Quiet Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Vad tycker ni om actionfigurerna och dockorna som tillverkats genom åren? Vad tycker egentligen skådisarna om att de finns i plastminiatyrer i varje leksaksaffär i hela USA? Lite länkar till ställen där de finns att få tag i: ACTION on-line Systems http://www.fanmedia.com/startrek/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Dokorna är nog ganska plastiga , och ansikterna är inte bra, (märks det att jag är närking?). Men bästa leksakerna är ändå skeppen, även fast ämnet gälde dockor och figurer. Vad är inte bättre att ha över sängen än en klingonsk "Bird Of Pray". Defient, Enterprise osv. men var inte lustiga nu. :sly: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Ja dockorna har inte dom bästa ansikterna...tyvärr... Jag som tycker mer om "gosedjur" än plastsaker histtade en gång en liten "Command Bear" på Fanmedia. ----> Länken har Quiet i sitt inlägg. Sen hittade jag också en "Borg Bear" Båda var typ 15 cm. Combearen kostade 9.99 $ och Borgbearen 19.99$. Visst dom var dyra men skitsöta!! Detta var f??r 1 år sedan nästan, och för ett halv år sedan kunde jag inte hitta dom. (kanske har tatt bort dom) Om någon vill se har jag en blid på båda IAF Commbearen Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Tyvärr det gick inte som jag tänkt mig (att lägga den i Profil-beskrivningen eller vad-det-nu-heter) Om någon vill se bliden så får ni den på Lunarstorm (ska lägga upp den) under Elof2000 :s prylar, eller på ICQ. Välj själva. Ps Jag hittade inte Borg bear bilden... Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 23, 2002 Author Report Share Posted February 23, 2002 Jo, de där björnarna är väldigt gulliga. Plus att jag tycker att de visar prov på lite självdistans som har en sådan produkt i sortimentet. Annars är det lite väl många kostymer och combadges. Actiondockorna, ska man ha dem att leka med, eller är de typ till för att ställa ut? (Det här har jag inte riktigt fattat.. så jag frågar er. Hur ser kartongerna ut, vilken åldersgrupp vänder de sig till?) Jag kollade på bilderna på Enterprise-dockorna, och det var många som var riktigt snyggt gjorda, t.ex. Silik och Archer. Fast Archer ser grymt mycket hårdare ut. Hoshi hade förstorats på vissa ställen (ni förstår nog vilka) och Tucker hade blivit ännu mer amerikansk och macho. Jag antar att de inte vill att han ska få "söt kille"-stämpeln som Tom Paris i Voyager fick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Jag är en småskalig samlare och har några stycken figurer och Enterprise-E skeppet Tycker att de flesta figurerna är av bra kvalité. En del av figurerna är tillför att leka med och andra är samlar figurer av bättre kvalité. Lådorna ser ut som vanliga lådor för andra leksaksfigurer, med ST motiv såklart ;) Ni kan sen en bild på en borgfigur, som jag har på skärmen, i min profil. Vill ni skaffa er egna figurer så är det nog bäst att gå till Amazons auktioner, eBay eller liknande, för det är väldigt svårt att hitta en online affär som säljer figurer, eftersom att dom inte tillverkas längre. Några bra länkar: Star Trek Toy Reference Center - Lista över alla ST leksaker som har gjorts. Amazon.com Auctions - Toys & Games - Action Figures - Star Trek star trek toys Intergalactic Trading - Väldigt dyrt! (en 7of9 docka $95 ! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Men det säljs väl inga såna där figurer och skepp i "vanliga" affärer, eller åtminstone svenska siter? Har en konstigt känsla att det inte kommer fram om man beställer från USA..... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Jag skulle villa ha dockor på Tom och BÈlanna..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 23, 2002 Author Report Share Posted February 23, 2002 Några bra länkar: Star Trek Toy Reference Center - Lista över alla ST leksaker som har gjorts. Amazon.com Auctions - Toys & Games - Action Figures - Star Trek star trek toys Intergalactic Trading - Väldigt dyrt! (en 7of9 docka $95 ! ) Tack för länkarna, Jocke. De var grymt användbara. Tänk va mycket krafs det finns. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted February 24, 2002 Report Share Posted February 24, 2002 Har en konstigt känsla att det inte kommer fram om man beställer från USA..... ??? beror på hur de skickas... skickas de med DHL, UPS eller någon annan pålitlig firma så dyker de garanterat upp... skickas de med Posten så vete fan... jag skulle iaf aldrig förbetala nånting som skickas med Posten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted February 28, 2002 Report Share Posted February 28, 2002 beror på hur de skickas... skickas de med DHL, UPS eller någon annan pålitlig firma så dyker de garanterat upp... skickas de med Posten så vete fan... jag skulle iaf aldrig förbetala nånting som skickas med Posten... det var det jag tänkte. Alla är nog inte särskilt pålitliga, och man vill ju ha sina grejer om man beställer nåt... Vad är DHL och UPS för ställen då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 28, 2002 Report Share Posted February 28, 2002 Har en konstigt känsla att det inte kommer fram om man beställer från USA..... ??? beror på hur de skickas... skickas de med DHL, UPS eller någon annan pålitlig firma så dyker de garanterat upp... skickas de med Posten så vete fan... jag skulle iaf aldrig förbetala nånting som skickas med Posten... Jag har beställt ett antal ggr från USA och har aldrig haft några problem. Jag har fått paket hemskickade via UPS (och liknande) och även via Airmail, leveranstiderna har varit rätt så korta och paketen har aldrig varit skadade. Så det är nog ingen fara att beställa från USA, bara man kollar upp dom som man beställer ifrån, vid tex auktioner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 28, 2002 Author Report Share Posted February 28, 2002 beror på hur de skickas... skickas de med DHL, UPS eller någon annan pålitlig firma så dyker de garanterat upp... skickas de med Posten så vete fan... jag skulle iaf aldrig förbetala nånting som skickas med Posten... *morr* Säg inte sånt innan du haft erfarenheter av företaget själv! Du skulle bara veta hur mycket utbildning vi som jobbar (har jobbat) på posten innan vi börjar. Eller hur komlpicerade rutiner vi har. Posten är en pålitlig partner, enda skillnaden mellan dem och konkurrenterna är att de måste samarbeta med utländska motsvarigheter, som inte är på långa vägar så strukturerade. Paket skickade med Posten Sverige kommer fram. Förutom om du inte betalat tillräckligt porto då, för då blir vi sura. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted February 28, 2002 Report Share Posted February 28, 2002 Så det är nog ingen fara att beställa från USA, bara man kollar upp dom som man beställer ifrån, vid tex auktioner. Så länge man inte oroar sig för feta tullavgifter så skulle jag tro att det är hur lungt som hellst. En kompis köper ständigt filmer från USA (då skickade med DHL och TNT) och han har inte stött på några skador ellet nåt sånt hittills. Dock är tullen ett större problem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted March 1, 2002 Report Share Posted March 1, 2002 Ok, men vad är det där för ställen då? DHL & TNT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 12, 2002 Report Share Posted March 12, 2002 det är samlingsprylar Inte leksaker och man leker "aldrig" med dom. :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 Ok, men vad är det där för ställen då? DHL & TNT? det är väl fraktfirmor eller nåt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 jaså det finns star trek dockor också.. det visste jag inte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 vart kan man köpa modeller billigt. titade på nätet efter en Voyager model 75,6$ dyrt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 3, 2002 Report Share Posted April 3, 2002 Har någon affär dom? ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 Jag ska till England nu i maj och då ska jag leta i butiker efter Star Trek saker. Hoppas jag hittar något billigt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 Jag skulle villa ha dockor på Tom och BÈlanna..... Det skulle jag med villja ha :sigh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 Jag har två jättesöta Beanie kids-dockor, den ena har rött hår och blåa ögon,d en andra mörkt hår och bruna ögon. med lite fantasi så blir det Kathryn och Chakotay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts