DrBryce Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Samma sak gäller överspelet. Det är ju helt sant att det är tidstypsikt att överspela. Möjligtvis är det även sant att överspelet är mindre i TOS än andra serier. Men faktum kvarstår; de överspelar, och jag är allergisk mot det... Absolut, men en sak uteslutar ju nödvändigtvis inte en annan. Får man fråga hur mycket av TOS du nu har sett? Hmmm... Uppskattningsvis hälften av alla TOS-avsnitt... Tittade jättemycket på det när jag var liten. Och jag måste ju ge TOS cred för att ha fått mig att bli intresserad av Trek. Men när jag blev lite äldre och TNG kom ut, så kunde jag aldrig förmå mig att "gå tillbaka"... Citera
Aike Postad 31 Augusti, 2008 Rapport Postad 31 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Hade man kunnat göra dem bättre på 1960-talet med tanke på budget och tidspress? Effekterna i 2001 ett rymdäventyr tycker jag står sig riktigt bra än i dag, men det var väl extremt dyrt och tidskrävande. Så det fanns väl viss teknik redan då. Citera
Aike Postad 31 Augusti, 2008 Rapport Postad 31 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Hade man kunnat göra dem bättre på 1960-talet med tanke på budget och tidspress? Effekterna i 2001 ett rymdäventyr tycker jag står sig riktigt bra än i dag, men det var väl extremt dyrt och tidskrävande. Så det fanns väl viss teknik redan då. Citera
The Holy Three Postad 31 Augusti, 2008 Rapport Postad 31 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Hade man kunnat göra dem bättre på 1960-talet med tanke på budget och tidspress? Effekterna i 2001 ett rymdäventyr tycker jag står sig riktigt bra än i dag, men det var väl extremt dyrt och tidskrävande. Så det fanns väl viss teknik redan då. Precis, dyrt och tidskrävande, lyx som Star Trek inte hade. Sen var det ju film också, självklart är det annorlunda då. Star Trek hade även en mindre budget än vanliga serier på den tiden också, därför fick de vända på varje slant. Säsong för säsong fick mindre och mindre budget att röra sig med. Undrar om det kanske inte är säsong 3 DrBryce har sett. Har själv inte kommit dit ännu men det ska ju vara den absolut sämsta, med den lägsta budget av alla tre säsonger, och en hel del överskådespelande ska ske, bl. a utav Shatner för att försöka få liv i annars dåliga manus. Citera
Jocke Postad 31 Augusti, 2008 Rapport Postad 31 Augusti, 2008 Jag föreslår att ni nu återgår till att diskutera ämnet. Diskussionen om TOS har pågått länge nog. Citera
t80u Postad 18 September, 2008 Rapport Postad 18 September, 2008 (redigerade) Hm, vad har jag nu egentligen.. Serierna: Enterprise: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Original series: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Animated series: Båda säsongerna (samlarboxen i hårdplast) Next generation: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Deep space nine: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Voyager: Alla säsongerna (pappersboxarna) Filmer: Star Trek: The Motion Picture Star Trek II: The Wrath of Khan Star Trek III: The Search for Spock Star Trek IV: The Voyage Home Star Trek V: The Final Frontier Star Trek VI: The Undiscovered Country Star Trek: Generations Star Trek: First Contact Star Trek: Insurrection Star Trek: Nemesis Trekkies Trekkies 2 Rollspel: Prime Directive (The star fleet universe roleplaying game) Star fleet battles tactics manual (till Prime Directive) Nexus 10 (till Prime Directive) Star Trek Next Generation Roleplaying Game Modeller: Enterprise NCC1701 Enterprise-D Enterprise flying rocket model (ej monterad ännu dock) Böcker: Imzadi Ferengi rules of accusition Elektroniska spel: Star Trek: Armada II (pc) Star Trek: Elite Force II (pc) Star Trek: Legacy (xbox 360) Star Trek: Encounters (ps2) Star Trek: Conquest (wii) Star Trek: Tactical assualt (DS) Andra spel: Star trek next generation CCG (Orkar inte räkna, men jag har massor av kort, boosters och 5 spellekar) Combadges: DS9 combadge Next generation combadge Bajoran combadge (DS9) ..det är det som jag kommer på spontant i huvudet nu iaf.. oj, det blev en del när man tänkte efter lite Redigerad 18 September, 2008 av t80u Citera
