Jump to content

Rankningen är tillbaka!

Jocke

Recommended Posts

Ja, du läste rätt, rankningen är tillbaka! Denna gång har vi ett lite annorlunda system, men innan jag berättar om det, så vill jag säga följande:

Om detta system missbrukas på något sätt t.ex. onödiga inlägg för att få högre rank, klagomål på att du har fel rank, tjat på oss om att du vill ha högre rank o.s.v., så kommer rankningen att tas bort och kommer ALDRIG NÅGONSIN tillbaka igen!

Vi kommer självklart att ge detta system en chans, men om vi efter en längre tid märker att det inte fungerar, så kommer det att tas bort.

Ja, nu när det är sagt, tillbaka till det intressanta :)

Detta rankningssystem har 4 st automatiska ranker, baserat på antalet inlägg, och resten delas ut av mig och forumledarna.

Befodringarna delas ut till dom medlemmar som bidrar till diskussioner på ett konstruktivt sätt, har en trevlig attityd i forumet och följer dom forumregler som vi har. Om du följer dessa riktlinjer så kommer du antagligen med tiden bli befodrad. Att skriva en massa inlägg (onödiga inlägg, spamming) och vara online mycket, kommer antagligen inte leda till en befodran.

Följande ranker finns:

Automatiska

cadet.gif - Cadet - 0 inlägg

ensign.gif - Ensign - 50 inlägg

lt_jg.gif - Lieutenant JG (Junior Grade) - 100 inlägg

lt.gif - Lieutenant - 150 inlägg

Rankningar vi delar ut

lt_commander.gif - Lt. Commander

commander.gif - Commander

captain.gif - Captain

fleet_captain.gif - Fleet Captain

commodore.gif - Commodore

rear_admiral.gif - Rear Admiral

vice_admiral.gif - Vice Admiral

Forumledare har ranken Admiral admiral.gif och administratörer har ranken Fleet Admiral fleet_admiral.gif.

Vissa medlemmar har redan befodrats och resten kommer att bli befodrade så fort som möjligt.

Edited by Jocke

Vissa medlemmar har redan befodrats och resten kommer att bli befodrade så fort som möjligt.

Roligt att mitt förslag kom till användning! :D

Jag hoppas det kommer att fungera.

Det vore bra om du, Jocke, tydligt lägger ut vilka kriterier som gäller för de högre graderna så att ingen missar "spelreglerna".

Förövrigt vore det roligt med en tråd där du och forumledarna annonserar ut vilka ni befodrar.

Edited by Borg1

Och så en liten fråga:

Går det inte att ordna så att ranken syns i medlemsprofilen också?

Ranken visas i profilen, står ijämte "Medlemstitel". Men du kanske menar bilden?

Ojsan, det missade jag. *Ber om ursäkt*

Och ja, egentligen så menade jag bilden. Men den är ju ganska onödig, så det är knappast något du behöver lägga ner jobb på. :)

Edited by Sotunk

Ojsan, det missade jag. *Ber om ursäkt*

Och ja, egentligen så menade jag bilden. Men den är ju ganska onödig, så det är knappast något du behöver lägga ner jobb på.  :)

Det är inget som du behöver be om ursäkt för. Jag känner till det mesta om forumet, men jag kan ju inte begära att ni gör det ;)

Det vore bra om du, Jocke, tydligt lägger ut vilka kriterier som gäller för de högre graderna så att ingen missar "spelreglerna".

Förövrigt vore det roligt med en tråd där du och forumledarna annonserar ut vilka ni befodrar.

Vi har inte satt upp exakta kriterier.

Huvudregeln är att den som har lite fler än de "automatiska nivåerna" på 150 inlägg kan vara möjliga att befordra. För att man skall bli befordrad måste man bidra till diskussioner på ett konstruktivt sätt och följa forumreglerna bra.

Nu vill jag säga att bara för att vissa inte fick befordran denna gång inte behöver betyda att de inte är "befordrings-material". Vi gjorde nu bara en snabb översyn och vi kommer titta mer noggrant på er andra när vi får den tiden. Det är en hel del arbete för oss forumledare+admin, så vi vill be er att ha tålamod. Har ni några frågor som ni inte vill ta här i forat, så är ni välkomna att använda PM-funktionen.

Ja det hoppas jag oxå, tack för förslaget :)

Se Pjotr'ks inlägg, tydligare än så blir dom inte förtillfället.

Ett sådant ämne kommer att dyka uppp snart.

vad är medlemsgrupper för något? själv är jag med i "Starfleet [NO]". vad är det för något?

Har med behörigheter att göra. Själv admin i ett anant forum, om andra saker. Verkliga saker :D

Man puttar in alla användare i olika grupper, och grupperna avgör sedan vad du ahr för behörigheter. Ex administratörerna är med i en grupp, å kan sköta allt. Moderatorer (eller vad de kallas här, jag e ju ny på det här skeppet) är i en grupp sov.

Som användar grupper i en Windowsdomän.

Klargjorde jag nåt, eller rörde jag till det ett par varv till?

vad är medlemsgrupper för något? själv är jag med i "Starfleet [NO]". vad är det för något?

För att få detta system att funka så var jag tvungen att sätta upp många olika grupper för att kunna ge er olika rankningar, i vanliga fall så sköts det automatiskt, men eftersom att vi bara har 4 auto-ranker, så var detta bästa lösningen.

[N0] står helt enkelt för [Nivå 0]. Starfleet-grupperna har nivå 0-4 och Starfleet Command-grupperna har nivå 1-3. Starfleet [N0] är den grupp som man flyttas till efter Starfleet Academy, där Cadets finns. I Starfleet [N0] finns auto-rankerna Ensign-Lieutenant och sen befodras man till Starfleet [N1] som är Lt. Commander, sen fortsätter det upp genom rankerna.

Cadet - Starfleet Academy

Ensign - Starfleet [N0]

Lieutenant JG - Starfleet [N0]

Lieutenant - Starfleet [N0]

Lt. Commander - Starfleet [N1]

Commander - Starfleet [N2]

Captain - Starfleet [N3]

Fleet Captain - Starfleet [N4]

Commodore - Starfleet Command - [N1]

Rear Admiral - Starfleet Command - [N2]

Vice Admiral - Starfleet Command - [N3]

Admiral (Forumledare) - Starfleet Intelligence

Fleet Admiral (Administratör) - Starfleet Headquarters

Se Pjotr'ks inlägg, tydligare än så blir dom inte förtillfället.

Huvudregeln är att den som har lite fler än de "automatiska nivåerna" på 150 inlägg kan vara möjliga att befordra. För att man skall bli befordrad måste man bidra till diskussioner på ett konstruktivt sätt och följa forumreglerna bra.

Pjotr'ks inlägg är tydligt.

Vad jag ville var att det i förklaringingen av hur rankingsystemet fungerar, skulle framgå att ni också tittar på kvalitet när det gäller befodringar till högre grader.

Vad jag ville var att det i förklaringingen av hur rankingsystemet fungerar, skulle framgå att ni också tittar på kvalitet när det gäller befodringar till högre grader.

Det har du rätt i, har ändrat mitt första inlägg :)

Jag tror även att jag kommer attt lägga upp ett hjälpämne, där jag förklarar hur rankningen fungerar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...