Sotunk Posted December 11, 2002 Author Report Share Posted December 11, 2002 (edited) 2x11 "Precious Cargo" får 6/10 av mig. Ett tråkigt avsnitt på ett tema som blev tröttsamt för lääääänge sedan inom Star Trek, dvs kär-för-ett-avsnitt-temat. Inte nog med att det är uttjatat och tråkigt tema, det var dessutom ovanligt dåligt gjort i det här avsnittet. *suck* - Archers lilla förhör kändes bara fånigt - och värre blev det av att T'Pol var med på det hela. Det kändes väldigt o-vulcan-igt av henne. Det enda positiva med förhörs-scenen var att den var snyggt filmad. Hade den varit äkta, så hade den förmodligen varit riktigt bra. Jag gillade också Reeds ovanligt hårda röst när han stängde in fången hos Archer. - Drottningen (eller vad hennes titel var) var tråkig och okarismatisk och jag var inte speciellt imponerad av skådespelerskans skådespeleri heller. Det var kanske pga detta som jag tyckte att flört- och hångelscenerna var så tråkiga. ;) - Ingen Red Alert när de jagade fiendeskeppet. Jag som hade hoppats på att de skulle börja använda det nu. + Det enda som jag tyckte var riktigt bra med det här avsnittet var när de landade på Dagobah - och det för att det var en lite annorlunda miljö för en gång skull. Det som hände på planeten var däremot mindre intressant. Edited December 12, 2002 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Om de nu bryr sig att de påverkar pre warp civilisationer i The Communicator De måste vara det mest korkade att säga vi är från era värsta fiender och är genetiska suprtsoldater.... vad händer efter de ha lämnat generalen kommer att beordra genetisk forskning/tillämpning för att skapa super soldater... Tyckte att de borde ha någon singnal för klart skepp eller bemanna stridstationerna innan read alert "uppfans" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 2x11 "Precious Cargo" får 6/10 av mig. Ett tråkigt avsnitt på ett tema som blev tröttsamt för lääääänge sedan inom Star Trek, dvs kär-för-ett-avsnitt-temat. Inte nog med att det är uttjatat och tråkigt tema, det var dessutom ovanligt dåligt gjort i det här avsnittet. *suck* - Archers lilla förhör kändes bara fånigt - och värre blev det av att T'Pol var med på det hela. Det kändes väldigt o-vulcan-igt av henne. Det enda positiva med förhörs-scenen var att den var snyggt filmad. Hade den varit äkta, så hade den förmodligen varit riktigt bra. Jag gillade också Reeds ovanligt hårda röst när han stängde in fången hos Archer. - Drottningen (eller vad hennes titel var) var tråkig och okarismatisk och jag var inte speciellt imponerad av skådespelerskans skådespeleri heller. Det var kanske pga detta som jag tyckte att flört- och hångelscenerna var så tråkiga. ;) - Ingen Red Alert när de jagade fiendeskeppet. Jag som hade hoppats på att de skulle börja använda det nu. + Det enda som jag tyckte var riktigt bra med det här avsnittet var när de landade på Dagobah - och det för att det var en lite annorlunda miljö för en gång skull. Det som hände på planeten var däremot mindre intressant. Landade dom på "Dagobah"?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 12, 2002 Author Report Share Posted December 12, 2002 2x11 "Precious Cargo" får 6/10 av mig. Ett tråkigt avsnitt på ett tema som blev tröttsamt för lääääänge sedan inom Star Trek, dvs kär-för-ett-avsnitt-temat. Inte nog med att det är uttjatat och tråkigt tema, det var dessutom ovanligt dåligt gjort i det här avsnittet. *suck* - Archers lilla förhör kändes bara fånigt - och värre blev det av att T'Pol var med på det hela. Det kändes väldigt o-vulcan-igt av henne. Det enda positiva med förhörs-scenen var att den var snyggt filmad. Hade den varit äkta, så hade den förmodligen varit riktigt bra. Jag gillade också Reeds ovanligt hårda röst när han stängde in fången hos Archer. - Drottningen (eller vad hennes titel var) var tråkig och okarismatisk och jag var inte speciellt imponerad av skådespelerskans skådespeleri heller. Det var kanske pga detta som jag tyckte att flört- och hångelscenerna var så tråkiga. ;) - Ingen Red Alert när de jagade fiendeskeppet. Jag som hade hoppats på att de skulle börja använda det nu. + Det enda som jag tyckte var riktigt bra med det här avsnittet var när de landade på Dagobah - och det för att det var en lite annorlunda miljö för en gång skull. Det som hände på planeten var däremot mindre intressant. Landade dom på "Dagobah"?? Nja. Planeten påminde mycket om Dagobah så jag valde att kalla den så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 2x11 "Precious Cargo" får 6/10 av mig. Ett tråkigt avsnitt på ett tema som blev tröttsamt för lääääänge sedan inom Star Trek, dvs kär-för-ett-avsnitt-temat. Inte nog med att det är uttjatat och tråkigt tema, det var dessutom ovanligt dåligt gjort i det här avsnittet. *suck* hmmm... 6/10 är en riktig bedömning Första halvlek ger jag 8/10 men andra enbart 4/10= 6/10 Inledningen var bra och kunde ha utvecklats till en riktig thrillerartad kidnappningshistoria. Men vad händer, det tar en helt annan vändning med lite "smörromantik" och en rent ut sagt fåning upplösning på historien Kom igen, nu är det dax för en 9/10 kan "the catwalk" bli det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Om de nu bryr sig att de påverkar pre warp civilisationer i The Communicator De måste vara det mest korkade att säga vi är från era värsta fiender och är genetiska suprtsoldater.... vad händer efter de ha lämnat generalen kommer att beordra genetisk forskning/tillämpning för att skapa super soldater... Tja, vad hade Du sagt själv på n??gra få sekunder? De hade tre alternativ att förklara de uppenbara genetiska olikheterna: 1. Att de var just "supersoldater" 2. Att de var från en annan värld 3. Inget alls och föjaktligen avrättats direkt sammanfattningsvis fanns knappast ett annat alt än nummer 1 2 hade gjort ännu mer skada samt 3 ingen har en så stor "death wish" av Archer & Reed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Avsnittet "Precious Cargo" (#037). Fy va besviken jag är! Visst, avsnittet hade sina små ljusglimtar här och där, men i det stora hela var storyn inkonstekvent, skådespeleriet gick på ren rutin och allt kändes rent ut sagt, "jaha, händer det inte mer än det här?". De senaste avsnitten har blivit värre och värre successivt, men en vanlig liten formsvacka kan ju alla serier ha. Hoppas verkligen att den här svackan (dalgången?) tar slut fort, för jag vet inte om jag orkar se fler såhär omotiverade avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 De senaste avsnitten har blivit värre och värre successivt, men en vanlig liten formsvacka kan ju alla serier ha. Hoppas verkligen att den här svackan (dalgången?) tar slut fort, för jag vet inte om jag orkar se fler såhär omotiverade avsnitt. hmmm, jag är benägen att hålla med. Marauders, seventh och communicator var verkligen höjdaravsnitt men sen ... "down we go" singularity var väl ok men, vanishing point och denna precious cargo fick mig nästan att somna Bragga måtte vara i en svacka som Du säger Men allt brukar ju bli bättre närmare jul :tomte: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 14, 2002 Author Report Share Posted December 14, 2002 (edited) De senaste avsnitten har blivit värre och värre successivt, men en vanlig liten formsvacka kan ju alla serier ha. Hoppas verkligen att den här svackan (dalgången?) tar slut fort, för jag vet inte om jag orkar se fler såhär omotiverade avsnitt. hmmm, jag är benägen att hålla med. Marauders, seventh och communicator var verkligen höjdaravsnitt men sen ... "down we go" singularity var väl ok men, vanishing point och denna precious cargo fick mig nästan att somna Bragga måtte vara i en svacka som Du säger Men allt brukar ju bli bättre närmare jul :tomte: ENT var i en svacka i slutet av säsong ett också ("Fusion" - "Oasis"), och den gången slutade det ju bra. Från och med "Vox Sola" så var avsnitten antingen hyfsat bra ("Vox Sola", "Dessert Crossing" och "Two days and two nights") eller väldigt bra ("Fallen Hero", "Shockwave"). Chansen finns alltså att vi snart får en uppgång igen. ;) Jag hoppas på att "Catwalk" bryter trenden. Det låter i alla fall intressant på beskrivningen. Sådär ja, nu har jag betygsatt några av de avsnitt jag inte betygsatt förut. :P Edited December 14, 2002 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Precious Cargo Eh, nej, varför gör dom såna här avsnitt?? -Så tråkigt och förutsägbart nästan helt igenom. Vem kunde ha listat ut att dom skulle hamna i vattnet och bli genomvåta, speciellt när hon bara hade en avriven, tunn klänning på sig? <_< -Att avsnittet inte utspelade sig så mycket på Enterprise; avsnitt på andra platser är sällan bra - här är ett ytterligare ett exempel. -"Drottningen"... Stel och trist, men med snygga ben som såklart var tvungna att visas upp... *suck* +T'Pols kläder i förhörs-scenen gillade jag. +Trip's kommentar om att han var "king of the swamp" var kul. Jag vill ha ett bra Enterprise-avsnitt i julklapp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 hmmm, jag är benägen att hålla med. Marauders, seventh och communicator var verkligen höjdaravsnitt men sen ... "down we go" singularity var väl ok men, vanishing point och denna precious cargo fick mig nästan att somna Bragga måtte vara i en svacka som Du säger Men allt brukar ju bli bättre närmare jul :tomte: Imm höll a night in sickbay, marauders, the seventh och the communicator samma ungefär samma standard som singularity, vanishing point och precious cargo, men jag undrar om inte botten är nådd med precious cargo. A Night in Sickbay bjöd ju på några skratt och Singularity var helt ok skådespelarmässigt, men som sagt; usch och fy för avsnitten de senaste veckorna. Flera enterprise-galningar har redan slutat kolla helt i ren protest mot den nergående kvaliteten, och jag funderar snart på att göra detsamma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Vi ska inte döma ut enterprise för tidigt med tanke på DS9 bedrövliga start.... Men jag måste hålla med de andra på bordet att enterprises avsnitt har inte varit så bra.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 En anna ska som jag tycker är otroligt (dålig) med enterprise.... Här har vi star fleet mest avanserade skepp som är ute och gör vad? utforskar? provkör skeppet? de verkar som de kryssar helt planlöst och besöker platser helt efter artchers godtyckande borde inte star fleet ge order undersök de här vita fläckarna på kartan besök XXX civilisationen. Föresten har star feets befäl diplomat befogenheter som i TNG annars verkar det väldigt konstigt att de inte har med sig någon diplomat för de räknar väll att få kontakt med andra civilisationer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 En anna ska som jag tycker är otroligt (dålig) med enterprise.... Här har vi star fleet mest avanserade skepp som är ute och gör vad? utforskar? provkör skeppet? de verkar som de kryssar helt planlöst och besöker platser helt efter artchers godtyckande borde inte star fleet ge order undersök de här vita fläckarna på kartan besök XXX civilisationen. Föresten har star feets befäl diplomat befogenheter som i TNG annars verkar det väldigt konstigt att de inte har med sig någon diplomat för de räknar väll att få kontakt med andra civilisationer. Jamen