DrBryce Postad 18 September, 2008 Rapport Postad 18 September, 2008 Hm, vad har jag nu egentligen.. Serierna: Enterprise: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Original series: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Animated series: Båda säsongerna (samlarboxen i hårdplast) Next generation: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Deep space nine: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast) Voyager: Alla säsongerna (pappersboxarna) Filmer: Star Trek: The Motion Picture Star Trek II: The Wrath of Khan Star Trek III: The Search for Spock Star Trek IV: The Voyage Home Star Trek V: The Final Frontier Star Trek VI: The Undiscovered Country Star Trek: Generations Star Trek: First Contact Star Trek: Insurrection Star Trek: Nemesis Trekkies Trekkies 2 Rollspel: Prime Directive (The star fleet universe roleplaying game) Star fleet battles tactics manual (till Prime Directive) Nexus 10 (till Prime Directive) Star Trek Next Generation Roleplaying Game Modeller: Enterprise NCC1701 Enterprise-D Enterprise flying rocket model (ej monterad ännu dock) Böcker: Imzadi Ferengi rules of accusition Elektroniska spel: Star Trek: Armada II (pc) Star Trek: Elite Force II (pc) Star Trek: Legacy (xbox 360) Star Trek: Encounters (ps2) Star Trek: Conquest (wii) Star Trek: Tactical assualt (DS) Andra spel: Star trek next generation CCG (Orkar inte räkna, men jag har massor av kort, boosters och 5 spellekar) Combadges: DS9 combadge Next generation combadge Bajoran combadge (DS9) ..det är det som jag kommer på spontant i huvudet nu iaf.. oj, det blev en del när man tänkte efter lite Nice collection!! Önskar jag hade ork att skriva en lista på mina böcker! Citera
Supreme Commander JAF Postad 18 September, 2008 Rapport Postad 18 September, 2008 En del??? Det är ett understatement som inte ens en riktigt blåblodig britt skulle våga sig på... J. Citera
Aike Postad 19 September, 2008 Rapport Postad 19 September, 2008 Nästan allt jag har är från 90-talet. Säsong 4-7 av DS9 på VHS Säsong 7 DS9 Dvd Säsong 1-5 Voyager VHS Knappt halva säsong 6 Voyager VHS (flyttade till USA sedan och såg det mesta av säsong 6 och 7 där). 2 VHS kassetter TNG (The Best of both worlds) 1 VHS TOS (City on the edge of forever) 1 VHS TAS (bla. Yesteryear) En samlarbox VHS med de sju första filmerna. Star Trek V Vhs Star Trek The Motion Picture VHS Generations VHS First Contact VHS Nemesis DVD Skönlitterärt Invasion-bokserien (4 delar) En bok där manusen i TOS säsong 1 är omgjorda till noveller (kommer inte på titeln, men det är en av de mest utgivna böckerna) Encyklopedien (första utgåvan från 93;)) Tng Technical Manual Star Trek Chronology Worlds of the Federation The Nitpickers Guide to TNG 30th anniversay collector´s edition En annan färggrann bok om Star Trek-fenomenet. Den bästa boken skriven om Star Trek i allmännhet och TOS i synnerhet: Inside Trek: Star Trek The Real Story (Den borde alla ha!) En massa nummer av Star Trek The Communicator från 80- och 90-talet. (Dock är de från 80-talet köpta på 90-talet, eftersom jag inte såg Trek förrän 1992 första gången.) Några t-shirts (två från First Contact, en där det står Star Trek på.) Lite planscher. Ett Aktuelltinslag om kurs i klingon 30 års galan inspelad från TV1000. Från 2000-talet har jag bara Nemesis på Dvd och säsong 7 av Ds9 ;) Citera
