*voyboy* Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Fortsättning från del 1 Jag tänkte skapa ett nytt ämne i forumet, där man kan prata allmänt om Voyager. Skeppets design, karaktärer, teknik, bra eller dåligt kort sagt lite allt möjligt. Har du frågor om Voyager svarar jag gärna på dem!!! Varsågod det är bara att börja, fråga, prata på bara.... Please state the nature of your medical emergency!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 3, 2003 Report Share Posted September 3, 2003 Detta inlägg gjordes i en annan diskussion som stängdes: Hej finns det någon som kan hjälpa mig med ett voyager avsnit. Det handlar om en forskare från ett ödlefolk som upptäckt att de egentligen härstammar från planeten jorden och är besläktade med människor. Han möts med hårt motstond hos sina ledare och tvingas till sist att offentlig ta avstånd från sina teorier, inte helt olikt en händelse på jorden då en forskare ett par hundra år sedan tvingades att avsäga sig sin teori om att jorden inte var platt utan rund. Jag har glömt vilket avsnitt det är, finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med det blir jag väldigt glad. MVH Kimura Jag har själv letat, kommer någon annan på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 3, 2003 Report Share Posted September 3, 2003 Nu har jag hittat det! Distant Origin från 3:e säsongen. Själv var jag övertygad om att det var i de senare säsongerna, men när jag kollade lite bättre så hittade jag den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 3, 2003 Report Share Posted September 3, 2003 Detta inlägg gjordes i en annan diskussion som stängdes: Hej finns det någon som kan hjälpa mig med ett voyager avsnit. Det handlar om en forskare från ett ödlefolk som upptäckt att de egentligen härstammar från planeten jorden och är besläktade med människor. Han möts med hårt motstond hos sina ledare och tvingas till sist att offentlig ta avstånd från sina teorier, inte helt olikt en händelse på jorden då en forskare ett par hundra år sedan tvingades att avsäga sig sin teori om att jorden inte var platt utan rund. Jag har glömt vilket avsnitt det är, finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med det blir jag väldigt glad. MVH Kimura Jag har själv letat, kommer någon annan på det? Svaret på frågan är "Distant Origin" från säsong 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted September 3, 2003 Report Share Posted September 3, 2003 (edited) Heh, jag kom på med en gång att avsnittet var Distant Origin så fort jag läste den första meningen Jag har nog nämnt det här ett par gånger, men ni som inte vet kan ju titta på min svenska Voyager-sajt, för den innehåller rätt detaljerade detaljer. Kanske ingen direkt kunskapsdatabas men den funkar väl ändå! Edited September 3, 2003 by Nina Janeway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimura Posted September 3, 2003 Report Share Posted September 3, 2003 Tack så mycket för svaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted September 4, 2003 Report Share Posted September 4, 2003 Ett avsnitt då man ser Chell iförd en träningsuniform tillsammans med tuvok och två andra. De joggar runt och Tuvok säger att de har höjt gravitationen på decken dom sprungit. Sedan ett avsnitt där Neelix träffar en Kazons eller Kazons fiender medans janeway försöker ta kontakt med utbrytargrupper eller nåt orkar inte gå igenom erat arkiv. för lat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 4, 2003 Report Share Posted September 4, 2003 Ett avsnitt då man ser Chell iförd en träningsuniform tillsammans med tuvok och två andra. De joggar runt och Tuvok säger att de har höjt gravitationen på decken dom sprungit. Learning Curve, heter det avsnittet. Första säsongen, sista avsnittet. Ett bra avsnitt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 4, 2003 Report Share Posted September 4, 2003 Sedan ett avsnitt där Neelix träffar en Kazons eller Kazons fiender medans janeway försöker ta kontakt med utbrytargrupper eller nåt Du menar nog Alliances asvnitt 2+14. När Janeway vill ha en allians med Kazon för att slippa bli attackerade av Kazons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimura Posted September 8, 2003 Report Share Posted September 8, 2003 Hejsan jag undrar vilket avsnitt som slutar med att Janeway och Seven, spelar ett spel i holosviten där dom siktar på ett flygande klot med sina phasers. MVH Kimura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted September 8, 2003 Report Share Posted September 8, 2003 Hope and Fear kommer upp.. sista avsnittet av säsong 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 18, 2003 Report Share Posted September 18, 2003 Jag behöver få tag i ett avsnitt, vars namn jag inte minns. Det handlar om Harry Kim som spelar en holodecksroman kallad Beowulf, och blir fast där inne. Tuvok och Chakotay skickas in och fastnar de med. Till slut kommer doktorn och räddar allihopa. Jag har letat igenom hela avsnittsbiblioteket på startrek.com, men kan inte se det någonstans. Någon som vet vad avnittet heter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 18, 2003 Report Share Posted September 18, 2003 Jag behöver få tag i ett avsnitt, vars namn jag inte minns. Det handlar om Harry Kim som spelar en holodecksroman kallad Beowulf, och blir fast där inne. Tuvok och Chakotay skickas in och fastnar de med. Till slut kommer doktorn och räddar allihopa. Jag har letat igenom hela avsnittsbiblioteket på startrek.com, men kan inte se det någonstans. Någon som vet vad avnittet heter? Det var 1.12 Heroes and Demons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted October 10, 2003 Report Share Posted October 10, 2003 I vilket avsnit möter Voyager, Borg för första gången Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 I vilket avsnit möter Voyager, Borg för första gången I Blood Fever hittar Chakotay en död borg. Och i nästa avsnitt Unity hittar Voyager en skepp med 1100 döda borger i. Och Chakotay tas hand om borger i exil. I Scorpion kommer Voyager till borgernas rymd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Vlket stardate utspelar sig Star Trek Nemesis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Vlket stardate utspelar sig Star Trek Nemesis Eftersom det är Voyagerdiskussionen du tar upp detta i, antar jag att du menar avsnittet 4.4 Nemesis, som ägde rum på stjärndatum 51082.4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 6, 2003 Report Share Posted December 6, 2003 Visst är det nu ett bra tag sedan Star Trek: Voyager slutade att visas i Sverige, men vad tyckte ni om serien? Skulle man ha lagt till något under seriens gång eller skulle man aldrig ha tagit med ett viss avsnitt eller någon ras eller teknologi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 (edited) Visst är det nu ett bra tag sedan Star Trek: Voyager slutade att visas i Sverige, men vad tyckte ni om serien? Skulle man ha lagt till något under seriens gång eller skulle man aldrig ha tagit med ett viss avsnitt eller någon ras eller teknologi? Jag tycker att man i VOYAGER hade för lite av resten av besättningen i serien. Man såg ju huvudpersonerna i VOY: Janeway, Harry; Neelix, Seven ... men resten av besättningen fick oftast inte säga nåt ord. Det verkade som om sammanhållningen mest var hos huvudpersonerna. Annat var det i TNG, där tycker jag resten av besättningen var mer "närvarande". Eftersom Voyager var ensamma långt hemifrån borde man ha visat sammanhållningen bättre och göra besättningen ännu mer som "en familj". Dessutom borde en huvukaraktär försvinna t.ex. Neelix, Chakotay eller Harry. Det skulle öppna för mer av Icheb eller att få mer tid för resten av huvudkaraktärerna i serien. Edited December 7, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 16, 2004 Report Share Posted January 16, 2004 Bara som en liten notis: Voyager fyller, som ni kan se här, 9 år i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Jag tycker att man i VOYAGER hade för lite av resten av besättningen i serien. Mmm, det kan man nog tycka. Men jag anser att Doktorn och Seven var de som dominerade, åtminstone i säsong 7, för man insåg väl vilken framgång dessa karaktärer hade hos tittarna. (De är ju mina Voy-favoriter efter Janeway också ) Nah, jag tycker nog att de lyckades få till det rätt blandat. Jag tycker inte att Janeway hade så många avsnitt som fokuserade mest på henne, trots att hon är befälhavare. Chakotay hade väl ett par tre avsnitt (Tattoo, Nemesis, Initiations mfl), och de andra likaså. Och som sagt, Doktorn och Seven hade många avsnitt. Jag tycker mest att de flesta avsnitten handlade om att de träffade nya aliens och råkade i knipa, och subplots förekom ganska ofta. Det är väl det som gör en bra serie, att man blandar karaktärsavsnitt med "allmänna" avsnitt där ingen speciell person är i fokus. Jag känner igen det mönstret från de flesta TV-serier, och det funkar finfint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 Bara som en liten notis: Voyager fyller, som ni kan se här, 9 år i dag! En lite tråkigare notis är att i dag (16 mars) för 1 år sedan visades det sista avsnittet av ST Voyager på SVT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted March 18, 2004 Report Share Posted March 18, 2004 Bara som en liten notis: Voyager fyller, som ni kan se här, 9 år i dag! En lite tråkigare notis är att i dag (16 mars) för 1 år sedan visades det sista avsnittet av ST Voyager på SVT. Det känns som det sista Voyager avsnittet visades för lite mer än ett år sedan. Saknar söndags kvällarna då man satt och kurade framför TV:n å väntade på 45 minuter av härlig trekk i rutan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 29, 2004 Report Share Posted March 29, 2004 Jag är personligen glad och längtar just nu till maj, då boxarna med Voyager börjar att säljas. ser fram emot att kunna bänka mig framför tv´n långa nätter och frossa i VOY. Det var ju ett tag sedan den sissta DS9 kom utt, har nästan hunnit att se om den serien igen. Är det någon som vet om det var förbestämt att karaktären Kes skulle betas ut efter halva serien, eller berodde det på något annat? Av alla serierna så tycker jag att VOY har det bästa slutet. De hittar hem, och vi känner på oss att det kommer gå ok för dem i framtiden. Vad mer kan man begära av ett sissta ST-avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted March 30, 2004 Report Share Posted March 30, 2004 Är det någon som vet om det var förbestämt att karaktären Kes skulle betas ut efter halva serien, eller berodde det på något annat? Kes hade behövt lämmnna serien förr eller senare på grund av hennes ras korta ålder. Några andra svar kan jag inte ge tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts