Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Nu har dem från cdon kommit alla utom Generations är norska men alla är med svensk text och rätt region. Så nu väntar jag bara på att vi kan hämta discshop paketet på ICA-affären. :) :) :)

Upptadering det är BARA omslagen som är norska innehållet är inställt på svenska

Redigerad av Mr Trek
  • Svar 409
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Uh!

Känner mig liten jag har:

Enterprise säsong 1 DVD-Repack(kommer antagligen utökas till alla säsonger innan årets slut)

Star Trek Titan "Taking Wing" Bok

Star Trek Klingon Empire "a burning house" Bok

The Best Of Star Trek Vol. 2 Musiksamling

Where My Heart Will Take Me Ljudspår

Star Trek Legacy PC-Spel

Star Trek Conquest Wii-spel

Sen har jag en "Trek" kompis som har filmerna och 4 st fan-collectives vi lånar av varandra.

+ demo-versioner av ett antal PC-spel

Men den växer hela tiden...

Min samling har nu växt ännu mer Enterprise albumet har jag redan nämnt men det viktiga är att jag har köpt fem filmer löjligt billigt på cdon.se filmerna var:

The Wrath of Khan 29 kr

The Search for Spock 29 kr

The Voyage Home 29 kr

The Final Frontier 29 kr

Generations 19 kr

Så har ni inte dessa filmer passa på!!!

Sen när jag köpte filmerna kom jag även på att när jag hade upptäckt Star Trek och hur stort det var lovade pappa att köpa en av långfilmerna till mig så nu fick jag honom äntligen att göra det och kommer snart också ha First Contact.

Några av filmerna från cdon hade visserligen norskt omslag men det gör ingenting förrän jag har all Star Trek.

Sen har jag också köpt en till bok Star Trek Excelsior: Forged in Fire.

Detta tänkte jag var en ökning värd att skriv om :stolt:

Fick igår en The Next Generation affisch med Enterprise-D(pappa beställde den som en överraskning från discshop) den hamnade direkt på väggen ovanför kudden.

• 2 veckor senare...
Postad
Än så länge så har jag:

Star Trek TOS säsong 1

Star Trek TMP

Star Trek WoK

Star Trek SFS

Mind Meld (dokumentär)

Plus lite merchandise också.

Kan väl uppdatera min samling:

Star Trek TOS säsong 1

Star Trek TMP

Star Trek WoK

Star Trek SFS

Mind Meld (dokumentär)

Merchandisen består utav:

Mini modell utav USS Enterprise NCC-1701

Större modell utav USS Enterprise NCC-1701

Captain Kirk and Command Chair

Gorn action figure (Wave Three from Art Asylum)

Battle Ravaged Kirk with Starfleet Gear

3 pins, 2 med Spock och en med Star Trek loggan.

20x25 cast photo utav TOS-besättningen (inramad)

Snyggt målat foto på Kirk & Spock

En bumper-sticker med orden Kirk & Spock +92 - Leadership for the Future (syftat på presidentvalskampanjen det året)

T-shirt med Spock på (riktigt snygg måste jag tillägga, trycket är stort!)

TIME Magazine med Picard och Kirk på framsidan (kan tänkas ramas in)

En Star Trek serie tidning som jag inte hittar just nu

Sen ska jag vilken dag som helst få min Ambassador Spock gubbe från TNG serien (baserad på dubbel-avsnittet Unification)

Kan nu stolt som Satan lägga till:

Star Trek TOS säsong 2

Khan With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Uhura With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Captain james T. Kirk With Starfleet Gear (Wave One from Art Asylum)

Nu har jag även:

3 Tribbles (2 små & 1 stor)

Enterprise NCC-1701 med ljud och lyse, från Wrath of Khan

Khan Noonien Singh (WoK Wave One from Art Asylum)

Admiral James T. Kirk (WoK Wave One from Art Asylum)

"Mirror, Mirror" Spock (Wave Two from Art Asylum)

Montgomery Scott (Wave Two from Art Asylum)

"Mirror, Mirror" McCoy (40th Anniversary Star Trek)

Spock serietidningen, all 3 släppta delar som släpptes i Sverige

Star Trek II: The Wrath of Khan soundtrack

Str Trek TOS soundtrack: The Doomsday Machine & Amok Time

Sen har jag visst glömt att jag sedan tidigare hade:

Star Trek III: The Search For Spock soundtrack

Star Trek IV: The Voyage Home soundtrack

Sen införskaffade jag mig ju TNG säsong 2-7 när de var äckligt billiga (199 kr styck!) och även Deep Space Nine säsong 4 & 7 för samma pris.

Hemma från semestern i New York där jag köpte en Star Trek t-shirt, ser precis ut som Captain Kirk's kaptens skjorta, men det är alltså en ärmlös t-shirt köpt från virgin Megastore.

Köpte också actionfiguren Captain Kirk with Starfleet Gear (jacket version) från Wrath of Khan serien, Art Asylum toys. Kostade mig 8 dollar på en serietidningsaffär, hade kostat mig 299 kr på sci-fi mässan i Sverige.

Postad
Hemma från semestern i New York där jag köpte en Star Trek t-shirt, ser precis ut som Captain Kirk's kaptens skjorta, men det är alltså en ärmlös t-shirt köpt från virgin Megastore.

Är den sönderriven? :lol:

Nej :( Hade jag haft på mig den när jag kommit hem till flickvännen efter en nio dagar lång frånvaro kunde den mycket väl varit det dock.

Postad

Är den sönderriven? :lol:

Nej :( Hade jag haft på mig den när jag kommit hem till flickvännen efter en nio dagar lång frånvaro kunde den mycket väl varit det dock.

Men det är väll ingen riktig Kirk-tröja utan att den är sänderriven. :lol:

Postad

Köpte också actionfiguren Captain Kirk with Starfleet Gear (jacket version) från Wrath of Khan serien, Art Asylum toys. Kostade mig 8 dollar på en serietidningsaffär, hade kostat mig 299 kr på sci-fi mässan i Sverige.

Tillbaka från Sci-fi mässan har man givetvis en liten uppdatering på Star Trek grejer man köp med sig hem! En ny Tribble med 2 modes (mys & Klingon), och 6 st Star Trek pins (som man fick gratis). Kunde köpt mycket, mycket mer, men med tanke på att jag lagt fyra tusen på en Captain Kirk stol nyligen så tog jag det lite lugnt.

Postad

Min samling består efter mässan av 1 pin, 2 mindre skepp(Enterprise NCC-1701 och Klingon Battlecruiser D7), sen tog vi en tur till Sci-Fi bokhandeln där jag köpte Star Trek VI: The Undiscovered Country Special DVD Edition.

Postad

Hade egentligen tänkt att köpa den dyra varianten av Voyager men pga pengabrist (och brist på tålamod) så köpte jag den absolut billigaste varianten på Tradera- alla säsonger för 499 kr...

Så nu har jag...

TOS - alla säsonger

TAS- en box (finns det fler? )

TNG-alla säsonger

Enterprise - alla säsonger

Voyager-alla säsonger :D

Alla ST-långfilmer

+ diverse böcker

Postad
Hade egentligen tänkt att köpa den dyra varianten av Voyager men pga pengabrist (och brist på tålamod) så köpte jag den absolut billigaste varianten på Tradera- alla säsonger för 499 kr...

Så nu har jag...

TOS - alla säsonger

TAS- en box (finns det fler? )

TNG-alla säsonger

Enterprise - alla säsonger

Voyager-alla säsonger :D

Alla ST-långfilmer

+ diverse böcker

Finns endast en, så du innehar den kompletta samlingen utav TAS.

Postad

De säljs på Tradera och lite överallt på nätet. Till exempel om du kollar på Adsenseannonserna (de små textannonserna) på Trekbbs, så länkas det alltid till billiga samlingar.

Frågan är dock om de är äkta eller kopior. Samlingarna kallas för the Chosen Collection och kommer ifrån Asien. Jag lutar nog åt att det är kopior, eftersom man kan köpa massor med serier i sådana samlingar (tex The Simpsons) där betydligt färre säsonger har släppts i Europa eller USA. Trots allt borde intresset vara större för att köpa serierna här än där. Sedan vet jag inte om kvaliteten är bra. Risken är att man får sämre inspelningar.

Postad

Kanske dags att uppdatera sin samling lite, de grejer jag ser härifrån nu är ju några stycken iaf..:

Serierna:

Enterprise: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast)

Original series: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast)

Animated series: Båda säsongerna (samlarboxen i hårdplast)

Next generation: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast)

Deep space nine: Alla säsongerna (samlarboxarna i hårdplast)

Voyager: Alla säsongerna (pappersboxarna)

Filmer:

Star Trek: The Motion Picture

Star Trek II: The Wrath of Khan

Star Trek III: The Search for Spock

Star Trek IV: The Voyage Home

Star Trek V: The Final Frontier

Star Trek VI: The Undiscovered Country

Star Trek: Generations

Star Trek: First Contact

Star Trek: Insurrection

Star Trek: Nemesis

Trekkies

Trekkies 2

Rollspel:

Star Trek Next Generation Roleplaying Game

Prime Directive (The star fleet universe roleplaying game)

Star fleet battles tactics manual (till Prime Directive)

Nexus 10 (till Prime Directive)

Star Trek Roleplaying Game: Player's Guide

Star Trek Roleplaying Game: Narrator's Guide

Star Trek Roleplaying Game: Starfleet Operations Manual

Star Trek Roleplaying Game: Starships

Star Trek Roleplaying Game: Aliens

Star Trek Roleplaying Game: Creatures

Modeller:

Enterprise NCC1701

Enterprise-D

Enterprise flying rocket model (ej monterad ännu dock)

Böcker:

Imzadi

Ferengi rules of accusition

The Star trek Cookbook

Captain Kirks guide to women

(samt ett stort antal E-böcker)

Elektroniska spel:

Star Trek: Armada II (pc)

Star Trek: Elite Force II (pc)

Star Trek: Legacy (xbox 360)

Star Trek: Encounters (ps2)

Star Trek: Conquest (ps2)

Star Trek: Conquest (wii)

Star Trek: Tactical assualt (DS)

Andra spel:

Star trek next generation CCG (Orkar inte räkna, men jag har massor av kort, boosters och 5 spellekar)

Combadges:

DS9 combadge

Next generation combadge

Bajoran combadge (DS9)

..oj, som sist jag gick igenom mina grejer så inser jag ånyo att jag lagt lite för mkt pengar på det här ;) (och sen tillkommer ju alla babylon 5 och star wars-grejerna) :)

• 2 veckor senare...
Postad

Idag på min födelsedag(13 år) fick jag dessa Star Trek saker:

Star Trek: Enterprise Säsong 2 Repack, Jippie!

Star Trek: Star Charts, Verkar riktigt bra rekommenderas till alla ST fans

Star Trek: Titan: The Red King, Ettan var ju riktigt spännande hoppas 2 fortsätter att vara lika spännande

Postad

Grattis grabben! Där ser man..jag fick hem min Enterprise säsong 2 igår. Men duger re-pack till dej? ;)

Vi är nog nästa på samma avsnitt i serien då, jag har kollat på Shockwave part 2 och Minefield(råkade hoppa över carbon creeek så den blir det ikväll)

Postad

Ja, grattis. Ni får starta en tråd där ni diskuterar säsong två av Enterprise. Den brukar dyka upp när folk diskuterar de sämsta säsongerna av Star Trek. Jag minns den dock som bra.

Postad
Grattis grabben! Där ser man..jag fick hem min Enterprise säsong 2 igår. Men duger re-pack till dej? ;)

Vi är nog nästa på samma avsnitt i serien då, jag har kollat på Shockwave part 2 och Minefield(råkade hoppa över carbon creeek så den blir det ikväll)

Repack duger för mig de stora boxarna är för dyra, jag har dock några avsnitt kvar av säsong 1(tror det är 4 st). I vilken fart ser du serien?

Men ikväll blir det film 6 "The Undiscovered Country" tillsammans med hela familjen!

Ja, grattis. Ni får starta en tråd där ni diskuterar säsong två av Enterprise. Den brukar dyka upp när folk diskuterar de sämsta säsongerna av Star Trek. Jag minns den dock som bra.

Ja en sådan tråd kan vi ju skapa, alla trådar om avsnitten isäsong 2 ligger ju i arkivet.

Postad
Jag kikar på mina nyinköpta avsnitt med väldigt olika tempo. Ett, två eller tre avsnitt per kväll. Svårt att hålla sej till ett avsnitt när man inte sett dom tidigare eller det var länge sedan man såg dom! ;)

Det är så en serie ska ses. :)

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...