Bebbe Postad 19 September, 2008 Rapport Postad 19 September, 2008 Har DS9 säsong 1. Snart säsong 2, förhoppningsvis idag. Sedan boken Star Trek Voyager: Endgame. Inte så mycket, men det är en början. Citera
RoLaren Postad 12 November, 2008 Rapport Postad 12 November, 2008 (redigerade) VHS: Det mesta är bortskänkt till bättre behövande trekkers;) men sparade dock the making of DS9 (NTSC) som inte verkar finnas med på någon DVDutgåva DVD: TNG: alla säsonger DS9: alla säsonger VOY: alla säsonger TMP 2-discversionen Wrath of Khan Generations first contact insurrection nemesis Roddenberry on Patrol Leksaker: Micromachines div actionfigurer från TNG, DS9 och ENT liten borgkub med en minborg och minipicard talande enterprise D Runabout modell (har inte byggt ihop den än) Rio Grande spel: TNG spel till gameboy A final unity Generations Hidden Evil Dominion Wars Harbinger CD ROM: Omnipedia Klingon Language Disc TNG Episode Guide TNG Interactive Technical Manual Böcker Ferengi Rules of acquisition TOS tech manual några paperbacks Övrigt: Klingon Bird of Prey combagdes mini TOS communicator div filmaffischer muggar badges kepsar t-shirtar StarFleet Academy jacka julgranspynt pins Väggklocka i form av Enterprise E som lyser när det blir mörkt en hel del signerade foton från olika STskådisar Insurection mynt en hel del nummer av tidningen Communicator Startrek TNG Tuggummi TNG läskburk George Takeis visitkort, som jag fått av honom personligen :P Limited edition signerad Spockplakett (370/2500) Star Trek edition TVguides nyckelringar en levande Tribble (ok det är väl ett marsvin);) jag har säkert fler prylar Uppdaterar med följande tillägg: dvd: TOS: alla säsongerna TAS: alla 22 avsnitten i en plastbox och jag blev så glad när 2 av mina gamla Star Trek serietidniningar från 1981 dök upp helt oväntat. trodde de var försvunna för alltid. Tyvärr är resten borta Men jag är glad över de jag har Star Trek - The Key Collection, ett nyligen utgivet seriealbum med massa star trek i serieform från 60-talet CD: Symphonic Star Trek Redigerad 12 November, 2008 av RoLaren Citera
Mr Trek Postad 18 Januari, 2009 Rapport Postad 18 Januari, 2009 (redigerade) Uh! Känner mig liten jag har: Enterprise säsong 1 DVD-Repack(kommer antagligen utökas till alla säsonger innan årets slut) Star Trek Titan "Taking Wing" Bok Star Trek Klingon Empire "a burning house" Bok The Best Of Star Trek Vol. 2 Musiksamling Where My Heart Will Take Me Ljudspår Star Trek Legacy PC-Spel Star Trek Conquest Wii-spel Sen har jag en "Trek" kompis som har filmerna och 4 st fan-collectives vi lånar av varandra. + demo-versioner av ett antal PC-spel Men den växer hela tiden... Redigerad 18 Januari, 2009 av Mr Trek Citera
Unkas Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 Alla har vi börjat våra sammlingar med någon enstaka film, spel, säsong med mera. Det är grunden till något stort. Hörnstenen i bygget. Citera
Keiko Postad 20 Januari, 2009 Rapport Postad 20 Januari, 2009 (redigerade) Min samling just nu: Tos: Säsong 1, 3 Tas: Allt (i en box) Tng: Alla säsonger! Ds9: Alla säsonger! Voy: Säsong 1 Filmer: Star Trek III: The Seach for Spock Star Trek V: The Final Frontier Star Trek VI: The Undiscoverde Country Stat Trek: Generations Star Trek: Insurrection Spel: Star Trek: Legacy (Xbox360) Prylar: Spock (yngre) och Communicator (från Burger King) Redigerad 22 Maj, 2009 av Keiko Citera
Borgmi Postad 20 Januari, 2009 Rapport Postad 20 Januari, 2009 Oj! Jag tror att jag har minst samling av alla faktiskt. Jag har; Star Trek: Insurrection Star Trek: First Contact Star Trek: Generations Sen är det slut! Min pappa har en kompis som har alla dvdboxar med alla serierna, så vi får låna av honom. Men jag tror att jag kommer börja köpa boxarna när jag har flyttat hemifrån, dom gör sig nog bra i en snygg hylla. En Trekhylla! Citera
Mr Trek Postad 23 Januari, 2009 Rapport Postad 23 Januari, 2009 Man behöver ju börja med något min är ju inte gigantisk än heller. Citera
The Holy Three Postad 24 Januari, 2009 Rapport Postad 24 Januari, 2009 Än så länge så har jag: Star Trek TOS säsong 1 Star Trek TMP Star Trek WoK Star Trek SFS Mind Meld (dokumentär) Plus lite merchandise också. Kan väl uppdatera min samling: Star Trek TOS säsong 1 Star Trek TMP Star Trek WoK Star Trek SFS Mind Meld (dokumentär) Merchandisen består utav: Mini modell utav USS Enterprise NCC-1701 Större modell utav USS Enterprise NCC-1701 Captain Kirk and Command Chair Gorn action figure (Wave Three from Art Asylum) Battle Ravaged Kirk with Starfleet Gear 3 pins, 2 med Spock och en med Star Trek loggan. 20x25 cast photo utav TOS-besättningen (inramad) Snyggt målat foto på Kirk & Spock En bumper-sticker med orden Kirk & Spock +92 - Leadership for the Future (syftat på presidentvalskampanjen det året) T-shirt med Spock på (riktigt snygg måste jag tillägga, trycket är stort!) TIME Magazine med Picard och Kirk på framsidan (kan tänkas ramas in) En Star Trek serie tidning som jag inte hittar just nu Sen ska jag vilken dag som helst få min Ambassador Spock gubbe från TNG serien (baserad på dubbel-avsnittet Unification) Kan nu stolt som Satan lägga till: Star Trek TOS säsong 2 Khan With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum) Uhura With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum) Captain james T. Kirk With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum) Nu har jag även: 3 Tribbles (2 små & 1 stor) Enterprise NCC-1701 med ljud och lyse, från Wrath of Khan Khan Noonien Singh (WoK Wave One from Art Asylum) Admiral James T. Kirk (WoK Wave One from Art Asylum) "Mirror, Mirror" Spock (Wave Two from Art Asylum) Montgomery Scott (Wave Two from Art Asylum) "Mirror, Mirror" McCoy (40th Anniversary Star Trek) Spock serietidningen, all 3 släppta delar som släpptes i Sverige Star Trek II: The Wrath of Khan soundtrack Str Trek TOS soundtrack: The Doomsday Machine & Amok Time Sen har jag visst glömt att jag sedan tidigare hade: Star Trek III: The Search For Spock soundtrack Star Trek IV: The Voyage Home soundtrack Sen införskaffade jag mig ju TNG säsong 2-7 när de var äckligt billiga (199 kr styck!) och även Deep Space Nine säsong 4 & 7 för samma pris. Citera
commander ricochet Postad 24 Januari, 2009 Rapport Postad 24 Januari, 2009 (redigerade) När öppnar du utställningen? ;) Fast jag undrar om jag har en grej som du inte har- James Darren (Vic Fountaine) CD- This one´s from the heart (americapress) Redigerad 24 Januari, 2009 av michael ricochet Citera
Unkas Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Min bror gav mig en gåva i jul som har utökat min Star Trek sammling. Fick en T-shirt med den vulkanska hällningen på framsidan i form av ett handavtryck, och på baksidan av tröjan stod det....japp ni gissar rätt. "Live Long and Prosper". Han hade själv designat den och bestält på nätet. Jag har redan sedan många år ytterligare en Tröja med en färgbild på Spock där han gör den vulkanska handlingen och de står Live Long and Prosper på ryggen. Tröjan är köpt i USA någon gång på 80-talet vad jag förstår. Har fått "ärva" den av min kusin som bara har använt den sparsamt. En riktig klenod. Citera
Mr Trek Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Igår köpte jag ett album med Enterprise musik så nu har min samling växt. Citera
DominionMaster Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Har följande Star Trekboxar/filmer original: Samtliga filmer directors cut samt First Contact i 3 dvdutgåva från USA. TNG komplett i originalbox, ej slimcase. Säsong 4 Enterprise Säsong 3 TOS Säsong 5-7 Voyager Captain's log Jean-Luc Picard Collection Ska dock köpa på mig allt som finns är tanken, men det kostar ändå lite även om det finns slimvarianter på marknaden i dag. Råkade köpa hela Farscape, men det var mycket billigare också! Måste variera tittandet också med tanke på att jag redan sett allt som finns med Star Trek. Citera
Chik Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Min samling just nu: Tos: Säsong 1 Tng: Alla säsonger! Ds9: (snart) Alla säsonger! Voy: Säsong 1 Inga filmer, Ent, (Tas,) böcker, samlar-grejer, liknande... än... ...Ja, också har jag köpt Star Trek: Legacy på Xbox 360. Det var för svårt för mig, men min (spelgalne) lillebror tycker det är jättekul och det var ett bra sätt att få honom lite ST-intreserad, så jag inte står där som den ände Star Trek-freket i familjen. :lol: Jag får väl ta och långa lite av dig. Kanske är bra att veta lite om någonting som denna sida handlar om x'D Citera
The Holy Three Postad 9 Februari, 2009 Rapport Postad 9 Februari, 2009 Min bror gav mig en gåva i jul som har utökat min Star Trek sammling. Fick en T-shirt med den vulkanska hällningen på framsidan i form av ett handavtryck, och på baksidan av tröjan stod det....japp ni gissar rätt. "Live Long and Prosper". Han hade själv designat den och bestält på nätet. Jag har redan sedan många år ytterligare en Tröja med en färgbild på Spock där han gör den vulkanska handlingen och de står Live Long and Prosper på ryggen. Tröjan är köpt i USA någon gång på 80-talet vad jag förstår. Har fått "ärva" den av min kusin som bara har använt den sparsamt. En riktig klenod. Kan mycket väl vara den t-shirt jag har i min ägo. Texten på baksidan är i blått, och bilden på Spock är från avsnittet Amok Time, då han först gjorde den legendariska hälsningen. Citera
Mr Trek Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Uh! Känner mig liten jag har: Enterprise säsong 1 DVD-Repack(kommer antagligen utökas till alla säsonger innan årets slut) Star Trek Titan "Taking Wing" Bok Star Trek Klingon Empire "a burning house" Bok The Best Of Star Trek Vol. 2 Musiksamling Where My Heart Will Take Me Ljudspår Star Trek Legacy PC-Spel Star Trek Conquest Wii-spel Sen har jag en "Trek" kompis som har filmerna och 4 st fan-collectives vi lånar av varandra. + demo-versioner av ett antal PC-spel Men den växer hela tiden... Min samling har nu växt ännu mer Enterprise albumet har jag redan nämnt men det viktiga är att jag har köpt fem filmer löjligt billigt på cdon.se filmerna var: The Wrath of Khan 29 kr The Search for Spock 29 kr The Voyage Home 29 kr The Final Frontier 29 kr Generations 19 kr Så har ni inte dessa filmer passa på!!! Sen när jag köpte filmerna kom jag även på att när jag hade upptäckt Star Trek och hur stort det var lovade pappa att köpa en av långfilmerna till mig så nu fick jag honom äntligen att göra det och kommer snart också ha First Contact. Några av filmerna från cdon hade visserligen norskt omslag men det gör ingenting förrän jag har all Star Trek. Sen har jag också köpt en till bok Star Trek Excelsior: Forged in Fire. Detta tänkte jag var en ökning värd att skriv om :stolt: Citera
The Holy Three Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Norska omslag? Konstigt, stod det något om att det var en norsk version? Eftersom det är 1-disc versionerna var dom nog tvungna att ta hem dom från Norge då dom utgått här i Sverige. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.