Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
HÄR
Min samling innefattar:

TNG:

Season 7 (Pappbox)

DS9:

Season 1

Season 2

Season 3

Season 4 (Alla pappbox)

VOY:

Season 2

Season 3 (Båda futuristisk plastbox)

Voyager borde också komma i den billiga plastboxversionen. Någon som vet när hur var?

Den finns redan på marknaden, kolla HÄR

Personerligen tycker jag om de röda plastboxarna, då det verkligen "känns" att man har dom. :)

Detta var ganska kul, jag hittade den sidan och var o köpte en sådan box idag, alltiung innan jag nu läste detta. Samlingen är utökad med Voyager säsong 6. Ang. de röda plastboxarna håller jag med om att de är häftigare och häftet som medföljer är ganska mycket roligare än det i pappboxarna. En affär i Malmö sålde de röda för 599 men höjde nu priset till 949 eller nåt :( Då är 499 acceptabelt för pappersboxen.

• 1 månad senare...
  • Svar 409
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Euforisk är vad jag är, syrran ger mig Hamlet på Klingonska i julklapp! (dock är den försenad, men whatever :P ) Jag är helt mållös, hoppas bara att den hinner komma innan 7:e då jag åker hem *hoppas hoppas*

Den kommer för övrigt vara som gjort för min allt mer växande samling Star Trek litteratur :D

Postad

Om jag minns rätt så har jag:

Serier:

TNG: Säsong 1 och 2

VOY: Samtliga säsonger

Filmer:

Generations

Böcker:

"Star trek compendium"

"All I really need to know I learned from watching Star Trek" :D

"Make it so-leadership lessons from TNG"

och ett par andra på ingång

Och jag jobbar på att bygga ut den :P

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Har just gjort ett relativt omfattande inköp av Star Trek prylar, såhär i födelsedagsdagarna:

*Star Trek The Next Generation Companion (bok)

*Trekkies 1 (dokumentärfilm)

*Trekkies 2 (dokumentärfilm)

*Star Trek Magazine nov/dec (tidning)

*The Search for Spock (film)

*The Voyage Home (film)

*The Final Frontier (flim)

*The Undiscovered Country (film)

*Generations (film)

*First Contact (film)

*Insurrection (film)

*Deep Space Nine säsong 1 (tv-serie)

Utöver det blev det på födelsedagen en digitalkamera och Scrubs säsong 1+2 (och världens roligaste grattislåt av min kompis John). :lol:

(sen fick man boken Hide & Q av min storasysters bästa kompis i försenad julklapp :) )

Redigerad av johannalaforge
Postad (redigerade)
Har just gjort ett relativt omfattande inköp av Star Trek prylar, såhär i födelsedagsdagarna:

*Star Trek The Next Generation Companion (bok)

*Trekkies 1 (dokumentärfilm)

*Trekkies 2 (dokumentärfilm)

*Star Trek Magazine nov/dec (tidning)

*The Search for Spock (film)

*The Voyage Home (film)

*The Final Frontier (flim)

*The Undiscovered Country (film)

*Generations (film)

*First Contact (film)

*Insurrection (film)

*Deep Space Nine säsong 1 (tv-serie)

Utöver det blev det på födelsedagen en digitalkamera och Scrubs säsong 1+2 (och världens roligaste grattislåt av min kompis John). :lol:

(sen fick man boken Hide & Q av min storasysters bästa kompis i försenad julklapp :) )

Villket mäktigt tillskott i sammlingen. Du måste verkligen kunna frossa och vältra dig i all din nya Star Trek. Jag blir fullständigt lyrisk när jag läser listan. :P :lol: :D

Redigerad av Unkas
Postad
Ja där fick man smäll på fingrarna! Jag köpte idag first contact och generations snorbilligt 66 kr st...galaxy quest slank visst med också ;)

Hoppas nu att dom kan leverera vettigt också!

Fast det är ju inte så jättestor skilnad på 66 och 69 kr? :P ;) Själv tyckte jag att 3-9:e filmen för ca 500 kr, allt som allt, var ett superklipp :D

Postad
Ja där fick man smäll på fingrarna! Jag köpte idag first contact och generations snorbilligt 66 kr st...galaxy quest slank visst med också ;)

Fast det är ju inte så jättestor skilnad på 66 och 69 kr? :P ;) Själv tyckte jag att 3-9:e filmen för ca 500 kr, allt som allt, var ett superklipp :D

Nej det är de junte :D Jag kollade inte vad du gav för filmerna så noga.

Men nu återstår ett jätteprojekt i star treks namn: Ska köpa en 42- tumms plasma full HD och smälla in i lilla lyan. Har faktist kollat på 50-tummare men det blir för dyrt om man ska ha full HD, för att vara framtidssäkrat lite mer hyfsat. Surroundljud är redan fixat och testat :rolleyes:

Postad

Jag har i princip ingenting, har bara nyss kommit på att "jag kan ju faktiskt köpa serien och filmerna på DVD... :blink: ". Genialiskt!

Så i min ägo har jag bara First contact och säsong 1 av TNG. Efter hand ska jag ha allt med TNG plus samtliga filmer, sen är jag nog nöjd på den fronten. Lite böcker vore nog kul också, förresten...

Vidare har jag en liten modell av Enterprise A och signerade foton av Riker/Frakes, Data/Spiner och Worf/Dorn. Mer ska det bli! :)

Postad
Jag har i princip ingenting, har bara nyss kommit på att "jag kan ju faktiskt köpa serien och filmerna på DVD... :blink: ". Genialiskt!

Så i min ägo har jag bara First contact och säsong 1 av TNG. Efter hand ska jag ha allt med TNG plus samtliga filmer, sen är jag nog nöjd på den fronten. Lite böcker vore nog kul också, förresten...

Vidare har jag en liten modell av Enterprise A och signerade foton av Riker/Frakes, Data/Spiner och Worf/Dorn. Mer ska det bli! :)

vadå i princip ingenting?? i mina ögon (och säkert många andras) har du ganska mycket. ochs en att du har signerade foton är ju lite speciellt. det enda jag har är de fyra TNG-filmerna, två affischer och ett gäng spel.

Postad

Men nu återstår ett jätteprojekt i star treks namn: Ska köpa en 42- tumms plasma full HD och smälla in i lilla lyan. Har faktist kollat på 50-tummare men det blir för dyrt om man ska ha full HD, för att vara framtidssäkrat lite mer hyfsat. Surroundljud är redan fixat och testat :rolleyes:

Oh ****, det var inte dåligt! :blink: Jag som brukar få höra att min, ja vad är den, 24-tummare är stor :lol:

Såg förresten att du köpte Galaxy Quest: Det kallar jag bra smak! Kan det bli bättre än en sci-fi komedi med Tim Allen och Allan Rickman? :D

Postad (redigerade)

mja jag skulle gissa på att 42-tum kommer att bli nästan standardstorlek i 2009 :) Jo Galaxy Quest är ett måste! Kan en film anspela mer på star trek än så?? Älskar titellåten också! Hörde nåt´mummel i slutet på låten och kom på vad det var- Det var ju han den geekiga killen från rymskeppet som citerade Tim: "Never give up, never surrender!" :D

Redigerad av michael ricochet
Postad

Men nu återstår ett j??tteprojekt i star treks namn: Ska köpa en 42- tumms plasma full HD och smälla in i lilla lyan. Har faktist kollat på 50-tummare men det blir för dyrt om man ska ha full HD, för att vara framtidssäkrat lite mer hyfsat. Surroundljud är redan fixat och testat :rolleyes:

Oh ****, det var inte dåligt! :blink: Jag som brukar få höra att min, ja vad är den, 24-tummare är stor :lol:

Såg förresten att du köpte Galaxy Quest: Det kallar jag bra smak! Kan det bli bättre än en sci-fi komedi med Tim Allen och Allan Rickman? :D

Är det bara jag som anar en liten svordom bakom ****? Tänk på att vi bör använda vårdat språk på forumet! J.

Postad
Undrar just hur mycket man laggt ner på sitt star trek intresse,man kanske skulle göra en liten överslags räkning,eller kanske bäst att låta bli.

Det är bäst att låta bli. För många år sedan gjorde jag en öveslags räkning på hur mycket pengar jag lagt ner på minna CD-skivor. Det var inte bara en eller två tiotusen det stannade på :blink: . Efter det har jag slutat att räkna på vad minna sammlingar kostar. Jag köper, njuter av dem, och att ha dem i min hylla PUNKT. Tänker du på hur mycket pengar det ligger i exempelvis Star Trek-sammlingen kanske man får det dumma tanken i huvuder att det är dax att sluta lägga så mycket pengar på sinna sammlingar. Det vill man givetvis inte.

Postad (redigerade)

Och man ska inte tänka på hur mycket det kostar! Skulle jag tänka på hur mycket mina 800 skivor skulle kosta så skulle jag ju bryta ihop :blink: Eller nej det skulle jag faktist inte! Jag älskar ju musik!

Jag har som sagt var under ytterst modesta former börjat bygga upp min star trek samling med ett par filmer samt hela TNG. Ska skicka efter DS9:s första säsong snart tror jag eftersom att jag ej kunde få vara med från T4 sci-fi-starten. Sedan blir det till att köpa mer star trek-filmer allteftersom. Ska bara kasta ut min tv först å skaffa "rediger" plattskärm! :)

Redigerad av michael ricochet
Postad
Och man ska inte tänka på hur mycket det kostar! Skulle jag tänka på hur mycket mina 800 skivor skulle kosta så skulle jag ju bryta ihop :blink: Eller nej det skulle jag faktist inte! Jag älskar ju musik!

Jag har som sagt var under ytterst modesta former börjat bygga upp min star trek samling med ett par filmer samt hela TNG. Ska skicka efter DS9:s första säsong snart tror jag eftersom att jag ej kunde få vara med från T4 sci-fi-starten. Sedan blir det till att köpa mer star trek-filmer allteftersom. Ska bara kasta ut min tv först å skaffa "rediger" plattskärm! :)

säker på att du ska ha plattskärm?? du kan få våran 33 tum tjockis som pajade för nån vecka sen om du vill :lol: lite jobbigt för den var bara några år gammal, vi har en 28" också från typ 80-talet ochd en funkar finfint :P

Postad

Viserligen lite av ämnet men nu när vi talat tv så...

Jag köpte en 28 tums Sony (nypris drygt 5000kr), för 300kr i sommras, till min stuga. Den har riktigt bra bild och passar perfekt då jag sitter väldigt nära tvn i stugan. Tidigare ägaren bytte den mot en dyr plattv som givetvis hadde sämre bild.

Postad

säker på att du ska ha plattskärm?? du kan få våran 33 tum tjockis som pajade för nån vecka sen om du vill :lol: lite jobbigt för den var bara några år gammal, vi har en 28" också från typ 80-talet ochd en funkar finfint :P

:lol: Tack men nej tack! Då är ni värre än mej vad gäller ålder på tv! Min är åtmonstone från 1996 .Jag ligger risigt till att få mina föräldrars megafeta wide screen. Jag lovar, den är stor som en borg kub och lika skräckinjagande! Ne jag vill snabbt få en stor plattskärm så jag kan sitta å gotta mej med mina nya star trek-filmer som kommer snart och kolla på med fullt bio ljud så att grannens löständer skakar! ;)

Nästa inköp blir the voyage home. Alla har pratat om den och jag har sett den för länge sedan och gillade den då innan jag var trekkie så jag kommer väl att tokgilla den nu! Såg ett par roliga bloopers från den på youtube!

Postad

Det var ju lite roligt jag skall börja referera till min tjockis tv som min borg kub.Och ni har rätt i det ni säger man skall inte sätta ett pris på sitt största interesse, fulkomligen älskar min film och seriefigurssamling.

Postad
:lol: Tack men nej tack! Då är ni värre än mej vad gäller ålder på tv! Min är åtmonstone från 1996 .Jag ligger risigt till att få mina föräldrars megafeta wide screen. Jag lovar, den är stor som en borg kub och lika skräckinjagande! Ne jag vill snabbt få en stor plattskärm så jag kan sitta å gotta mej med mina nya star trek-filmer som kommer snart och kolla på med fullt bio ljud så att grannens löständer skakar! ;)

Nästa inköp blir the voyage home. Alla har pratat om den och jag har sett den för länge sedan och gillade den då innan jag var trekkie så jag kommer väl att tokgilla den nu! Såg ett par roliga bloopers från den på youtube!

haha det är lugnt jag bara skoja ju. vem ska ha våran med våran paj tv och göra ju, elverkstan på clas kunde ju inte laga den efter två veckor. farsan har börjat snacka om tv apparater och han tycker att HD är fullt meningslöst och dyrt, så han vll köpa typ en 42" vanlig tv utan HD. jag satt ic förespråkade för Full HD i ett bra tag igår, men så säger han att han tycker det är onödigt :blink:

Postad

Hmm man måste vara framtidssäkrad som det så vackert heter! Men det är svårt att alltid vara det eftersom att det alltid kommer nyare och "värre" grejer. Det är väl tre nivåer: vanlig utan HD ready, med HD ready och sedan det som jag satsar på: Full HD(dyrast tyvär) Jag håller på å lite smått läser in mej på detta så jag har inte helkoll. Nu har vi glidit ifrån ämnet!!

Så; Ja kommer nog inte att införskaffa riktigt alla star trek filmerna, hör och häpna. Tycker kanske inte att alla dom tidigare är superbra men det är klart får jag dom för 66 kr så är det ju bara att slå till! Hmm! Då blir det värre med serierna! Dyrt att tjacka alla utom TNG(som jag redan har).

Postad (redigerade)

Jag har Insurrection, Nemesis, First contact, sen VGR s.1->4 -varför måste det vara så dyrt?!:(

Har nyss börjat köpa böcker, jobbar mig igenom Homecoming för tillfället.

I framtiden, (eller när jag blir rik) ska jag ha alla VGR, TNG och DS9. Sen ska jag börja samla resten, filmerna har jag sett de flesta, så de väntar jag med o skaffa..

Redigerad av Fairy_Of_Darkness
Postad
Jag har Insurrection, Nemesis, First contact, sen VGR s.1->4 -varför måste det vara så dyrt?!:(

Har nyss börjat köpa böcker, jobbar mig igenom Homecoming för tillfället.

I framtiden, (eller när jag blir rik) ska jag ha alla VGR, TNG och DS9. Sen ska jag börja samla resten, filmerna har jag sett de flesta, så de väntar jag med o skaffa..

Voyager s 1-4? AVUNDSJUK! :w00t::w00t::w00t: Fast jag gillar mitt val av köp (TNG s 1-7), men Voyager låter bara bättre och bättre för varje dag som går. Om jag beslutar mig för att sommarjobba i år ska jag för pengarna se till att införskaffa Voyager :)

Postad
Än så länge så har jag:

Star Trek TOS säsong 1

Star Trek TMP

Star Trek WoK

Star Trek SFS

Mind Meld (dokumentär)

Plus lite merchandise också.

Kan väl uppdatera min samling:

Star Trek TOS säsong 1

Star Trek TMP

Star Trek WoK

Star Trek SFS

Mind Meld (dokumentär)

Merchandisen består utav:

Mini modell utav USS Enterprise NCC-1701

Större modell utav USS Enterprise NCC-1701

Captain Kirk and Command Chair

Gorn action figure (Wave Three from Art Asylum)

Battle Ravaged Kirk with Starfleet Gear

3 pins, 2 med Spock och en med Star Trek loggan.

20x25 cast photo utav TOS-besättningen (inramad)

Snyggt målat foto på Kirk & Spock

En bumper-sticker med orden Kirk & Spock +92 - Leadership for the Future (syftat på presidentvalskampanjen det året)

T-shirt med Spock på (riktigt snygg måste jag tillägga, trycket är stort!)

TIME Magazine med Picard och Kirk på framsidan (kan tänkas ramas in)

En Star Trek serie tidning som jag inte hittar just nu

Sen ska jag vilken dag som helst få min Ambassador Spock gubbe från TNG serien (baserad på dubbel-avsnittet Unification)

Kan nu stolt som Satan lägga till:

Star Trek TOS säsong 2

Khan With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Uhura With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Captain james T. Kirk With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Postad (redigerade)
Tja jag har:

För tillfälligt:

DVD:

TNG säsong 7

DS9 Säsong 3

DS9 säsong 4

DS9 säsong 5

Borg Fan Collective

Trekkies

Trekkies 2

VOY säsong 3

Alla filmerna

Kläder:

DS9 säsong 1 Sisko uniform, pips 5 st ingår plus TNG plast combadge.

Leksaksfigurer:

Riker (som gammal i All good things), Deanna Troi, Data och Picard :)

Modellskepp:

USS Enterprise NCC 1701 (2245) (stor som en vanlig datorskärm)

Klingon D7 Battle Cruiser (lika stor, kommer från samma tid)

Spocks skepp i The Motion Piture (något mindre i storlek)

USS Enterprise-D (något mindre i storlek, ej målad)

Småmodellskepp: DS9, Runabout, Cardassinan galor klass, Maguis raider, USS Voyager, Första Warp Skeppet Phoenix, Klingon D7 battle cruiser, USS Enterprise (orginal och upprustat)

Samlarsaker:

TOS Phaser leksak

Metall formad kombadge från VOY och DS9.

PC spel:

Star Trek Legacy

Star Trek Voyager Elite Force

Star Trek Commanders Edition

(som innhåller spelen New Worlds, Starfleet Command 1, Starfleet Command 2 Empires at war och bonus disc med ljud, citat, konversationer och bilder)

Star Trek Armada

Star Trek Klingon Academy

Star Trek Hidden Evil (som jag hittade för 10 KRONOR I EN AFFÄR I TUNNELBANAN I STOCKHOLM C!!!!!! :w00t::w00t::w00t::D:D)

Serietidnigar:

Star Trek TNG NR 2 1993

Star Trek The Orginal Spock NR 2/1992 och NR 3/1992 i samma serie.

Star Trek Inside Magazine (Italien)

Star Trek Magazine (UK)

Star Trek Star Charts (har tappat bort den, letar som en galning efter den)

Plus en massa andra serietidningar (som TNG Techinal manual) som jag snart ska få ärva av pappa.

Tavlor: 2 av Enterprise NCC 1701 (den orginala och upprustade)

1 av Enterprise-D

Poster: 1 poster av Enterprise-D

Böcker: Star Trek Titan och Star Trek Endgame.

Kalender: Star Trek Ships Of The Line 2008

Alla modellskepp, tavlor och poster är från farsan.

Anlednig till redigering- jag får in saker i samlingen då och då.

Ingen som ligger till min samling, va? :P

Kan väl uppdatera min samling:

Star Trek TOS Säsong 1

Star Trek TNG Säsong 5

USS Enterprise-E modellskepp med Picards röst! :D

Redigerad av UFP

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...