Gå till innehåll

137 medlemmar har röstat

1. 1.

• ST - Stockholm Trekkers
      12
    • TSS - Trekkers i Södra Sverige
      13
    • WCT - West Coast Trekkers (Swedish Trekkers)
      25
    • DQT- Delta Quadrant Trekkers
      0
    • Med i två av ovanstående föreningar
      4
    • Med i tre av ovanstående föreningar
      1
    • Med i fyra av ovanstående föreningar
      0
    • Är inte med i nån förening
      79

Rekommenderade inlägg

Postad
Men asså, är ni missnöjda med antalet treffar, snacka med arrangörerna då, eller hjälp till att fixa en ny trefflokal, så kanske det blir lite fler treffar.

jag håller inte med.....jag tycker att det är lagom med treffar som det är nu....

fast, man kanske skulle ha lite "små treffar", dvs. treffar som inte tar upp hela morgonen,dagen och natten....

• Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Men asså, är ni missnöjda med antalet treffar, snacka med arrangörerna då, eller hjälp till att fixa en ny trefflokal, så kanske det blir lite fler treffar.

Det är väl ganska självklart att WCT har 'monopol' på Göteborg? Hade det funnits ytterligare en förening i GBG hade det väl snarare blivit rivalitet och bråk om medlemmarna?

Rivalitet behöver det nödvändigtvis inte bli. Jag kan gott tänka mig att vara med i två föreningar samtidigt.

dubbelt så många föreningar = dubbelt så många treffar = dubbelt så mycket kul

:):):)

Postad

Jag har några frågor om trekkie föreningar.

1. Hur går man med i en sådan??

2. Då jag sett bilder så ser man bara lite äldre personer 25+ , finns det folk i 16-17 års åldern??

Postad
Jag har några frågor om trekkie föreningar.

1. Hur går man med i en sådan??

2. Då jag sett bilder så ser man bara lite äldre personer 25+ , finns det folk i 16-17 års åldern??

1. Allra enklast är det att bara gå på en treff/videodag, och betala medlemsavgiften där. Annars kan man, åtminstone hos WCT, registrera sig på internet.

2. Jadå, det finns folk i alla åldrar. T ex jag själv är 16. :) Vilka bilder har du sett? :huh:

Postad
KOlla WCT

eller ST

Där finns all info du behöver.

Bor du i Stockholm så är det ST som är bäst

Bor du i GBG så är det WCT som är billigare då du slipper resa så långt

Det är väl inte långt. :rolleyes:

Och du glömde Trekkers i Södra Sverige:s, och Delta Quadrant Trekkers (Jämtland) hemsidor, Orkar ej länka, men de finn längst upp på första sidan i detta ämne.

Postad

Som Essray sa, det finns det.

Gruppen män över 20 är dock klart överrepresenterade... :P

Postad
Peter och Quiet (okej, bara en söt tjej under 20 på den bilden. ;))

Vad menar du? Skulle jag inte vara en söt tjej under 20? :angry:

Hela min självbild rasar... :D

Allvarligt talat: Killar är som sagt överrepresenterade, men jag blev ändå förvånad över att det var så många ändå. Många tror (och jag med, innan jag blev en mer biten trekker) att det bara är en "killgrej". Det är skönt att motsatsen får anses bevisad.

Postad

Bra att det finns lite folk av en egen ålder. Jag var inne och kollade på bilder på WCT:s hemsida och tyckte att man bara såg 25+ (och några yngre) för sen dog min dator av kortslutning. Ett tips är att inte försöka använda ett kontakt utag för fem datorer... :blush:

• 2 veckor senare...
Postad

Jag gillar WCT´s upplägg när det gäller träffar. Lagom långt emellan och sedan när det är dax så får man en hel dag av härlig Star Trek, en ricktig orgie. Härligt! Personligen så gillar jag inte att bara titta på ett star trek avsnitt år gången. Det funkar bara inte, får alltid begär efter mer. Det som oftast stoppar tittandet är sömnen. (Börjar bli imun mot Jolt.)

WCT har träff i helgen som säkert alla redan vet. Jag förväntar mig ganska så mycket av denna träffen. Några avsnitt från alla serier finns ju med. Undra om det kommer lika mycket folk denna gång som förra gången? Antar att många från forumet kommer att vara där. Fast inte under sinna forum-alias.

Postad
Jag gillar WCT´s upplägg när det gäller träffar.  Lagom långt emellan och sedan när det är dax så får man en hel dag av härlig Star Trek, en ricktig orgie.  Härligt!  Personligen så gillar jag inte att bara titta på ett star trek avsnitt år gången.  Det funkar bara inte, får alltid begär efter mer.  Det som oftast stoppar tittandet är sömnen.  (Börjar bli imun mot Jolt.)

WCT har träff i helgen som säkert alla redan vet.  Jag förväntar mig ganska så mycket av denna träffen.  Några avsnitt från alla serier finns ju med.  Undra om det kommer lika mycket folk denna gång som förra gången?  Antar att många från forumet kommer att vara där.  Fast inte under sinna forum-alias.

WCT har ju fått en del kritik för att det är för långa pass. Själv tycker jag att det blir lite jobbigt att se 4 avsnitt i rad framåt kvällen. Tycker de borde trappa ner antalet gradvis. Bara de inte gör som ST, och har paus efter vartannat avsnitt, det blir för mkt.

Misstänker att det blir ännu fler besökare än förra gången, då detta är sista gången på Draken. Tyckte det var lite väl mycket folk förra gången, det blev en ganska kvav atmosfär utanför, i pauserna.

(Och kom ihåg: I WCT-sammanhang heter det alltid Treff. ;) )

Postad
(Och kom ihåg: I WCT-sammanhang heter det alltid Treff. ;) )

Jag är ett nattdjur så för min del så blir jag bara piggare framot kvällen. Så jag skulle inte ha något emot att sitta hela natten och i stället börja "treffen" senare på dagen. Men jag förstår att detta kan var lite jobbigt för andra.

Nu fick jag det rätt va? TREFF

Postad
Jag gillar WCT´s upplägg när det gäller träffar.  Lagom långt emellan och sedan när det är dax så får man en hel dag av härlig Star Trek, en ricktig orgie.  Härligt!  Personligen så gillar jag inte att bara titta på ett star trek avsnitt år gången.  Det funkar bara inte, får alltid begär efter mer.  Det som oftast stoppar tittandet är sömnen.  (Börjar bli imun mot Jolt.)

Jag med, sista passet hjälper Jolt ungefär lika mycket som vatten. :angry:

Men är inte koffein-tabletter ett alternativ? Ska prova det på treffen i morgon. :w00t:

Postad
Jag är ett nattdjur så för min del så blir jag bara piggare framot kvällen.  Så jag skulle inte ha något emot att sitta hela natten och i stället börja "treffen" senare på dagen.  Men jag förstår att detta kan var lite jobbigt för andra.

Nu fick jag det rätt va? TREFF

Jadå, helt riktigt. :) (Misstänker att alla börjar hata mig här snart :rolleyes: )

Håller med om att det börjar lite tidigt. Och går man upp kl. 10 så blir det ganska jobbigt att vara uppe så länge, speciellt om man har haft en lång vecka i skolan. Ett tips är att planera in när man kan ta en tupplur, som t ex under ett avsnitt man redan sett, så att man inte riskerar att somna under ett nytt. :o

Postad
Men är inte koffein-tabletter ett alternativ? Ska prova det på treffen i morgon.  :w00t:

Koffeintabletter funkar bara bra, även om de smakar blä. Men man vänjer sig vid att kolla på så många avsnitt på rad. Believe me, jag somnade sista passet på första treffen jag var på, men nu är det relativt lätt att hålla sig vaken.

Postad

Nej, det är *inte* lätt att vara vaken om man har suttit tre timmar på ett tåg på fredagkvällen + 40 min på en buss, virrat runt i nån förort i en timme innan man äntligen kom till vandrarhemmet vid halv tolv, gått upp 7 för att hinna packa, städa och betala, gått till bussen och åkt in till järntorget och Draken där man äntligen fick lägga ifrån sig sin tunga ryggsäck. Allt detta efter en lång vecka i skolan.

Men jag klarade mig ända fram till sista passet faktiskt :)

Måste också säga att jag håller med Unkas om att treffen kunde börja lite senare och hålla på längre in på natten. Då skulle man kunna åka ner på lördag morgon och sen ta ett tåg tillbaka tidigt på söndagmorgonen och slippa leta sovplats för två nätter...

Postad
Måste också säga att jag håller med Unkas om att treffen kunde börja lite senare och hålla på längre in på natten. Då skulle man kunna åka ner på lördag morgon och sen ta ett tåg tillbaka tidigt på söndagmorgonen och slippa leta sovplats för två nätter...

Det är faktiskt ett ganska smart upplägg, för oss som är lite äldre. Nackdelen är väl att det är såpass många som är lite yngre, och det kanske inte är jättepopulärt i föräldrars ögon att dottern/sonen sitter på en biograf halva natten för att sedan åka spårvagn hem ensam? Iofs är det isåfall illa som det är när det slutar efter 01.

Postad
Det är faktiskt ett ganska smart upplägg, för oss som är lite äldre. Nackdelen är väl att det är såpass många som är lite yngre, och det kanske inte är jättepopulärt i föräldrars ögon att dottern/sonen sitter på en biograf halva natten för att sedan åka spårvagn hem ensam? Iofs är det isåfall illa som det är när det slutar efter 01.

Ja, antingen ska man hinna med sista vagnen på kvällen eller första på morgonen. Som det är nu så har jag en förbindelse hem (alltså inte en linje, en tur, kl 01:35).

Postad

Ajdå, då gäller det verkligen att inte missa den.

För min (och de som brukar bo hos mig's) del är det natttrafiken, eller om man inte orkar ta den kan man lika gärna gå.

Lite jobbigt är det allt när det slutar så sent. Ibland funderar jag på att skippa sista passet och ta vagnen hem då istället. Man kommer hem mycket tidigare och slipper böket med att åka natttrafiken. Men hittills har jag alltid stannat. Enterprise på Draken-duk kan man ju bara inte missa. ^_^

Postad

För min (och de som brukar bo hos mig's) del är det natttrafiken, eller om man inte orkar ta den kan man lika gärna gå.

Om man inte orkar ta den så kan man lika gärna gå?? Inte *orkar* ta en spårvagn?? Vadå storstadsmentalitet... ;)

Postad

Lite jobbigt är det allt när det slutar så sent. Ibland funderar jag på att skippa sista passet och ta vagnen hem då istället. Man kommer hem mycket tidigare och slipper böket med att åka natttrafiken. Men hittills har jag alltid stannat. Enterprise på Draken-duk kan man ju bara inte missa. ^_^

Natt-trafik, tänk den som vore förunnad en sådan lyx. På den punkten verkar Västtrafik helt och hållet ha glömt bort oss, som bor i Guldheden.

Jag skulle ju iofs också kunna gå hem, men det känns ju inte jätte-kul, speciellt inte i uniform (man vet ju aldrig vem man träffar så dags).

Det som jag tycker är jobbigast i det här sammanhanget är nog ändå att man aldrig vet när en treff slutar. De följer ju inte schemat för fem öre. Och sist stoppade de ju in en halvtimme Sev Trek också. Det var iofs roligt, men de kunde ku skrivit in det i programmet.(Iofs så skulle det nog förstöra överaskningsmomentet, men man kunde ju ändå ha skrivit ngt i stil med "hemlig programpunkt" eller helt enkelt "överraskning")

Postad
Det som jag tycker är jobbigast i det här sammanhanget är nog ändå att man aldrig vet när en treff slutar. De följer ju inte schemat för fem öre.

Det kan jag mycket väl hålla med om. Vi får väl samla på oss kritiken och vidarebefordra den till wct-folket. :)

• 4 år senare...
Postad (redigerade)

eftersom jag bor i trakterna runt Norrköping och inte i Malmö,Göteborg eller Stockholm har jag inte funnit behov av att bli medlem . dessutom tycker jag att vi fem östgötar på forumet får starta vår egen förening(U.S.S Gogothic canal kanske? :lol: )

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...