Enterprise-besättningen har ju bara varit ute i rymden i mer än ett år nu, de är ju först med att åka så långt bort och utforska. Jovisst har väl astronomer och andra vid det här laget redan upptäckt och kartlagt en massa solsystem och sånt, men jag tycker inte att Archer & co "kryssar planlöst". De har helt enkelt inte kommit så långt än, jag menar det utspelar sig ju trots allt före TOS och det mesta av galaxen är outforskat face to face. (alltså att ett skepp verkligen åker och tittar) Federationen har ju inte blivit bildad än (tänker på Shockwave och temporal cold front-storyn), så det har inte inletts något arbete med att skapa fred med aliens. Det kommer väl senare i säsong 4 eller 5 kanske, vem vet? Jag tycker hursomhelst att Enterprise är kul att följa, men jag håller med Quiet & co om att de senaste avsnitten är i överlag sämre än vanligt. Jo Vanishing Point var kul men jag tycker ändå att Hoshi är lite nojig ibland. Ja det är hon, det är nånting med henne som jag inte gillar. Jag har inte sett Precious Cargo än dock, ska göra det ikväll! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 Personligen har jag väll lite hatkärlek till enterprise.... allt kan inte vara lika bra som B5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 19, 2002 Report Share Posted December 19, 2002 (edited) hmmm ... the Catwalk? Kanske inte den julklapp jag önskat mig. Jag ger den 7/10, ett hyfsat avsnitt med viss spänning i engineering samt konsekvenser av att "leva tätt inpå" varandra. Archer: this is just like a campingtrip T´Pol: then I suggest that we sing a few songs later Ett steg i rätt riktning igen för ENT? ja jag tror det <_< Edited December 19, 2002 by poth_99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 29, 2002 Author Report Share Posted December 29, 2002 Jag gillade Catwalk och jag tycker att avsnittet bryter mot nedgången vi snackade om. Det får 9/10 av mig. Mer kan jag inte säga just nu eftersom det har gått en vecka sedan jag såg på avsnittet och jag har redan glömt bort det mesta. *Går och tittar på det igen* ;) Bara för att jag ska bidra med något mer konstruktivt än bara ett menlöst sifferbetyg: Läste nyss att Tholians kommer att vara med i ett kommande avsnitt av ENT :!!!: :!!!: Det avsnittet ser jag verkligen fram emot. Tholians måste vara en av de mest intressanta raserna som visades i TOS. Förvisso är de intressanta just för att man inte fick veta så mycket om dem, så när ENT är klar med dem så kanske de inte är så värst intressanta längre. ;) Jag hoppas innerligt att ENT för en gång skull kan göra något bra med en gammal ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 (edited) ...Dawn Ja, detta var i sanning en ny gryning för ENT Jag ger detta avsnitt 9/10, även om denna "vänskap mellan fienden" knappast är en ny företeelse i filmvärlden. Problemen, misstänksamheten mellan Trip och Zho'Kaan tillsammans med det yttre hotet "gryningen", gjorde detta avsnitt till en riktigt spännande historia ända till slutet. På plussidan oxå en hel del gamla goa slagsmålsscener ;) Edited January 8, 2003 by poth_99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Till skillnad från de flesta så gillade jag Prescius cargo. Hallå lite romans är väl aldrig illa. Dessutom fick man se Trip i underkläder The communicator var ett jätte spännade avsnitt. Det var verligen nära ögat för Malcolm och Archer. Visst var det hemskt för dem att bli h??ngda och räddningen kom verkligen i sista stund. Jag gåller med om att de orskade mycket "cultural contamination" i det avsnittet. Jag vet inte vad som skulle ha hänt om de hade sagt sanningen - att säga sanningen kan kanske i vissa fall orsaka mindre skada än att ljuga. Jag menar om fångvaktarna skulle veta att Malcolm och Archer kom från en annan välld skulle de kanske till och med vara mindre benägna att strida mot sina fiender på egna planeten. Jag menar om det finns hot från andra raser borde man inte vilja kriga med sina fiender i egna världen. Å andra sidan kanske de inte skulle bli trodda om de sade sannningen. Jag gillade Minefield. Mycker action och kul att man får se relationen mellan Malcolm och Archer. Mardures var jag inte så jätte förtjust i eftersom jag tycker det gick alldeles för lätt att besegra klingons. Jag tycker att dessa klingons borde gjort mer motstånd med tanke på att de hade terroriserat kolonin i 5 säsonger. Det bör inte vara för lätt att lura klingons. :klingon: Deadstop var ok. Kul när Trip och Malcolm fick reprimand av Archer. Hoppas deras realtion utvecklas som Harry och Tom i Voyager. Kärleksrelationer är viktiga i en serie men vänskap är också viktig! Har inte sett något riktigt dåligt avsnitt på senare tid. Jag tycker att det verkar hoppfullt för framtiden!!! Singularity är ett roligt avsnitt. Jag gillar Reed alert! Det är alltid kul att se hur relationen mellan Trip och Malcolm utvecklas. De var ju inte direkt de bästa vänner i början av Shuttlepo one om ni minns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 10, 2003 Author Report Share Posted January 10, 2003 (edited) Jag håller med dig poth_99, "Dawn" förtjänar 9/10 i betyg. + För en gång skull så lät det utomjordiska språket naturligt och inte som det alltid gör annars, det vill säga som om skådespelaren står och högläser stavningsenligt direkt ur manuset. + Archonians (stavning? - orkar inte leta upp den just nu) är en ras som jag vill se mer av. Make up-typerna undvek ovanligt nog det gamla vanliga Forehead-of-the-Week. Dessutom så fick ju rasen en kul liten förmåga att leka med. + Slagsmålet var underhållande, särskilt hur de båda kämparna tröttade ut sig. + och - "Vänskap mellan fiender"-temat är ju, som du säger poth_99, inget nytt, utan är extremt överanvänt i Star Trek. Men det funkade ju hyfsat bra i det här avsnittet, till skillnad mot t.ex. superfloppen "Terra Nova", så jag vill inte sätta det helt på minus-sidan. - Förfrysning - Shuttlepod One, uttorkning - Desert Crossing, utorkning - Dawn, det här är tredje gången Trip råkar ut för något sådant här. Jag hoppas att det är sista gången på länge, för annars så kommer det att börja kännas tjatigt. Det är Maywheaters tur nu! ;) Det här var det andra bra avsnittet i rad nu. Jag börjar nästan få hopp om att Enterprise håller på att bättra sig igen. (Jag såg efter att jag postar att det här ämnet bara sträcker sig till 2x12. Vi borde starta ett nytt ämne.) Edited January 10, 2003 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 14, 2003 Report Share Posted January 14, 2003 Intresant att Sotunk ger avsnittet "höga" betyg personligen tycker jag det var ett av de sämre, käns som man redan hadde sätt de i Shuttlepod One, Desert Crossing och ansittet där de störtar med en skytte på en komet Breaking the Ice? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Intresant att Sotunk ger avsnittet "höga" betyg personligen tycker jag det var ett av de sämre, käns som man redan hadde sätt de i Shuttlepod One, Desert Crossing och ansittet där de störtar med en skytte på en komet Breaking the Ice? Han kanske inte tycker att det spelar någon roll eftersom han också gillade de andra avsnitten? Visst kan upprepningar bli tjatigt men å andra sidan kan de vara bra också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Obs! detta nämne sträcker sig bara till avnitt 212. Det finns ett nytt ämne för 213. Men, jag tycker att 2.13 var jätt bra. Gå in och läs på ämnet så ser ni varför. Jag vill dessutom se mer av Trip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Ok, då skall vi se. Hopas detta är rätt ämne. Det finns ju så många (Man kanske kunde göra ämnena lite större, och skriva namnen på avsnitten i början av ämnet?) The Communicator tyckte jag hade ett ganska bra grundkoncept, när man väl kommit över det faktum att de inte bara kunde beama upp den (borde ju gå, om man tänker på vilken teknologi de har i t ex filmen "Enemy of the state", vilken ändå verkar hyfsat realistisk). Sedan så tycker jag att det bara gick utför. När Archer och Reed hittat den, borde de väl ha kunnat anropa Enterprise, och ge koordinaterna för uppstrålningen? Sedan så har jag hemskt svårt att komma över det faktum att de på planeten pratade engelska. De har ju kört med UT så mkt innan, varför bryta det fina konceptet här? Sedan så var ju lösningen på problemet bland det dummaste jag sett. Tycker verkligen det var mkt o-Vulcanaktigt av T'Pol att gå ner där med phaser och cloakat skepp. Ok, om de hade gömt skeppet och kört med andra typer av vapen, så att generalen trodde att det var Alliansen som var efter honom (eller det gjorde han ju iofs, men ni förstår nog vad jag menar) Singularity var ett riktigt roligt avsnitt. Tycker nog att det är det bästa avsnitt jag sett hittills av serien (dock har jag inte sett alla ännu). Gillade verkligen Trip och Dr. phlox :lol: Iofs så känndes det ju lite trist med det gamla "alla i besättningen uteom T'pol påverkas av ngt, så att hon måste rädda skeppet"-temat. Att det sedan var helt orealistiskt var ju också lite irriterande. Så jag vet inte varför jag tyckte om det så mkt. :knäpp: En grej som jag funderade på: Vad blev Mayweather besatt av? Vanishing Point hade ju också ett bra koncept från början. Samma fråga som i TNG-avsnittet uppenbarar sig dock: Varför trillar hon inte genom golvet? Hade varit bättre4 om hon inte hade kunnat gå igenom väggarna, och folk bara hade junnat gå genom henne. Sedan så förstörde de ju hela avsnittet med ett så fruktansvärt dåligt slut. Kunnde de verkligen inte hitta på ngt bättre? hade ju varit kul om hon, som Ella sa, hade fått rädda Enterprise. Precious Cargo var väl ett ganska mediokert avsnitt. Fick lite TOS-känsla över scenen när de skulle hoppa in i escape poden, och prinsessan helt enkelt *måste* riva sönder sin klänning. Det gick ju absolut inte att bara lyfta på den. <_< Även kvinnan som först hatar mannen, ångrar sig helt och hållet, känndes också väldigt TOS.(Ack, tänk om det kunde vara så i verkliga livet ). Annars så får jag väl instämma ganska mkt med ovanstående (negativa) talare. The Catwalk hade ju även det en bra grundidé. Om man bortser från den underliga frågan (som Morn ställde): Varför flyger de inte bara "uppåt" för att hinna undan stormen? Sedan så tycker jag att det känndes fånigt med ytterligare ett skepp som docka Enterprise och tar över stället. Så vad kan jag då dra för slutsats av detta? Jo, att även om manusförfattarna har många bra idéer, så kan de inte utveckla dem till ngt bra. Dock måste jag vara ärlig, och säga att jag har blivit lite mer positivt inställd till serien nu . Det är väl mest det visuella som man verkligen stör sig på fortfarande; det alldeles för modernt ut för att gå ihop med TOS. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 27, 2003 Report Share Posted January 27, 2003 I Singularity blev enssign Mayweather (Travis) besatt av att göra en "Helm control diagnos" eller något liknande. Jag kommer inte riktigt i håg vad det var. Vad jag vet var att han var besatt av att utföra en uppgift som kaptenen hade beordrat honom och var rädd för att bli degraderad om han inte skötte sitt jobb. Han gjorde allt för att försöka ta sig från sickbay. Återkommer med mer detaljer när jag har sett avsnittet på nytt. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts