Jump to content

Blandade arter

Warbird

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Tänkte på en sak: Vilka arter har man sett som Borger egentligen? Har man t ex ngn gång fått se en assimilerad ferengi? :ferengi:  :borg1:

hmm... där sa du nåt. jag har iaf aldirg sett en assimilerad ferengi.

och hur många gånger har man sett en assimilerad Vulcan?? :vulcan: förutom i Unimatrix Zero part 1

Edited by seven of nine

En klingon och en Vulcan skulle med all säkerhet bli en udda ras :klingon:  :vulcan:

I TNG-avsnittet "Birthrights" så får man se en kvinna som är en kombination av en Romulan och en Klingon, vilket ju är ganska snarlikt en Vulcan-Klingon-blandning. Hon ser helt enkelt ut som en klingon med spetsiga öron. :)

Tänkte på en sak: Vilka arter har man sett som Borger egentligen? Har man t ex ngn gång fått se en assimilerad ferengi? :ferengi:  :borg1:

De är väl för dumma för att få bli assimilerade. :lol:

Själv skulle jag vilja se en blandning av bajoran och cardassian. Vilket russinfejs det skulle bli. :D

Själv skulle jag vilja se en blandning av bajoran och cardassian. Vilket russinfejs det skulle bli.  :D

Den blandningen finns redan. Tora Ziyal är blandning mellan Cardassian och Bajoran. Kan ses i några DS9-avsnitt.

Edited by Gul Tahel

• 1 year later...
  • 3 years later...
Varför inte en korsning mellan en Klingon och en Tribble?

Jag tror den korsningen skulle ogilla sig själv. Tribbles och Klingons är ju inte så förtjusta i varandra.

Kanske det blir en luddig klingon eller en hård, benig, rugglig Tribble. :lol:

fatta vad jobbigt med en hård, benig och rugglig tribble som förökar sig i okontrollerad fart, nej usch :( man får hoppas att den blir steril som många korsningar mellan arter blir.

• 2 weeks later...

Jag hittade en gång på nätet en assimilerad ferengi..då leksaksfigur :P har jag för mig dock... :o.. Dessutom går ju inte alla "raser" *host* arter att blanda sig.. eftersom en genetisk fusion vore omöjlig med vissa arter eftersom deras dna är inkompatibelt, och eftersom generna har olika programmeringar osv, så lär de bli en splitt eller med andra ord ingen avkomma utan att använda sig utav genteknik vilket då borde fungera...t.ex Trill och Klingon.

Dock me Tuvix så fungerade det.

Undra om det finns många arter som är uppblandade med orions iaf några familjer som är uppblandade tanke på att de förekom som slavar i och med att dom är ganska så förföriska resulterar då i avkommor... men dock borde de se ut som mulatter lite svagare gröna dvs i detta fallet om t.ex en människa blandar sig med en orion.