köper nog någon best of-samlingsbox! Kan du rekommendera någon som är kronologisk med avsnitten? Jag gilllar karaktärerna väldigt mycket och deras samspel och själva (numera)retrokänslan men jag ska erkänna att jag tycka att det ganska snart blir lite omodernt för mej vad gäller effekter.
Mr Trek Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 (redigerade) Den remastrade kommer ut 13 maj(på blu-ray och dvd)och den ser mycket bättre ut Någons favvo remastrade klipp, jämförelser. Blu-ray utgåvan kommer att ha så att man kan byta mellan original och remastered effekterna(så man kan fortfarande få retro-känslan om man vill) jag vet dock inte om detta kommer att vara med på dvd-erna. Blu-Ray DVD Redigerad 5 Maj, 2009 av Mr Trek
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Jo men om någon kan rekommendera en "Best of- box" med TOS så hojta till! Jag har ingen blue ray nu och kommer nog inte att tjacka någon förens tidigast till jul. Och, inte för att vi ska starta den diskussionen här, men sägs det inte att man måste ha en 50 tumms plattskärm för att man ska se någon egentligt förbättring med blue ray. Jag har ju bara min futtiga 42-tummare hehe
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Aj sorry! Jo jag köper nog någon best of-samlingsbox! Kan du rekommendera någon som är kronologisk med avsnitten? Jag gilllar karaktärerna väldigt mycket och deras samspel och själva (numera)retrokänslan men jag ska erkänna att jag tycka att det ganska snart blir lite omodernt för mej vad gäller effekter. Snart? Har det inte blivit det på 40 år och med dagens effekter så lär det väl inte finnas någon smärtgräns ;) Känner faktiskt inte till någon Best-of box, tror inte det finns någon överhuvudtaget. Hade du varit snabb hade du kunnat fått säsong 1 fö endast 299 kr på Ginza för kanske ett år sen.
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Jag menade med "snart" att jag tröttnar kanske efter 10 avsnitt då jag visserligen högeligen uppskattar skådepsleriet men att effekterna blir lite för gammeldags och torftiga. Men TOS har alltid en liten plats i mitt trek-hjärta!
Aike Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Köp säsong 1 av den remastrade utgåvan som Mr Trek nämner. De flesta av de bästa avsnitten finns där.
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 ^Det är upp till debatt, men Micke, du kan ju se det i doser om du blir trött efter 10 avsnitt ;)
RoLaren Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 VHS: Det mesta är bortskänkt till bättre behövande trekkers;) men sparade dock the making of DS9 (NTSC) som inte verkar finnas med på någon DVDutgåva DVD: TNG: alla säsonger DS9: alla säsonger VOY: alla säsonger TMP 2-discversionen Wrath of Khan Generations first contact insurrection nemesis Roddenberry on Patrol CD Symphonic Star Trek Leksaker: Micromachines div actionfigurer från TNG, DS9 och ENT liten borgkub med en minborg och minipicard talande enterprise D Runabout modell (har inte byggt ihop den än) Rio Grande 7 st trekleksaker från Burger King * spel: TNG spel till gameboy A final unity Generations Hidden Evil Dominion Wars Harbinger CD ROM: Omnipedia Klingon Language Disc TNG Episode Guide TNG Interactive Technical Manual Böcker Ferengi Rules of acquisition TOS tech manual några paperbacks Serietidningar 3 nummer av svenskutgivna Star Trek från 1981 Star Trek - the Key Collection Star Trek: Countdown * Övrigt: Klingon Bird of Prey combagdes mini TOS communicator div filmaffischer muggar badges kepsar t-shirtar StarFleet Academy jacka julgranspynt pins Väggklocka i form av Enterprise E som lyser när det blir mörkt en hel del signerade foton från olika STskådisar Insurection mynt en hel del nummer av tidningen Communicator Startrek TNG Tuggummi TNG läskburk George Takeis visitkort, som jag fått av honom personligen :P Limited edition signerad Spockplakett (370/2500) Star Trek edition TVguides nyckelringar Star Trekglas från Burger King * en levande Tribble (ok det är väl ett marsvin);) jag har säkert fler prylar *uppdateringar sedan tidigare inlägg
Mr Trek Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 Kan stolt lägga till Soundtracket till nya filmen och Star Trek: Countdown!
The Holy Three Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 VHS: Det mesta är bortskänkt till bättre behövande trekkers;) men sparade dock the making of DS9 (NTSC) som inte verkar finnas med på någon DVDutgåva DVD: TNG: alla säsonger DS9: alla säsonger VOY: alla säsonger TMP 2-discversionen Wrath of Khan Generations first contact insurrection nemesis Roddenberry on Patrol CD Symphonic Star Trek Leksaker: Micromachines div actionfigurer från TNG, DS9 och ENT liten borgkub med en minborg och minipicard talande enterprise D Runabout modell (har inte byggt ihop den än) Rio Grande 7 st trekleksaker från Burger King * spel: TNG spel till gameboy A final unity Generations Hidden Evil Dominion Wars Harbinger CD ROM: Omnipedia Klingon Language Disc TNG Episode Guide TNG Interactive Technical Manual Böcker Ferengi Rules of acquisition TOS tech manual några paperbacks Serietidningar 3 nummer av svenskutgivna Star Trek från 1981 Star Trek - the Key Collection Star Trek: Countdown * Övrigt: Klingon Bird of Prey combagdes mini TOS communicator div filmaffischer muggar badges kepsar t-shirtar StarFleet Academy jacka julgranspynt pins Väggklocka i form av Enterprise E som lyser när det blir mörkt en hel del signerade foton från olika STskådisar Insurection mynt en hel del nummer av tidningen Communicator Startrek TNG Tuggummi TNG läskburk George Takeis visitkort, som jag fått av honom personligen :P Limited edition signerad Spockplakett (370/2500) Star Trek edition TVguides nyckelringar Star Trekglas från Burger King * en levande Tribble (ok det är väl ett marsvin);) jag har säkert fler prylar *uppdateringar sedan tidigare inlägg Vart fick du tag på glasen?? Inte i Sverige väl? Och i vilket sammanhang träffade du Takei?
RoLaren Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 Vart fick du tag på glasen?? Inte i Sverige väl? Och i vilket sammanhang träffade du Takei? Glasen köptes på BK i USA och G Takei träffade jag på Convention i Philadeplhia.
The Holy Three Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 Oj va kul, det måste du nästan starta en tråd om och berätta hur det var att träffa honom Han sägs vara en av de vänligaste kändisarna som finns i Hollywood.
The Holy Three Postad 11 Maj, 2009 Rapport Postad 11 Maj, 2009 Kan stolt lägga till Soundtracket till nya filmen och Star Trek: Countdown! Visste inte ens att soundtracket släppts än, vart fick du tag på din?
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu