Gå till innehåll
Phlox

Är du medlem i en Trekkerförening?

137 medlemmar har röstat

1. 1.

• ST - Stockholm Trekkers
      12
    • TSS - Trekkers i Södra Sverige
      13
    • WCT - West Coast Trekkers (Swedish Trekkers)
      25
    • DQT- Delta Quadrant Trekkers
      0
    • Med i två av ovanstående föreningar
      4
    • Med i tre av ovanstående föreningar
      1
    • Med i fyra av ovanstående föreningar
      0
    • Är inte med i nån förening
      79

Rekommenderade inlägg

Vad är "Delta Quadrent Trekkers"?

Kolla in deras hemsida, där kan du läsa om dem. F. ö. så är de "trekkers i  norr" om jag förstått det rätt. Och de kallar norr för Delta-kvadranten, lite skämtsamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Kolla in deras hemsida, där kan du läsa om dem. F. ö. så är de "trekkers i  norr" om jag förstått det rätt. Och de kallar norr för Delta-kvadranten, lite skämtsamt.

Oki...men vad är adressen till deras hemsida?? :klingon:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Med tanke på att men bara behöver vara medläm i en av dessa föreningar för att kunna gå på allas träffar

Jovisst men det finns väl vissa som vill vara med i fler föreningar även om det inte är nödvändigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Oki...men vad är adressen till deras hemsida??

Phlox har länkat till den i första inlägget, läs igenom hela ämnet innan du postar ett inlägg, tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla glada Star Trek fantaster!

Jag är med i WCT (swedish trekkers), dom är bra och rekommenderas starkt om ni nu vill bli medlem i en Star Trek förening.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt tidigare så tror jag inte att "ledarna" skulle bli så glada om vi började denna diskution igen som tidigare tagit mycket tid att snacka om.

en bara för att säga det så det är sagt som en jämförelse inte som att någon förening är bättre än den andra.

WCt har 4 träffar/år och ca 16 avsnitt/träff (totalt ca 64 avsnitt/år)

Total kostnad om man gå alla gånger är som dyrast 900kr/år som billigast 500 kr/år (max ca 14kr/avsnitt, min ca 7,8kr/avsnitt)

ST har 10 träffar/år och ca 12 avsnitt/träff (totalt ca 120 avsnitt/år)

total kostnad om man går alla gånger är 900kr/år (ca 7.5kr/avsnitt)

rese- samt mat/gott gott- kostnader med räknade. då det är naturligtvis billigare om man bor i ex. GBG att gå på WCT träffarna

Ps jag säger inte detta för att säga att ST är bäst och WCT är kass. utan för att ge de som inte varit medllemar här läge en chans att se de fakta som är relativa till föreningarna :D:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, egentligen är det väl bara Jämtland som räknas som "Delta Quadranten". Då uppstår ju förstås det klassiska Jämtlandsdilemmat, räknas man Landskapet, länet eller båda? Tror att de brukar ha sina träffar i Östersund. (Och det är väl ändå en rätt så bra bit ifrån Kalix, tror jag)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
WCT är ju ganska naturligt att jag är med i, jag är ju Göteborgare, då blir det så. Trevlig förening med många medlemmar.

håller med....dom har även trevliga treffar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Som sagt tidigare så tror jag inte att "ledarna" skulle bli så glada om vi började denna diskution igen som tidigare tagit mycket tid att snacka om.

en bara för att säga det så det är sagt som en jämförelse inte som att någon förening är bättre än den andra.

WCt har 4 träffar/år och ca 16 avsnitt/träff (totalt ca 64 avsnitt/år)

Total kostnad om man gå alla gånger är som dyrast 900kr/år som billigast 500 kr/år (max ca 14kr/avsnitt, min ca 7,8kr/avsnitt)

ST har 10 träffar/år och ca 12 avsnitt/träff (totalt ca 120 avsnitt/år)

total kostnad om man går alla gånger är 900kr/år (ca 7.5kr/avsnitt)

rese- samt mat/gott gott- kostnader med räknade. då det är naturligtvis billigare om man bor i ex. GBG att gå på WCT träffarna

Ps jag säger inte detta för att säga att ST är bäst och WCT är kass. utan för att ge de som inte varit medllemar här läge en chans att se de fakta som är relativa till föreningarna  :D  :D

Du har rätt. Det är synd att WCT har "monopol" på Göteborg... :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Inte jag. ;)

Är stolt medlem i WCT (inte WTC :P), hm, medlemsnr (öppnar plåmboken) #1496.

:) Don gillade intemin klingondräkt... :P

Självklart är även jag stolt över att vara med i WCT. Jag menade bara att det arrangeras lite för lite treffar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Inte jag. ;)

Är stolt medlem i WCT (inte WTC :P), hm, medlemsnr (öppnar plåmboken) #1496.

:) Don gillade intemin klingondräkt... :P

*haha* så det var du!

Den gilldes ju inte alls faktiskt, så mycket fantasi kan man inte ha. ;)

Men asså, är ni missnöjda med antalet treffar, snacka med arrangörerna då, eller hjälp till att fixa en ny trefflokal, så kanske det blir lite fler treffar.

Det är väl ganska självklart att WCT har 'monopol' på Göteborg? Hade det funnits ytterligare en förening i GBG hade det väl snarare blivit rivalitet och bråk om medlemmarna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu