startrek92 Postad 24 Mars, 2008 Rapport Postad 24 Mars, 2008 (redigerade) Min star trek samling är inte ännu så stor filmer 1 2 4 6 7 8 9 10 serier st ngt säsong 1 st tos några bandade avsnitt spel elite force,starcommander +captens colection några serie tidningar men samlingen blir större Redigerad 24 Mars, 2008 av startrek92 Citera
commander ricochet Postad 12 April, 2008 Rapport Postad 12 April, 2008 (redigerade) Jag får spader! Hoppas att dett, mitt problem, är pga av att timmen är sen och att jag är inne på min fjärde dag med feber men jag vet inte. Problemet är som följer: Jag kan inte , när jag ska dra igång "the voyage home" special edition, få i gång själva filmen! Jag kommer bara till menyerna där jag kan välja subtitles, star trek universe, production med mera. Men jag kan inte gå vidare och spela filmen(har tryck in "enter" och "play"). Vad är det som felas?? Tacksam för svar! Ohh :knäpp: . Ett hett tips till mej själv är att sätta in RÄTT skiva och inte den med extramaterial på!! Tröttmössa är jag. Redigerad 12 April, 2008 av michael ricochet Citera
Supreme Commander JAF Postad 13 April, 2008 Rapport Postad 13 April, 2008 :lol: :lol: :lol: :lol: J. Citera
NX-01 Postad 4 Maj, 2008 Rapport Postad 4 Maj, 2008 (redigerade) bibblan hade bortgivning av gallrade böcker, hittade Spock's World där fast på tyska så nu har min samlng växt med en bok. ska försöka ta mig igenom den även fast jag starkt ogillar det tyska språket. tillsammans med ett lexikon lyckades jag utan problem ta mig igenom baksidan, får se hur det går med resten. boken verkar iaf handla om att Vulcan vill dra sig ur federationen och spock, kirk, mccoy och dom andra ska lösa ett mysterium till varför vulcans verkar bli manipulerade. verkar ganska intressant, bara jag orkar tyskan. Redigerad 4 Maj, 2008 av NX-01 Citera
alex Postad 9 Maj, 2008 Rapport Postad 9 Maj, 2008 Låter som en liten utmaning men ganska kul, helt appråpå någon gång har jag satt igång mina star trek avsnitt men då de dubbade variationerna underbart picard på tyska eller worf som fransman.....Hur kul som helst. Citera
Skäggbiffen Postad 5 Juli, 2008 Rapport Postad 5 Juli, 2008 (redigerade) Ett väldigt mediokert biblotek av star trek-prylar Star Trek DS9 s 3,4,5,7 på dvd samt Rules of aquisition som en liten handbok. Redigerad 5 Juli, 2008 av Skäggbiffen Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 6 Juli, 2008 Rapport Postad 6 Juli, 2008 (redigerade) Låter som en liten utmaning men ganska kul, helt appråpå någon gång har jag satt igång mina star trek avsnitt men då de dubbade variationerna underbart picard på tyska eller worf som fransman.....Hur kul som helst. tycker inte jag . tvärtom tycker jag att filmer som dubbats blivit förstörda av detta (av nästan samma anledning tycker jag inte om svenska filmer heller . inte ens "Noll tolerans" och de övriga filmerna i den serien , svenskar kan helt enkelt inte låta tuffa på film) Redigerad 7 Juli, 2008 av K´hogh son of Klintoch Citera
McTwiggy Postad 27 Augusti, 2008 Rapport Postad 27 Augusti, 2008 (redigerade) Jag har alla säsongerna av Enterprise (dvd) Alla säsongerna av TNG (dvd) 1:a säsongen av TOS (dvd) (vill ju ha de andra 2 säsongerna också ;) ) Jag har alla långfilmerna (dvd) Sen har jag 6 st ST-figurer från 1974 från MEGO Ett litet enterpriseskepp. Några serietidningar ... och snart kommer jag att få hem 3 st pocketböcker med alla TOS avsnitten Redigerad 27 Augusti, 2008 av McTwiggy Citera
