Warbird Posted December 29, 2002 Report Share Posted December 29, 2002 Jag satt här och undrade hur en del raser skulle se ut om man ställde dom på en transporter och mixade dem. Hur skulle det bli tror ni? :borg2: :jemhadar: :cardassian: :klingon: :ferengi: :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Jag skulle i alla fall vilja se en ferengi/vulcan-korsning. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Om man mixar en Klingon och en Vulcan borde man ju få en människa... för klingon har häftigt humör och ja Vulcan är som en död person inget humör.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Om man mixar en Klingon och en Vulcan borde man ju få en människa... för klingon har häftigt humör och ja Vulcan är som en död person inget humör.. Hahaha, rolig kommentar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 Tänkte på en sak: Vilka arter har man sett som Borger egentligen? Har man t ex ngn gång fått se en assimilerad ferengi? :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 (edited) Tänkte på en sak: Vilka arter har man sett som Borger egentligen? Har man t ex ngn gång fått se en assimilerad ferengi? :ferengi: hmm... där sa du nåt. jag har iaf aldirg sett en assimilerad ferengi. och hur många gånger har man sett en assimilerad Vulcan?? :vulcan: förutom i Unimatrix Zero part 1 Edited January 8, 2003 by seven of nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 (edited) En klingon och en Vulcan skulle med all säkerhet bli en udda ras :klingon: :vulcan: Edited January 8, 2003 by seven of nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 8, 2003 Report Share Posted January 8, 2003 En klingon och en Vulcan skulle med all säkerhet bli en udda ras :klingon: :vulcan: I TNG-avsnittet "Birthrights" så får man se en kvinna som är en kombination av en Romulan och en Klingon, vilket ju är ganska snarlikt en Vulcan-Klingon-blandning. Hon ser helt enkelt ut som en klingon med spetsiga öron. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 En assimilerad vulcan skulle väl i stort se ut som en assimilerad terran. Skulle vilja se en terran/cardassian offspring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Tänkte på en sak: Vilka arter har man sett som Borger egentligen? Har man t ex ngn gång fått se en assimilerad ferengi? :ferengi: De är väl för dumma för att få bli assimilerade. :lol: Själv skulle jag vilja se en blandning av bajoran och cardassian. Vilket russinfejs det skulle bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 En assimilerad vulcan skulle väl i stort se ut som en assimilerad terran. Skulle vilja se en terran/cardassian offspring. Det skulle nog bli som Tora Zial (cardassian/bajoran) fast utan näs saken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 (edited) Själv skulle jag vilja se en blandning av bajoran och cardassian. Vilket russinfejs det skulle bli. Den blandningen finns redan. Tora Ziyal är blandning mellan Cardassian och Bajoran. Kan ses i några DS9-avsnitt. Edited January 9, 2003 by Gul Tahel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Det kanske skulle bli en Borgjemcarklinfervulcman, eller nått... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 är det bara jag som tycker att tanken på en bolian/klingon är ganska roande... Typ en blå klingon då eller? ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Varför inte en korsning mellan en Klingon och en Tribble? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Varför inte en korsning mellan en Klingon och en Tribble? Jag tror den korsningen skulle ogilla sig själv. Tribbles och Klingons är ju inte så förtjusta i varandra. Kanske det blir en luddig klingon eller en hård, benig, rugglig Tribble. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Varför inte en korsning mellan en Klingon och en Tribble? Jag tror den korsningen skulle ogilla sig själv. Tribbles och Klingons är ju inte så förtjusta i varandra. Kanske det blir en luddig klingon eller en hård, benig, rugglig Tribble. :lol: fatta vad jobbigt med en hård, benig och rugglig tribble som förökar sig i okontrollerad fart, nej usch man får hoppas att den blir steril som många korsningar mellan arter blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted January 22, 2008 Report Share Posted January 22, 2008 Jag hittade en gång på nätet en assimilerad ferengi..då leksaksfigur :P har jag för mig dock... :o.. Dessutom går ju inte alla "raser" *host* arter att blanda sig.. eftersom en genetisk fusion vore omöjlig med vissa arter eftersom deras dna är inkompatibelt, och eftersom generna har olika programmeringar osv, så lär de bli en splitt eller med andra ord ingen avkomma utan att använda sig utav genteknik vilket då borde fungera...t.ex Trill och Klingon. Dock me Tuvix så fungerade det. Undra om det finns många arter som är uppblandade med orions iaf några familjer som är uppblandade tanke på att de förekom som slavar i och med att dom är ganska så förföriska resulterar då i avkommor... men dock borde de se ut som mulatter lite svagare gröna dvs i detta fallet om t.ex en människa blandar sig med en orion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts