P'kea Postad 26 Mars, 2007 Rapport Postad 26 Mars, 2007 (redigerade) Jag har Generations, First Contact, Insurection och alla säsonger av DS9. Redigerad 14 Juni, 2007 av P'kea Citera
The Holy Three Postad 14 Juni, 2007 Rapport Postad 14 Juni, 2007 Än så länge så har jag: Star Trek TOS säsong 1 Star Trek TMP Star Trek WoK Star Trek SFS Mind Meld (dokumentär) Plus lite merchandise också. Citera
MrsMorn Postad 17 Juni, 2007 Rapport Postad 17 Juni, 2007 Tänkte bara säga att jag har nu alla filmer, serier, fancollection och lite annat smått och gått med star trek. Citera
Unkas Postad 17 Juni, 2007 Rapport Postad 17 Juni, 2007 Tänkte bara säga att jag har nu alla filmer, serier, fancollection och lite annat smått och gått med star trek. Då är du officielt en sann Star Trek-älskare. Äkta Trekker. Välkommen i klubben. Citera
MrsMorn Postad 18 Juni, 2007 Rapport Postad 18 Juni, 2007 Tänkte bara säga att jag har nu alla filmer, serier, fancollection och lite annat smått och gått med star trek. Då är du officielt en sann Star Trek-älskare. Äkta Trekker. Välkommen i klubben. Jag bockar och tackar för förtroendet. Men jag har inte lyckats att få tag på Trekkies 1&2. Vet någon var de finnes till ett bra pris? Citera
Aliline Postad 18 Juni, 2007 Rapport Postad 18 Juni, 2007 Tänkte bara säga att jag har nu alla filmer, serier, fancollection och lite annat smått och gått med star trek. Då är du officielt en sann Star Trek-älskare. Äkta Trekker. Välkommen i klubben. Jag bockar och tackar för förtroendet. Men jag har inte lyckats att få tag på Trekkies 1&2. Vet någon var de finnes till ett bra pris? på discshop.se tex Citera
Tofumannen Postad 19 Juni, 2007 Rapport Postad 19 Juni, 2007 Har ALLT (utom TAS, men det intresserar mig inte) Citera
commander ricochet Postad 19 Juni, 2007 Rapport Postad 19 Juni, 2007 Kan inte jag få komma hem till er och kolla på ALLA era VOY, ENT och DS9? :blink: Jag har ju inte dom och det är ju förbjudet att fildela som ni vet ;) Citera
Fleetadmiral Postad 19 Juni, 2007 Rapport Postad 19 Juni, 2007 Det enda jag saknar i min samling är Voyager DVD:na. Har övriga filmer och utgivna DVD:er. Citera
NX-01 Postad 19 Juni, 2007 Rapport Postad 19 Juni, 2007 Kan inte jag få komma hem till er och kolla på ALLA era VOY, ENT och DS9? :blink: Jag har ju inte dom och det är ju förbjudet att fildela som ni vet ;) ja eller så borde man skicka runt DVD:erna med post till alla intresserade. men man får själv se till att betala portot, och eventuell ersättning ifall man skulle råka kasta frisbee med skivan . visserligen har man gett ut billigare utgåvor av DS9 för 350 kr styck för att man ska ha råd att kunna köpa dom själv. men ska man ha alla så blir det 2500 kr och sen tillkommer alla andra serier. jag såg på discshop att man kunde köpa en box med hela firefly-serien för 399 (fyra säsonger till priset av en), varför kan man inte ge ut såna star trek boxar. fast då hade dom kanske varit lite dyrare eftersom det är 7 säsonger, men det är en himla skillnad på 500 och 2500 (eller ca 7000 kr som dom gamla kostade) Citera
commander ricochet Postad 19 Juni, 2007 Rapport Postad 19 Juni, 2007 Jag gissar på att det tyvärr är olagligt att skicka runt dvd:er till andra personer. Jag tror att det räknas nog som offentlig visning vilket är förbjudet med material som man har köpt för privat bruk OM man inte har/får tillstånd. Om det nu inte är så att man får visa film offentligt om man inte tar betalt. Citera
ghost Postad 20 Juni, 2007 Rapport Postad 20 Juni, 2007 Kan inte jag få komma hem till er och kolla på ALLA era VOY, ENT och DS9? :blink: Jag har ju inte dom och det är ju förbjudet att fildela som ni vet ;) ja eller så borde man skicka runt DVD:erna med post till alla intresserade. men man får själv se till att betala portot, och eventuell ersättning ifall man skulle råka kasta frisbee med skivan . visserligen har man gett ut billigare utgåvor av DS9 för 350 kr styck för att man ska ha råd att kunna köpa dom själv. men ska man ha alla så blir det 2500 kr och sen tillkommer alla andra serier. jag såg på discshop att man kunde köpa en box med hela firefly-serien för 399 (fyra säsonger till priset av en), varför kan man inte ge ut såna star trek boxar. fast då hade dom kanske varit lite dyrare eftersom det är 7 säsonger, men det är en himla skillnad på 500 och 2500 (eller ca 7000 kr som dom gamla kostade) Att Firefly är billig kan nog mest bero på att det inte gjordes mer än en säsong (4 disc box och inte 4 säsonger). Jag känner några som gått med tillfälligt i någon videoklubb (dvs. hyr film på nätet för en fast månadskostnad) och hyrt Star Trek-boxarna den vägen. Betydligt billigare än att köpa dem, såvida man inte vill att de skall fylla ut den egna filmhyllan lite. Citera
NX-01 Postad 20 Juni, 2007 Rapport Postad 20 Juni, 2007 (redigerade) Att Firefly är billig kan nog mest bero på att det inte gjordes mer än en säsong (4 disc box och inte 4 säsonger). Jag känner några som gått med tillfälligt i någon videoklubb (dvs. hyr film på nätet för en fast månadskostnad) och hyrt Star Trek-boxarna den vägen. Betydligt billigare än att köpa dem, såvida man inte vill att de skall fylla ut den egna filmhyllan lite. jaha jag hade för mig att det var fyra säsonger av firefly, men jag kanske hade fel. jag var med i Lovefilm förut och brukade hyra enterprise-skivorna därifrån. men det var jag, brorsan och morsan som turades om att hyra varsin film. först fick jag en och såg den första dagen och skickade sen tillbaka den. sen fick brorsan en och det tog en vecka innan han såg den. och sen fick morsan en film och det tog tre veckor innan hon sett den. och sen en dag så gick morsan ur lovefilm bara för att man inte fick så många filmer i månaden, vad berodde det på då?? och precis då höll jag på att hyra Trekfilmerna, men jag hann bara hyra alla utom en . Redigerad 20 Juni, 2007 av NX-01 Citera
star884 Postad 30 Juni, 2007 Rapport Postad 30 Juni, 2007 (redigerade) hej det var länge sedan . 1 vill ni köpa star trek serierna billigt så åk till ert närmsta videomix affär de säljer boxarna för ca 500 kr st de har i alla fall gjort det. för ca 2-3 månader sedan. 2 min samling okej startrek voy season 1-7 , ds9 season 1-7 st ng season 1-7 tos season 1-3 ent 1-4 startrek filmerna 1-10 . ca 500-550 böcker med ja jag har den heliga grall boken med. kostnad? star884 Redigerad 30 Juni, 2007 av star884 Citera
NX-01 Postad 30 Juni, 2007 Rapport Postad 30 Juni, 2007 hej det var länge sedan . 1 vill ni köpa star trek serierna billigt så åk till ert närmsta videomix affär de säljer boxarna för ca 500 kr st de har i alla fall gjort det. för ca 2-3 månader sedan. 2 min samling okej startrek voy season 1-7 , ds9 season 1-7 st ng season 1-7 tos season 1-3 ent 1-4 startrek filmerna 1-10 . ca 500-550 böcker med ja jag har den heliga grall boken med. kostnad? star884 menar du att du har 500-550 star trek-böcker?? och du har läst alla?? oj herregud!! det är ju hur många som helst! nog för att jag läser mycket, men det där är ju långt ifrån vad jag har läst. min bokhylla består av mindre än hundra böcker (men när jag flyttar till kiruna lär det bli mindre än 20...) och två av mina böcker är star trek, men den siffran ska öka det lovar jag. men ojojoj 500 böcker, jag kan knappt andas, jag är helt förstummad. har du alla ST-böckerna i bokhylla, för i så fall vore det riktigt häftigt om du kunde lägga upp en bild på hur det ser ut. Citera
Unkas Postad 1 Juli, 2007 Rapport Postad 1 Juli, 2007 hej det var länge sedan . 1 vill ni köpa star trek serierna billigt så åk till ert närmsta videomix affär de säljer boxarna för ca 500 kr st de har i alla fall gjort det. för ca 2-3 månader sedan. 2 min samling okej startrek voy season 1-7 , ds9 season 1-7 st ng season 1-7 tos season 1-3 ent 1-4 startrek filmerna 1-10 . ca 500-550 böcker med ja jag har den heliga grall boken med. kostnad? star884 Högt ärade Star Trek-mästare! Vi är hedrade av din närvaro. Visste inte att det har skrivits så många böcker med ST. Låter ju helt otroligt. Citera
The Holy Three Postad 24 November, 2007 Rapport Postad 24 November, 2007 Än så länge så har jag: Star Trek TOS säsong 1 Star Trek TMP Star Trek WoK Star Trek SFS Mind Meld (dokumentär) Plus lite merchandise också. Kan väl uppdatera min samling: Star Trek TOS säsong 1 Star Trek TMP Star Trek WoK Star Trek SFS Mind Meld (dokumentär) Merchandisen består utav: Mini modell utav USS Enterprise NCC-1701 Större modell utav USS Enterprise NCC-1701 Captain Kirk and Command Chair Gorn action figure (Wave Three from Art Asylum) Battle Ravaged Kirk with Starfleet Gear 3 pins, 2 med Spock och en med Star Trek loggan. 20x25 cast photo utav TOS-besättningen (inramad) Snyggt målat foto på Kirk & Spock En bumper-sticker med orden Kirk & Spock +92 - Leadership for the Future (syftat på presidentvalskampanjen det året) T-shirt med Spock på (riktigt snygg måste jag tillägga, trycket är stort!) TIME Magazine med Picard och Kirk på framsidan (kan tänkas ramas in) En Star Trek serie tidning som jag inte hittar just nu Sen ska jag vilken dag som helst få min Ambassador Spock gubbe från TNG serien (baserad på dubbel-avsnittet Unification) Citera
UFP Postad 24 November, 2007 Rapport Postad 24 November, 2007 (redigerade) Tja jag har: För tillfälligt: DVD: TNG säsong 7 DS9 Säsong 3 DS9 säsong 4 DS9 säsong 5 Borg Fan Collective Trekkies Trekkies 2 VOY säsong 3 Alla filmerna Kläder: DS9 säsong 1 Sisko uniform, pips 5 st ingår plus TNG plast combadge. Leksaksfigurer: Riker (som gammal i All good things), Deanna Troi, Data och Picard Modellskepp: USS Enterprise NCC 1701 (2245) (stor som en vanlig datorskärm) Klingon D7 Battle Cruiser (lika stor, kommer från samma tid) Spocks skepp i The Motion Piture (något mindre i storlek) USS Enterprise-D (något mindre i storlek, ej målad) Småmodellskepp: DS9, Runabout, Cardassinan galor klass, Maguis raider, USS Voyager, Första Warp Skeppet Phoenix, Klingon D7 battle cruiser, USS Enterprise (orginal och upprustat) Samlarsaker: TOS Phaser leksak Metall formad kombadge från VOY och DS9. PC spel: Star Trek Legacy Star Trek Voyager Elite Force Star Trek Commanders Edition (som innhåller spelen New Worlds, Starfleet Command 1, Starfleet Command 2 Empires at war och bonus disc med ljud, citat, konversationer och bilder) Star Trek Armada Star Trek Klingon Academy Star Trek Hidden Evil (som jag hittade för 10 KRONOR I EN AFFÄR I TUNNELBANAN I STOCKHOLM C!!!!!! ) Serietidnigar: Star Trek TNG NR 2 1993 Star Trek The Orginal Spock NR 2/1992 och NR 3/1992 i samma serie. Star Trek Inside Magazine (Italien) Star Trek Magazine (UK) Star Trek Star Charts (har tappat bort den, letar som en galning efter den) Plus en massa andra serietidningar (som TNG Techinal manual) som jag snart ska få ärva av pappa. Tavlor: 2 av Enterprise NCC 1701 (den orginala och upprustade) 1 av Enterprise-D Poster: 1 poster av Enterprise-D Böcker: Star Trek Titan och Star Trek Endgame. Kalender: Star Trek Ships Of The Line 2008 Alla modellskepp, tavlor och poster är från farsan. Anlednig till redigering- jag får in saker i samlingen då och då. Redigerad 29 Februari, 2008 av UFP Citera
johannalaforge Postad 24 November, 2007 Rapport Postad 24 November, 2007 (redigerade) Märkte just att jag tydligen inte svarat på denna tråd, det måste ändras på momangen!: *Alla säsonger av TNG (mina älsklingar, en repa och jag dör) *Film nr 1 och 2, TMP och Wrath of Khan då. *Enterprise säsong 1 *The Starfleet survival guide *Typ spelkort, ca 50-100 st eller nåt sånt, fast jag spelar inte utan jag har dem på väggen *Fysiken i Star Trek (sjukt bra bok) *En TNG-poster över min säng, så klart :D *Star Trek Legacy *Starfleet Academy, dataspelet. Ja, det var nog allt, fast det är ändå relativt mycket med tanke på att jag påbörjade samlingen för drygt 7 månader sedan. Redigerad 24 November, 2007 av johannalaforge Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 November, 2007 Rapport Postad 24 November, 2007 Min samling är inte så stor ännu så länge. Den innehåller bara: TNG s7 DS9 s6 och s7 Ent s3 och s4 Star Trek Nemesis Ett spel Star Trek Legacy Ett signerat fotografi av Marina Sirtis (Troi) Samt två böcker: TNG Technichal manual och Star Charts plus ett par gamla compendium. Dessutom ett kombendium som beskriver alla utkomna st böcker. Som sagt inte så mycket ännu så länge J. Citera
The Holy Three Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Just det, glömde nämna spelet Star Trek Legacy som jag köpte förra veckan Citera
T'Pol Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 vet inte om ja ha skrivit detta innan å ja orka inte gå igenom alla sidor för att kolla. Har alla serier å alla filmer (köpa dvd boxar å filmer nu asså), trekkies å trekkies 2, en bok me citat å ett spel som tyvär inte funkar på dagens datorer. Citera
Vanheden Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 Min samling innefattar: TNG: Season 7 (Pappbox) DS9: Season 1 Season 2 Season 3 Season 4 (Alla pappbox) VOY: Season 2 Season 3 (Båda futuristisk plastbox) Voyager borde också komma i den billiga plastboxversionen. Någon som vet när hur var? Citera
UFP Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 (redigerade) HÄR Min samling innefattar: TNG: Season 7 (Pappbox) DS9: Season 1 Season 2 Season 3 Season 4 (Alla pappbox) VOY: Season 2 Season 3 (Båda futuristisk plastbox) Voyager borde också komma i den billiga plastboxversionen. Någon som vet när hur var? Den finns redan på marknaden, kolla HÄR Personerligen tycker jag om de röda plastboxarna, då det verkligen "känns" att man har dom. Redigerad 27 November, 2007 av UFP Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.