johannalaforge Postad 27 Augusti, 2008 Rapport Postad 27 Augusti, 2008 Jag har alla säsongerna av Enterprise (dvd) Alla säsongerna av TNG (dvd) 1:a säsongen av TOS (dvd) (vill ju ha de andra 2 säsongerna också ;) ) Jag har alla långfilmerna (dvd) Woooow, det var inte dåligt :blink: Visst, jag har ju alla säsonger av TNG, en vardera av Ent och DS9, och 9 filmer, men det var en riktigt värstingkollektion du har samlat på dig Kan inget annat än avundas alla avsnitt du kan välja emellan när du får lust att kolla på Star Trek. Sen kan jag medela att min egen samling utökats sedan jag vann forumets 47-tävling. Numera har jag 3 böcker istället för 2, lite fler samlarkort och 2 datorprogram (sen kan jag också lägga till att jag lagt mitt krut de senaste månaderna på att utöka en av mina andra samlingar istället, nämnligen min kära X-men samling ) Citera
Marvin Postad 27 Augusti, 2008 Rapport Postad 27 Augusti, 2008 (redigerade) Och jag har utökat min minimala samling så att den nu innefattar: Säsong 1 och 7 av TNG på DVD (fyller väl ut mitten efterhand ;) ) Generations och First Contact på DVD Signerade foton av Data, Riker och Worf (Snart Geordi och/eller Picard, jag fyller ju snart år ) Kirks Enterprise och ett Ferengi-skepp, ca 6-7 cm stora Och en skojig knapp med texten "Spock is my Homeboy". :vulcan: Böcker har jag inga, och jag jagar inga aktivt heller. Men jag slår ju till om jag hittar en trekkig bok till billigt pris i någon butik. Jag ångrar att jag inte köpte en Wesley Crusher-figur på Scifi-mässan i Malmö senast. De kostade typ 40 spänn och alltid retar det någon... Redigerad 27 Augusti, 2008 av Marvin Citera
Unkas Postad 28 Augusti, 2008 Rapport Postad 28 Augusti, 2008 Jag har en Planch med Voyager som flyger genom en mörk rymd. Letar efter en passande ram till den dock. Svårt att finna rätt mått, och så dyrt. Citera
The Holy Three Postad 28 Augusti, 2008 Rapport Postad 28 Augusti, 2008 Jag har alla säsongerna av Enterprise (dvd) Alla säsongerna av TNG (dvd) 1:a säsongen av TOS (dvd) (vill ju ha de andra 2 säsongerna också ;) ) Jag har alla långfilmerna (dvd) Sen har jag 6 st ST-figurer från 1974 från MEGO Ett litet enterpriseskepp. Några serietidningar ... och snart kommer jag att få hem 3 st pocketböcker med alla TOS avsnitten Imponerande samling! Var det du som vann de där 3 pocketböckerna på Tradera för några dagar sedan? Var sugen att lägga ett bud på dom men det blev aldrig av, Jag har en Planch med Voyager som flyger genom en mörk rymd. Letar efter en passande ram till den dock. Svårt att finna rätt mått, och så dyrt. Jo du, vet exakt vad du menar. Ramade in en poster som hade måtten 70x100, kostade mig en tusenlapp. Helt sjukt. Citera
McTwiggy Postad 28 Augusti, 2008 Rapport Postad 28 Augusti, 2008 (redigerade) Några serietidningar ... och snart kommer jag att få hem 3 st pocketböcker med alla TOS avsnitten Imponerande samling! Var det du som vann de där 3 pocketböckerna på Tradera för några dagar sedan? Var sugen att lägga ett bud på dom men det blev aldrig av, Ja det var det Tack för att du inte budade Glömde skriva att jag även har The Animated Series :rodna: (har ägt DS9 säs 1 men sålde den :blink: klarade inte av alla ferengis ;) ) Redigerad 28 Augusti, 2008 av McTwiggy Citera
DrBryce Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Hmm... Nu skall vi tänka... Jag har följande: TNG: Alla säsonger. DS9: Alla säsonger. VOY: Alla säsonger. ENT: Alla säsonger. Alla filmerna, inkl director's cut remastered på ST:TMP. Har ca en halv bokhylla full med Star Trek-böcker... Har följande modeller: 1 st Deep Space Nine (Space Station) 3 st olika USS Defiant 3 st olika USS Enterprise-E 2 st olika USS Enterprise NX-01 1 st Rumulan Warbird 1 st Klingon Bird of Prey 1 st Captain's Yacht Samt deverse krimskrams, så som DS9 kaffe-koppar (Raktajino-koppar är det väl egentligen och dyl från Star Trek: The Experience Las Vegas... FY FASEN vilken nörd jag är!! Citera
johannalaforge Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 FY FASEN vilken nörd jag är!! Jag är gärna också en så stor nörd om det betyder att jag skulle ha så mycket prylar och dvd:er (avundsjuk stavas det, ja). Seriöst, du måste ha samlat ett ganska bra tag, eller? En rejääält mäktig samling måste jag säga! Citera
DrBryce Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 FY FASEN vilken nörd jag är!! Jag är gärna också en så stor nörd om det betyder att jag skulle ha så mycket prylar och dvd:er (avundsjuk stavas det, ja). Seriöst, du måste ha samlat ett ganska bra tag, eller? En rejääält mäktig samling måste jag säga! Hehe... Ja, jag har nog samlat i tio år typ... Brukar besöka Star Trek: The Experience en gång om året och köpa på mig lite koola saker... Citera
NX-01 Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Hehe... Ja, jag har nog samlat i tio år typ... Brukar besöka Star Trek: The Experience en gång om året och köpa på mig lite koola saker... hur i hela universum har du råd att åka till Vegas en gång per år?? själv vill man ju dit men kan inte på något sätt, och när man väl skrapat ihop pengarna så har man redan lagt ner Experience för länge sen... Citera
DrBryce Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 hur i hela universum har du råd att åka till Vegas en gång per år?? själv vill man ju dit men kan inte på något sätt, och när man väl skrapat ihop pengarna så har man redan lagt ner Experience för länge sen... Well, jag åker inte dit bara för Star Trek: The Experience. Jag åker alltid till Californien ett par gånger om året och då brukar jag även ta en biltur till Vegas, och se några shower och gå på The Experience... Citera
Unkas Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 (redigerade) Hmm... Nu skall vi tänka... Jag har följande: TNG: Alla säsonger. DS9: Alla säsonger. VOY: Alla säsonger. ENT: Alla säsonger. Alla filmerna, inkl director's cut remastered på ST:TMP. Har ca en halv bokhylla full med Star Trek-böcker... Har följande modeller: 1 st Deep Space Nine (Space Station) 3 st olika USS Defiant 3 st olika USS Enterprise-E 2 st olika USS Enterprise NX-01 1 st Rumulan Warbird 1 st Klingon Bird of Prey 1 st Captain's Yacht Samt deverse krimskrams, så som DS9 kaffe-koppar (Raktajino-koppar är det väl egentligen och dyl från Star Trek: The Experience Las Vegas... FY FASEN vilken nörd jag är!! Riktigt imponerande sammling, men känner du inte att du saknar TOS och TAS? Redigerad 29 Augusti, 2008 av Unkas Citera
DrBryce Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Riktigt imponerande sammling, men känner du inte att du saknar TOS och TAS? Nja... Har väldigt svårt att leva mig in i dem... De spelades ju in innan jag föddes, så de är en del av en tid jag aldrig upplevt på något sätt. Jag växte ju upp med Star Wars, så vissa krav på visuella effekter har jag allt för att kunna leva mig in i fantasin... Citera
The Holy Three Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Riktigt imponerande sammling, men känner du inte att du saknar TOS och TAS? Nja... Har väldigt svårt att leva mig in i dem... De spelades ju in innan jag föddes, så de är en del av en tid jag aldrig upplevt på något sätt. Jag växte ju upp med Star Wars, så vissa krav på visuella effekter har jag allt för att kunna leva mig in i fantasin... Är född 85 och hade inga problem med effekterna. Tror problemet ligger i att du fokuserar dig på efekterna, när det inte är det man ska göra när det gäller Star Trek. Styrkan ligger i karaktärerna, skådespelarna & manuset. Citera
DrBryce Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Riktigt imponerande sammling, men känner du inte att du saknar TOS och TAS? Nja... Har väldigt svårt att leva mig in i dem... De spelades ju in innan jag föddes, så de är en del av en tid jag aldrig upplevt på något sätt. Jag växte ju upp med Star Wars, så vissa krav på visuella effekter har jag allt för att kunna leva mig in i fantasin... Är född 85 och hade inga problem med effekterna. Tror problemet ligger i att du fokuserar dig på efekterna, när det inte är det man ska göra när det gäller Star Trek. Styrkan ligger i karaktärerna, skådespelarna & manuset. Well, i och med att visuella effekter är mitt jobb, så är det lite svårt att bortse från dem... Allt känns som något man skulle kunna slänga ihop i sitt garage över en helg. Plus att jag har svårt för allt överspel. Det känns inte trovärdigt när alla skådespelare "spelar för sista raden", dvs överspelar så mycket att även de som sitter på sista raden i en teater skall uppfatta vad som sägs och vad som händer. Vilket är en idiotisk skådespelarstil när man är på TV och inte i en teater... Citera
The Holy Three Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Riktigt imponerande sammling, men känner du inte att du saknar TOS och TAS? Nja... Har väldigt svårt att leva mig in i dem... De spelades ju in innan jag föddes, så de är en del av en tid jag aldrig upplevt på något sätt. Jag växte ju upp med Star Wars, så vissa krav på visuella effekter har jag allt för att kunna leva mig in i fantasin... Är född 85 och hade inga problem med effekterna. Tror problemet ligger i att du fokuserar dig på efekterna, när det inte är det man ska göra när det gäller Star Trek. Styrkan ligger i karaktärerna, skådespelarna & manuset. Well, i och med att visuella effekter är mitt jobb, så är det lite svårt att bortse från dem... Allt känns som något man skulle kunna slänga ihop i sitt garage över en helg. Plus att jag har svårt för allt överspel. Det känns inte trovärdigt när alla skådespelare "spelar för sista raden", dvs överspelar så mycket att även de som sitter på sista raden i en teater skall uppfatta vad som sägs och vad som händer. Vilket är en idiotisk skådespelarstil när man är p?? TV och inte i en teater... Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Citera
DrBryce Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Samma sak gäller överspelet. Det är ju helt sant att det är tidstypsikt att överspela. Möjligtvis är det även sant att överspelet är mindre i TOS än andra serier. Men faktum kvarstår; de överspelar, och jag är allergisk mot det... Citera
The Holy Three Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Du behöver inte bortse från dom totalt, men du borde kunna uppskatta det dom gjorde för 40 år sedan med den lilla budgeten dom då hade och på samma gång inte bortse hela serien pga detta, vare sig du jobbar med visuella effekter eller ej. Det här lilla överspelet du pratar om var typiskt för den tiden, men tycker inte alls att det är lika överdrivet som du beskriver det som. Well, i min värld är något som är dåligt, fortfarande dåligt oavsett vilken ursäkt man har i form av budget eller annat. Samma sak gäller överspelet. Det är ju helt sant att det är tidstypsikt att överspela. Möjligtvis är det även sant att överspelet är mindre i TOS än andra serier. Men faktum kvarstår; de överspelar, och jag är allergisk mot det... Absolut, men en sak uteslutar ju nödvändigtvis inte en annan. Får man fråga hur mycket av TOS du nu har sett? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.