Gå till innehåll

vad ska nästa ST-serie handla om?


*voyboy*

vad ska nästa ST-serie handla om?  

82 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Två säsonger till på Voyager
      14
    • Ett skepp som hamnar i 1000-talets Sverige
      3
    • Neelix liv efter Voyager
      1
    • Klingons attack mot Federationen
      13
    • Ett skepp som hamnar i en annan galax
      8
    • Ett skepp vars jobb är att infiltrera Flödesrymden
      5
    • Livet på en Space Dock
      11
    • Ett skepp som hamnar i Star Wars universumet
      8
    • Inget ST borde läggas ner
      10


Rekommenderade inlägg

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag röstade på att ingen mer serie borde göras, särskilt om allt jag har att välja mellan är dina helsjuka idéer :)

Det är aldrig bra när en serie, eller i Star Treks fall, en franschise, används för mycket. Kvalitén sjunker rejält när nya och fräscha idéer tar slut, och när det gäller Star Trek så förstörs kontinuietet mer och mer för varje nytt avsnitt som görs. :förbannad:

Det här är någonting som jag anser började hända redan ett par säsongen in i Voyager (jag har en känsla av du inte håller med *VOYboy* :) ). Den sista riktigt bra säsongen av Star Trek som gjordes var DS9:s sjunde.

Det är dags för Star Trek att läggas ner efter Enterprise, eller åtminstone ta en längre paus. Kanske en tidsrymd motsvarande den mellan TOS och TNG?

*väntar på att bli attackerad av ilskna forumsmedlemmar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på att ingen mer serie borde göras, särskilt om allt jag har att välja mellan är dina helsjuka idéer :)

Det är aldrig bra när en serie, eller i Star Treks fall, en franschise, används för mycket. Kvalitén sjunker rejält när nya och fräscha idéer tar slut, och när det gäller Star Trek så förstörs kontinuietet mer och mer för varje nytt avsnitt som görs.  :förbannad:

Det här är någonting som jag anser började hända redan ett par säsongen in i Voyager (jag har en känsla av du inte håller med *VOYboy* :) ). Den sista riktigt bra säsongen av Star Trek som gjordes var DS9:s sjunde.

Det är dags för Star Trek att läggas ner efter Enterprise, eller åtminstone ta en längre paus. Kanske en tidsrymd motsvarande den mellan TOS och TNG?

*väntar på att bli attackerad av ilskna forumsmedlemmar*

Jag måste hålla med dig, Sotunk. Ta en åaus eöler in med nya fräsha manusskrivare. Och helst då inget som VGR eller ENT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut inte att Star Trek ska läggas ner! Det måste väl du oxå tycka Sotunk??!

Men jag håller med om att det vore bra med en paus efter Enterprise. Det är nödvändigt med en paus så att nya ideer kommer fram och att Star Trek kanske får t o m mer tittare. Men jag håller inte med dig Sotunk om att Voyager skulle förstöra kontinuiteten. I så fall är det Enterprise eller DS9 som gör det mer.

Captain Proton to the rescue!! :w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut inte att Star Trek ska läggas ner! Det måste väl du oxå tycka Sotunk??!

Men jag håller med om att det vore bra med en paus efter Enterprise. Det är nödvändigt med en paus så att nya ideer kommer fram och att Star Trek kanske får  t o m   mer tittare. Men jag håller inte med dig Sotunk om att Voyager skulle förstöra kontinuiteten. I så fall är det Enterprise eller DS9 som gör det mer.

Captain Proton to the rescue!! :w00t:  :w00t:

Om Star Trek ska läggas ner beror på om TPTB kan göra saker lite annorlunda i framtiden och inte bara, som nu, upprepa samma gamla mönster som de kört med sedan TOS. TOS, TNG, VOY och ENT är praktiskt taget samma serie i grunden. DS9 är den enda av serierna som på allvar avvikit från TOS-konceptet, vilket är anledningen att jag är ett så stort fan av just DS9.

Självklart så är det inget fel på TOS-konceptet i sig (långt ifrån), utan det är det faktum att det finns FÖR MÅNGA avsnitt på det konceptet som är problemet. Jag vet inte hur det är med er andra, men när gäller mig själv så har jag märkt följande samband: Ju fler avsnitt jag ser, desto mindre tycker jag om varje enskilt avsnitt (undantaget är förstås just DS9). På den gamla goda tiden (innan jag fick bredband) så tyckte jag om Star Trek mycket mer än jag gör nu. :)

Det behövs alltså ett nytt koncept med samtidigt ett koncept som inte bryter mot kontinuiteten. Jag vet inte om detta är möjligt. DS9 lyckades ju med detta, men jag vill inte ny serie som är en DS9-ripoff, för då blir man bara trött på det också.

Och ja, Voyager är den största boven när det gäller att bryta kontinuitet, men Enterprise ligger nära till att hamna på förstaplats. Den enda anledningen att jag fortfarande tycker att Voyager ligger på första plats är att Voyager ju inte ens kan hålla reda på sin egen kontinuitet.

Att DS9 skulle vara värst med att förstöra kontituitet är en rent löjlig tanke! Jag kan bara dra slutsatsen att du inte sett mycket av DS9. ;)

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag för min del tänker jag så här det är flera år Star Trek till och dom kanske kommer på eftersom en jätte bra ide för en ny serien men en paus skulle nog inte skada.. :) Få nya fräsch ider för en ny serie om det blir en ny serie alls..

Redigerad av Lieutenet Lind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de alternativen var det ju inte svårt. Lägg ner Star Trek.

Eller förresten gör inte det, men kom med nått nytt. Ju mer man kollar på star trek ju mer inser man hur lite seriena egentligen skiljer sig från varandra, undantaget DS9 förståss.

Voyager och Enterprise känns mer som det gjorts för att tjäna pengar istället för att göra en bra serie. Kontinutetsproblemen hopar sig och skådespelartalangena rasar i kvalité.

Om de inte kan göra en vettig serie så skulle de iaf kunna fortsätta med sina filmer, men det är ju tveksamt för hur länge. TNG-besättningen kan inte hålla på i evighet och det finns inga som kan ta över.

Nåja, om det låter som jag klagar beror det på att jag precis klivit upp och inte ätit frukost än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de alternativen var det ju inte svårt. Lägg ner Star Trek.

Eller förresten gör inte det, men kom med nått nytt. Ju mer man kollar på star trek ju mer inser man hur lite seriena egentligen skiljer sig från varandra, undantaget DS9 förståss.

Voyager och Enterprise känns mer som det gjorts för att tjäna pengar istället för att göra en bra serie. Kontinutetsproblemen hopar sig och skådespelartalangena rasar i kvalité.

Om de inte kan göra en vettig serie så skulle de iaf kunna fortsätta med sina filmer, men det är ju tveksamt för hur länge. TNG-besättningen kan inte hålla på i evighet och det finns inga som kan ta över.

Nåja, om det låter som jag klagar beror det på att jag precis klivit upp och inte ätit frukost än.

Det är ju inte säckert dom gör nå fler filmer änns...

Det verkar som om Rick Berman inte kommer att få producera en Star Trek-film igen och det är väldigt osäkert om det kommer att bli några fler Star Trek-filmer.

Det där står det på Stenterprise :(

Redigerad av Lieutenet Lind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av allt som många säger verkar det ibland nom NI hatar Star Trek och helst skulle vilja lägga ner hela s#½*en. Så negativa och pessemistiska!

Försöka vara lite mer optimistiska och Glada HURRA.

Vi hatar inte Star Trek. Vi vill rädda Star Trek från en fortsättning på det som redan pågått länge, en sjunkande kvalité och ett uttjatat koncept. Hur får du det till att vi hatar Star Trek? Det visar snarare att vi bryr oss om ST.

Jag ser mig inte som pessimistisk, utan som realistisk. :)

En liten fråga: Hur mycket ST har du sett? När man läser dina inlägg så verkar det som om du sett mest på Voyager? Stämmer det? För isf så kan det ju förklara din postiva syn på ST i jämförelse med oss som sett de flesta (om inte alla) avsnitten av Star Trek som någonsin gjorts. :)

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga: Hur mycket ST har du sett? När man läser dina inlägg så verkar det som om du sett mest på Voyager? Stämmer det? För isf så kan det ju förklara din postiva syn på ST i jämförelse med oss som sett de flesta (om inte alla) avsnitten av Star Trek som någonsin gjorts. :)

Ja du har rätt. Jag har mest sett Voyager, så jag vet väldigt mycket om det. Sen har jag sett ganska mycket TNG och Ds9 men det har jag börjat med nu när jag har ADSL och kan ladda ner avsnitt från Internet.

Så jag är inte helt ovetande faktist!! Och tro inte att jag inte håller med er mycket om vad ni säger om att mycket i serierna upprepar sig. I Voyager så kan jag faktist säga att jag gillar väldigt få avsnitt fram till säsong 4 men säsong 5, 6 och 7 är mycket bättre och jag anser att serien verkligen har blivit bättre.

Det du säger om att konceptet börjar bli uttjatat håller jag inte med om. Okej, man ska ju inte upprepa sig med samma historier men det handlar ju inte om att konceptet Star Trek blir uttjatat utan de handlar om vad man väljer att berätta om och hur. Nya ideer osv.

Du Sotunk verkar ju inte heller gilla varken Voyager eller Enterprise, vilket du gjort klart flera gånger. DEt är ju så att det finns de som gillar de serierna!! Och de finns ju de som inte gillar DS9 som verkar vara din favorit.

Jag anser inte att kritik är dåligt men ibland hör man så mycket gnäll att man tycker att de som gnäller borde starta ett hata-star-trek-forum.

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt. Jag har mest sett Voyager, så jag vet väldigt mycket om det. Sen har jag sett ganska mycket TNG och Ds9 men det har jag börjat med nu när jag har ADSL och kan ladda ner avsnitt från Internet.
Bra, då kanske du kan komma in på rätt spår och inse att DS9 ÄR den bästa serien. ;) :P

Så jag är inte helt ovetande faktist!! Och tro inte att jag inte håller med er mycket om vad ni säger om att mycket i serierna upprepar sig. I Voyager så kan jag faktist säga att jag gillar väldigt få avsnitt fram till säsong 4 men säsong 5, 6 och 7 är mycket bättre och jag anser att serien verkligen har blivit bättre.

Jaså? Själv tycker jag att Voyager oftast var bättre i de två första säsongerna. I tvåan hade de ju till och ett par avsnitt som faktiskt inte nyttjade resetknappen (dvs Kazon-Jonas-Seska-Tom-osv-historien).

Det du säger om att konceptet börjar bli uttjatat håller jag inte med om. Okej, man ska ju inte upprepa sig med samma historier men det handlar ju inte om att konceptet Star Trek blir uttjatat utan de handlar om vad man väljer att berätta om och hur. Nya ideer osv.
Ja, men problemet är nog att TPTB redan har kramat ur TOS-konceptet de flesta av de (bra) idéerna som ryms inom ramarna för det. I benämningen "TOS-konceptet" inkluderar jag upplägget som TOS, TNG, VOY och ENT har gemensamt, nämligen det med enskilda avsnitt, och inga story-arc. Använder man story-arcs däremot så ökar möjligheterna till nya idéer. Tyvärr så undviker ju TPTB story-arcs, särskilt i VOY.

Du Sotunk verkar ju inte heller gilla varken Voyager eller Enterprise, vilket du gjort klart flera gånger. DEt är ju så att det finns de som gillar de serierna!! Och de finns ju de som inte gillar DS9 som verkar vara din favorit.

Jag anser inte att kritik är dåligt men ibland hör man så mycket gnäll att man tycker att de som gnäller borde starta ett hata-star-trek-forum.

Jodå, jag gillar både Voyager och Enterprise, men jag tycker samtidigt att de är mycket sämre än de tre andra serierna.

Jag överdriver oftast när jag skriver något negativt om VOY och ENT (eller andra saker) här på forat. Det är något jag gör medvetet för att provocera eftersom provokation brukar föra diskussionen vidare. Jag har som regel att alltid försöka skriva något som för diskussionen vidare. :)

Så du kan ta och lugna ner dig lite, jag är inte så negativ och aggresiv som jag kan verka vara ibland. Jag tycker bara det är roligt att diskutera. Du får tänka dig allt jag skriver i fortsättningen som om jag skriver det med lite av en glimt i ögat, så att säga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då kanske du kan komma in på rätt spår och inse att DS9 ÄR den bästa serien. ;) :P

Jaså? Själv tycker jag att Voyager oftast var bättre i de två första säsongerna. I tvåan hade de ju till och ett par avsnitt som faktiskt inte nyttjade resetknappen (dvs Kazon-Jonas-Seska-Tom-osv-historien).

Ja, men problemet är nog att TPTB redan har kramat ur TOS-konceptet de flesta av de (bra) idéerna som ryms inom ramarna för det. I benämningen "TOS-konceptet" inkluderar jag upplägget som TOS, TNG, VOY och ENT har gemensamt, nämligen det med enskilda avsnitt, och inga story-arc. Använder man story-arcs d??remot så ökar möjligheterna till nya idéer. Tyvärr så undviker ju TPTB story-arcs, särskilt i VOY.

Jodå, jag gillar både Voyager och Enterprise, men jag tycker samtidigt att de är mycket sämre än de tre andra serierna.

Jag överdriver oftast när jag skriver något negativt om VOY och ENT (eller andra saker) här på forat. Det är något jag gör medvetet för att provocera eftersom provokation brukar föra diskussionen vidare. Jag har som regel att alltid försöka skriva något som för diskussionen vidare. :)

Jo jag har förståt att det finns några här på forumet som gillar att provocera.

Tyvärr så har jag ganska svåra problem med Sisko ochskeppet är ju inte det bästa så att jag tror aldrig att DS9 kommer komma så högt på min rankningslista.

Jag kan inte hålla med dig om att Kazon-Jonas-Seska... var bra. Det var bra att de inte använde reset-knappen!

Det du sa om ensilda-avsnitt och story-arcs: Jag tror att de enskilda avsnitten blir lite mer spännande och det blir mer rum för variation om man har enskilda avsnitt, dessutom blir det bättre kommersiellt då inte bara hängivna tittare tittar. I DS9 är det ju mer story-arcs vilket gör att det kan vara svårt att hänga med om man inte tittar ofta. USA är ju kommersiellt så jag tror att framtida Star Trek- serier kommer att vara som VOY och TNG, enskilda avsnitt. Men personligen som en Trekker så ´föredrar jag lite mer story-arcs.

Dock börjar man verkligen undra hur det kommer bli med kontinuiteten i en framtid ST-serie? Jag tror att det kommer bli många fler överträdelser, Enterprise är bara början!! Muahahahaha!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det bästa vore om TPTB tog en paus med serierna efter ENT och kanske bara koncentrerade sig på att göra filmer, det finns ju en hel del lösa trådar i text DS9 och VOY som man skulle kunna fortsätta med i filmer.

*voyboy*, kunde du inte ha valt några bättre röstningsalteranativ, flera av dom är ju så osannolika så att det inte går att rösta, själv så nollröstade jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan,

här är det fart på diskussionerna.

Kul att Du är tillbaka Sotunk :) jag tycker inte alls att Du provocerar

Du lägger bara fram argument på ett litet mer färgstarkt sätt :lol:

Nåväl,

Vad skall ett ev ny STserie handla om ?

1. Håller fullständigt med om att ST borde ta ett sabbatsår. Vila och eftertänksamhet är alltid bra i de flesta arbetssituationer (inkl för manusförfattare ) <_<

2. Det jag tycker är och håller på att bli uttjatat; som en röd linje gm STserierna, utom DS9 är:

De övervägande handligen är alltid på ett rymskepp!!! Tänk efter .... TOS - rymskepp, TNG - rymdskepp,

DS9 - rymdstation, VOY - rymdskepp, ENT - rymdskepp ... suck

Nej,

mitt förslag är som sagt ett sabbatsår och sedan exempelvis att nästa STserie tex handlar om:

*** En grupp kolonister från federationen som är en första spaningspatrull på olika världar. Där handlingen utspelas sas på plats på dessa möjliga koloniplaneter***

*** En federationens "Tidspolis" som fösöker förhindra tidigare försök av vissa andra arter att ändra jordens historia till sin egen fördel. Där är vi på plats men i olika tidsåldrar***

Inga skepp (åtminstone begränsat) och vi får en "fräschare" start på en ev ny STserie

Bu eller Bä, vad tycker Ni andra? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har förståt att det finns några här på forumet som gillar att provocera.

Tyvärr så har jag ganska svåra problem med Sisko ochskeppet är ju inte det bästa så att jag tror aldrig att DS9 kommer komma så högt på min rankningslista.

Jag  kan inte hålla med dig om att Kazon-Jonas-Seska... var bra. Det var bra att de inte använde reset-knappen!

Det du sa om ensilda-avsnitt och story-arcs: Jag tror att de enskilda avsnitten blir lite mer spännande och det blir mer rum för variation om man har enskilda avsnitt, dessutom blir det bättre kommersiellt då inte bara hängivna tittare tittar. I DS9 är det ju mer story-arcs vilket gör att det kan vara svårt att hänga med om man inte tittar ofta. USA är ju kommersiellt så jag tror att framtida Star Trek- serier kommer att vara som VOY och TNG, enskilda avsnitt.  Men personligen som en Trekker så ´föredrar jag lite mer story-arcs. 

Dock börjar man verkligen undra hur det kommer bli med kontinuiteten i en framtid ST-serie? Jag tror att det kommer bli många fler överträdelser, Enterprise är bara början!! Muahahahaha!!!!

Det är inte att provocera jag tycker är roligt, utan mängden diskussion som kommer av att man gör det. ;)

Självklart har du rätt om att enskilda avsnitt är lättare att sälja än story-arcs. Jag har själv tagit upp den punkten i andra ämnen här på forat. Men story-arcs är inte omöjliga. Det finns flera stycken framgångsrika tv-serier som kör med storyarc-formatet. Det enda som behövs är att någon med lite drivkraft, visioner och övertygelse tar tag i ST, någon som orkar anstränga sig lite, alltså någon som inte har som sitt enda mål här i livet att tjäna så mycket pengar som möjligt på ett så enkelt sätt som möjligt.

Personligen kan jag inte förstå hur man kan tycka att enskilda avsnitt är mer spännande än story-arcs. Enskilda avsnitt är oerhört begränsande. 45 minuters TV-tid kan aldrig leda till några speciellt invecklade (och därmed extra spännande) historier. Det hämmar dessutom karaktärsutvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan,

här är det fart på diskussionerna.

Kul att Du är tillbaka Sotunk  :)  jag tycker inte alls att Du provocerar

Du lägger bara fram argument på ett litet mer färgstarkt sätt  :lol:

Nåväl,

Vad skall ett ev ny STserie handla om ?

1. Håller fullständigt med om att ST borde ta ett sabbatsår. Vila och eftertänksamhet är alltid bra i de flesta arbetssituationer (inkl för manusförfattare ) <_<

2. Det jag tycker är och håller på att bli uttjatat; som en röd linje gm STserierna, utom DS9 är:

De övervägande handligen är alltid på ett rymskepp!!! Tänk efter .... TOS - rymskepp, TNG - rymdskepp,

DS9 - rymdstation, VOY - rymdskepp, ENT - rymdskepp ... suck

Nej,

mitt förslag är som sagt ett sabbatsår och sedan exempelvis att nästa STserie tex handlar om:

*** En grupp kolonister från federationen som är en första spaningspatrull på olika världar. Där handlingen utspelas sas på plats på dessa möjliga koloniplaneter***

*** En federationens "Tidspolis" som fösöker förhindra tidigare försök av vissa andra arter att ändra jordens historia till sin egen fördel. Där är vi på plats men i olika tidsåldrar***

Inga skepp (åtminstone begränsat) och vi får en "fräschare" start på en ev ny STserie

Bu eller Bä, vad tycker Ni andra?  ;)

Tillbaka? Jag visste inte att jag varit borta. Bortrest var jag förvisso, men jag var ändå inne och tog mig en koll på forat en gång om dagen. ;)

Jag tackar för ditt positiva sätt att se på mina provokationer :P

Tidspolis-idén låter spännande - det Temporala kalla kriget från ett annat perspektiv. Om jag inte minns fel så var den idén faktiskt något som Berman & Braga funderade på innan de bestämde sig för Enterprise. Det finns dock en del problem med en sådan serie, varav den största förmodligen är att risken för att bryta mot kontinuiteten med största sannolikhet skulle femdubblas. ;)

Din idé med spaningspatrull måste jag ge ett bu i betyg. Den låter lite väl lik det vanliga rymdskeppkonceptet. Patrullen skulle resa från planet till planet och utforska dem och eventuellt hamna i konflikter med diverse fientliga rymdvarelser som lever på dem. Kanske skulle de till och med stöta på fientliga rymdskepp eller mysko rymdfenomen på sina resor mellan dessa planeter? Räck upp en hand om det här låter bekant ... :P

Eller missförstår jag dig kanske? :)

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har du rätt om att enskilda avsnitt är lättare att sälja än story-arcs. Jag har själv tagit upp den punkten i andra ämnen här på forat. Men story-arcs är inte omöjliga. Det finns flera stycken framgångsrika tv-serier som kör med storyarc-formatet. Det enda som behövs är att någon med lite drivkraft, visioner och övertygelse tar tag i ST, någon som orkar anstränga sig lite, alltså någon som inte har som sitt enda mål här i livet att tjäna så mycket pengar som möjligt på ett så enkelt sätt som möjligt.

Personligen kan jag inte förstå hur man kan tycka att enskilda avsnitt är mer spännande än story-arcs. Enskilda avsnitt är oerhört begränsande. 45 minuters TV-tid kan aldrig leda till några speciellt invecklade (och därmed extra spännande) historier. Det hämmar dessutom karaktärsutvecklingen.

Det jag menar att enskilda avsnitt kan vara mer spännande än story-arcs är :

Att story-arcs kan (behöver inte bli) lite uttjatat och mindre spännande är att man är fast i en story. Man kan liksom inte gå vidare med en helt ny berättelse, ett nytt koncept. Men med enskilda avsnitt kan man göra nya historier hela tiden. Dessutom tror jag att en verkligen bra story-arc är det bästa för Star Trek. Men jag tror inte det kommer att ske.

Som er andra tycker jag att ST borde ta paus, ett sabbatsår (eller flera) och återkomma med nya ideer å så.

Det med tidspolis låter ganska fint men det skulle nog inför många problem.

Det skulle verkligen vara kul med ST-filmer. DEt är svårt att tänka vad een ny serie ST kan handla om... måste tänka lite.

Kanske ett forskningsfartyg? <_< Eller i Federationens huvudkontor i San Fran. :huh:Eller Jaa!!! jag har det hurra, jag har kläckt ägget!! : Människorna i Delta-kvadranten (the 37s) anropar på hjälp och skeppet Proton måste räddda dom från Aliens. :)

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att story-arcs kan (behöver inte bli) lite uttjatat och mindre spännande är att man är fast i en story. Man kan liksom inte gå vidare med en helt ny berättelse, ett nytt koncept. Men med enskilda avsnitt kan man göra nya historier hela tiden.

Jag tycker du har helt fel. För det första så kan story-arcs ha flera stycken historier som körs parallellt och för det andra så kan arcet förändras och utvecklas i nya riktningar med tidens gång, det måste inte handla om samma sak i början som det gör i slutet - storyn måste bara hänga ihop, ha en logisk struktur. Dessutom så kan man köra "enskilda" avsnitt inom story-arcet, så som DS9 gjorde. Alla avsnittet måste inte, och bör inte, vara direkt kopplat till story-arcet.

Med enskilda historier utan story-arcs förändras ingenting. Hur långt in i serien man än går, så är ser saker och ting praktiskt taget precis likadant ut som det gjorde när serien började. Inget händer. Allt står still. Zzzz. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Det ultimata exemplet på en sådan serie är ju förstås ... Voyager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle verkligen vara kul med ST-filmer. DEt är svårt att tänka vad een ny serie ST kan handla om... måste tänka lite.

Kanske ett forskningsfartyg?  <_<   Eller  i Federationens huvudkontor i San Fran. :huh:   Eller Jaa!!! jag har det hurra, jag har kläckt ägget!! : Människorna i Delta-kvadranten (the 37s) anropar på hjälp och skeppet Proton måste räddda dom från Aliens. :)

Underbart! Brilliant! Extraordinärt! :P

Jag har bra namn på dina utomordentliga idéer:

* Star Trek - forskningsskeppet

* Star Trek: Bureaucracy - huvudkontoret

* Star Trek: Voyager in reverse - 37's kidnappade av aliens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Star Trek inte ska läggas ner, snarare att de börjar med en ny serie. Utforskar något nytt. Varör inte om en serie om en amiral och hans äventyr....tja något i den stilen i alla fall. Visst, kanske borde de ta en liten paus, men de ska absolut inte sluta. Då tror jag att en hel del Star Trek fan blir besvikna. Själv så skulle jag vilja veta vad som hände med Seven of Nine och Janeway (när de kom tillbaka till jorden), Data och Tori och så vidare.... :)

MVH

Mariah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle verkligen vara kul med ST-filmer. DEt är svårt att tänka vad een ny serie ST kan handla om... måste tänka lite.

Kanske ett forskningsfartyg?  <_<   Eller  i Federationens huvudkontor i San Fran. :huh:   Eller Jaa!!! jag har det hurra, jag har kläckt ägget!! : Människorna i Delta-kvadranten (the 37s) anropar på hjälp och skeppet Proton måste räddda dom från Aliens. :)

Underbart! Brilliant! Extraordinärt! :P

Jag har bra namn på dina utomordentliga idéer:

* Star Trek - forskningsskeppet

* Star Trek: Bureaucracy - huvudkontoret

* Star Trek: Voyager in reverse - 37's kidnappade av aliens.

Tycker du det??

Det var lite mer på skämt särskilt det sista, men det med federstionens huvudkontor och forskningsskeppet kanske kan bli nåt.

Bra namn förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle verkligen vara kul med ST-filmer. DEt är svårt att tänka vad een ny serie ST kan handla om... måste tänka lite.

Kanske ett forskningsfartyg?  <_<   Eller  i Federationens huvudkontor i San Fran. :huh:   Eller Jaa!!! jag har det hurra, jag har kläckt ägget!! : Människorna i Delta-kvadranten (the 37s) anropar på hjälp och skeppet Proton måste räddda dom från Aliens. :)

Underbart! Brilliant! Extraordinärt! :P

Jag har bra namn på dina utomordentliga idéer:

* Star Trek - forskningsskeppet

* Star Trek: Bureaucracy - huvudkontoret

* Star Trek: Voyager in reverse - 37's kidnappade av aliens.

Tycker du det??

Det var lite mer på skämt särskilt det sista, men det med federstionens huvudkontor och forskningsskeppet kanske kan bli nåt.

Bra namn förresten!

Jo, jag förstod att det var på skämt - jag trodde dock att alla tre var på skämt. Det där var mitt usla försök att skämta tillbaka lite. :)

Min kritik på dina två mer seriösa idéer finns i de namnförslag jag kom med.

* En serie om ett forskningsskepp? Det är ju det TOS, TNG, VOY och ENT handlar om. Ett skepp som utforskar rymden.

* Federationens huvudkontor vet jag inte riktigt hur du har tänkt dig. Jorden är ett paradis där det nästan aldrig händer något. Det enda man skulle se är med andra ord en massa amiraler som ger order hit och dit och en stor dos byråkratiska beslut. Det låter inte särskilt spännande. Hur exakt är det du har tänkt dig att en sådan serie skulle vara upplagd?

Redigerad av Sotunk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...